Autor Wątek: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327  (Przeczytany 225965 razy)

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 31, 2020, 14:06:48 pm »
Witam. Może mi ktoś pomoże. W drodze powrotnej ze Śląska , po tankowaniu na orlenowskiej stacji paliw i mnie dopadło. Chwilę po ruszeniu pojawił się Check. Generalnie to nie problem bo przejechałem przeszło 400 km a samochód jeździ jak jeździł. Spalanie nie wzrosło, moc nie spadła, no żadnych ale to żadnych problemów oprócz wnerwiającej kontrolki. I teraz moje pytanie, potrzebuję to cholerstwo zgasić a przy okazji dowiedzieć się co było przyczyną (pobieżnie). Mam kabelek "Ford-VCM OBD" ale on sobie z tym nie radzi albo ja nie wiem jak to uczynić. Ponawiam pytanie, czym to cholerstwo zgasić? Tylko proszę jak najprościej, czym Wy to gasicie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...

Offline Omomo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #166 dnia: Październik 05, 2020, 17:48:27 pm »
Hej, Ja do takich rzeczy używam najtańszej kostki OBD komunikowanej po WIHI/Bluetooth i darmowej apki na telefonie. To pozwala mi sprawdzić błędy i skasować je (czyt. zgasić lampkę)

Pozdrawiam I życzę powodzenia
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2020, 18:27:06 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar S-Type, 2005, 3.0 V6, automat :)

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #167 dnia: Październik 08, 2020, 10:07:35 am »

 :-clap u mnie problem jest bardziej złożony. Kilka intefejsów (w tym te typowo sprzętowe) miały spory kłopot by dogrzebać się do problemu. Potem okazało się że cała komunikacja idzie przez "zegary" i tam tkwi(ł) problem czyli nie można zdiagnozować "reszty" (czyt. silnik). Sam samochód nie miał już żadnych błędów i jeździ(ł) jak marzenie a kontrolka dalej lśniła na zegarów firmamencie. Wystarczy jakiś drobny błąd komunikacyjny (przewody, styki, kostki) i byle ELM nie ma szans. Ja prywatnie mam MaxiECU (już z kilkoma innymi modułami) i daje radę. Nie boję się o byle błędy które mogą się pojawić. W każdym razie fajnie że dałeś radę i obyś nie musiał stawać przed większymi wyzwaniami a wierz mi że ten samochód potrafi zaskoczyć niejednego mechanika  :-tylko

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2020, 12:27:22 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BYŁ)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BYŁ)
...