Autor Wątek: Pompa powietrza  (Przeczytany 80 razy)

Offline Halunnn

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Pompa powietrza
« dnia: Wczoraj o 06:19:13 »
Witam mam problem z dodatkowa pompa powietrza to coś za zderzakiem po stronie pasażera. Wyświetla mi błąd p2444. Ustaliłem że nie dochodzi sygnał do przekaźnika który nie uruchamia tej pompy. Na krótko jak zewrze się przekaźnik pompa startuje a auto nie chce jest wysterować. Ten cienki kabel który tam dochodzi do przekaźnika do tej wtyczki gdzie on idzie? Muszę sprawdzić czy jest przejście. Niby mam schematy tu od jednego kolegi z forum ale to za dużo dla mnie. Elektryka domu nie ma problemu ale te schematy od auta mnie przerastają. Może ktoś umie namierzyć po schemacie do którego modułu to idzie i który to jest pin we wtyczce.

Offline PeterX

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 341
  • X358L/4.2/2008
Odp: Pompa powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Dzisiaj o 15:38:12 »
Schemat układu poniżej w linku, to prosty układ, zarządza tym of kors ECM na dwóch kablach piny 50+55. Najważniejsze, że pompa działa.
Ów cienki kabel leci do ECMu na pin 50, stamtąd przychodzi komenda "startuj".
https://www.mediafire.com/view/t06lmqmcb5g6v6m/Secondary_air.jpg/file

Numeracja pinów ECM:
https://www.mediafire.com/view/1v0r597i1e2r30f/ECM.JPG/file


Tak przy okazji: pompa Secondary air OE Fomoco do Jaga to jest to samo co Ori nowy Pierburg za 450 zeta do starych BMW, trzeba tylko podmienić gniazdo i zagnieść konektory, ori konektorki są na szczęście na tyle masywne, że bez problemu wytrzymują demontaż i powtórne zagniecenie. Nie polecam pomp z Alliex, bo ich łożyskowanie wytrzymuje rok i są oszukane, tj. nie maja odpowiedniego wydatku powietrza, skutkiem czego czekendżin będzie się zapalać od czasu do czasu.





« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 15:55:33 wysłana przez PeterX »