Autor Wątek: usterki w xj81  (Przeczytany 3033 razy)

bimskownik

  • Gość
usterki w xj81
« dnia: Grudzień 20, 2012, 12:27:30 pm »
Na początku, w związku z tym, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym się przywitać. Jestem miłośnikiem klasyków, do tej pory przede wszystkim starych alf, ale ostatnio zauroczył mnie w/w jag.

Przejdźmy do rzeczy - niepokoi mnie kilka spraw, najważniejsza to skrzynia biegów, problem jest następujący - świeci się kontrolka skrzyni biegów, samochód jedzie tylko na jednym biegu do przodu, zmiany trybów nie działają. Przy wrzucaniu z n na D oraz R bardzo szarpie. Dolaliśmy z kolegami do skrzyni atfa, bo było znacznie poniżej poziomu, ale niestety nic to nie dało. Cóż to może być i ile może kosztować naprawa? Jaka tam właściwie siedzi skrzynia biegów i czy ma sterowanie elektroniczne?
Kolejna sprawa to zapalająca się kontrolka hamulców w momencie hamowania - za mało płynu? Zużyte klocki hamulcowe?
Ciągle świeci się też kontrolka płynu chłodniczego, ale tutaj obstawiam prawdopodobnie padnięty czujnik.

Samochód bardzo jest zaniedbany, strasznie mi go żal i chciałbym go wyprowadzić na prostą, bo moim zdaniem 'rokuje'.

Z góry dzięki za wszelką pomoc !

tomek1212

  • Gość
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 21, 2012, 08:50:12 am »
Na włączonym zapłonie lub odpalonym silniku wciśnij przycisk "VCM" (jeden z przycisków od komputera pokładowego, na prawo od kierownicy). Jeżeli na wyświetlaczu w liczniku zaświeci się napis " PAO" (w zasadzie to PAD, ale wyświetlacz ósemkowy nie jest w stanie rozróżnić "O" od "D"), to oznacza to zużyte klocki hamulcowe przedniej i/lub tylnej osi.

W Xj81 skrzynia jest raczej sterowana elektronicznie, tym bardziej jeżeli posiada funkcje samodiagnostyki i lampkę serwisową.
Opisane przez Ciebie objawy wskazują raczej na awarię skrzyni biegów i bez jej rozbierania zapewne się nie obejdzie.

Jeżeli w xj81 jest taki sam zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego jak w XJ40 to czujnik znajduje się w górnej jego części, można go wyjąc bez spuszczania płynu z układu i trwa to dosłownie chwilę. 

bimskownik

  • Gość
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 21, 2012, 10:50:40 am »
W Xj81 skrzynia jest raczej sterowana elektronicznie, tym bardziej jeżeli posiada funkcje samodiagnostyki i lampkę serwisową.
Opisane przez Ciebie objawy wskazują raczej na awarię skrzyni biegów i bez jej rozbierania zapewne się nie obejdzie.

Wynalazłem informację, że siedzi tam gmowska skrzynia 4l80e - podobno niezniszczalna, ale z lubiącą się spsuć elektroniką. Mam cichą nadzieję, że to będzie tylko jakaś pierdoła. Szarpanie bym zwalił na stuletni olej oraz filtr. Wyczytałem też na zagranicznych forach, że zblokowany drugi bieg to 'limp mode' tudzież 'safe mode' i należy w związku z tym zczytać błędy ze sterownika, a następnie wyeliminować usterki (jakie to proste, prawda?).

Generalnie, samochodu jeszcze nie przygarnąłem, bo na razie kalkuluję potencjalne wydatki. Jeśli mnie te kwestie nie przerosną, po świętach prawdopodobnie będzie u mnie.

tomek1212

  • Gość
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2012, 11:42:23 am »
Nie mówiłeś ze jedzie cały czas na dwójce, tylko ze na jednym biegu. Jeżeli jest to dwójka to rzeczywiście jest to najprawdopodobniej tryb serwisowy, który może oznaczać wiele rzeczy, od najprostszych takich jak uszkodzone elektrozawory, po bardziej skomplikowane i dość kosztowne jak np zmielona przekładnia planetarna, lub spalone tarczki.
Jeżeli planujesz zakupić taki samochód to jest to powód do sporej negocjacji ceny.
Dlaczego nie szukasz wersji XJ40 z silnikiem 6 cylindrowym ? Są sporo tańsze w utrzymaniu jak i zakupie. 

bimskownik

  • Gość
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2012, 13:07:13 pm »
Bo na co dzień mam czym jeździć, samochód do zapierdzielania też sobie zbudowałem. Chcę spróbować czegoś nowego, innego, a v12 jeszcze nigdy nie miałem. ;) Poza tym lubię dłubać przy swoich samochodach, więc czemu nie zaryzykować?

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 995
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2012, 21:15:57 pm »
Przede wszystkim witamy na forum !!

A przechodzac juz do tematu musisz rozważyć wszystkie za i przeciw posiadania jaguara ( zwłaszcza takich modeli których wiele nie powstało )
1 . Taki samochód ( o ile bedzie w pełni sprawny i bedzie europejczykiem to dobra lokata kapitału )
2 . Jesli masz duzo kasy możesz zaryzykowac kupno modelu XJ81  z prawdopodobnie powaznie uszkodzona skrzynią
3 . W przypadku tak sfatygowanego egzęplarza bedziesz musiał sie wykazac duża wiekszą cierpliwości niż w przypadku zwykłego samochodu ( w jaguarach czesto pada kilka rzeczy i praca czasami sie nie konczy )
4 . Musisz koniecznie zobaczyc samochód z każdej możliwej strony ( najlepiej od dołu ) wtedy w miare sie upewniesz czy blacharka cie czeka , czy tez nie
5 . Jęsli dosżło by do tego zakupu ( bo z twoich wypowiedzi rozumiem ze jeszcze nie doszło ) to wtedy jak chcesz dowiedziec sie nieco o zuzyciu skrzyni , nalezy spuścic z niej olej i po odkreceniu misy olejowej , musisz zdjąć z niej 2 magnesy ( te magnesy przyciagaja opiłki który powstaja podczas normalnego zurzywania sie skrzyni ) , jeśli będzie tych opiłków wyjatkowo duzo i nie beda w postaci ciemnej mazi tylko widocznych gołym okiem drobinek metalu , to wtedy bedziesz juz wiedział ze te szarpnięcia przy zmianie przełożeń to nie kwestia plyty sterującej ani oleju , a zniszczonych zebatek , badz uszkodzonego sprzegła hydrokinetycznego , tak czy inaczej życze powodzenia i doradzam głebokiego przemyslenia tego zakupu  :-V  :)
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

bimskownik

  • Gość
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2012, 23:01:43 pm »
Zakup przemyślam cały czas bardzo intensywnie, ciągle poszerzając swoją wiedzę o modelu xj40 oraz xj81. Od spodu wóz obejrzałem - nie ma tragedii, rdza jest tylko w okolicy tylnej kanapy, po obydwu stronach. Silnik upocony, węże również, ale nie było tam nic, czego wcześniej w swoim samochodzie nie przerabiałem. Jest poobijany z zewnątrz, ale kompletny. Sprzedający zarzeka się, że skrzynia działała poprawnie wcześniej, no ale nigdy nie wiadomo w co można wierzyć. Samochód od września stoi, długo stał bez akumulatora, generalnie jest zapuszczony, ale ma w sobie to COŚ, czego nie umiem określić. Zawsze mi się xj40 podobał - jest ogromny, a za razem niższy od innych samochodów tego samego segmentu... Teraz jest okazja, ale chyba to co teraz robię to szukanie usprawiedliwienia :D

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 995
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2012, 23:21:11 pm »
To co piszesz jest dla mnie w 100% zrozumiałe , bo Jaguar to wlasnie jest taki samochód który ma w sobie to ,, coś '' , jak sie wsiadzie do jego wnetrza , to od razu czuje sie magie , jesli zakupisz ten model ( XJ81 ) i nawet po tym jak wyjda wszystkie jego wady ( wiekszość wychodzi po czasie , bo przecierz to starszy samochód ) nadal nie przestaniesz byc do niego  pozytywnie nastawiony , to nie zależnie co padnie to naprawisz to i bedziesz sie cieszył nim jak długo zechcesz . Skoro już mniej wiecej podjąłeś decyzje nie pozostaje mi nic innego jak zyczyc ci powodzenia w naprawach ( oby ich było jak najmniej ) i żeby ci sie kot za te naprawy odwdzieczył swietnym prowadzeniem i swoim niespotykanym w innych samochodach klimatem  :) :) :-super :-super :-tylko
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

MrDaimler

  • Gość
Odp: usterki w xj81
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2012, 08:31:49 am »
mialem to samo ze skrzynia tylko w 4.o.. i panikowalem jak niewiem. okazalo sie ze wina byla dosłownie 3 pinowa wtyczka która wychodzi ze sterownika. sasniedziale styki poworowaly mi wlasnie takie objawy. wyciąłem tą wtyczke i przelutowalem przewody na stale. działa do dzisiaj i bez najmniejeszego problemu. tez chciałem 81 ale wystraszylem sie kosztów jakiejkolwiek usterki silnika.. a autkiem jezdze na codzien :)