FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Jakub w Luty 17, 2010, 12:03:08 pm
-
Przyznam, iż dość mocno zagłębiłem się w forum za pomocą opcji "szukaj" i wyczerpujących informacji na temat używanego w skrzyni biegów oleju, nie znalazłem.
Znalazłem dość szczątkowe informacje iż powinien to być olej typu Dextrol II lub III. Sądziłem iż Dextrol to po prostu nazwa własna firmy produkującej ten olej. Ale szybko wyprowadziłem się z tego przekonania. Okazało się, że wiele firm produkuje olej o takiej klasie.
W takim razie, stanąłem przed pewnego rodzaju dylematem. Sytuacja jest tego typu: wychodzę z założenia iż olej w skrzyni zmieniać należy, że bardziej szkodliwym dla niej będzie pozostawienie starego oleju. Dodatkowo nie wiem kiedy ostatnio olej w skrzyni był zmieniany, nie wiem jaki olej w chwili obecnej w niej jest zalany. Oczywiście filtr i uszczelkę wymienić bezdyskusyjnie również zamierzam.
Ale olej jest dla mnie problemem. Znalazłem kilka opcji, wybrałem tylko te, których producenci są mi znani, a firmy typu "krzak" celowo pominąłem.
(http://img716.imageshack.us/img716/3079/mobilatf320.jpg)
„Wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów, do których zalecane są płyny spełniające wymagania klasyfikacji GM Dexron IID.
Polecany do aplikacji wymagających następujących poziomów jakościowych:
GM Dexron III, Allison C-4,
Renk Doromat, Caterpillar TO-2,
Ford M2C163-A, GM Type A Suffix A.”
(http://img716.imageshack.us/img716/6681/agipc.jpg)
Specyfikacje:
“General Motors Dexron III (G-34193); Allison C4 (C4-22452596); BMW; M.B.236.1 i 236.5; Ford Mercon; MAN 339 type F; Voith G 607; ZF-TE-ML 02F,03D, 04D, 14A, 17C; LIEBHERR”
(http://img716.imageshack.us/img716/2312/castrol.jpg)
„Niemiecki olej przekładniowy do AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW CASTROL TQ-D ( DEXTRON II )”
Czy z któregoś wyżej wymienionych, warto coś wybrać? A może jakiś inny polecacie? Zamieściłem krótkie opisy, do każdego z nich, może coś komuś one powiedzą.
-
Witaj,
Dexron III zastępuje Dexron IID, Mobil i Agip są ok, jeżeli chodzi o Castrol to lepszym wyborem jest Castrol ATF TQ DIII.
-
OK, dzięki za informację.
Jeszcze tak tylko kontrolnie spytam. W XJ40 4,0 jest skrzynia 4HP24 , prawda? A ile oleju należy do niej wlac? 5 litrów wystarczy?
-
w xj40 z ilnikiem 4,0l jet 4hp24 a w 3,6 i 3,2 jest 4hp22
o ile dobrze pamiętam to wchodziwedług haynesa 8l.
-
optre ma racje, w 4,0 jest 4HP24 ale tylko 4,28 litrow do skrzyni :)
-
Wielkie dzięki za informację.
Dobrze, że Kogutki skorygował informację ilości oleju do skrzyni, bo już prawie zakupiłem na allegro 8 litrów oleju :-gwizd
No cóż, miałbym zapas do wspomagania do Mercedesa, tylko że tam wchodzi góra litr ;D Zatem byłby to zapas na kilka lat ;D
-
na bagnecie masz napisany typ oleju jaki powinien byc uzyty do skrzyni biegów w twoim aucie.
kupując 5 literków zostanie tobie po wymianie jakies 0,3-0,5 na dolewke do skrzyni lub układu wspomagania ale pamietaj ze w ASB nie tylko sam olej sie zmienia.
-
Jaguar w standardzie wlewał Castrola więc ja używam olejów tej firmy.
-
optre ma racje, w 4,0 jest 4HP24 ale tylko 4,28 litrow do skrzyni :)
hehe, dlatego napisałem "oile dobrze pamietam" :-W
ale za to do silnika wlewasz 8l :-V
wybacz za pomyłkę :-K
-
optre ma racje, w 4,0 jest 4HP24 ale tylko 4,28 litrow do skrzyni :)
hehe, dlatego napisałem "oile dobrze pamietam" :-W
ale za to do silnika wlewasz 8l :-V
wybacz za pomyłkę :-K
mi sie udalo prawie 9 upchnąć zeby byl stan w normie
-
9 l ? To coś za dużo. A poziom oleju sprawdzałeś na odpalonym silniku ?
-
Może kolega nalał oleju pod sam korek ;) To by wyjaśniało te 9 litrów :D
-
Też mi się coś tak wydaje :) Gorzej jak olej wymieniał mechanik nie mający pojęcia o automatach.. miałem kiedyś przygodę z Suzuki Vitarą gdzie Pan mechanik ( o ile tak go można nazwać ) sprawdzał poziom oleju w skrzyni na zgaszonym silniku i wpakował do skrzyni ok 7l !!! Auto miało coś w stylu skoku do przodu po wrzuceniu D ;D Mówię do gościa, czy nie przelał oleju - facet mówi że nie ale możemy sprawdzić ... po czym tekst proszę zgasić silnik. Pytam się po co :) a on bo będę sprawdzał olej ... Wtedy się załamałem :-thumpdown Ach ci fachowcy...
-
w skrzyni 4HP22 i jaki 4HP24 nadmiar oleju zostanie wyrzucony poprzez odpowietrznik w skrzyni nie robiąc zadnych szkod poza srodowiskiem.
-
No i kieszeni :-tylko
-
...a gdzie jest filtr oleju od skrzyni biegów :o,bo wy tak o wymianach to i ja może sobie wymienie--jeszcze tego nie robiłem!!! :-wstyd daimler xj40. pzdr.Chris
-
siema, filtr sie znajduje pod miska, zdejmij miske i widzisz plytke z filtrem. filter jest mocowany 3ma srubami
torx. zawsze trzeba zmieniec O-ring no i uszczelke miski wiec komplet filtra wyglada tak:
(http://asp.ge/uploads/meyle/jpg/102600.jpg)
tam gdzie strzalki sa sruby torx:
(http://i47.photobucket.com/albums/f169/kogutki/4hp22filter.jpg)
filtr jest taki sam w 4hp22 i 4hp24
-
9 l ? To coś za dużo. A poziom oleju sprawdzałeś na odpalonym silniku ?
namieszalem w wątku, chodziło o silnikowy :-wstyd
-
Również muszę wymienić już olej w skrzyni, mógłby ktoś powiedzieć gdzie się go zlewa i gdzie nalewa nowy?
Mam XJ40 z 1994 r. z silnikiem 4 litrowym
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
-
Jak wejdziesz pod autko , to zobaczysz mise olejową skrzyni w którą jest ( mniejwięcej na końcu misy ) wkrecona śruba , wykrecasz ja i czekasz aż zcieknie olej . Potem odkręcasz śruby dookoła misy , i po zciagnięciu widzisz filtr ( w filtrze nadal jest troche oleju , więc uważaj jesli niechcesz sie zalać ) . Wymieniasz filtr wraz z uszczelkami na nowy , składasz wszystko do kupy , i zalewasz nowy olej do skrzyni . Olej do skrzyni wlewa sie przez rurkę do bagnetu od skrzyni , wyciągasz bagnet , w rurke wkładasz mały lejek i nalewasz olej , po nalaniu jakiś 4 L odpalasz silnik i sprawdzasz bagnetem ile jeszcze trzeba dolać , jak brakuje , gasisz auto , dolewasz i sprawa wymiany oleju załatwiona . Olej do skrzyni to DEXRON II albo III .