Przyznam, iż dość mocno zagłębiłem się w forum za pomocą opcji "szukaj" i wyczerpujących informacji na temat używanego w skrzyni biegów oleju, nie znalazłem.
Znalazłem dość szczątkowe informacje iż powinien to być olej typu Dextrol II lub III. Sądziłem iż Dextrol to po prostu nazwa własna firmy produkującej ten olej. Ale szybko wyprowadziłem się z tego przekonania. Okazało się, że wiele firm produkuje olej o takiej klasie.
W takim razie, stanąłem przed pewnego rodzaju dylematem. Sytuacja jest tego typu: wychodzę z założenia iż olej w skrzyni zmieniać należy, że bardziej szkodliwym dla niej będzie pozostawienie starego oleju. Dodatkowo nie wiem kiedy ostatnio olej w skrzyni był zmieniany, nie wiem jaki olej w chwili obecnej w niej jest zalany. Oczywiście filtr i uszczelkę wymienić bezdyskusyjnie również zamierzam.
Ale olej jest dla mnie problemem. Znalazłem kilka opcji, wybrałem tylko te, których producenci są mi znani, a firmy typu "krzak" celowo pominąłem.
„Wysokiej jakości płyn przeznaczony do stosowania w automatycznych skrzyniach biegów, do których zalecane są płyny spełniające wymagania klasyfikacji GM Dexron IID.
Polecany do aplikacji wymagających następujących poziomów jakościowych:
GM Dexron III, Allison C-4,
Renk Doromat, Caterpillar TO-2,
Ford M2C163-A, GM Type A Suffix A.”
Specyfikacje:
“General Motors Dexron III (G-34193); Allison C4 (C4-22452596); BMW; M.B.236.1 i 236.5; Ford Mercon; MAN 339 type F; Voith G 607; ZF-TE-ML 02F,03D, 04D, 14A, 17C; LIEBHERR”
„Niemiecki olej przekładniowy do AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW CASTROL TQ-D ( DEXTRON II )”
Czy z któregoś wyżej wymienionych, warto coś wybrać? A może jakiś inny polecacie? Zamieściłem krótkie opisy, do każdego z nich, może coś komuś one powiedzą.