FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: MATriX335 w Styczeń 24, 2010, 15:46:25 pm
-
Witam
Podczas jazdy w mrozach jakie teraz mamy temperatura silnika nie przekracza nigdy 2 kresek od dołu a często jest nawet niżej. Podczas dłuższego postoju jest trochę lepiej ale do połowy i tak nie dojdzie. Jest to wina termostatu czy może jeszcze coś innego może mieć na to wpływ?
-
Na 100 % termostat, koszt niewielki i wymiana bajecznie prosta
-
Wymienia się cały termostat czy tylko jakąś jego część?
-
Kupujesz termostat -od 30 do 50 zł- odkręcasz dwie śruby w obudowie termoststu (zwróć uwagę czy się dobrze wykręcają) i wkładasz termostat. W zestawie masz jeszcze gumową uszczelkę - duży oring. Ważne, aby włożyc termostat w dobrym kierunku, bo akurat w jagu da się go wsadzic odwrotnie i też pasuje.
-
W zestawie masz jeszcze gumową uszczelkę - duży oring.
U mnie (x300 4.0) nie było uszczelki z nowym termostatem, jak i starej w obudowie. Niestety po skręceniu obudowy zaczęło cieknąć.
Ktoś na forum kiedyś polecał "płynną uszczelkę" Reinzosil. Ja akurat tego nie dostałem, ale użyłem silikonu wysokotemperaturowego:
(http://www.k2.com.pl/index2.php?option=com_provider&task=img&imgid=916&no_html=1&width=250&height=250)
i jest git :-super Musiałem tylko dać wylecieć nadmiarowi płynu (około pół litra), żeby dokładnie oczyścić i osuszyć obudowę termostatu.
-
Oryginalny termostat widzę że chyba trochę droższy jest.
-
W zestawie masz jeszcze gumową uszczelkę - duży oring.
U mnie (x300 4.0) nie było uszczelki z nowym termostatem, jak i starej w obudowie. Niestety po skręceniu obudowy zaczęło cieknąć.
Ktoś na forum kiedyś polecał "płynną uszczelkę" Reinzosil. Ja akurat tego nie dostałem, ale użyłem silikonu wysokotemperaturowego:
(http://www.k2.com.pl/index2.php?option=com_provider&task=img&imgid=916&no_html=1&width=250&height=250)
i jest git :-super Musiałem tylko dać wylecieć nadmiarowi płynu (około pół litra), żeby dokładnie oczyścić i osuszyć obudowę termostatu.
Nie wiem jak bardzo nietypowy wymiarowo jest o-ring przy termostacie, ale może warto było zrobić wycieczkę po sklepach z łożyskami i uszczelnieniami technicznymi lub nawet z częściami do ciągników, itp.
Nie mam zaufania do czerwonych silikonów "wysokotemperaturowych" bo najczęściej poddają się pod działaniem benzyny. Może ten K2 jest lepszy. Poza tym ten paskudny kolor czerwony i to w dodatku rozmazany paluchem na miejscu łączenia :-thumpdown
Mam nadzieję że u Ciebie tego nie ma ::)
Produkty f-my Reinz to bardzo dobry wybór :-super .
-
Reinzosil też jest na bazie silikonu.
Jeśli chodzi o estetykę to starałem się jak mogłem ;) - pozostawiam do oceny ::)
(http://i591.photobucket.com/albums/ss359/qbatyJCP/IMGP7422.jpg)
Jeśli chodzi o skuteczność - no cóż, podczas robienia zdjęcia jednak okazało się, że coś tam lekko podcieka :-zly
Chyba jednak wezmę stary termostat do kieszeni i poszukam oringu :-gwizd
-
Poszperałem trochę tu i ówdzie i jestem lekko zakręcony.
Niektóre źródła wskazują, że miedzy obudowę termostatu a termostat należy zainstalować:
EAC8999 - THERMOSTAT ''O'' RING
(element 30 na http://www.who-sells-it.com/cy/xks-unlimited-670/jaguar-cooling-9416/page-22-fullsize.html)
Natomiast na jdht stoi, że pomiędzy termostat a wąż należy wsadzić:
NBB2217AC - THERMOSTAT GASKET (element 3)
(http://i591.photobucket.com/albums/ss359/qbatyJCP/termostat.jpg)
:-help :-pojecia :-help
-
o-ring w xj40, gasket w x300
-
Dzięki Daniel - wydawało mi się, że w xj40 i x300 są identyczne termostaty i obudowy, więc technika uszczelnienia będzie taka sama ::)
-
Reinzosil też jest na bazie silikonu.
Tak, ale z zawartością grafitu i poza tym ze lepiej wygląda ::) to ma jeszcze lepszą ( moim zdaniem ) przyczepność do uszczelnianych powierzchni. Zdarzało mi się uszczelnić przeciek oleju nie rozbierając nieszczelnych elementów a jedynie po odtłuszczeniu ( ważne! ) posmarować po wierzchu.
Jeśli chodzi o estetykę to starałem się jak mogłem ;) - pozostawiam do oceny ::)
:-10points :)
A na uszczelkę polecam gambit dostępny w arkuszach ( niestety dość sporych ) w sklepach z częściami do maszyn rolniczych. Odrysować kształt uszczelnianej powierzchni styku wyciąć i zamontować smarując b. cienko silikonem 8) .
-
Chyba pozostanę przy oryginalnym rozwiązaniu i poszukam NBB2217AC - mam już dość eksperymentów.
Ma ktoś na zbyciu taką uszczelkę ??
-
Chyba pozostanę przy oryginalnym rozwiązaniu i poszukam NBB2217AC - mam już dość eksperymentów.
Ma ktoś na zbyciu taką uszczelkę ??
Wydaje mi się że to nie będzie eksperyment. Większość uszczelek używanych w motoryzacji jest wykonana z gambitu lub jego odmian.
Jak Ci się nie chce kombinować z własną "produkcją" uszczelek to zeskanuj mi tylko cz. 1 ( tzn. powierzchnię styku cz. 1 i 5 ) to Ci wytnę z gambitu 0,8 mm i wyślę.
-
Ja mam założony tylko oring i nic nie cieknie, nie cierpię silikonów. W zapasie mam drugi oring, mam też w zapasie uszczelkę taką jak zakłada się w X300. Kupowałem z dwóch żródeł bo zależało mi na czasie, mam więc cały zestaw zapasowy kupiony w JDHT.
-
Jak Ci się nie chce kombinować z własną "produkcją" uszczelek to zeskanuj mi tylko cz. 1 ( tzn. powierzchnię styku cz. 1 i 5 ) to Ci wytnę z gambitu 0,8 mm i wyślę.
Ceva - dzięki za chęci :-K :-super
Oryginalna uszczelka kosztuje grosze, więc nie ma co kombinować z rozkręcaniem, skanowaniem, kupowaniem całych arkuszy gambitu...
Dogadałem się już z Jakubem32 - podeśle mi i oring, i uszczelkę :-thank
Tylko teraz się zastanawiam co zamontować - oring, uszczelkę, czy oba ??????
-
o-ring w xj40, gasket w x300
a czytać potrafisz?
-
a czytać potrafisz?
Potrafię.
Jakub32 napisał mi, że w x300 dodatkowo, oprócz oringu, stosuje się uszczelkę, więc wolę zapytać.
-
można i O-ring i uszczelka i silikon k2 i k3-9 oraz poliuretanowa pianka budowlana na raz. sam podałeś szkic gdzie widać ze tylko uszczelka.
-
Bardzo dziękuję Ci Bogdanie za Twoje cenne rady :-K
-
Wejdzie i oring i uszczelka. Oring wchodzi na kołnierz obudowy, a usczelka na styczną. Jak kupisz termostat w britishparts to masz w zestawie jedno i drugie.
proszę, http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ40--Cooling-Heating/382/THERMOSTAT%20KIT
Wymieniałem termostat sam rok temu i tylko dlatego nie wykorzystałem uszczelki, że wcześniej jej nie było, a cenię oryginał
-
tak, bo to zestaw uniwersalny w bp.
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ40--Cooling-Heating/382/THERMOSTAT%20KIT (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ40--Cooling-Heating/382/THERMOSTAT%20KIT)
THERMOSTAT AND SEAL KIT
XJ40 - XJ6 3.6 / 4.0 1987 - 1994
X300 - XJ6 3.2 / 4.0 AND XJR 4.0 1995 - 1997
XJS 4.0 AJ16 ENGINE ALL MODELS TO 1996
uszczelka do x300, o-ring do xj40
-
Większy problem czeka Cię, jeśli cieżko będą Ci się odkręcać śruby. Jeśli tak obejrzyj ich gwinty po wykręceniu. Jak są uszkodzone, musisz wyczyścić gwinty w obudowie gwintownikiem, i dać nowe śruby - takie 8 z kołnierzem - też posiadam w zapasie.
-
jesli kupujesz markowe zamienniki to powinien byc oring w zestawie ale mimo wszystko nawet w fabryce dodatkowo smaruje sie obudowe klejem na bazie silikonu .
-
jesli kupujesz markowe zamienniki to powinien byc oring w zestawie ale mimo wszystko nawet w fabryce dodatkowo smaruje sie obudowe klejem na bazie silikonu .
Teraz nie ma już co o tym gadać - termostatem poratował mnie kolega, który kiedyś kupił i nie wykorzystał.
Ale dzięki za wszystkie rady - ja następnym razem będę już wiedział wszystko o termostatach ;) a mam nadzieję, że inni też skorzystają :-super
:-thank :-thank :-thank