FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: filar12 w Czerwiec 12, 2008, 23:26:50 pm

Tytuł: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Czerwiec 12, 2008, 23:26:50 pm
Witam ponownie Wszystkich

Mam pytnko do bardziej oblatanych posiadaczy silnika 3.0 V6,
mam takie dziwne objawy jak mocno cisnę to potem miga mi kontrolka checkengine zastanawiam się co to może być po ponownym zapaleniu nic się nie zapala  :o .
Ale zdażają mi się niestabilne wolne obroty połączone ze spadkiem mocy  :(
Szukam przyczyny i pomocy. :-K
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: XJRfan w Czerwiec 12, 2008, 23:34:26 pm
Jeżeli się nie mylę to wtryski dają znać o sobie, ale poczekajmy na bardziej oblatanych w temacie :-V
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: zyrcia w Czerwiec 13, 2008, 08:33:18 am
Mogła ci też pójść uszczelka pod silnikiem. Nieunikoniona jest wizyta u mechanika. Ja też tak miałam z gasnacą kontrolką. Na poczatku gasła a później się już na stałe zapalała. Tak wiec czym predzej odwiedź zakład mechaniczny, zeby ci silnik nie padł.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Czerwiec 13, 2008, 09:23:33 am
Najczęściej mrugająca kontrolka check engine to pada cewka na świecy. która musisz odczytać  skanem . Powinien być kod w pamięci.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Czerwiec 14, 2008, 11:19:31 am
Jeżeli się nie mylę to wtryski dają znać o sobie, ale poczekajmy na bardziej oblatanych w temacie :-V

Taka opcja raczej jest nie realna obroty faluja zarówno na Pb jak LPG więc wtrysków wpływ brak.
Ceweczki chetnie bym sprawdził skanerem ale w Łodzi nikt takowego nie posiada (a cena usługi była by ogromna  ;D chcieli mnie olej w skrzyni wymienić "tylko" za 420pln+olej),
zastanawia mnie jaką uszczelke wymieniali ??
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: czapka w Lipiec 17, 2008, 00:15:38 am
Cewki to czuły punkt tego silnika.
Podjedź gdzieś gdzie mają OBD. Stawiam na random/multiple misfire. Sprawdź świece i napisz jaki masz gaz.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 18, 2008, 00:00:58 am
Witam
Gaz mam IV generacji na osobnych wtryskach (2ohm) firmy DT-GAS
Kurna świece ma ngk te platynowe wedle katalogu ngk i kolo od kompa mnie zjechał i kazał orginały jaguarowskie kupić bo to jest podobnie jka motorcraft forda wynalazek.
Już chyba wiem co to
Orginalnym tabletem FORDA mi kolo sczytał.
Komp widział go jako windstara 3.0l i działała nawet auto diadnoza.
Pokazał uszkodzenie wariatora faz rozrządu jednego rzędu.
poczeekamy zobaczymy
napewno opiszę co i jak
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: czapka w Lipiec 18, 2008, 00:12:20 am
Czekam z niecierpliwością.
A z tymi świecami to facet trochę sie zagalopował.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: Batman w Lipiec 18, 2008, 02:08:04 am
Żyrcia jeździ mondeo a filar windstarem
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Lipiec 18, 2008, 04:05:49 am
Żyrcia jeździ mondeo a filar windstarem
ta sama rodzina FORD
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 18, 2008, 22:56:23 pm
Czekam z niecierpliwością.
A z tymi świecami to facet trochę sie zagalopował.
Więc co zostawić te świece??(tanie inaczej były) nie popala mi cewek??
Chciałbym jeździć sprawnym windstarem-s-type.
Bo jak zaczyna kuleć motor to spalanie ma astronomiczne.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: czapka w Lipiec 18, 2008, 23:04:32 pm
NGK to górna półka, zresztą robią "oryginalne" świece na pierwszy montaż dla wielu marek. Poza tym jeżeli dobierasz świece według katalogu to jak mają zrobić cokolwiek złego. A cewki możesz usmażyć jeżeli świece za lekko dokręcisz.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 19, 2008, 00:10:29 am
To co założyłem to NGK platinum,tyle że słyszałem że FORD nie chce jeździć na niczym innym niż motorcraft i cuda sie dzieją.
Więc co jest prawdą?? ???
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 19, 2008, 17:53:09 pm
Cewki to czuły punkt tego silnika.
Podjedź gdzieś gdzie mają OBD. Stawiam na random/multiple misfire. Sprawdź świece i napisz jaki masz gaz.

Aco to ten random/multiple
napisz łopatologicznie po polsku
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: czapka w Lipiec 19, 2008, 21:12:45 pm
To co założyłem to NGK platinum,tyle że słyszałem że FORD nie chce jeździć na niczym innym niż motorcraft i cuda sie dzieją.
Więc co jest prawdą?? ???

Bzdura.

Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: czapka w Lipiec 19, 2008, 21:15:53 pm
Cewki to czuły punkt tego silnika.
Podjedź gdzieś gdzie mają OBD. Stawiam na random/multiple misfire. Sprawdź świece i napisz jaki masz gaz.

Aco to ten random/multiple
napisz łopatologicznie po polsku

Chodziło mi o to, że gdy zaczynają niedomagać cewki, przy dużym obciążeniu silnika "gubi zapłony" i miga check engine. Ale jeżeli wyszedł wariator to zapomnij o sprawie.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: wioslo w Lipiec 23, 2008, 01:11:35 am
a ja bym sprawdził cewki i rzecz najważniejsza czy przypadkiem cewki nie pływają w oleju.Padają często uszczelki pod pokrywami zaworów
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 23, 2008, 19:25:22 pm
Uszczelki nowe i jak pisałem cewki zakładałem pod kolektor 3szt nówki więc widziałem czy sucho jest.
w przyszły piątek raca mój mechanior i wymieniam wariator który już mam.
Pałam nadzieją że to tylko to i będzie oki  ;D
pozdro
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: hufu w Lipiec 24, 2008, 00:28:19 am
podjedż do kogoś kto ma tester forda, ten silnik to fordoska konstrukcja
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 24, 2008, 00:37:10 am
podjedż do kogoś kto ma tester forda, ten silnik to fordoska konstrukcja

Tam juz byłem i windstar sczytany  :-10points
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: Gerry w Lipiec 24, 2008, 19:30:38 pm
Ja byłem w swojej metropolii u kolesia który ma taki czytnik OBD który czyta wszystkie auta i do tego wyświetla błędy po polsku od razu. Ciekawi mnie co by u niego wyszło.
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: czapka w Lipiec 29, 2008, 22:16:20 pm
A tak apropos to ten kolo nie wie co mówi. Ja też zresztą nie wiedziałem do niedawna  :-[

Wyciągnąłem wczoraj z mondeo świece, które z jednej strony miały logo Motorcrafta a z drugiej NGK. Wiec wszystko jasne.



Witam
Gaz mam IV generacji na osobnych wtryskach (2ohm) firmy DT-GAS
Kurna świece ma ngk te platynowe wedle katalogu ngk i kolo od kompa mnie zjechał i kazał orginały jaguarowskie kupić bo to jest podobnie jka motorcraft forda wynalazek.
Już chyba wiem co to
Orginalnym tabletem FORDA mi kolo sczytał.
Komp widział go jako windstara 3.0l i działała nawet auto diadnoza.
Pokazał uszkodzenie wariatora faz rozrządu jednego rzędu.
poczeekamy zobaczymy
napewno opiszę co i jak

Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Lipiec 30, 2008, 10:01:53 am
A tak apropos to ten kolo nie wie co mówi. Ja też zresztą nie wiedziałem do niedawna  :-[

Wyciągnąłem wczoraj z mondeo świece, które z jednej strony miały logo Motorcrafta a z drugiej NGK. Wiec wszystko jasne.


Ja teraz czekam z tęsknotą za moim mechanikiem wraca w sobotę w nocy i w poniedziałek robota (nie pozwalam się dotykać obcym do kota)
Tytuł: Odp: pytanie do znawców silników V6
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Sierpień 06, 2008, 22:16:34 pm
No to opisuje dalszy ciąg rewelacji.
pokrywa zdjęta gaz odłączony ,wyciągnięty zawór ciśnienia(chyba tak się nazywać powinno) wariatora faz rozrządu(używka "tylko" 200pln  :D nowe w aso 1264pln  :'( )
i jest poprawa nie przerywa ,nie dusi się i nie falują obroty. Zawór miał rozerwaną siatkę filtrującą z jednej strony która został wciągnięta do środka zaworu i pewnie go blokowała.
Moc się jakby zwiększyła więc powinno spaść spalania a tu ut idzie bardziej w podłogę  :-A  .
Ogólnie jest lepiej.