FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Dorsze¶ w Styczeń 07, 2010, 12:10:49 pm
-
Witajcie hodowcy kur i kotów.
Szkocka w tym roku dała nam ostro popalić, tubylcy mówią, że od czterdziestu lat nie było tu takiej zimy :-K co daje się odczuć zwłaszcza nam kierowcom.
Pokrótce.
Zima była na tyle sroga - i jet nadal, że mój kot stoi na parkingu od około dwóch tygodni.
Doglądałem go sporadycznie i dziś pokazał mi się na wyświetlaczu komunikat, który zamiesciłem w temacie. :-zly :-zly :-zly
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy... ?????? ?????? ??????
-
niski poziom plynu...... :-zly--mróz :-hehe
-
Tyle to i ja wiem. tylko zastanawiam się teraz czy mi czegoś nie rozsadziło...
-
Zajrzyj do zbiorniczka płynu hamulcowego czy rzeczywiście go brakuje - może czujnik oszalał od mrozu.
Płyn hamulcowy niestety ma to do siebie, że z wiekiem (jeśli nie wymieniamy go regularnie) pojawia się w nim woda - obniża to skuteczność hamowania, ale może tez być niestety przyczyną ewentualnego rozsadzenia połączeń przewodów.
Jeśli rzeczywiście masz wyciek to w celu zlokalizowania uruchom silnik i poproś kogoś o pompowanie pedałem hamulca - powinno to skubańca sprowokować do wyciekania ewentualną dziurą ;)
-
Tak też poczynię, do tego będę zmuszony zorganizować ze 20 ludzi z łopatami do odkopania samochodu :)
-
o płyn hamulcowy byłbym dorsześ spokojny-gorzej z płynem chłodzącym--jezeli nie dolewałeś nic a jezdziłeś na letnim płynie to problem będzie :-zly ja kupuję koncentrat do -80 jest taki u mnie w sklepie -wystarczy 0,5 litra dolac i wtedy Ci w obiegu nie zamarznie :-W
-
Mam podobny koncentrat ale tylko do -60 więc powinien sobie z 5 stopniowym mrozem poradzić :)
-
A jednak, z tyłu auta przy prawym kole widać plamy płynu hamulcowego....
Pytanie teraz tylko co strzeliło... jeśli to przewód to jak wygląda jego wymiana?
Oraz czy cena części nie zwali mnie z nóg :)
-
Niet mam ten sam problem płyn hamulcowy wycieka mi z okolicy prawego tylniego koła - najgorzej jest jak samochód długo stoi w wyniku rozszczelnienia sie ukladu zaczyna powlutku sciekac az go zabraknie. Przewody hamulcowe w zaleznosci od tego jakie maja byc to zadna inwestycja zwazywszy na bezpieczenstwo. Nie musi być to sam przewód ale i uszczelka lub jej brak :-V
-
Właśnie problem się zaczął jak zapewne zauważyłeś w moim pierwszym poście od długiego postoju zimowego....
Problem teraz nie mały,bo płynu tam jak na lekarstwo a gdzieś trzeba dać naprawić... chyba przezucę się na X-Type ;)
-
ja bym sprawdzil cylynder w kole gdzie cieknie.
-
kogutki odpada, plama jest widoczna w dokładnie się wyrażając przed tylnym kołem na krawędzi błotnika więc stawiam na leciwy przewód hamulcowy.
-
hmmm no to jak najszybciej do warsztatu
-
Tu też trochę się boje gdziekolwiek nim wyjechać bo jak mi płyn wycieknie całkowicie to za ciekawie nie będzie :-zly
-
A ja sprawdze bo mnie to zaciekawiło dzięki Kogutki
-
Niestety niczego sensownego nie dojrzałem, widzę plamę ale musi cieknąć z takiego zakamarka że bez kanału lub podośnika lokalizacja uszkodzenia nie jest możliwa :/
-
Pewnieprzewód hamulcowy, mi przegnił trzy miesiące temu, na szczęści byłem akurat niedaleko warsztatu :) naprawa trwała godzinkę, a teraz mam nowy miedziany :) Ważne żebyś zostawił oryginalne kołnierze do przewodu zarówno ze strony koła i ten, który wchodzi do pompy abs'u (najpopularniej dostępne z przewodami nie pasują). Także znajdź warsztat gdzie mają maszynkę do zakończania przewodów :)
-
Znalazłem zestaw przewodów na ebay za ok 40 funtów.
Mój mechanik powiedział, że dorobienie przewodu będzie w podobnej cenie więc teraz to już w ogóle mam mentrlik w głowie.
poniżej zamieszam link do znalezionego przedmiotu :
http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-S-Type-Goodridge-Red-Brake-Hose-Kit_W0QQitemZ310196333825QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4839246d01 (http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-S-Type-Goodridge-Red-Brake-Hose-Kit_W0QQitemZ310196333825QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4839246d01)
-
Fajne kolorki ;D
-
Rafał... Ty to zawsze coś ciekawego wniesiesz do tematu :D
-
No to już wiem... umarł zacisk hamulcowy.
:)
-
Czy ktoś wie gdzie mogę kupić przewody hamulcowe do S-type 2,5 l. Ewentualnie zna warsztat w okolicach Łodzi gdzie mi je dorobią ? (wyciek jak zwykle przy tylnym kole)
Uwaga: przewody do S-type na Ebay są do słynnego poprzednika, nie do roku 2003 ! ??????
-
Czy ktoś wie gdzie mogę kupić przewody hamulcowe do S-type 2,5 l. Ewentualnie zna warsztat w okolicach Łodzi gdzie mi je dorobią ? (wyciek jak zwykle przy tylnym kole)
Uwaga: przewody do S-type na Ebay są do słynnego poprzednika, nie do roku 2003 ! ??????
zamailuj do kolegi Choiny, na pewno pomoże jest z Łodzi i jest naszym specem od techniki
-
Ja mogę coś takowego mieć o ile nie zostały obcięte. Miałem kiedyś na rozbiórkę 2.5 z 2003r
-
Ja mogę coś takowego mieć o ile nie zostały obcięte. Miałem kiedyś na rozbiórkę 2.5 z 2003r
No sorry wodzu ;D zapomniałem o tobie - wybacz, ale wpis na feacebook-u zdekoncentrował mnie :-K Jasne, że u Arka dostaniesz też na biegu kolego :-10points
-
Odświeżę temat bo mam podobny problem. Zauważyłem, że od kilku dni w garażu pod lewym tylnym kołem zostaje mała plama. Wczoraj akurat zmieniałem tarcze hamulcowe z tyłu i klocki bo już dawno tam nikt nie zaglądał aż dolne prowadnice były zupełnie bez smaru ale to nie o tym .... ;-). Zdjąłem lewe koło i całe mokre od wewnątrz, cienka ścieżka na całym nadkolu i tłumiku. Okazuje się, że cieknie i to dosyć solidnie z hamulca ręcznego ( cały tył zacisku upaprany płynem) i kropelka wisi pod mocowaniem linki. Pytanie teraz czy da się to jakoś uszczelnić - dokładnie nie miałem się jak temu przyjrzeć ale tam jest chyba nakrętka która trzyma sprężynę i całe to cięgno do którego jest zaczepiona linka i pewnie to ona puszcza.
Ktoś miał już taki problem, można to jakoś bezproblemowo rozebrać i uszczelnić (występuje tam jakiś uszczelniacz ?). Kocisko zostaje w garażu - na szczęście mam jeszcze drugie auto i dobrze że się zabrałam za to bo jutro miałem zrobić sporą trasę kotem.
Będę wdzięczny za info bo w od poniedziałku mam urlop więc mógłbym się tym zająć.
-
da sie zrobić czyli uszczelnić do większości aut są reperaturki zacisku więc poszukaj do jaga i działaj prosta sprawa rozebrać dokładnie wyczyścić i poskładać będzie dobrze cieknie na ośce od ręcznego zdarza się
-
Dzięki serdeczne za info - już znalazłem te zestawy więc pewnie profilaktycznie wymienię z drugiej strony też. A przy okazji wymienię sobie płyn :-).
-
pamiętaj o dokładnym wyczyszczeniu zacisku z rdzy szczególnie w miejscu osadzenia osłony przeciw kurzowej tej widocznej na tłoczysku i kanału głównego uszczelniacza tłoczyska i pamiętaj ze składając zacisk tłoczek wkręcamy lekko wciskając zarazem
-
Tak wiem o wkręcaniu i zaopatrzyłem się w odpowiedni przyrząd przy okazji zmiany tarcz i klocków. A czy nie wystarczy wymienić samego uszczelniacza ręcznego bo guma tłoczka wygląda w porządku chociaż z drugiej strony może profilaktycznie wymienić żeby nie zaglądać tam za chwilę ?
-
z praktyki, jeśli gumka tłoczka nie ma dziurki i jest oryginalna, to jest lepsza niż jakiś nowy fren. Te wytrzymują krótko.
-
Rób kompletem ;)
-
Ok zamówiłem sobie na jutro zestaw naprawczy (mam nadzieję, że właściwy) Frenkit 243042 tylko mam pewien problem. Wymontowałem zacisk, wyjąłem osłonę i tłoczek ale nie mam pojęcia jak zabrać się za to ramię od ręcznego. Śruba na ramieniu wydaje się być zespolona z tym ramieniem a pod nim jest taka mała na torx ale wygląda na trudną do współpracy. W zacisku po tłoczku została jeszcze śruba która rusza się razem z ramieniem a na samym dole jest zabezpieczenie (seger) - ktoś wie z czym to się je bo nie chcę na siłę ciągnąć ?
Update: mam sprytnego sąsiada i mi wymontował ale niestety złe wieści - bo ta "ośka" od ręcznego niestety skorodowała i zapewne tego już nie uszczelnię. Osłona prochowa tej ośki się uszkodziła i dlatego skorodowała co powoduje wyciek. Pytanie za 100pkt. czy da się kupić sam tylko mechanizm ręcznego za przyzwoite pieniądze czy tylko nowy zacisk ? Ewentualnie zakup używanego zacisku licząc na to że jakiś czas wytrzyma ? Podobno identyczne samoregulatory były montowane w Audi B4 - muszę jutro popytać w sklepie może coś się uda dobrać.
-
drugi zacisk i od razu dać nowe gumki inaczej sie chyba nie da a czy od audi pasuje nie wiem nigdy nie próbowałem
-
Dzisiaj kupiłem używamy zacisk ze sprawnym ręcznym. Wymieniłem gumy i zobaczymy co będzie dalej :-) - dzięki za info.