FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Dorsze¶ w Sierpień 26, 2009, 11:07:27 am
-
Witajcie.
Moj Kot jest z 2000r, i ma 74tys mil czyli bedzie to ok 120tys kilometrów.
Z przykrych doświadczeń z automatyczną skrzynią biegów w Mercedesie W211 z 2002r (2.7 CDI) wiem, że płukanie skrzyni to rzecz normalna a olej jest dożywotni to jest zbyt mocne słowo....
Stoję przed dylematem, bo skrzynia w kocie pracuje poprawnie (mógłbym mieć zastrzeżenia do wybieraka i jego oporu pracy ale nie mam porównania z innymi kotami), nie jestem w stanie określić kiedy olej był wymieniany i czy w ogóle był wymieniany.
Co radzicie...zmieniać i liczyć, że będzie dobrze czy też zostawić ten co jest by nie zabić skrzyni.... ??????
Proszę o pomoc w tym temacie. :-thank
Pozdrawiam
Szanownych kocich hodowców.
-
Dosłownie 10 minut temu rozmawialem z mechanikiem o tym problemie. Mój kociak zbliża się do 200 tys. Podobno jaguar wydał notke informacyjna ze olej w skrzyni należy wymieniać co 50 tys gdy pojazd jest eksploatowny extremalnie (nie napisano co to jest to extremum, domniemam ze miasto z wysokim zapyleniem). Jednak zdarzają się przypadki ze gdy skrzynia dostanie nowy olej przestaje pracować. Świeży olej jest o niższej lepkosci od spracowanego. Koszt wymiany w S-type to 1600-1700 zł ponieważ wymienia się go razem z miska w której jest zamocowany filtr. Można wymienić sam olej koszt 800 PLN ale czy to ma sens? Ogólnie dokad skrzynia chdzi prawidłowo nie przeciaga lub nie szarpie lepiej zostawić w spokoju.
Podane kwoty są orientacyjne uzyskane w Jagcar w Warszawie gdzie panowie reanimuja mi abs
-
A jak wygląda sama wymiana takiego oleju...?
W serwisie ASO Mietka w Toruniu robiono to bez wyciągania skrzyni, natomiast nie dawno czytałem w jakimś czasopiśmie motoryzacyjnym by wymienić cały olej z automatu trzeba wyjąć skrzynię więc jak to w końcu jest ?
-
ja czytałem , ze w automacie skrzynie są bezobsługowe i żywotność ich jest wyliczona na ok 250 tys . km . ( bynajmniej pisało tak o skrzyniach w iksie ) :-pojecia
-
Co źródło to inne informacje.
Obawiam sie, że trzeba będzie samemu wyciągnąć wnioski. Oby jednak nie stało się to zbyt późno....
-
Dosłownie 10 minut temu rozmawialem z mechanikiem o tym problemie. Mój kociak zbliża się do 200 tys. Podobno jaguar wydał notke informacyjna ze olej w skrzyni należy wymieniać co 50 tys gdy pojazd jest eksploatowny extremalnie (nie napisano co to jest to extremum, domniemam ze miasto z wysokim zapyleniem). Jednak zdarzają się przypadki ze gdy skrzynia dostanie nowy olej przestaje pracować. Świeży olej jest o niższej lepkosci od spracowanego. Koszt wymiany w S-type to 1600-1700 zł ponieważ wymienia się go razem z miska w której jest zamocowany filtr. Można wymienić sam olej koszt 800 PLN ale czy to ma sens? Ogólnie dokad skrzynia chdzi prawidłowo nie przeciaga lub nie szarpie lepiej zostawić w spokoju.
Podane kwoty są orientacyjne uzyskane w Jagcar w Warszawie gdzie panowie reanimuja mi abs
Nieźle...
no to trochę wyprowadzimy temat... :D
Owszem z filtr razem z miską, ale DOPIERO OD VIN (M45255) -
filtr z miską 700 brutto, ale
DO VIN (M45255)
wygląda to tak...
Miska jest osobno... ;)
uszczelka pod miskę - koszmarne wręcz 78 zetów brutto
a filtr skrzyni niewyobrażalnie wręcz drogi - 50 zeta brutto :-gwizd
Widziałem twoją S-kę przez chwilę, ale nie wygląda mi na vin M45254 :)
:-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd
-
Można wymienić sam olej koszt 800 PLN ale czy to ma sens? Ogólnie dokad skrzynia chdzi prawidłowo nie przeciaga lub nie szarpie lepiej zostawić w spokoju.
Tak trochę nie do końca się z tym sensem zgadzam.
Owsze w/g mnie ma to sens, no chyba że kogo kolwiek stać na wymianę skrzyni biegów...
-
Nieźle...
no to trochę wyprowadzimy temat... :D
Owszem z filtr razem z miską, ale DOPIERO OD VIN (M45255) -
filtr z miską 700 brutto, ale
DO VIN (M45255)
wygląda to tak...
Miska jest osobno... ;)
uszczelka pod miskę - koszmarne wręcz 78 zetów brutto
a filtr skrzyni niewyobrażalnie wręcz drogi - 50 zeta brutto :-gwizd
Widziałem twoją S-kę przez chwilę, ale nie wygląda mi na vin M45254 :)
:-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd
nie wygląda ale jednak........ M48221 :-gwizd :-gwizd
-
:-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd :-gwizd
-
Czy któryś z szanownych hodowców moglby mi wyjasnic czym roznia sie wersje z roznymi numerami?
-
poczytaj sobie o historii http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1923.0.htm
pod koniec roku 2002 był bardzo poważny lift autka - bardzo dużo się zmieniło na lepsze, skrzynia, zawieszenie - dostałe tez nowy grill, oraz środek
też w 2005 roku odbył się mniejszy lift - wizualny, grill, bagażnik, zegary
więcej w tamtym wątku
-
Nie słyszałem żeby od wymiany oleju w skrzyni coś się stało, no chyba że ktoś coś źle zrobił, ale może mało jeszcze w życiu słyszałem. Wiem na pewno tylko jedno: nie ma nic wiecznego i to jak najbardziej tyczy się oleju w skrzyni biegów i jaka by ona nie była to zalecałbym wymianę co 50 góra co 70 tysięcy km. Zastanawia mnie jaka jest skrzynia w S-type, bo w x300 to poczciwa konstrukcja ZF-a. Tak się składa, że w swojej olej wymieniłem gdzieś 2 tygodnie temu (oczywiście razem z filtrem i uszczelką), bez wyciągnięcia jej z auta lub użycia specjalnego sprzętu nie uda się spuścić więcej niż 70-80% oleju, jak prawie w każdym automacie, co jest związane z konstrukcją skrzyni. Czy był sens zmieniać olej?? Myślę że był i to ogromny, po pierwsze przestałem odczuwać zmiany biegów, teraz się jedzie jak skuterem lub autem z bezstopniową skrzynią biegów, nawet szarpnięcia, które kiedyś występowały przy zmianie z 3 na 4ty bieg ustały. I nie jest to tylko moja opinia i odczucie, ale i innych osób które ze mną od czasu do czasu się przejadą autkiem. No i wreszcie koszt całej operacji:
5litrów oleju - 140zł
filtr z uszczelką i przesyłka - 89zł
robocizna - sam sobie zrobiłem bo mam kanał :)
Ze skrzyni udało się spuścić 4 litry oleju i tyle też wlałem, więc chyba warto zapłacić kilka zł i mieć święty spokój:) !
-
Nie słyszałem żeby od wymiany oleju w skrzyni coś się stało, no chyba że ktoś coś źle zrobił, ale może mało jeszcze w życiu słyszałem. Wiem na pewno tylko jedno: nie ma nic wiecznego i to jak najbardziej tyczy się oleju w skrzyni biegów i jaka by ona nie była to zalecałbym wymianę co 50 góra co 70 tysięcy km. Zastanawia mnie jaka jest skrzynia w S-type, bo w x300 to poczciwa konstrukcja ZF-a. Tak się składa, że w swojej olej wymieniłem gdzieś 2 tygodnie temu (oczywiście razem z filtrem i uszczelką), bez wyciągnięcia jej z auta lub użycia specjalnego sprzętu nie uda się spuścić więcej niż 70-80% oleju, jak prawie w każdym automacie, co jest związane z konstrukcją skrzyni. Czy był sens zmieniać olej?? Myślę że był i to ogromny, po pierwsze przestałem odczuwać zmiany biegów, teraz się jedzie jak skuterem lub autem z bezstopniową skrzynią biegów, nawet szarpnięcia, które kiedyś występowały przy zmianie z 3 na 4ty bieg ustały. I nie jest to tylko moja opinia i odczucie, ale i innych osób które ze mną od czasu do czasu się przejadą autkiem. No i wreszcie koszt całej operacji:
5litrów oleju - 140zł
filtr z uszczelką i przesyłka - 89zł
robocizna - sam sobie zrobiłem bo mam kanał :)
Ze skrzyni udało się spuścić 4 litry oleju i tyle też wlałem, więc chyba warto zapłacić kilka zł i mieć święty spokój:) !
Ja tą tezę popieram w 100% zwłaszcza, że w Mercedesie przerobiłem ząbkowanie skrzyni i regenerację sprzęgła hydrokinetycznego. Lekki sęk w tym, że mój Kocur ma ok 120tyś kilometrów zrobionych i nie jestem w stanie sprawdzić czy kiedykolwiek widział na oczy wymianę oleju. Książki serwisowej nie posiadam, a poprzedni właściciel wrócił do Irlandii na tym mój kontakt z nim się urwał... podejrzewam, że mógłbym dowiedzieć się w serwisie Jaguara w Aberdeen czy mają w komputerach jakieś dane o moim aucie. Kto pyta nie błądzi, lecz nadal mam wątpliwości czy wymiana oleju (o ile nikt nigdy go nie wymieniał) nie zaszkodzi kociakowi. :-gwizd
Pozdrawiam
-
Koledzy, podeślijcie mi link do sklepu najlepiej internetowego gdzie zakupie potrzebny zestaw elementów dla wymiany oleju.
Tj. olej, filtr i wszystko co tam jeszcze trzeba.
-
Czy taki olej bedzie ok?
http://www.autosave-scotland.co.uk/product/Aqf__5_Litres_3929_9_0_0.html (http://www.autosave-scotland.co.uk/product/Aqf__5_Litres_3929_9_0_0.html)
-
http://www.commaoil.pl/strona.112.html (http://www.commaoil.pl/strona.112.html) który z tej gamy olejów będzie odpowiedni do automatu w s-type?
-
Ze skrzyni udało się spuścić 4 litry oleju i tyle też wlałem, więc chyba warto zapłacić kilka zł i mieć święty spokój:) !
Nie do końca się zgadzam, czy ta operacja jest poprawna.
Widziałem nie jedną wymianę oleju w AM (Mercedesa) i tam skrzynie się płukało nowym olejem tak długo jak stary olej wychodził spustem. Gdy w spuście było widać nowy czerwony olej wtedy płukanie można było uznać za zakończone.
-
To o czym piszesz to jest wymiana dynamiczna, wymagająca odpowiedniego osprzętu i doświadczenia.
Wymiana statyczna, polegająca na spuszczeniu oleju przez korek/miskę, o której pisze Luqasek jest, przynajmniej w przypadku Jagów, znacznie częściej stosowana.
-
No to też dlatego pytam co i jak, bo wymiany w innych markach nigdy nie widziałem.
-
Qbaty dobrze prawi, w Jaguarze, przynajmniej w x300 nie trzeba bawić się w takie płukanie, gdzie żeby zrobić to dobrze to 3ba użyć 20 litrów oleju i zapłacić jak za zboże, tam skrzynia jest jeszcze z dobrych starych czasów, taka trochę kuloodporna można by powiedzieć, wystarczy wymienić choć te 4 litry i filtr żeby było dobrze, a nie jak w tych nowych i drogich w utrzymaniu wynalazkach w stylu DSG, dwa sprzęgła i kupa elektroniki. Zresztą _radzio1 też chyba trafił w sedno :P
-
odnosze wrazenie ze kupiłes sobie kota za jakies grosze i na kazdym mozliwym kroku chcesz zaoszczędzić zamiast zabrać sie do tego w odpowiedni sposob i zrobić to raz a porządnie na jakis czas niz poźniej płakać ze skrzynia szarpie czy po zmianie oleju przestała działać itd....
moje prywatne zdanie to jest takie ze oszczedzać to mozna ale w pko a nie na eksploatacji kota bo zysk bedzie niewielki a koszty napraw oraz nerwy wielkie.
Mylisz się forumowy kolego.
Zadaję te wszystkie pytania nie po to by wprowadzić pozorne oszczędności tylko po to by zrobić to dobrze a nie tanio.
Bo jak wiadomo ten kto robi tanio....robi kilka razy.
-
Radzio, my się chyba nie zrozumieliśmy.
Przeczytałem wszystkie swoje wypowiedzi i nie wnioskuję z nich o pytanie wymiany oleju bez filtra.
Założyłem ten temat ze względu na to, że słyszałem różne opinie na temat wymiany oleju asb odnośnie, że jeśli olej nigdy nie był wymieniany to taką zmianą można podobno bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Nie mam zamiaru na tym oszczędzać bo to pozorne oszczędności.
Dlatego pytam Was ekspertów na tym forum co i jak.
I nie potrzebnie się denerwujesz, nie zdrowa atmosfera na forum nikomu nie wyjdzie na dobre. :-super
-
Kurde...
To jestem trochę zdziwiony, ponieważ byłem dziś w miejscowym zoologicznym (Aberdeen Jaguar Cars) i uprzejmy Pan w sklepie z częściami polecił mi (fakt faktem do silnika) właśnie oleje z gamy Commy, które spełniają Fordowskie wymogi.
Nie pytałem nawet dziś o olej do skrzyni bo nie byłem przygotowany finansowo.
Dlatego postanowiłem poradzić się na forum Was fachowców.
-
Nie słyszałem chyba jeszcze o takiej firmie, ja bym poszukał czegoś w ofercie znanych firm. Zresztą większość dużych i szanujących się firm z tej branży ma na stronie coś w rodzaju katalogu, wybierasz auto, rocznik, silnik i coś tam jeszcze i wyskakuje Cie co z ich oferty jest do twojego auta i spełnia wszystkie wymagane normy.
-
Zresztą większość dużych i szanujących się firm z tej branży ma na stronie coś w rodzaju katalogu, wybierasz auto, rocznik, silnik i coś tam jeszcze i wyskakuje Cie co z ich oferty jest do twojego auta i spełnia wszystkie wymagane normy.
np. http://ew5.earlweb.com/search.php?site=38&model=jaguar
-
Do silnika mam już tą Commę - z resztą z rekomendacji serwisu Jaguara.
Pożyjemy zobaczymy co i jak będzie z tym olejem.
Ale do skrzyni chciałbym tu przeczytać od forumowiczów czego lać.
Nie chciałbym napytać sobie biedy.
Pozdrawiam!
Ps.
Czas na odpowiedź macie do piątku, co bym przed Niedzielą zdążył zakupić olej. ;D
-
Gulf MERCON V ATF (b)
-
Dzięki, rozejrzę się tu w UK z tym olejem.
A jak końcu z miską rok 2000
muszę wymieniać całą michę czy tam filtr jest jakoś osobno?
Pozdrawiam
-
VIN podaj
-
VIN:
SAJAC01E5XFL18341 :-A
Także proszę o odpowiedź w związku z tą miską i filtrem.
Pozdrawiam :-tylko
-
OD VIN (M45255)
Cała micha
C2C38963 - nr części
pozdro!
ok 115 funtów + VAT będzie Cię kosztować.
-
No to już wiem na czym stoję.
Dziękuję za udzielenie pomocy i dam znać jak skrzynka zachowuje się po wymianie.
Pozdrawiam
-
no....
Kot wczoraj przeszedł wizytę u weterynarza.
Tak jak był zaniedbany to po prostu tragedia.
Nie ma tam korka spustowego od skrzyni, tylko trzeba było zdjąć całą miskę.
Olej w niej to sama piana a samo dno miski to opilki metalu ktore utworzyly grunt na jej dnie na 2 milimetrow.
Bylo tego tyle, ze magnes ktory mial je zbierac juz nie dzialal bo nie mial pola przebicia.
Filtr powietrza rozlecial sie gdy wzialem go do reki...
chyba byl tam od nowosci
czarne prucno
olej silnikowy to totalna tragedia byla...
po wlaaniu preparatu do mycia silnikow
nie dalo rady spuscic oleju przez korek
trza bylo zdjac miche by mozna bylo wywalic wymyty nagar
a sam olej byl podzielony na czarna maź i coś jak by wode
ostatnia tragedia to plyn w ukladzie wspomagania
wygladal jak jogurt
bialy jakis taki
pompa ledwo to tloczyla
teraz dostal wszystko nowe + swiece + olej w moscie tylnym
dopiero teraz czuc te 250 koni....
a i co dziwne
po tych zabiegach spalanie spadlo z 25l do 16....
to tyle pozdrawiam
Ps. a sama zmiana biegów uległa drastycznej zmianie.
Całość zachowuje się tak jak by to była przekładnia bezstopniowa znana ze skuterów:)
-
Układ chłodzenia również został wypłukany.
A o hamulcowym zapomnialem wspomnieć.
Słowem wszystkie płyny jakie były zostały wymienione.
-
Jeżeli było tak jak piszesz, to ja bym po przejechaniu 500km może tysiąca znowu wymienił olej w skrzyni i silniku, żeby jeszcze usunąć to co zostało, bo nie wszystko da się spuścić i wiadomo, sporo zostaje w zakamarkach i miesza się później z nowym olejem. Takie postępowanie zaleca się czasami w przypadku takich zaniedbań.
-
Rzeczywiście nie pomyślałem o tym.
Dziękuję za tę cenną radę. :-za
Zrobię jak mówisz.
Zamówie nie długo nowy zestaw do wymiany oleju.
Pozdrawiam
-
Też rozważam wymianę oleju w skrzyni choć spalanie i wszystko jest ok .Ale w moim kocie wymieniana była niedawno miska olejowa u poprzedniego właściciela. Wnioskuję że olej musiał być spuszczony i wlany potem nowy do silnika. Czy dotyczy to również skrzyni biegów czy do niej jest jakiś osobny zbiornik na olej?
-
Tak - skrzynia to zupełnie niezależny obieg oraz zupełnie inny olej.
-
Oczywiście, że tak.
Skrzynia biegów, jest o wiele bardziej złożonym podzespołem niż sam silnik który ją napędza.
Całość skrzyni biegów, to nic innego jak precyzyjny układ hydrauliczny.
Skoro kupiłeś kota, to warto wymienić olej w skrzyni.
Przeczytaj ten wątek od a do z to będziesz wszystko wiedział.
-
Tak - skrzynia to zupełnie niezależny obieg oraz zupełnie inny olej.
Słuszna uwaga.
Zalewając silnik nowym olejem, nie zalewasz skrzyni biegów. :-gwizd
-
ok , dzięki
-
Oryginalny olej od ZF (LifeGuardFluid6) to brandowany Shell M1375.4. Niestety bardzo ciężko go dostać w mniejszych ilościach. W UK sprzedają go głównie na beczki lub za chore pieniądze. Z doświadczeń innych wychodzi na to, że ten przedrożony oryginalny olej to jakiś straszny badziew. Dlatego też już po 100 tys. km wygląda na zgniła zupa.
Wiele osób próbowało znaleźć tańszy zamiennik i te dwa są stosowanie bez żadnych skutków ubocznych:
Millers Millermatic DM
Dexron VI Synthetic Blend ATF
Producenci podają w specyfikacji, że są to właśnie zamienniki ww Shella. Do tego syntetyki, więc powinny wystarczyć na dłużej.
-
Muszę się podzielić swoimi doświadczeniami.
Moja skrzynia pracowała dość dobrze. Jedyne co jej się przydarzało to (moim zdaniem, choć nie mam porównania) zbyt mocne szarpniecie po wrzuceniu z N na D, 1-2s zwłoki po zmianie z R na D, oraz sporadycznie lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów na wyższe. Postanowiłem wymienić olej w skrzyni. Zakupilem filtr i uszczelke oraz 10 butelek Valvoline Mercon V ATF (link (http://www.valvoline.com/products/brands/valvoline/automatic-transmission-fluid/35)) Kosztowało mnie to 570zł + 130zł wymiana. Zostało mi około 0,8l oleju. Po wymianie - moim zdaniem - skrzynia działa dużo gorzej, wspomniane niedogodności nie ustąpiły, pojawiło się natomiast mocne szarpniecie przy zmianie z 2 na 3 oraz lekkie przy innych biegach, przy czym nie jest to regułą. Gdy samochód jest zimny szarpnięcia jakby nie występują. Nie wiem w jakim stanie był spuszczony olej, ale mechanik nic nie wspomniał więc raczej nie było nic szczególnego. Moje doświadczenie to: działa - nie ruszać.
Mój przebieg to 163000km + 1000km po wymianie
-
divo mam identyczny problem ze skrzynią...zastanawiam się nad wymianą oleju..możesz powiedzieć jakiego oleju użyłeś?? czy po wymianie oleju w trakcie eksploatacji nie znikły szarpnięcia ?
-
Witam wszystkich z forum. Kupilem jaguara 2.7 dioesel z 2007 roku i po ty jak sie zachowuje jego automat doszedlem do wniosku by wymienic olej. Przejechal juz sporo km. bo ponat 200 000 i nie wiem czy byl zmieniany olej? Co prawda te kilometry to w wiekrzosci na dlugich dystansach ale mimo wszystko to kilometry. Chce wymienic olej w skrzyni ale nie bardzo wiem jak to wyglada i co trzeba zrobic co by bylo OK??? Bylem w serwisie jaguara ale poinformowano mnie ze tego sie nie robi. Ze to juz na amen! Ale zauwazylem lekki wyciek i w czasie mrozow dosc glosne uderzenie przy ruszaniu. Niby wszystko dziala ok! ale czuc zmiane biegow na wiekrze jak i na mniejsze. To ostatni rocznik wiec ma wiele zmian i nie wiem czy wymiana oleju to razem z miska? czy nie? no i najwazniejsze. Wymieniac czy nie??? Bo podobno wazne jaes jaka ma byc temperatuja po wymianie by pozbyc sie nadmiaru oleju i sam proces wymiany. To dobre auto i chciabym by tak pozostalo. Pozdrawiam i prosze o rade. Z gory serdecznie dziekuje!!!
-
Po pierwsze wymień olej. Po drugie wymień olej. Miska olejowa wraz z filtrem.
-
Mam pytanko czy według Was ten olej będzie dobry do S-type 3.0 z 2000 roku? http://www.czescionline.pl/czesci/product/827678 przykładowa strona z opisem
-
Witajcie!
Jestem całkowicie nowy na forum ale proszę mnie od razu nie dyskwalifikować. Zarejestrowałem się tutaj gdyż planuje kupić s-typa (najlepiej z 4,0 V8) co prawda jeszcze nie wiem kiedy to nastąpi ale chciałbym po trochu zebrać trochę informacji. A mianowicie co do wymiany oleju w skrzyni to z tego co wiem powinno się to robić systematycznie. A oto link do jednej z części programu "fani 4 kółek" Gdzie w 3:10min mechanik Edd wymienia olej/płyn w skrzyni i razem z nim filtr i wygląda to bardzo mało dramatycznie a wręcz powiedziałbym, że jest tak samo proste jak wymiana oleju w silniku i swobodnie można przeprowadzić ją samemu. Czy w s-typie też można to przeprowadzić z taką łatwością ??????
-
A zapomniałem to link: http://www.youtube.com/watch?v=nxaea8wEeQs&feature=relmfu