FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: tomo81 w Październik 14, 2022, 10:33:05 am
-
Panowie czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego wąż powrotowy z silnika jest rozdzielony przy filtrze i jedna część idzie na filter a druga chyba prosto do baku? Nie wiem jak mam ogarnąć te węże bo chcę przepłukać wtryski Liqui Moli a nie chcę czegoś zepsuć? Pacjent to X Type 2.0d 2009r.
-
Powrót do filtra ma za zadanie ogrzać filtr (paliwo na powrocie jest gorące).
Nadmiar temperatury jednak szkodzi i np, w korku zagotował by się filtr.
Dla tego w środku filtra jest zaworek z bimetalu i jak jest w nim za gorąco to puszcza paliwo z powrotem do baku zamiast go przyjmować.
-
Super to opisałeś, dzięki wielkie. Właśnie się dowiedziałem że nie ma w X-typach pompy w zbiorniku więc nie muszę nic kombinować tylko wpiąć się w metalowe węże z płukanką ;D Pozdro.
-
Właśnie się dowiedziałem że nie ma w X-typach pompy w zbiorniku
Jak to nie ma? Przecież pod kanapą siedzi jak byk.
Daj znać czy zabieg dał jakieś rezultaty.
-
Kurde u mnie po ściągnięciu węża wlotowego do filtra nic nie leci a normalnie mogę odpalić silnik ?????? Czytałem na angielskim forum że nie ma w X-typach pompy w zbiorniku, że to tylko mit. Skoro jest pompa to gdzieś musi być przekaźnik a w rozpisce nic nie znalazłem :(
Nawet tutaj na forum ktoś o tym pisał: https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=42686.0 (https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=42686.0)
-
To co tam jest to pompa zasilająca działająca na podciśnienie - rurki w środku są na różnych wysokościach (tu dokładnie nie opiszę bo nie miałem nigdy konieczności tego rozkminiać).
Pobiera paliwo ze zbiornika, a następnie tłoczy wymaganą ilość do sekcji wysokiego ciśnienia. Nie jest to tylko pływak.
Jest ona zintegrowana z pompą wysokiego ciśnienia więc nie jest "elektryczna".
Jedyne co to czasem uszczelka pod jej zakrętką lubi się w nich zesrać i cieknie paliwo po baku na dół, a człowiek myśli ze to z rury wlewowej.
Podłączaj normalnie na węże od filtra zgodnie z instrukcją i nie zastanawiaj się nad budowa całego CR :)
Uważaj by go nie zapowietrzyć - odpowietrzenie tego silnika to dramat (warto placka mieć w razie W pod ręką).