FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Listopad 12, 2019, 07:51:16 am
-
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem z rana dziwne tarcie z okolic silnika podczas ruszania. Utrzymuje się tylko do minuty. Nie jest zbyt głośne i nie objawia się innymi nieprawidłościami. Potem znika. Dzwięk jest cykliczny, więc pewnie od obrotu. Także słyszalny jest gdy po ruszeniu wcisnę hamulec i trzymam go na biegu. Bo zrzuceniu na luz znika. Zdaję sobie sprawę, że raczej to wróżenie z fusów ale pytam bo może ktoś miał podobną sytuacje. Myślałem, że to któraś rolka/napinacz, więc powymieniałem wszystkie z paskami, ale jednak nie to. Czyżby skrzynia?
-
Mam to samo :/ pojawiło się to po ponad miesiącu stania auta albo związane jest ze spadkiem temperatury na zewnątrz. Osobiście stawiam na skrzynie (może tylko za mało oleju w niej jest). Jeśli udami się rozwiązać problem dam znać ale w kolejce mam jeszcze dwa auta więc prędko to nie nastąpi.
-
Ja u siebie póki co wykluczyłem brak oleju. Jest odpowiedni stan.
-
Wszystkie rolki i napinacze sprawdzone. Wymienione 3/4 z nich. Dalej występuje tarcie w pierwszej minucie na zimnym. Latałem ze stetoskopem ale cięzko było stwierdzić skąd. Prawdopodobnie hałas dobiega właśnie z okolic pompy wody/skrzyni. Olej w skrzyni jest, kolor ma ładny. Wychodzi na to, że skrzynia jest najbardziej prawdopodobona. Ewentualnie może jeszcze pompa wody lub coś ze wspomaganiem, choć z drugiej strony wspomaganie pracuje dobrze i nie ma dziwnych odgłosów przy maksymalnych skręceniu kierownicą. To auto nigdy nie przestaje zaskakiwać, bynajmniej nie pozytywnie :)
-
Pompa wymieniona. Hałas a'la zarżnięte łożysko dalej występuje. Czyli to ze skrzyni... Tylko co tam może tak rzęzić, bo nie mam pomysłów? Olej jest, kolor ladny, bez opiłków. Skrzynia pracuje poprawnie. Spec od skrzyń umówiony na marzec :/
-
Konwerter hałasuje
-
Taki hałas występuje również/czasami przy kończącym się łożysku oporowym/wysprzęgliku... Najprościej sprawdzić wciskając lub puszczając (wł/wył) sprzęgło, jeśli pojawia się i znika to z dużym prawdopodobieństwem to to.
Pzdr.
-
To automat :) Tam nie ma sprzęgła :P
-
Czy lekkie falowanie obrotów i nierówna praca na jałowym może być także objawem konczącego się konwertera?
-
Może„ lock up” padł i tak śmiesznie jest, olej się nagrzeje i działa poprawnie. Ja bym najpierw konwerter sprawdził a potem dłubał ewentualnie w skrzyni.
-
To automat :) Tam nie ma sprzęgła :P
Sorrry, kompletnie nie zauważyłem. Przepraszam, mój błąd :-\
-
Panowie, czy macie już odpowiedź co to może być?
-
Konwerter skrzyni. Dziś odebrałem właśnie przysłali mi z regeneracji. Wszystko poskładam do kupy pewnie za jakieś 2-3 tygodnie bo silnik mam porozbierany na części.
-
Tak z ciekawości, jaki koszt samej regeneracji?
-
660zł door to door. Podesłali kuriera, zregenerowali i odesłali.
-
Bardzo dziękuję.
-
Temat się na wiosnę i lato uspokoił, tarcie występuje tylko w zimniejsze dni. Zaczęło się :)
Prośba do kolegi sztandi7 o podpowiedź, czy rzeczywiście po regeneracji konwertera tarcie ustało, i czy mógłbyś podesłać namiary na warsztat regeneracyjny.
Z góry dziękuję.
-
Ciężko powiedzieć, bo dopiero poskładałem samochód po remoncie kapitalnym i przejechałem raptem z 500-600km, a już muszę go rozkładać ponownie. Wydaje mi się, że już nie słyszałem tych dźwięków, ale też nie mam pewności co będzie gdy zrobi się chłodniej. Raczej szybko się nie dowiem bo ze względu na inne obowiązki remont samochodu zszedł na dalszy plan. W tym roku chyba nie planuję ukończenia prac.
-
Ehh,u mnie to samo.
Konwerter regenerowany jakoś kilka miesięcy temu.
Poziom oleju prawidłowy,a zaczęły się mrozy i chrobocze.
Niby jest gwarancja ale co.mi po niej skoro sam go wymieniałem i wszystko składałem.