FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: Pavel w Maj 27, 2009, 21:29:45 pm
-
Na jakich stacjach i jakie paliwo tankujecie?
Ja jeżdżę na Statoil, sp98 bardzo mojemu kotu smakuje;)
ale przy okazji mam pytanie,mogę poczęstować Jaga 95'tka?
-
ja tankuje na lukoil i jest ok
jeśli producent zaleca 98 to nie powinieneś tankować 95, natomiast jeśli 95, to możesz bez problemu zalewać 98, ale po co?
-
A do 6.0 v12 czym najlepiej karmić??
-
masz v12 więc obstawiam 95, ale to łatwo sprawdzisz w instrukcji obsługi
-
nie doszukałem się w instrukcji jakie paliwo wlać :( co najlepiej do 4.0 V8 '98?
-
to nie jest kwestia co lepiej tylko co należy.......
wydaje mi się, że v8 jaguara pracują na 98 ::)
a co do instrukcji to u mnie w x300 takie informacje są na końcu w tabelkach razem z ciśnieniami w oponach itp
-
radzio1 daj jakiegoś linka do strony z wynikami takiego testu lub tytuł gazety...
ja nigdy nie natrafiłem na tego typu artykuł i chętnie bym taki przeczytał
-
to nie jest kwestia co lepiej tylko co należy.......
wydaje mi się, że v8 jaguara pracują na 98 ::)
a co do instrukcji to u mnie w x300 takie informacje są na końcu w tabelkach razem z ciśnieniami w oponach itp
dalej będę lał 98, w sumie jak rocznik auta ;D
czy tankując z dystrybutora 98 paliwa bedzie miało przynajmniej te 95 oktan??to temat na długa dyskusję dlaczego jest tak a nie inaczej
-
to nim zaczniecie wszyscy pisac jakie to paliwo nie lejecie odpowiedzcie sobie na jedno wazne pytanie:
czy tankując z dystrybutora 98 paliwa bedzie miało przynajmniej te 95 oktan??
polecam testy paliw dostepnych w polskich stacjach tylko się nie przeraźcie ...
jakis dawny czas temu jedna z gazet moto przeprowadziła taki test i w 99% przypadkow paliwo z dystrybutora 98 ledwo miało 95 oktan.
masz 100% racje - jeszcze kilka lat temu byłem troche związany z rynkiem paliwowym i mogę powiedzieć że jakość tego co lejemy do baków dalece odbiega od tego co jest napisane na dystrybuturze. Tak naprawdę ta jakość jest z roku na rok lepsze, ale nadal do idealu to :-gwizd :-gwizd Inna sprawa że biorąc pod uwagę wszystkie duże stacje sieciowe typu BP, Orlen, Statoil itp poza Lukoil wszystkie biorą paliwa z 2 źródeł. Cena paliwa to tylko polityka danej marki - przykładem może być Shell - jeszcze kilka lat temu miał uchodzić na stacje typu premium - obecnie - wystarczy spojrzec na cennik na stacjach tej marki. Oczywiscie nie polecam stacji "prywatnych" - tam przypadki mieszania benzyny z wodą do zupełnie sporadyczne przypadki, a obecność wody to efekt nieczyszczenia zbiorników, ale mieszanie paliwa z opałowym to już nie są sporadyczne przypadki. Warto zwrócić też uwagę na inna kwestię - wjezdzamy na stacje "sieciową" a jestesmy na "prywatnej" na zasadach patronatu. Wystarczy spojrzec czy stacja spelnia wymogi danego koncernu - np. zamiast 3 toalet - jedna. Osobiście nie mam przekonania do stacji Rafinerii która właśnie w zdecydowanej większości działa na zasadzie patronatu.
Poniżej wyniki jednej z kontroli stacji:
http://www.norcom.com.pl/download/inne/lista_stacji_paliw_2005_04_27.pdf (http://www.norcom.com.pl/download/inne/lista_stacji_paliw_2005_04_27.pdf)
-
Albo BP Ultimate albo Shell VPower. Od Orlenu i innych niemarkowych stacji z daleka. Nie tankuje takze na tych wszystkich neste-podobnych. Problem jest niestety przy granicy, tam to dopiero jest jakosc paliwa... Czasem ultimate i vpower nie pomaga, a potem zaczynaja sie problemy.. pzdr
-
Z tego co pamietam w ksiazce Haynesa zalecanoa paliwo dla kota v12 to bezolowiowka 94 ????? Czy to mozliwe czy pamiec i wzrok mi juz szwankuja ???? Co byscie lali do v12 5.3 95 czy 98???? Czy jest JAKIES ryzyko zalania kota benzynka o wiekszej ilosci oktanow ?????
-
Neste:
- bo najbliżej
- bo przysyłają fakturę zbiorczą za miesiąc ( nie zbieram kwitków )
- bo nienawidzę stać w kolejce i czekać aż Pan przede mną będzie podawać NIP kupując jeszcze hot-doga, batonika i zbierając punkty
- unikam stacji benzynowych przy głównych drogach, na wylotach z miast itp. Bez względu na markę.
- leje 95 - miasto/ 98-trasa, raz na kwartał czyścidło.
@naughtycat23 - a masz elektroniczny zapłon?
-
mój przyjaciel mówi... "oj lubisz ty wkładać kij w mrowisko"
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf (http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf)
-
KRISS - nie posiada elektroniczengo zaplonu rocznik 88' przeczytam z pewnoscia link ????
-
Pod moja poprzednią "mądrością życiową" jest link :D
Ja bym zostawił 95. Wydaje mi się, ze w Twojej v12 na 98 będzie gorzej niż 95.
W mojej - subiektywnej - ocenie, 98 ma sens przy v8-kach już. Zmienne fazy rozrządu, cewki nad świeczkami, bardziej zaawansowane mapy wtrysków, kompresja inna itp. Prawdopodobnie dawkowanie wtrysku będzie inne, zapłon się doreguluje itp. XJR/XKR powinno być lepiej na 98
W xj40 nie czuję ABSOLUTNIE ŻADNEJ poprawy osiągów/spalania. Na trasie temperatura spalania będzie niższa dla 98, być może przez to spalanie będzie lepsze, ale jechałem na 95 i wyszło w sumie podobnie.
Reasumując - 95Vpower to taka sama benzyna jak 95 z neste ( to samo źródło ) z dodatkami poprawiającymi kaloryczność. Słyszałem, że jedynym importowanym paliwem jest VpowerRacing, reszta jest rozlewana z tego samego miejsca co Orlen/Lukoil itp. A dalej to już tylko wlewają uszlachetniacze na stacji :) Chociaż pewnie dla "Pana Zenka" z małej stacji na uboczu jest to po prostu woda ;D
Ale powiedz szczerze... Brakuje Ci mocy w v12 :>
Jak tak to automat wymień na 4biegówke - jeździłem w UK, chce mieć v12! :)
-
Dzieki za info - dosiwadczenie ( mi niestety jeszcze go brakuje ) jest przydatne i teraz rozwialem swoje watpliwosci artykul tez spox :-super
Czy brakuje mi mocy - tak ale przyczyna lezy gdzie indziej.
Mowisz o automacie na jaka 4 biegowke moznaby wymienic ( 4 automat rozumiem ??) ???
Jezdziles takim samochodzikien prosze podziel sie wrazeniami z jazdy i daj troche info co do samej skrzyni jedyna jaka przychodzi mi do glowy to Ardenowski Automat 4 girgowka :-thankale jego koszty sa astronomiczne i jak narazie poza moim zasiegiem.
-
Dzieki za info - dosiwadczenie ( mi niestety jeszcze go brakuje ) jest przydatne i teraz rozwialem swoje watpliwosci artykul tez spox :-super
Czy brakuje mi mocy - tak ale przyczyna lezy gdzie indziej.
Mowisz o automacie na jaka 4 biegowke moznaby wymienic ( 4 automat rozumiem ??) ???
Jezdziles takim samochodzikien prosze podziel sie wrazeniami z jazdy i daj troche info co do samej skrzyni jedyna jaka przychodzi mi do glowy to Ardenowski Automat 4 girgowka :-thankale jego koszty sa astronomiczne i jak narazie poza moim zasiegiem.
OT się zrobił ciekawy więc założyłem nowy temat tutaj i właśnie coś o tym piszę
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3948.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3948.0.html)
-
KRISS, jest tak jak mowisz, VpowerRacing jest jedyna przywozona do naszego kraju, jest jeszcze LukOil, ale tam nie tankuje z innych powodow :) Reszta to to samo (pochodzenie), niezaleznie co pisza na dystrybutorze.. pzdr
-
Od ok. 5 lat regularnie tankuję na stacji Lukoil (bliskość stacji) zarówno olej napędowy i benzynę i nigdy nie miałem jakichkolwiek kłopotów ani nawet podejrzeń - złego paliwa. Podzielcie się uwagami dlaczego paliwa z Lukoil miałyby być lepsze lub gorsze. Może oni sie bardziej starają aby przełamać pewną "niechęć" .:-tylko
-
Jesli chodzi o luk oil a dawiej jet -staruszek tylko tam tankował napęd swego czasu (diesel) ale mnie to kiedyś przeraziło gdy jeździłem taką sobie zwykła toyota cariną II GTI gdzie spalanie w cyklu miejskim dochodziło az do 12 litrow na setke a jak tankowałem na statoil 98 to spalanie spadało do 9,7 /100 no i rowniej silniczek sobie pracował :)
tankowałem motocykl na Lukoil'u z musu bo kończyło się paliwo, mocy polowa, silnik nie równo chodził, porażka
Od ok. 5 lat regularnie tankuję na stacji Lukoil (bliskość stacji) zarówno olej napędowy i benzynę i nigdy nie miałem jakichkolwiek kłopotów ani nawet podejrzeń - złego paliwa. Podzielcie się uwagami dlaczego paliwa z Lukoil miałyby być lepsze lub gorsze. Może oni sie bardziej starają aby przełamać pewną "niechęć" .:-tylko
napisz gdzie ta stacja jest ;)
-
Ja zawsze starałem sie lac na BP i Shellu ale w sumie w tej chwili wiekszosc stacji jest w ajencach i konrola non stop jakosci jest
-
pytanie Pawel
"napisz gdzie ta stacja jest"
Jest w Zabrzu przy Makro :-A
-
Co do Shell Vpower Racing 100okt to jest bardzo dobry. Nie zauważyłem niższego spalania ale silnik pracuje zdecydowanie ciszej niż na zwykłej 95. Co do paliwa zalecanego przez producenta to trochę takie naciąganie ludzi, bo np w Irlandii jest tylko diesel i bezołowiowa 95. Nie ma żadnych paliw premium jak Vpower albo BP ultimate ani nawet zwykłej 98 a ludzie jeżdzą dużo lepszymi autami niż w Polsce i jakoś sobie radzą.
-
Widzisz Radzio tutaj i tak wszystkie stacje (róznych koncernów) w regionie, mają to samo paliwo przywożone tym samym statkiem więc jest ono dobrej albo złej jakości i ciężko to stwierdzić. Jednak kontrola jakości paliw jest bardzo skuteczna i każda próba oszukania klienta kończy się ogromną karą. Tutaj 95 okt to 95 a nie 91 jak w niektórych krajach. Ale może ktoś wie jak to jest kiedy producent auta zaleca paliwo 98okt a sprzedaje auto na rynku gdzie to paliwo nie występuje. Czy w przypadku jakiejkolwiek awarii silnika sprzedawca może odmówić naprawy (na gwarancji) auta bo nie było zasilane paliwem podanym w instrukcji obsługi?
-
Witajcie.
Co myślicie o takich mitach:
Przynajmniej raz w roku dobrze przeczyścić auto wysoko oktanową benzyną. Np shell vpower99+
Do starych aut nie powinno się lać dużej ilości oktanów bo za bardzo wypłukują silnik?
Moim zdaniem warto raz w roku nawet staruszka przeczyścić. :-tylko
-
ja tankuję na shelu i jestem zadowolony
-
Nie ma reguły. Zwykle tankuję gdzie jest najbliżej, oczywiście pomijając jakieś popegierowskie stacyjki do których nawet strach jest podjechać.
-
Ja kiedyś tankowałem na Lukoil bo mam pod domem , do czasu aż poszedłem z kanistrem po benzynę to kosiarki...przy wlewaniu do kosiarki na sitku od lejka została cała masa czarnych farfocli, wcześniej paliwo mieli czyste. I po tej jednej przygodzie zniechęciłem się do Lukoila i tankuję 98 Verva na Orlenie, diametralnie inna jazda autem, szybciej się wkręca na obroty, ciszej pracuje no i ta parówa w bułce co jakiś czas za punkty :-V
-
Z benzyną nie ma większych problemów, ale za to tankowanie diesla to jest ruska ruletka.
Przy dieselku problem zaczyna się już od momentu próby zatankowania.
Nie wiem dlaczego, ale mój XF prychał na ropę nalewaną z dystrybutorów w Chorwacji i Słowenii zamykając wlew paliwa (głupi kawałek plastiku a problem bardzo poważny bo nie jesteś w stanie niczego wlać do zbiornika) w końcu musiałem mechanicznie udrożnić wlew (czytaj: zdenerwowany wbiłem kij od miotły we wlew i rozwiązałem problem raz na zawsze).
Zgodnie z zaleceniami poprzedniego sprzedawcy staram się tankować standardowe paliwo na Orlenie (unikam paliwa typu Verva ....) i jak na razie nie narzekam. Przejechałem już na Orlenowej ropie ok 160 000 i bez zastrzeżeń.
-
Hmm co kraj to obyczaj a ile ludzi tyle zdań. Ja zarówno kociaki (LPG benzyna) i wszystkie poprzednie autka (ropa) tankuje TYLKO na Lukoilu, dlaczego?
Lukoil jako chyba jedyny dystrybutor korzysta ze swoich dostaw
BP, schell bliska itp to nic innego jak orlen a te paliwa nie nadają się nawet do palenia liści czy do zapalniczek.
Najprościej zatankujcie napierw na swojej stacji sprawdzcie ile przejedziecie a potem zatankujcie na lukoilu i taka sama kontrola zdziwicie się ile mozna oszczędzić i jak sprawuje się auto
i do oponentów nie mam układu z lukoilem nie jestem ich handlarzem. :P
-
wrojag , a dlaczego unikasz Vervy ?
-
Ja tankuje na ORLENIE .. w moich okolicach sa dwa punkty ...jeden do bani na drugi nie narzekam ...zazwyczaj wlewam 98 lub 100 ale ostatnio przestawiłam sie na 95 ..jest :-super...
-
Mojego V8 karmię w orlenie 98 ulepszoną i na BP też 98 ulepszoną i z BP robie około 100 km więcej na całym zbiorniku ,95 kota nie karmiłem więc nie wiem jak by się zachowywał
-
wrojag , a dlaczego unikasz Vervy ?
Rozmawiałem z gościem regenerującym układy wtryskowe w dieslach i wg jego opinii w ulepszonych paliwach typu Verva jest sporo chemicznych dodatków czyszczących (żrących) powodujących szybsze zużycie wtrysków.
Podobną opinię usłyszałem w salonie przy odbiorze poprzedniego auta (Volvo S60 D5).
-
Hmm no to teraz nasuwa się pytanie czy te żrące środki lubią też żreć nikasil ??????
-
Hmm no to teraz nasuwa się pytanie czy te żrące środki lubią też żreć nikasil ??????
Ja wspominałem o dieslu, a z tego co się orientuję nikasil jest w silnikach benzynowych więc ciężko przenieść praktyczne doświadczenia specjalisty od diesla na beznynę, ale :- pojecia
-
No i znowu powstaje pytanie.
Czy zalać ten 1 raz "ulepszanym" paliwem dla tego efektu przeczyszczenia, po całym roku jeżdżenia na zalecanej 95?
Tankuję na orlenie najczęściej ale chciałem spróbować teraz tego shell v power.
-
Ja tankuje tylko na shell 95, ale teraz będę jechał w góry, to zatankuje na shellu tą najmocniejszą, dla przeczyszczenia tego układu, nie wiem czy to coś da, ale chyba nie zaszkodzi.
-
Dziś zaleje shell v power. Postaram się podzielić wrażeniami z jazdy
-
markos, CiGaR - niektórzy czekają na relację :P . Mi też się kończy zbiornik i jutro zalałbym po denko 100tkę ale czy jest sens? Choć myślę, że w aucie, które stało 1.5 roku jest z założenia... . :-gwizd
-
Nie warto....:) Ja zapłaciłem 6.73 za 1L Shell V power 100. Zatankowałem około 75 L. Jedyna różnica to przy rozgrzanym silniku delikatnie lepiej wchodzi na obroty i spala około 1 l mniej przy oszczędnej jeździe...Jednak ja zalałem kota po to by go przeczyścić troszeczkę po 95, którą zalewałem więc średnie spalanie około 16L mam teraz po około 130 km przejechanych. Kwestia shell v power jest bardzo kontrowersyjna. czułem się jakbym jeździł na 98 a nie na 100 albo nawet lepiej.
Moja ocena: Nie warto.
Jak skończy mi się bak to będę lał tą samą 95 co wcześniej.
Jeśli chcesz przeczyścić wtryski itd to proponuje abyś do zwykłej benzyny dolał specjalny przeczyszczasz. Dostępny na każdej stacji i w markecie. Dużo lepiej zadziała. :-gwizd
Pozdrawiam :-tylko
-
Mam takie same odczucia co kolega markos, lepiej po prostu wkręca się na obroty, znacznej różnicy nie widać, jedynie co to dostałem rabat bo zalałem powyżej 20 litrów, więc wyszło prawie na to samo co 95, V-power będę tankował na trasy tylko, ponieważ wtedy cały bak spalę, a na miasto 95, a co do przeczyszczenia układu, jeżeli przeczyszcza to dobrze, a jeśli nie to też dobrze, na pewno nie zaszkodzi ;).
-
CiGar - jakiego masz kota?
-
Panowie, tylko nie zapominajcie, że liczba oktanowa nie odpowiada za moc, a za odporność na samozapłon. Lejąc paliwo 98 będzie lepsza kultura pracy silnika, nieco mniejsze spalanie, ale moc mierzona na hamowni jest niższa, niż na 95. Inaczej sprawa się ma z paliwem 100-oktanowym, auto ma już więcej mocy, ale to różne dodatki estrów do tego paliwa sprawiają, że wzrasta moc silnika. Ja kilka razy zalałem V-power racing do swojego XJR'a i mogę powiedzieć, że auto rzeczywiście lepiej się wkręca na obroty i, jak dla mnie, łatwiej zrywał przyczepność na wilgotnej drodze. Było to dość wyraźne, bo przed wjazdem na stację tego nie było, deszcz nie padał, tyle że było trochę mgły. Wiadomo, że wzrost mocy na paliwie V-poer racing jest mały procentowo, ale im większa moc silnika, tym większa będzie pewnie ta różnica.
-
No tak:) XJR ma trochę więcej kucyków. Tak czy inaczej zalewanie na codzień shell v power100 wydaje mi się mało sensowne.
-
Spróbuję przeczyścić tą setką, zobaczę jak będzie, zaleję może z pół baku to relacja za jakieś 2 dni się pojawi :-hehe . Uwielbiam tego kota za podejście do ekonomiczności. :-tylko
-
Zalałem do X-type 2.1 V6, może i w mocniejszych silnikach bardziej jest to odczuwalne.
-
W dalekiej przeszłości (2002r) miałem Mondeo 2.0 w benzynie i w instrukcji obsługi była informacja ze stosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanów niż 95 nie spowoduje wzrostu mocy silnika.
Od tego czasu stosuje tylko paliwa "podstawowe" z pewnych źródeł (jak na razie odpukać nie było żadnych problemów).
-
Wzrostu mocy nie, natomiast przeczyścić i nawrócić silnik do nominalnej mocy to co innego. U mnie - bardzo odczuwalna różnica może po prostu miałem syf w układzie. Tyle mogę powiedzieć. :)