FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: najkon w Grudzień 19, 2018, 06:49:44 am
-
Hej,
Miałbym parę pytań związku z tym autem - może ktoś podpowie :)
- Pilot w kluczu - nie reaguje
No w ogóle nie reaguje samochód na jakikolwiek przycisk. Próbowałem go zaprogramować od nowa (4 krotne przekręcenie stacyjki), niestety po akceptacji wejścia w tenże tryb wciskam jakikolwiek guzik na pilocie, a auto nie potwierdza "sparowanie" piknięciem dla obu kluczyków.
Wymieniłem baterię w obu kluczach, i potworzyłem próbę, nadal to samo - zero reakcji.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale przyciskanie guziczków nie wydobywa dźwięku takiego kliknięcia. Domniemam że "guziczki" na płytce się wyrobiły i/lub przestały spełniać swoją funkcję.
Chcę zakupić nową górę (część z guzikami łącznie z płytką) do kluczyka, tylko zastanawia mnie immobilizer - gdzie w kluczu jest, ten mechanizm, który sprawia że immobilizer rozpoznaje klucz?
- Prawe przednie koło przy bardzo wolnym toczeniu się wydaje pisk(?) tj. metaliczny, tak jakby coś ocierało o coś.
Byłem u mechanika i wyczyściliśmy (piaskowanie) jarzma oraz nasmarował je na nowo, bo podejrzewał że przez brud i korodowanie klocek nie może wrócić na swoje miejsce - niestety dalej jest to samo.
Najgorsze jest to, iż podczas delikatnego hamowania np. przed światłami - takie delikatne, powolne hamowanie, załącza się ni z gruszki, ni z pietruszki ABS i czuje jak mi pedał hamulca pulsuje i blokuje koła.. choć asfalt czarny a prędkość 10-5 km/h
ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czego i gdzie szukać?
- Komputer pokładowy
Czy istnieje możliwość "spolszczenia" komunikatów wyświetlanych przez komputer na desce rozdzielczej oraz na monitorze nawigacji?
Przy tym drugim tj. komputerze nawigacji mogę wejść w ustawienia i tam są wszystkie inne języki (Francuski, angielski, niemiecki...) tylko nie Polskiego.
Na koniec chciałbym zapytać o cudowny guzik koło skrzyni biegów, który rysunkiem przypomina system ESP, a po zamknięciu samochodu dioda robi za sygnalizacje alarmu.
Da się to włączyć? Jeśli tak - to jak? :)
-
1. Baterię wymieniałeś ?
2. Wydaje pisk przy wolnej jeździe na wprost czy np. podczas skręcania ?
3. Raczej nikt Ci tego nie zrobi. Jednakże komunikatów jest na tyle niedużo, że w moment je ogarniesz.
-
Jakiej to były firmy baterie? Nie wsadzaj tam no name ani vinnic, tylko coś lepszego (Maxell, Renata, Sony itd).
Szczerze nie wydaje mi się, aby wszystkie 8 przycisków w obu pilotach padło, tym bardziej że z otwierania bagażnika i świateł korzysta się sporadycznie.
Przycisk koło skrzyni biegów to ESP, które tu nazywa się DSC. Po jego wciśnięciu powinieneś mieć stosowny komunikat o zmianie stanu tego systemu.
-
Przycisk koło skrzyni biegów to ESP, które tu nazywa się DSC. Po jego wciśnięciu powinieneś mieć stosowny komunikat o zmianie stanu tego systemu.
A przycisk ESP po wcisnięciu wyświetla komunikat DSC System On lub OFF w zaleznosci od wciśnięcia. Tyle, że czy czasem ten przycisk też nie palił się w momencie wykrycia jakiejś usterki ?
Pestkę od immo wrzucam Ci na fotce :)
-
Przycisk koło skrzyni biegów to ESP, które tu nazywa się DSC. Po jego wciśnięciu powinieneś mieć stosowny komunikat o zmianie stanu tego systemu.
A przycisk ESP po wcisnięciu wyświetla komunikat DSC System On lub OFF w zaleznosci od wciśnięcia. Tyle, że czy czasem ten przycisk też nie palił się w momencie wykrycia jakiejś usterki ?
I to jest pytanie. Kiedy ten przycisk się zapala, a jeśli się zapali to co oznacza! ;)
A próbowałem go wciskać na różne sposoby, podczas postoju (silnik działał), podczas jazdy, podczas postoju na zgaszonym silniku - ani drgnie. Mruga do mnie tylko, jak włącza się alarm :)
Pestkę od immo wrzucam Ci na fotce :)
Elegancko, ślicznie dziękuje! :)
1. Baterię wymieniałeś ?
Dokładnie. Była GRUNDIG'a, wymieniłem na " Duracell Long Lasting Power "
2. Wydaje pisk przy wolnej jeździe na wprost czy np. podczas skręcania ?
A to nie ma znaczenia, czy jadę na wprost czy skręcam. Tylko przy toczeniu się na 1 biegu.
3. Raczej nikt Ci tego nie zrobi. Jednakże komunikatów jest na tyle niedużo, że w moment je ogarniesz.
No cóż - ech, niemiecki to zło! nigdy się go nie nauczę :)
-
To zmień sobie na angielski.
Piszę z pamięci - przytrzymaj przełączanie m/km i włącz zapłon. Później kolejne naciśnięcia zmieniają język. Zatwierdzasz przez wciśnięcie A/B.
Mam nadzieję, że dobrze pamiętam :-P
-
Oo! oo! zaje...iście dzięki - spróbuje rano :D
to uratuje moje życie ;)
A powiedźcie, jak wymienię sobie dupę kluczyka (ten element gdzie jest płytka z guzikami) i sparuje standardowo poprzez 4-krotne pokręcenie zapłonem - to, to mi zadziała? nie stanie okoniem Jag? bo czytam na forum, że trzeba ASO do zaprogramowania nowego kluczyka albo mechanika magika :)
A jeszcze jedno.. bo widzę na allegro kluczyki o różnych częstotliwościach i transponderach - i jaki tu wybrać?
-
"Dupę" można zaprogramować w domu. Co więcej, można chyba ją mieć nawet z Mondeo, bo posiadacze Fordów programują sobie piloty od Jaguarów. Jagi mają jeden przycisk więcej (światła).
Częstotliwość zależy od regionu, w USA jest chyba inna. O ile się dobrze orientuje, trzeba mieć pasującą bo inaczej nie zatrybi.
-
No dobrze, a skąd wiedzieć jakiej częstotliwości używa mój pilot? :/
-
Albowiem o ile mnie pamieć nie myli w Europie i UK jest 433Mhz, a w USA i w Japanii jest 315Mhz.
Więc wystarczy wiedzieć na jaki rynek był przeznaczony Twój kocur.
A to raczej nie jest trudne, bo wersja USA kosmetycznie różni się od Europejskiej, przykładowo ma obrysówki w zderzakach.
-
No dobra. To mój kocur jest na rynek Europejski, więc tą część mam z głowy. :)
@sobrus - a wspominałeś, ze " Dupę można zaprogramować w domu " - to, to "programowanie" nie jest na zasadzie włożenia kluczyka do stacyjki i 4-krotnie przekręcenie I-II ? coś więcej jeszcze trzeba? Możesz rozwinąć, lub naprowadzić? :)
-
Tak, chodzi o to żeby sparować pilot z autem :)
Do odpalania auta i tak służy wyłącznie przednia część z immo i kluczykiem.
-
Informacyjnie w kwestii moich pytań:
Ad. 1. ( Pilot w kluczu - nie reaguje ) - okazało się, że przyciski na płytce są już tak zaklejone (brud, jakiś płyn - napój się komuś wylał?), że nie dało się ich wcisnąć.
Pomocny tutaj był wszechstronny zmywacz do paznokci! Lekko nasączyłem wacik do oczu, i namaczałem guzik na płytce. Po paru zabiegach - zaczął "klikać" i teraz pilot działa! :)
Ad. 2. (Prawe przednie koło przy bardzo wolnym toczeniu się wydaje pisk) - okazało się, że to nie przednie prawe, a tylne lewe koło. A ów pisk z szuraniem i załączaniem się ABS-ów przy delikatnym hamowaniu to zużyte łożysko w kole z lekkimi luzami na zawieszeniu tylnym. A dźwięk niósł się po całym aucie.
Do wymiany idzie łożysko + wahacz krótki (kawałek metalu na gumkach w elemencie wahaczu) tylni - oba.
Oby to było wszystko! :P
Ad. 3. - zgodnie z radą @voitec wykonałem i zmieniłem język na Angielski! O dziwo są wszystkie języki (chiński lub japoński, włoski, francuski, niemiecki...), tylko nie Polski.. - Dyskryminacja!
Za wszelaką pomoc zgromadzonych tutaj, serdecznie dziękuje! :)