FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kao w Maj 27, 2018, 22:04:27 pm
-
Mój kot to niestety bardzo uboga wersja :-cry klimę mam na pokrętła i trochę mnie to wku..... czy dużo roboty było by aby zmienić to na climatronic bo o dużym wyświetlaczy nawet nie marzę ;D
-
Cena przerobienia pewnie przewyższy cenę zakupu całego samochodu.
-
Nie chodzi o cenę tylko o to czy to duzo roboty bo zrobić sobie zrobił bym sam. Kolejna sprawa co według Ciebie miałoby być tak drogiego że przewyższy wartość auta?
-
Cała wiązka, panel, pewnie też nagrzewnica, do tego czujniki i trochę innych pierdół. No i pewnie potem będzie to trzeba jakoś zaadaptować. Na pewno nie będzie tanio...
-
Prosiłbym o odpowiedz osób które znają temat bo zgadywać to i ja mogę, zmieniać nagrzewnice i wiązke? Po co? Nie wydaje mi się że było by to co innego. Adaptować co Ty tam chcesz? Panel?
-
Zdziwisz się :-gwizd
Poza tym opcja "szukaj" nie boli, wystarczy się trochę wysilić.
Cytuję kolegę z forum:
"Klima manualna a klimatronic to dwie zuuuupełnie różne bajki ::).... W klimie manualnej, wciskając przycisk ze snieżynką, załączasz jedynie w ten sposób kompresor klimy i na tym koniec - zaczyna do nawiewów, przez wymiennik, lecieć schłodzone powietrze. Klimatronik natomiast ma przede wszystkim kilka czujników temperatury wewnętrznej oraz czujnik temp. zewnętrznej. Na podstawie informacji zebranych z tych czujników, komputer dobiera: a) prędkość obrotową wentylatora nawiewu, b) ustawienie mieszadła powietrza (zimne/ciepłe) dobierając je tak, aby w sposób optymalny i szybki osiągnąć temperaturę nastawioną. Poza tym w klimatroniku nawiewy są zamykane bądź otwierane za pomocą silniczków elektrycznych, gdzie w manualu raczej jest to proces mechaniczny.
Reasumując, w żadnym wypadku sama konsola ci nie wystarczy - żeby to chciało zagadać potrzebujesz jeszcze 100 innych detali łącznie ze sterownikiem".
PS: Jak dobrze poszukasz to może znajdziesz na forum tutorial jak to zrobić, lub przynajmniej parę przydatnych informacji. Ja za Ciebie tego robił nie będę ::)
-
A więc tak, szukajki używałem ale nie znalazłem nic co by mnie interesowało, druga sprawa to nawet w klimie manualnej wszystko sterowane jest elektronicznie (czyt. Nie ma linek) a trzecia sprawa to zgadzam się z Twoją wypowiedzią ale opisujesz działanie klimatronika na automacie a co jak mi nie zależy na tej funkcji?
-
:o :-hehe
-
Cały wymiennik ciepła jest inny bo ma 3 czy 4 czujniki. Nagrzewnica podejrzewam ta sama. Trzeba na pewno cała wiązkę z panelem i kodowanie tego. Bez zakodowania nie zagada. To jest moduł jak każdy inny, jeśli jest z inego auta i nie zgadza mu się nr VIN to ni chu chu nie zagada. Włączyć się włączy ale pewnie za czorta nie będzie dobrze to działało
-
Po co wymieniać... po co programować... skoro jesteś taki mądry to po pytasz?
Kup na alledrogo za 30zł panel i SE podłącz skoro to takie proste.
-
Cały wymiennik ciepła jest inny bo ma 3 czy 4 czujniki. Nagrzewnica podejrzewam ta sama. Trzeba na pewno cała wiązkę z panelem i kodowanie tego. Bez zakodowania nie zagada. To jest moduł jak każdy inny, jeśli jest z inego auta i nie zgadza mu się nr VIN to ni chu chu nie zagada. Włączyć się włączy ale pewnie za czorta nie będzie dobrze to działało
Wkońcu coś napisane z sensem.
Choina nie bądz taki cwaniak, jak bym wszystko wiedział to bym nie pytał proste, chyba od tego jest forum aby rozwiewać swoje wątpliwości a nie tylko podniecać się swoim zardzewiałym kocurem, no chyba że się mylę no to sory.
-
Jak jest zardzewiały, to trzeba naprawić i tyle 😅
-
Choina nie bądz taki cwaniak, jak bym wszystko wiedział to bym nie pytał proste, chyba od tego jest forum aby rozwiewać swoje wątpliwości a nie tylko podniecać się swoim zardzewiałym kocurem, no chyba że się mylę no to sory.
Nie wiesz jeszcze wielu rzeczy i szybko się tego nie nauczysz bo Nasze iksy to wybitnie paskudne i upierdliwe samochody, a niektóre ich rozwiązania to chyba projektowano na dobrej fazie, więc nie neguj takim tonem Naszych spostrzeżeń i sugestii bo jednak trochę tymi autami już jeździmy i mamy o nich pojęcie, a pisząc je mamy na celu jedynie pomóc Ci z problemem (jak było w przypadku zasugerowanej przeze mnie wiązki i owego zaadaptowania/kodowania). A już na pewno nie staraj się używać do tego logiki, bo X-Type i logika to kiepskie połączenie.
I uwierz mi bądź nie, ale w tym aucie nawet z reguły banalne modyfikacje wymagają kodowania - ten typ tak ma.
I jeszcze jedno - zastanów się nad wstawieniem od razu całego panelu LCD, bo koszta wcale nie będą znacząco większe w porównaniu do tego co planujesz zrobić. A jak znajdziesz jakiegoś rozbitka, to czasem naprawdę możesz trafić jak na loterii.
-
Jest to mój pierwszy Jaguar i masz racje że nie mam o nim pojęcia i dlatego jestem tutaj z wami. Myślałem że da się to zrobić tanim kosztem ale skoro nie jest tak kolorowo to nie będę tego ruszał. A jeszcze pytanie poza konkursem gdzie w X-ie wyświetla temperaturę zewnętrzną? W liczniku czy na LCD? Żeby aż taka bieda była u mnie żebym nie mógł zobaczyć temperatury.....
-
Wersja z dotykiem to dolny zielony wyświetlacz na konsoli środkowej, wersja bez dotyku - górny wyświetlacz w konsoli obok temperatury zadanej klimy z dopiskiem EXT, a jeżeli chodzi o tę z pokrętłami do klimy to obawiam się, że może nie być w ogóle.