FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Marzec 05, 2018, 17:54:15 pm
-
Na wstępie chcę zaznaczyć, że pluję sobie w twarz, [...], które nazywa się Jaguar X-Type. W auto wsadzona masa pieniędzy, [...] poskładać do kupy i zrobić z niego zadbany w każdym detalu samochód ... Ale póki co nazwałbym to bardziej imitacją samochodu. A teraz tego badziewia nie opłaca mi się sprzedawać, bo już pół auta wymieniłem i nie pozostaje mi nic innego jak dalej pakować bezcelowo pieniądze w to coś ...
A teraz do rzeczy - rozchodzące po aucie wycie z bliżej nieokreślonego miejsca przy prędkościach 60-70km/h, mam wrażenie, że im zimniej tym częściej się pojawiało. Od razu mówię, że bujanie lekko autem na lewo i prawo nie powoduje, że dźwięk znika, więc wykluczam łożyska w kołach (bo zresztą i tak już wymieniłem 3 z 4)
1.) Wymieniłem olej w moście i skrzyni kątowej na Motula GearCompetition 75W140 - jakoś z 1,5 miesiąca temu - bez efektu.
2.) Dziś odebrałem auto z wymiany podpory wału, okazała się już dobrze zajechana, więc miałem nadzieję, że to może to. Dźwięk został, zmienił się tylko ton - cichszy i bardziej hmm ... stłumiony, bo wcześniej to był bardzo wysoki dźwięk wycia.
Innych objawów oprócz wycia nie ma.
Wychodzi na to, że padł zasrany most ?? Bo co innego w tym syfie jeszcze mogłoby powodować takie coś ?
- Szukając mostu mam szukać tylko te od X-Type, czy są jeszcze pasujące od innych modeli?
- Czy mosty od 2.5 i 3.0 są takie same i mogę montować ten lub ten ?
- Procedura wymiany mostu - dużo z tym roboty?
Aha i nie ... Nigdy już nie kupię Jaguara :)
-
Wiem, że podchodzisz emocjonalnie do auta i współczuję, że tyle kasy w nie władowałeś. Nie wiń marki za to, że dałeś sobie wcisnąć zajeżdżonego rzęcha bo studiując pierwsze posty wniosek taki nasuwa się sam. Poprzedni właściciel zajeździł samochód nie wkładając ani grosza i opchnął go tobie. Nie upoważnia cię to do używania wulgaryzmów. Na razie zostały one wycięte, ale później mogą być usuwane całe posty.
-
Dobra ... To teraz już na spokojnie:
1.) Czy most dla 2.5 i 3.0 jest taki sam ?
2.) Czy pasują także mosty od np. S-Type ?
3.) Wymiana mostu - bardzo problematyczna ?
4.) Czy przy wymianie mostu warto jeszcze coś dodatkowo wymienić? Jakieś uszczelki etc.?
-
Jeśli to jest to wycie
https://www.youtube.com/watch?v=lE7HUYHQtUM
To łożysko podpory wału do wymiany. Nie jest drogie.
edit: widze że to już wymieniałeś ...
Rozpędź auto na podnośniku i niech mechanik posłucha gdzie wyje.
-
Sorbus dziekuje ze wrzuciłeś ten filmik. Mam praktycznie identyczny dzwiek u siebie. Obecnie tylko w przedziale 40-50. Uspokoiłem sie troche :D
-
Rozpędź auto na podnośniku i niech mechanik posłucha gdzie wyje.
No nie wiem czy to zda egzamin. Obecnie te hałasy pojawiają się przy około 60-70 km/h, a auto na podnośniku nie będzie miało oporów toczenia i nacisków jak na drodze. Poza tym myślę, że to jest trochę ryzykowne.
-
Ty slyszysz w kabinie przy tej predkosci. Ale jak bedziesz pod autem to moze nie trzeba go pedzic az do tej predkosci. Sprobuj. Abys tylko go nie zagotował. Powodzenia.
-
rzeczywiście bardzo pechowo trafiłeś ... a wracając do tematu spróbuj tak jak koledzy sugerują zbadać na podnośniku gdzie wyje a nie wymieniać wszystko po kolei - bo wymienisz most a okaże się ze to to łożysko którego jeszcze nie wymieniłeś ;) ... pozdrawiam i cierpliwości życzę - choć po tylu wymianach można powiedzieć że masz nowego X-type ;D
-
Ty slyszysz w kabinie przy tej predkosci. Ale jak bedziesz pod autem to moze nie trzeba go pedzic az do tej predkosci. Sprobuj. Abys tylko go nie zagotował. Powodzenia.
To się pojawia tylko przy prędkości około 50-70 kmh. Będę kombinował w weekend. Jak mam być szczery to nie do końca jestem pewien czy to most. Mam wrażenie, że dźwięk jest bliżej podpory. Podejrzenie pada na przegub wału albo odrzutnik, bo chyba coś takiego tam jest :)
Brzmi to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=olVNZqrKPYQ&feature=youtu.be
Jakość jest jaka jest, warunki atmosferyczne zrobiły swoje w nagraniu, ale idzie się dosłuchać.
A krzyżaki wału to się wymienia ?
-
Wg. opisu na intercarsie jak wejdziesz w podpore wału ktora tam sie znajduje. napisane jest tak "Nadmierne drgania przyspieszają zużycie pozostałych elementów wału takich jak krzyżaki, czy łączniki elastyczne - zwiększając koszty naprawy." Co sugeruje ze tez to sie wymienia. Pisałeś ze miales zajechana ta podpore. B.prawdopodbne ze te krzyzaki i reszta tez dostaly po dupie.
Na Twoim miejscu szedl bym w tym kierunku.
-
... Prawdopodbne ze te krzyzaki i reszta tez dostaly po dupie.
Na Twoim miejscu szedl bym w tym kierunku.
Właśnie to jest moje główne podejrzenie, bo jakoś mam wrażenie, że to nie most, a coś bliżej podpory wału.
Co do podpory - łożysko było już przytarte porządnie, ale jakichś dużych luzów, wibracji albo tłuczenia nie miałem.
Będę to weryfikował w weekend.
... Pytanie tylko czy da radę te krzyżaki wymienić ? Bo w sieci takowych nie widzę do kupienia ...
-
A łożysko podpory wału masz nowe czy używka?
Bo to jest typowa usterka tego modelu, że ono wyje. Używka też pewnie wyje. Napisałeś, że po wymianie zauważyłeś różnicę, więc bardzo możliwe że jedyną przyczyną jest właśnie podpora wału.
Przede wszystkim znajdź dokładną przyczynę (a co za tym idzie porządnego mechanika).
-
W Intercarsie kupiłem nowa podporę BTA bo tylko takie były. Montażem i wyważaniem wału zajmowała się znajoma firma, która robi przede wszystkim wały.
-
A te krzyzaki od podpory to są w komplecie? Bo na alle nic nie ma. W intercarsie tez nie widze. Skoro tez mam podpore do wymiany to odrazu wymienił bym te krzyzaki.
-
Zapytajcie na v12
-
Zapytajcie na v12
Pierwszy sklep o którym pomyślałem to V12, ale facet niestety nie ma nic jeżeli chodzi o wały napędowe. Noo... Jedynie regenerowany fabrycznie wał za miliony monet :)
-
Hmmmm... ja podporę wymieniałem bez wyważania - nie było takiej potrzeby. Jedynie do zdjęcia przegub.
-
Ja niestety nie miałem tyle szczęścia - wymieniłem podporę (bo wyła) zaczęły się mega wibracje powyżej 90km/h.
Skończyło się na wymianie całego wału (był w stanie nie nadającym się do wyważenia) i 3 półosi oraz 3 piast :-chyt
Już nawet felgi były podejrzane.
Półosie z przodu miały luz na przegubach wewnętrznych, wał był zużyty, części do regeneracji nie było, a tylna półoś miała jakieś problemy z symetrią.
Zakup wału nie jest sprawą prostą, ponieważ na rynku części używanych są przeważnie same trupy (co nie świadczy dobrze jeżeli chodzi o ich trwałość).
I jeździłem tak 3 lata niczego nie podejrzewając. Nic nie było czuć, choć teraz głowy uciąć sobie nie dam - tylko łożysko wyło czasem w zimie. Co mnie irytowało.
-
Wał kupowałeś nowy ? Ile Cie całość wyniosła?
-
Wał też używany, przyjechał z drugiego końca kraju. Całość z podporą.
Nie pamiętam ile całość, ale nie była to jakaś fortuna, półosie bez luzów po 80zł, wał może ze 200.
Najgorzej to piasty, te kupiłem nowe, a na tył są drogie.
Trzeba jednak uczciwie przyznać, że jedna z przodu już dawno nadawała się do wymiany, a wymieniłem bo akurat w tym okresie zaczęło w niej huczeć łożysko.
-
To luuz :) Wypytuje, zeby wiedziec jak sie przedstawiaja ceny do kota. Bo krotko mam swojego. Ale widze ze w tysiace to nie idzie raczej :)
-
Ponad tysiąc kosztowały same piasty na tył ;)
Części używane są tanie, ale nie wszystko można kupić używane. Części nowe potrafią być drogie.
Diesle są ekonomiczniejsze, bo mają sporo wspólnego z Mondeo. Wersje benzynowe nie maja wspólnego prawie nic.
Ale i tak X jest relatywnie niedrogi, same amortyzatory do XJ z tego okresu kosztują jakieś 13tys i to są zamienniki :-chyt
Do X komplet bilsteinów można kupić za około 1000zł przód + tył. Inny rząd wielkości.
Ale każde auto, nawet Fiat, może puścić człowieka z torbami jak trzeba zrobić w nim dużo.
-
Wg mnie wał jeśli ma dobry krzyżak to po wymianie podpory i przegubów to może śmiało śmigać
-
To luuz :) Wypytuje, zeby wiedziec jak sie przedstawiaja ceny do kota. Bo krotko mam swojego. Ale widze ze w tysiace to nie idzie raczej :)
Nowy wał w ASO 15000zł :) Ewentualnie kolega z V12 Ci załatwi regenerowany fabrycznie przez Jaguara myślę, że za połowę ceny haha ...
Ceny do kota przedstawiają się tak, że jak czegoś znaleźć nie możesz w sieci i zostaje Ci ASO to od razu radzę odłożoną kwotę pomnożyć przez hmm ... No ze 4 razy :) Jest tragedia.
-
Półosie też po ponad 3 tys sztuka :P Ale nie oszukujmy się ceny części w ASO do aut które nie są Fiatem Panda 900cm3 są raczej chore.
Wymiana szyby przedniej w Fordzie Focus / Mondeo w ASO to koszt około 3-5 tys złotych.
Zobaczie sobie chociażby tu:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=221222
6000zł za szybę do popularnego auta :-chyt ?
do ASO to można jeździć na gwarancji, bo potem to raczej słaby pomysł.
Nawiasem mówiąc co nic dziwnego że byle przytarcie i ubezpieczyciel musi wyskoczyć z 10k skoro ceny części sa takie chore.
-
Jutro jadę szukać wyjącego winowajcy i na wszelki wypadek zbieram już dokładne info dot. wszystkiego co mogłoby w tym przypadku wyć i buczeć.
Jak wygląda sprawa z wymianą łożysk kół x napędzie 4x4 ? Czy mogą mnie czekać jakieś miny przy demontażu? Niestety nie mam kontaktu z osobą, która kiedyś mi wymieniała łożysko na jednej stronie, a tym razem zabieram się za to sam.
Kupować samo łożysko czy najlepiej z piastą ? 200zł łożysko a 300zł cała piasta, więc różnica niewielka.
-
Nic mi o tym nie wiadomo, samochód jak każdy, jedynie tylne piasty do AWD droższe.
Jeżeli mogę coś doradzić, to lepiej kup je na allegro - prawdopodobnie taniej wyjdzie - ale SKF a nie jakiś chiński syf.
Piasta/Łożysko na tył od dowolnego Mondeo albo diesla X-Type NIE BĘDZIE pasować (mój mechanik sprawdzał) i 300zł raczej nie kosztuje.
Jeżeli sprzedawca deklaruje że są i do AWD i do diesla to raczej NIE BĘDĄ pasować (w katalogach jest bajzel).
VKBA 3576 jest ZŁE.
VKBA 3686 jest DOBRE.
I dużo taniej niż 500zł raczej nie znajdziesz.
http://allegro.pl/skf-lozysko-piasta-kola-tyl-jaguar-x-type-4x4-i6871649329.html
Tu naprawdę tanio, wysyłka gratis.
http://allegro.pl/lozysko-kola-skf-jaguar-x-type-cf1-vkba-3686-i7023335650.html
A wyć może wszystko
- piasty i łożyska
- skrzynia biegów
- transfer box
- wał
- most
- jakaś rolka przy silniku, alternator, jakaś pompa, itd
-
Wiem, że może wyć wszystko ale póki co zbieram info dot. tych najbardziej prawdopodobnych. A wyje w takich miejscach, że to albo coś na wale albo łożyska tylne, co po wstępnych jak mam być szczery robi się coraz bardziej prawdopodobne.
To jest chore tyle dawać za łożysko...
VKBA 3576 jest ZŁE.
VKBA 3686 jest DOBRE.
Czyli taka podejdzie ? 675,00 zł ale być może uda mi się wyciągnąć spory rabat. Np. podporę kupowałem za rabatem 40%.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021322235320-VKBA_3686-O15608-zestaw-lozysk-kola.html (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3021322235320-VKBA_3686-O15608-zestaw-lozysk-kola.html)
Albo z iparts ? 426 zł cała piasta z łożyskiem po rabacie 10%, który mam.
https://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola-skf-vkba3686,0-50-vkba3686-189604.html
-
Trochę tak OT, ale kupowanie w IC w detalu to nie jest dobry pomysł.
https://twojeczesci24.pl/produkt/SKF-VKBA-3686-Zestaw-lozysk-kola?src=cen
-
Oczywiście, że to głupota :) Tam się kupuje tylko na firmy z dobrymi rabatami. Póki co najtaniej z IC udało mi się wykombinować zniżki 40% rabatu, czyli to już kwota ok. 400zł ale być może załatwię więcej bo znajomy pracuje w oddziale łódzkim.
Teraz inne pytanie - SKF czy FAG ?? SKF na chwilę obecną niedostępny a FAG tylko minimalnie droższy. Podobno będzie to lepszy wybór, bo SKF trochę się ostatnio zepsuł.
-
Reasumując:
- podpora wymieniona - dalej wyje
- olej w dyfrze - dalej wyje
- oba łożyska w kołach wymienione - dalej wyje
- olej w skrzyni także wymieniałem jakieś 5-6 tys km temu.
Po tych wymianach zauważyłem, że przy skręcie w prawo przy wolnych prędkościach coś mi szura bądź zgrzyta - jakby przegub, ale czy przegub wyje podczas jazdy na wprost ? Bo to ewidentnie jest wycie a nie szum.
Aha i przy wymianie łozysk zakręciłem piastą jak samochód był na luzie i w trakcie kręcenia coś mi hmm... pukało lub zgrzytało w okolicach skrzyni ? Pojawiało się to zawsze na początku kręcenia przy zmianie kierunku obrotu, potem już szło ok.
I w tej chwili już zgłupiałem... Nie wiem czy brac się za przeguby, półośki czy skrzynię. Jakieś podpowiedzi Panowie i Panie ?
-
I w tej chwili już zgłupiałem... Nie wiem czy brac się za przeguby, półośki czy skrzynię. Jakieś podpowiedzi Panowie i Panie ?
Ja wymienilem podpore i tez nadal pojawia sie dzwiek ufo. Gosc na fejsie mial to samo wymienil olej w moscie i mu to ustąpiło. Moze wymien najpierw olej ?
-
Ale ja pisałem, że wszystkie oleje już powymieniałem, łącznie z dyfrem i skrzynką kątową.
-
Ja bym wziął podnośnik i posprawdzał wszystkie przeguby na wszystkich półosiach (wewnętrze i zewnętrzne) czy nie mają luzu
Co za różnica czy wyje czy zgrzyta i z jakiego powodu - jeżeli przegub jest do wymiany to trzeba go wymienić.
Wymiana zużytej części na pewno wpłynie pozytywnie na ogólne wrażenia audiowizualne ;)
Które łożyska wymieniłeś? Oba to znaczy że tylko pół :-chyt
Jeżeli przy skręcaniu na małych prędkościach metal trze o metal to mogą być hamulce z powodu luzu na łożysku z przodu.
Na podnośniku przy okazji sprwadzania półosi zobaczyć czy koło siedzi szytwno i nie ma luzów.
-
1. Ja bym wziął podnośnik i posprawdzał wszystkie przeguby na wszystkich półosiach (wewnętrze i zewnętrzne) czy nie mają luzu
2. Co za różnica czy wyje czy zgrzyta i z jakiego powodu - jeżeli przegub jest do wymiany to trzeba go wymienić.
Wymiana zużytej części na pewno wpłynie pozytywnie na ogólne wrażenia audiowizualne ;)
3. Które łożyska wymieniłeś? Oba to znaczy że tylko pół :-chyt
Jeżeli przy skręcaniu na małych prędkościach metal trze o metal to mogą być hamulce z powodu luzu na łożysku z przodu.
Na podnośniku przy okazji sprawdzania półosi zobaczyć czy koło siedzi szytwno i nie ma luzów.
1. Dysponując napędem AWD trzeba całe auto podnieść do góry a akurat tak niefortunnie wyszło, że nie mam w garażu podnośnika czterokolumnowego :-gwizd . Na przyszły tydzień umówiłem się na konsultację w gościem od napędów 4x4, więc sprawdzimy wtedy dokładnie most, półosie, przeguby i różnicówkę. Jak nic nie pomoże to dalej będę szukał pomocy u zaufanego gościa od automatów. Już tyle wsadziłem w auto, że mi to bez różnicy czy dorzucę kolejną stówkę, dwie czy trzy. Będę po kolei wszystko wymieniał aż znajdę :-trudno
2. Taka, że na obecną chwilę uważam, iż jeden i drugi dźwięk pochodzą z innego źródła. Przegub przegubem, spoko - wymieni się i po sprawie, drugi dźwięk natomiast póki co pozostaje zagadką. Ładne combo mi się trafiło co ? :)
3. Oba łożyska to znaczy lewy tył i prawy tył. Przednie łożyska wymieniałem pół roku temu na FEBI, czyli jakieś 3-4 tys. km wstecz.
Jak wygląda koszt i dostępność przegubów/półosi do tego auta ? Będzie bolało bardzo czy tylko trochę ? Regenerować warto ? Bo z tego co się orientowałem to nowa półoś kosztuje 1/4 samochodu :3
-
Do luzu na przegubie wystarczy podnieść jedno koło.
Jak jest luz to jest luz - na tym jednym kole. I właśnie w tym problem, że będzie się ruszać choć nie powinno :D
Z półosiami nie ma problemu.
są dostępne nowe (kilkaset zł sztuka - więc dramatu nie ma jak na jugulara).
oraz używane w dobrym stanie (<100zł sztuka więc dramatu nie ma jak na coś co jeździ).
A żeby nie być gołosłownym:
http://allegro.pl/polos-prawa-jaguar-x-type-2-5-3-0-4x4-awd-4wd-nowa-i6801853220.html
http://allegro.pl/polos-przegub-jaguar-x-type-2-5-v6-3-0-4wd-4x4-awd-i6726399257.html
http://allegro.pl/polos-polosie-jaguar-x-type-4x4-3-0-231km-i7242881075.html
Dodam, że półosie do manuala i automatu są jednakowe.
-
Ooo! No to super! A już myślałem, że będzie gorzej :)
-
Po pracy jeszcze w koszuli wziąłem auto na lewarek, odkręciłem koło i złapałem za półoś... Lata przegub wewnętrzny, łożysko wydaje się całe, nie ma luzów i nie trze... Tak więc przegub do wymiany ale ... Czy to może się objawiać wyciem ? Raczej przeguby nie wyją.
-
Na pewno może powodować stuki i wibracje - o wyciu nie słyszałem. Co nie znaczy że nie może.
-
Ale podpora półosi już chyba może ?
-
Dzis byłem u mechanika. Rozpedzili auto na podnosniku i co sie okazało... Mam jakies zgięcie na wale i prawdopodbnie to powoduje wibracje. Przy wymianie podpory wymieniałem jakaś poduszke. I po wymianie odezwał sie ten wał. Nowa poduszke wyjął i wsadził zuzytą-wibracje zdecydowanie spadły choc nadal sa troche wyczuwalne. Takze do wymiany wał. Na szczescie odewal sie do mnie Choina, ktory posiada tą część na sprzedaz :)
-
Jak wygląda demontaż skrzyni kątowej ?
Czy jest możliwość i sens wymiany skrzynki na wersję poliftową bez wiskozy ?
-
Skrzynia kątowa powinna podejść plug and play. Ale sens wymieniania skrzyni na gorszą z otwartym dyferencjałem jest dyskusyjny.
Dodatkowo Twój samochód powinien mieć DSC, bo wymiana na skrzynię bez wiskozy i bez DSC to strzał w kolano - jeżeli dowolne z 4 kół utraci przyczepność to nigdzie nie pojedziesz
(wszystkie dyferencjały otwarte).
Dość oryginalne AWD :-chyt
-
Czekaj, czekaj... Bo się pogubiłem nad tym sensem wymiany :) Którą skrzynię uważasz za gorszą ? Jak wymieniać to tylko na tę bez wiskozy ? Jak zauważyłem reduktorów przez całą produkcję to było chyba z 10 nastepujacych po sobie "ulepszonych" wersji. Jakich najlepiej szukać ?
A to może być kot z 4x4 bez DSC? Z tego co mi wiadomo to po 2004r za napęd odpowiada w 100% DSC, ale przed liftem sprzęgło wiskotyczne także było wspomagane przez DSC.
A jak z demontażem skrzynki ? Dużo zabawy ?
-
Stara skrzynia jest lepsza, ponieważ posiada sprzęgło wiskotyczne. Jaguary ze starą skrzynią i DSC podobno są najlepszą wersją np na śnieg. Natomiast jest pewnie delikatniejsza.
Czy faktycznie jest delikatniejsza - tego nie jestem pewien ponieważ
a) te skrzynie często jeżdżą bez oleju - więc nic dziwnego że padają
b) występują tylko w najstarszych egzemplarzach więc nic dziwnego że mają najgorszy stan
c) niekoniecznie stare skrzynie były gorsze, może po prostu nowe były tańsze ;)
Może być kot 4x4 bez DSC. Zależy czy ma przycisk przy hamulcu ręcznym. Po 2004r. ogromna większość ma DSC, choć podobno również nie wszystkie.
Z demontażem jest dużo zabawy, natomiast nie jest to jakieś nie wiadomo co. Moja była wyciągana już ze 3 razy.
Na co wymienić nie wiem, ja mam wiskozę z DSC i wolałbym tak to zostawić, ale z drugiej strony nowsze skrzynie pewnie są w lepszym stanie.
-
Nie będę zakładał nowego tematu bo to jest pierdoła, więc zapytam w tym, bo i tak już tu masa rzeczy została poruszona :)
Wlew oleju do skrzyni automatycznej to ten z numerem 1, a co to jest nr 2?
Foto poniżej:
-
odpowietrznik
-
No to odwaliłem pacałychę życia i wpieprzyłem specyfik do automatu Xado EX120 przez odpowietrznik... :-wstyd
Krzywda mu się jakaś stanie ? Zmiesza się z olejem?
-
Nie wstydż się ,niech się kocisko wstydzi
-
Ja też się wstydzę ! Wstydzę, że mam to auto ... :(
-
Jeszcze troche i go zrobisz. Będziesz sie wtedy cieszyć z jazdy. Wiekszość będziesz miał zrobione wiec raczej nie powinienes miec powazniejszych napraw.
Grunt to zobaczyc jakis plus w minusach ;)
-
Też nie lubie tych aut, a jedyne plusy w minusach to takie, że właściciel ciągle naprawiając samochód zna jego budowę na wylot ;)
-
Kolego Mwski na allegro pojawił się wał napędowy razem z mostem i podporą za 500zł. Co prawda od wersji 2,5 ale to chyba przecież to samo ?
Wrzucam Ci linka - obejrzyj go sobie, może podpasuje i zaoszczędzisz sporo ca$hu :)
http://allegro.pl/wal-napedowy-dyferencjal-jaguar-x-type-2-5-benzyna-i6727011388.html (http://allegro.pl/wal-napedowy-dyferencjal-jaguar-x-type-2-5-benzyna-i6727011388.html)
-
Dzięki sztandi ale wał ktory zamowiłem juz dziś dotarł do mechanika. Jutro pewnie jade go założyć ;)
-
Ok, wał wymieniony. Poprawna jest znaczna. Jednak czuje momentami bardzo delikatne wibracje na aucie w przedziale 50-70km. Wczesniej ich nie bylo. Nie bede tego robic bo sa naprawde minimalne. Jednak zastanawiam sie nad przyczyną. Dodam ze założona jest podpora oryginalna ktora była razem z wałem. Czy zuzyta podpora moze przenosic wibracje na auto...?
A drugie pytanie.... Czy ktos wie ile kosztuje nowy wał w aso do xksa?
-
http://www.crystan.pl/pl,menu,13,137.html
"Podpora pełni praktyczną funkcję wpływając na redukcję drgań wału napędowego. Stąd na trwałość podpory ma wpływ wcześniejsze wyważenie wału napędowego. Nie może on prawidłowo funkcjonować bez podpory, ponieważ jest nieeleastyczny i zbyt długi."
Nie czytałem teraz całego wątku, ale nie myślałeś o tym, żeby po prostu pojechać do zakładu który wyważa wały? Porozmawiać jaki masz problem, może coś by sensownego doradzili.
Tu niby nie taki drogi https://www.jaguarclassicparts.com/uk/part/C2S38967E :D
-
Wymienię olej w moście i pewnie tak zrobię z tym wałem. Nie ukrywam ze trochę to zaczyna irytować bo mimo iż wymieniony to "ciągle coś".
-
Wiesz, nie zawsze inny oznacza sprawny.
-
Wymienię olej w moście i pewnie tak zrobię z tym wałem. Nie ukrywam ze trochę to zaczyna irytować bo mimo iż wymieniony to "ciągle coś".
Dlatego u mnie napęd przelał czarę goryczy i zdecydowałem, że po świętach sprzedaję to dziadostwo :) Człowiek dba, na bieżąco wszystko wymienia itd. a to i tak dupa ...
Dziś próbowałem wymienić olej w skrzyni kątowej z patentem na zawór kulkowy ... Kupiłem 3, żaden nie chciał się wkręcić mimo, że to ten sam gwint. No i musiałem ładować olej na patencie i potem szybko zakręcać...
-
Ja wiem ze u mnie wszystko kręci sie wokół wału. Dotychcasowe objawy o ktorych pisałem ustały, ale delikatne wibracje pozostały. Zrobilem wieczorem trase, przegoniłem go konkretnie i pojawiło sie metaliczne tarcie z okolic srodka auta/tunelu, tak jak idzie wał. Zwolniłem i tarcie ustało. Coś z wałem napewno nie tak. Niestety kupiłem uzywke. Jesli zmiana podpory i wywazanie nie pomoze, kupie nowy wał z aso. Nie sprzedam kota bo to było moje marzenie. Trzy litrowy kot z napędem na 4 koła :) Moj brat kupił za takią samą kase bmw 5. 2 lata starsza od kota. Tez dokłada. Moze nie tyle co ja ale roznica niewielka :D Prawda jest taka ze tylko bogatych stac na uzywane samochody. Biedni biorą w leasing :P
-
Siema wszystkim.
Od miesiąca jestem posiadaczem jaguara X type 3.0 V6 AWD aut. z 2006 i właśnie doświadczam "przyjemności" wymiany wału.
No to może tak objawy, lekkie tłuczenie/ szarpnięcie przy zmianie biegów ale bardzo sporadyczne,początkowo stawiałem na skrzynie ale po tym jak spadła temperatura poniżej zera zaczęło się wycie w zakresie od 40km/h do 70 km/h (po rozgrzaniu znikało) to naprowadziło mnie na problem z podporą wału.
Generalnie wał wyciągnięty, zawieziony do speców i diagnoza taka, że do wymiany. Poszły przeguby, podpora luźna i generalnie kupa.
Mój mechanik stwierdził, że luzy na podporze mogły rozsypać przeguby i generalnie nie mam podstaw, żeby myśleć inaczej. Generalnie jeszcze przed wymontowaniem wału na kanale wystarczyło poruszać nim przy przegubie z przodu żeby wyczuć luz i dźwięk obijania niósł się wzdłuż wału.
Póki co jedzie już do mnie używany wał i nowa podpora. Plan jest taki, żeby nabić nową podporę i założyć wał. Mam nadzieję, że to pomoże ale czytając ten wątek mam co raz większe wątpliwości co do sukcesu tej misji.
I teraz parę pytań.
Czy wał ze starszego modelu np. 2002 bedzie pasował do 2006 ?
Czy wał z 2.5 V6 przypasuje do 3.0 V6 ?
Czy wał od manuala przypasuje do automatu ? Wtedy możliwości znalezienia jakiejś używki rosną.
Jak to jest z zamiennikami, idzie to gdzieś dostać bo szukałem dość intensywnie i nic ciekawego nie ma, same używki.
ASO to faktycznie 15k za nowy wał ?
-
Przeguby są wymienne, podpora też. Filozofii z wymianą jednego i drugie nie ma. Ja u siebie wymieniałem i różnica jest kolosalna
-
Wały potrafią wyglądać inaczej w różnych wersjach, na niektórych odcinkach są innej grubości, bądź też inaczej wyglądają homokinetyki, ale pasują wszystkie. 2,5 czy 3.0 - bez różnicy.
Wymiana prosta i dosyć szybka. Przy zakupie używanego wału, warto sprawdzić stan homokinetyków i wymienić od razu dla świętego spokoju podporę, czyli właśnie tak jak Ty planujesz. No i przed montażem fajnie jakby Ci go wyważyli w miejscu gdzie zajmują się wałami pędnymi. Koszt naprawdę niewielki a masz pewność, że wszystko jest tak jak należy.
-
Ok czyli rozumiem, że wał od manuala też mogę zakładać bez obaw ?
Niestety nie mam jak sprawdzić, wał pędzi do mnie przez pół Polski, dopiero na miejscu okaże się jakiej jakości był to zakup.
Fakt, dam go jeszcze na wyważenie z nową podporą i mam nadzieję, że będę mógł znowu cieszyć się jazdą ;)
Dzięki za odzew, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś dobre rady przyjmę w każdej ilości :-K
-
To trochę mnie zmartwiłeś, bo myślałem że auta z roku 2006 generalnie na takie problemy cierpieć juz nie będą.
Wały są najprawdopodobniej zupełnie wymienne pomiędzy różnymi wersjami i rocznikami. Ja kupiłem dwie używki i obie pasowały ale były do kitu.
Niestety muszę Cię zmartwić - trafienie dobrego wału używanego jest jak wygrana w Totka. Większość powinna trafić już do huty.
Sprzedawca zawsze zachwala jaki to super stan - a potem i tak qpa.
Dobry pomysł z wyważeniem, bez tego wymiana podpory mija się z celem. Mi zły wał jedną nową podporę po prostu zniszczył (a nie przejechała nawet 5000km).
Koniec końców oba używane wały zostały rozebrane w drobny mak i z nich został złozony jeden. Do tego druga nowa podpora i teraz jest OK.
Gdybym dziś miał się mierzyć z tym problemem to zrobiłbym wszystko na skróty czyli:
- kupił dwa używane wały (albo trzy - chodzą nawet po 100zł, a robota jest dużo droższa)
- zawiózł je na zrobienie z nich jednego dobrego wału z zastrzeżeniem że jeżeli jakieś części trzeba kupić nowe - to trzeba kupić nowe (np. przeguby).
- wyważenie
- nowa podpora
- montaż
Całość myślę powinna zamknąć się w kwocie około 1000zł (z nową jedynie podporą)
-
Powiem Ci tak auto miałem sprowadzane ze stanów i wyglada na to ze poprzedni właściciel w polsce założył już nowy wał. Wał nie jest jakoś specjalnie schowany i możliwe ze oryginalny został uszkodzony podczas przewozu auta. Wiec bardzo możliwe ze zmieniony używany wal padł a nie oryginalnie montowany wiec ciężko powiedzieć gdzie leży prawda. Generalnie tak jak mówisz myślałem już o złożeniu wału z kilku ale liczę ze przyjedzie w dobrym stanie a jak coś zawsze mam już dwa i coś się wyrzezbi. Będę na bierząco zdawał relacje jatki poszło. Dla potomnych :D
-
Jak u Was było z podporą wału nową, po jej zamontowaniu mieliście lekki luz na łożysku, łapiąc za uchwyty przykręcania do karoserii i ruszając na boki, oczywiście przed fizycznym montażem wału do auta.
-
Niestety nie odpowiem Ci, ponieważ wszystko robili mechanicy. Ja nie mam ani kanału ani kwalifikacji do takich napraw.
-
Nie zwracałem na to uwagi, ale myślę, że jakby był najmniejszy luz to bym zauważył, a sprawdzałem tą podporę przed montażem, więc raczej wydaje mi się, że nie miałem.
-
Okej, pacjent przeżył przeszczep.
Mechanik stwierdził, że ten zamówiony wał i podpora na nim jest w o niebo lepszym stanie niż stary, więc póki co darowaliśmy sobie wymianę na nową podporę (nowa podpora czeka na półce w razie czego ;))
Auto zachowuje się zdecydowanie lepiej w większości przypadków zmiana biegu jest idealnie płynna tylko czasem zdarza się, że jest wyczuwalna ale może to wynikać z faktu, że jednak są to niskie biegi, wyrobione i taka zmiana może być wyczuwalna. Zobaczymy jak będzie dalej bo za wiele to jeszcze nie jeździłem.
W zasadzie zastanawiam się nad skasowaniem adaptacji skrzyni bo może to jest winowajca. Może ktoś wie za ile i gdzie można sobie zafundować taką przyjemność ?
Piszczenia na łożysku podpory nie słychać ale póki co temperatura nie jest na tyle niska, żebym miał jak to sprawdzić.
Generalnie mechanik już sam z ciekawości postanowił rozebrać stary wał. I mogę potwierdzić, że jest w 100% rozbieralny. Podporę zbił na 3 uderzenia młotka a z przegubami też nie było problemu. Po demontażu okazało się, że w jednym przegubie nie było dwóch kulek w łożysku a podpora miała w 1/3 zerwaną gumę więc dramat.
Czyli tak na prawdę jeśli macie problem z wałem a sam wał nie będzie uszkodzony to wystarczy wymiana przegubów, podpory i wyważenie. Ewentualnie zakup używanego wału przy odrobinie szczęścia powinien problem rozwiązać.