FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Dziki92 w Wrzesień 06, 2017, 10:36:42 am
-
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Od ponad roku jestem posiadaczem Jaguara S-type 2000r 3.0 LPG. od Około miesiąca mam problem z kotkiem a mianowicie pewnego dnia nagle zapalił się check engine a kolejnego dnia z rana silnik po odpaleniu zaczął delikatnie poszarpywać i nie równo pracować, to wszystko dzieje się na małych obrotach. To samo dzieję się na benzynie jak i na gazie. To wszystko nie dzieję się regularnie aczkolwiek często. Wczoraj po podłączeniu pod OBD wyskoczyły 2 błędy
- P1386 Variable Cam Timing Overadvanced (Bank 2 )
- P1388 Variable Timing Cam Overretarded (Bank 2 )
Czy ktoś miał podobny problem? Cóż to takiego? Pozdrawiam
-
Patrząc na błędy wygladą na problem ze zmiennymi fazami rozrządu na banku 2.
-
Brzmi poważnie. Ciekawe co może być dokładnie nie tak, i ile ta przyjemność może kosztować.
-
Na jakim oleju jeździsz?
-
Castrol Magnatec 5W-40 Pełny syntetyk
-
U mnie 2 lata temu działo się podobnie ( nie mam gazu ) wyskakiwał check , nierówno pracował na wolnych obrotach , nieraz tracił moc, przyczyna było wypadanie zapłonu spowodowane przebiciem na jednym cylindrze uszkodzona była wew uszczelka kapy zaworowej ( są dwie zew. i wew nie pozwala na wydostawanie się oleju do komory świec zapłonowych ) przez którą przedostawał się olej do komory świecy zapłonowej powodując przebicie . Po wymianie uszczelek kap zaworowych i kilku przewodów odmy , podciśnienia problem zniknął .
-
Mialem to samo. Okazalo sie ze to czujnik zmiennych faz rozrzadu. Kupilem uzywke za 30zl przy okazji nowe swiece oraz cewki i autko chodzi jak nalezy.
-
Może późno ale walczyłem z tymi błędami już jakiś czas. Jedni radzili zmień olej, inni aby się nie przejmować. Winnym był czujnik wałka rozrządu. Był zapieczony. Rozruszany pracuje idealnie. Autko odzyskało moc. Ale nowy już zamówiony. Koszt około 40 zł, za nówkę w znanym sklepie.
-
Witam, piszę bo rok czasu borykam się z p1383 i p1388:( Czytałem, na angielskich forach (popularny temat), że przy gęstszym oleju problem zanika- fakt:) ale to wg mnie nie jest naprawa. Wróciłem więc do 5W30. Nie mam pojęcia co to może być? Kolego, jak wygląda ten czujnik wałka? Podeślij mi link i opisz mi jego umiejscowienie jak możesz :) Byłbym ogrrrromnie wdzięczny.
-
Pod osłoną cewek zapłonowych, blisko wlewu oleju.
-
Ok dzięki, ale nurtuje mnie jedna rzecz, mianowicie czy ten "czujnik" jak tutaj określacie nie równa się zaworowi zmiennych faz rozrządu ? Czy to jest coś innego jak to : https://f.allegroimg.com/s400/016f6f/6a6f14a1442f915cab1a2b5efcaf ? Bo zawory miałem akurat sprawdzane i były ok...
-
Faktycznie zawór i czujnik to dwie różne rzeczy. Z tego wychodzi, że mechanik rozruszał u mnie zawór. I on jest faktycznie obok wlewu oleju. Czujnik, wg grafik które znalazłem jest z przodu silnika.
-
MicGin zastanawiałem się po naszej rozmowie jak on go rozruszał bez ściągania dekla :P
-
Witam, i udało się uporać z tymi błędami? Ponieważ u mnie w jagu 3.0 lpg 2000 rok manual tez wyskoczyły przy sprawdzaniu pod kompem błędy P1386 i P1388 oraz P0330. Objawy są takiew że auto przyi przyspieszaniu okolice 2-3tys obrotów lekko poszarpuje jakby zmiany biegow w automacie. Natomiast na postoju obroty trzyma równo, nic nie faluje. Do tego jakby mniej mocy.
-
W silniku przy zmiennych fazach rozrządu występują da czujniki; 1: Czujnik położenia wału(korbowego) , 2: Czujnik położenia wałka rozrządu( wałek rozrządu ssący x2 przy systemie V) czyli trzeba szukać usterki któregoś czujnika lub sprawdzić stan paska rozrządu.
-
Witam, i udało się uporać z tymi błędami? ...
Tak. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu. Dostęp trochę ciężki ale jak ktoś ma jakiekolwiek zdolności manualne da radę. Jest z tyłu silnika pod wiązką elektryczną.
-
A ten bład P0330 to bład czujnika i jego trzeba wymienic? Czy to bardziej cos ze spalaniem nie tak? Dodam jeszcze ze dosc sporo pali. Moze to przez te czujniki? Bo ponizej 17 gazu nie moge zejsc w trybie mieszanym a nie mam jakos specjalnie ciezkiej nogi.
-
A ten bład P0330 to bład czujnika i jego trzeba wymienic? Czy to bardziej cos ze spalaniem nie tak?
Ok błąd po usunięciu już więcej się nie pokazał czyli musiał być nie usunięty po jakiejś naprawie, natomiast co do tych błędów P1386 P1388, to na której głowicy tego czujnika szukać? Tam gdzie kolektor czy tam gdzie plastikowa osłona??
-
Tam gdzie osłona. Musisz zdjąć ramiona wycieraczek, podszybie i belkę pod nim. Wtedy będziesz miał jako taki dostęp do tyłu silnika.
-
Panowie wymieniłem czujnik wałka i olej przy okazji. Zniknął błąd P1388 ale nadal wyskakuje błąd P1386. Co moze mu byc dalej nie tak?
-
Błąd dalej wskazuje na zmienne fazy rozrządu.
Może czujnik który zamontowałeś był niesprawny.
Albo połączenie z czujnikiem jest złe.
-
Kurde długo się nie pocieszyłem bo auto znowu zaczęło przerywać. Znowu wyskoczyły obydwa błędy. Dodam że na gazie chodzi sporo gorzej niż na benzynie. Na gazie praktycznie nie można mówić o jakim kolwiek przyspieszeniu tak szarpie. Na benzynie poszarpuje tylko trochę. Czy przy padniętej cewce wyskoczył by wypadający zapłon na którymś cylindrze? Bo nie mam już pomysłu. W aucie z którego brałem czujnik nie było tego błędu.
-
najprawdopodobniej któraś cewka, lub cewki niedomagają skoro na benzynie jest dużo lepiej
-
Ok ale czy wtedy nie powinien wyskoczyć błąd pod wypadania zapłonu na cylindrze gdzie jest uszkodzona cewka? A jeżeli nie to jak sprawdzić cewki? W normalnym aucie bym odłączał po kolei ale tutaj trzeba zdjąć kolektor i jak wtedy je sprawdzić?
-
A może po prostu masz przestawiony rozrząd?
Albo walnięty solenoid VVT czyli coś takiego : https://www.ebay.pl/itm/Jaguar-X-TYPE-VVT-SOLENOID-1X43-6B297AC/322871364931?hash=item4b2ca20d43:g:wc0AAOSwm3paA2s5
Błąd wskazuje na VVT, nie szukałbym dalej
Powody P1386:
- Cam timing improperly set
- Continuous oil flow to the VCT piston chamber
- VCT solenoid valve stuck open
- Camshaft advance mechanism binding (VCT unit).
- VVT solenoid valve to PCM PWM drive circuit fault.
- VVT actuator oil supply fault.
-
tylko że przy tym co piszesz paliwo nie ma znaczenia, chodził by źle na obu paliwach wg mnie, nie powiem ci jak sprawdzić cewki, ale pod kompem bardzo często nie wyskoczy że jest uszkodzona,w zasadzie to chyba bardzo rzadko, miałem problem taki sam jak ty przerywało dopiero na gazie i u mnie winowajcą były cewki, a też dociekanie było, wymienilem w końcu wszystkie i dopiero zobaczyłem jak na prawdę chodzi v6 w jaguarze, janmora cewki dostaniesz spokojnie w okolicach 100 zł/szt i powiem ci że jak masz auto z przebiegiem 200k i więcej to fabryczne cewki mogą nie domagać na gazie jak najbardziej
-
Chyba polecą nowe cewki bo juz mnie to irytuje strasznie a przy okazji zeby nowego tematu nie zakladac to może ktoś linka z rozrządem podesłać bo tez juz chyba czas najwyzszy (przy przegazowaniu słychać jak dzwoni wiec raczzej do wymiany).
-
napisz na v12, rozrząd do tego silnika tylko na zamówienie, koszt chyba ok 1700 zł, także może lepiej dokładnie sprawdzić czy to na pewno rozrząd, bo w 2.5 i 3.0 rozrządy są bezobsługowe, może wystarczy jedynie łańcuch nowy za kilka stów