FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: adams w Maj 08, 2009, 21:20:26 pm
-
Witam!
Przygotowoje jaga do pomiaru kompresji w zwiazku z niepaleniem na jednym garnku wymontrowywuje wszstkie przeszkadzajace zeczy ;D ;D ;D Po zdjeciu kopulki ruszam palcem aparatu zaplonowego a on sie przekreca o jakies 10 stopni w lewo zgodnie ze strzalka na kopulce, nie jest to luz, przekreca sie wraz z "kolkiem zebatym tym od 12 cylindrow" czuc srezynke bo po puszczeniu cofa sie na swoja pozycje. Zdejmowalem juz wczesniej kopulke i tego nie bylo zawsze palec mial minimalny luz a teraz jaby cos odpuscilo moze byl zapieczony jakis regulator. Pierwszy raz cos takiego widze. Dwie mozliwosci albo cos peklo albo tak musi byc. Prosze kolegow o wyrazenie opini w tem temacie za co zgory dziekuje!
pozd adams
V12 Daimler 1989
-
W V12 do 1989 z systemem Lucas tak powinno byc . powinno wpuszczać sie krople oleju pod palec rozdzielacza aby ciezarki mechanizmu mogly dzialac . Dlatego Jaguar karze sprawdzac zapłon na 3000 obrotow aby sprawdzic czy w aparacie wszystko dziala. ( sprawdz tez podcisnienie)
-
Witam!
Dzeki, podcisnieniowy chodzi bo sprawdzalem poprzednim razem. Myslalem ze jest tylko podcisnieniowy. Powiedz mi czy to moglo miec wplyw na ten jeden nieszczesny cylinder 4B. Napewno byl zatarty bo jak juz pisalem palec mial minimalny luz. Czulem ze jag przy szybkosci 60km/h po szybkim nacisnieciu gazu nie zbiera sie za dobze, ale zawsze zwalalem to na ten niepracujacy cylinder. I jeszcze jaedna zecz mnie zastanawiala, przy hamowaniu silnikiem nie pokazywalo sie zero. Myslisz ze ten regulator mogl miec na to wplyw?
poz adams
-
sprawdz ciśnienie 4B aparat zapłonowy jesli jest zawieszony będzie mial efekt na Cały silnik nie na jeden cylinder. co do pokładowego kompa to ja jezdne na milach i za Dużego doświadczenia nie mam na km ale postaram sie sprawdzic .komp jest podlaczony do przewodu zasilającego wtryskiwacze 2,4,6 od strony kierowcy . (b strona) czyli w grupie jest 4B moze jest jakieś powiązanie?
sprawdz podstawę ciśnienie tlokow.
-
która u Was godzina ze tak nic nie kumam :-[
-
Dzeki Jerry!
Wlasnie jutro sie przymierzam do sprawdzenia wszystkich garow. Sprawdze tez wiazke od wtryskow przy okazji. To ciekawe ze komp zbiera info z banku B.
poz adams
-
u mnie 00,50 ale u jerrego pewnie slonce w pelni ;D ;D ;D
-
Jerry to do roboty by w koncu poszedł , a ty spać bo jakieś gupoty wygadujecie bez ,,Ł,, jutro też jest dzień , a Jerry to jak po jutrze pośpi to nie będzie obrażał jakimś ciśnieniem 4B i kompem 2,4,6, od stony kierowcy ;D ;D
-
ide spac masz racje, jutro tyz jest dzien , ale Jerry to pewnie lezy na plazy z kopem i popija zimne piwo ;D ;D ;D
-
Jeszcze przy okazji Jerry Ty to masz duza wiedze!!! "dwie opaski nie orginalne na wezach gumowych" jezeli dobze pamietam ;D ;D ;D :-R
poz adams
-
Jerry to stary cwaniak ;D ;D- jutro Tzn. w niedzielą powie Nam ,że dyferencjał w korbowód sie zagiał i rozciągnął panewkę sterującą piaste głowiczną bendiksa dociskowego . Wtedy DUPA :-thumpdown :-cry
;D ;D ;D ;D ;D
-
Tak korbiel wsteczna do slimacznicy napewno urwana :-hehe :-hehe :-hehe
dzisiaj byla 100F czyli 37C troche za szybko cieplo sie zrobilo .
-
hej adams, poprostu zmierz ciśnienie na wszytkich cylindrach i napisz efekty, koniecznie odłącz cewki ale jak masz zdjętą kopułkę to i tak nic nie popalisz, koniecznie weź dobry wkręcany manometr, takim szybkim przykładanym możesz nie dac rady sprawdzić, jak będziesz kręcił to uchyl przepustnicę jeżeli masz zdjete ciągła. Napisz co Ci wyszło na pomiarze.
-
Jerry to stary cwaniak ;D ;D
z dziada pradziada warszawiak
-
Witam!
Jestem pon pomiarzem kompresji, krotki nopisik bo sie troche w tych cylindrach pogubilem ;D ;D ;D
Pierwszy pomiar BankB
1B 11.8 kg/cm2
2B 11.8 "
3B 10.5 "
4B 10.5 " ten ktory teoretycznie nie chodzil swieca czarna. Pomiar na mokro 15.0
5B 7.0 " swieca normalna tak jakby palil na nim. Pomiar z olejem 15.0
6B 12.5 "
Bank A
1A 13.0
2A 12.6
3A 12.6
4A 12.5
5A 12.0
6A 12.1
Tak to wyglada Bank B do zdejmowania glowicy. Wyglada to na pierscienie na 5 garnku ale i ten 4 mi sie nie podoba, moze pomiedzy nimi walnela uszczelka?
Dziwi mnie jesczcze taka roznica miedzy bankami.
-
kompresja bardziej wygląda na nieuszczelnione zawory .Szczególnie zawory wydechu maja tendencje do malych wypaleń na licu (benzyna bezołowiowa swoje robi) moze postaraj sie wpuscic sprezone powietrze do tych cylindrów (przy zamkniętych zaworach i tlok na gorze.) dobrze jak masz zamocowany aparat zaplonowy to pokaze kiedy jest tlok w gorze w każdym cylindrze
Trochę mnie zastanawia mokra kompresja (moze za duzo wlales oleju. (mokra kompresja pokazuje uszczelnienie pierścieni )
przy wpuszczaniu powietrza posłuchaj gdzie ucieka powietrze (wydech -zawór wydechowy nieszczelny . kolektor sascy i otwórz korek wlewu oleju do silnika ( przeciek przez pierścienie.
czasami siedzenie pod zaworem sie obniża(wypada z głowicy) latwo sprawdzic przy zdjętych pokrywach sprawdzając przerwę zaworowa (przy obniżonym zaworze przerwa jest dosc duza )
Nie przypuszczam abyś mial przeciek miedzy cylindrami (jest to nie możliwe ponieważ w silniku sa wbudowane tuleje pomiędzy którymi jest płyn chlodzacy czyli jesli jest wydmuchana uszczelka 9albo głowica wykrzywiana będziesz mial Wodę w cylindrach.
-
Witam
Dzeki za info tez mi sie wydaje ze wlalem chyba za duzo noleju jakies 10ml strzykawka.
Tak czy tak to trzeba zwalac glowice . Sprobuje jeszcze z ta kompresja na tym 5B. Mam zdjecia swiec z 4B i 5B ale sa duzo waza i nie moge je umiescic na forum. Moze wysle Ci na prywate?
pozdrowienia adams