FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: daimler v12 w Czerwiec 20, 2017, 11:43:16 am
-
Panowie na zimnym chodzi jak jak zyleta, po rozgrzaniu potrafi falowac az zgasnie , wcześniej wyczytałem ze cos może z ciśnieniem oleju proszę o pomoc i napisac jakie prawidłowo powinno być przy jakich obrotach i wogole , dzieki
-
czy twoje auto to system lucas czy marelli ?
-
nie mam pojęcia , jak to sprawdzić?
-
a były s3 na Marelli?
-
co to ma wspólnego z obrotami
-
a były s3 na Marelli?
Ja podchodzę do ser 3 V12 jak do xjs . problem ze w USA v12 sedan skończyły się na 1979.
co prawda robiłem ser 3 v12 z 1992 kanadyjski ale 20 lat temu tak ze nie jestem pewny czy nie zastosowano w później ser3 marelli . w xjs od 1989 1/2 już ten system był stosowany .
późniejsze ser miały wiele innych rozwiązań takich jak ABS czy system klimy wzięty z późniejszych XJS.
Wracając do Daimler V12. Nie wiem jaki masz rok produkcji tego auta dwa gdzie był sprzedany pierwszy raz jaki kraj.
Aby dobrze zdiagnozować , trzeba znać auto albo go widzieć . czy posiada O2 sondy itd.
od kiedy masz taki problem z falującymi obrotami czy nie regulowałeś przepustnic.czy sprawdzałeś potencjometr przepustnic. I jesli sa sondy to czy działają .A i jeszcze jedna ważna sprawa czy podciśnienie od silnika do sterownika jest szczelne i działa.
-
Obroty-powinno być 750 na rozgrzanym silniku i automacie w pozycji N. Sprawdz na dolocie membranę od podciśnienia,jak guma dziurawa będzie wchodził i na 1800.
-
rocznik mojego auta to 1989 nic nie robilem przy silniku
-
te auta mają tzw . 45sekundowy zawór powietrza podczas wszesnego chodzenia silnika. znajduje sie z przodu prawego filtra powietrza.
zawór ten otwiera sie aby dostarczyć więcej powietrza bo sterownik wie ze auto startuje i podaje dużo paliwa czyli tez potrzeba więcej powietrza.
po 45 sekundach zawór powinien sie wyłączyć . sprawdz czy ten zawór nie ciągnie ekstra powietrza po zamknięciu! otwórz pokrywę filtra odsuń filtr i zatkaj zawór czy jest poprawa.
drugi zawór regulacji obrotów jest z lewej strony te zamontowany do filtra powietrza tylko bliżej grodzi. zrób podobny test jak wyżej. zobaczysz czy coś się zmienia z obrotami .
W tym silniku moze być wiele problemow falujących obrotów ale warto sprawdzić najpierw co jest łatwe do sprawdzenia bez specjalnych narzędzi.
Przy okazji sprawdz czy podciśnienie dochodzące do regulatorów paliwa nie cieknie paliwem . czasami regulatory puszczają benzynę i moze być problem .
sprawdz też gdy obroty falują zwiększenie otwarcia przepustnic ( lekko tak aby obroty nabrały 1000 1200 . utrzymaj i sprawdz czy dalej silnik faluje czy jest ok ).
czy twoje auto ma sondy ?
sprawa druga , sprawdz apa5rar