FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bart01 w Kwiecień 08, 2017, 18:46:10 pm
		
			
			- 
				Witam, próbował ktos z posiadaczy X w benzynie podnieść moc silnika? 
			
- 
				Byl temat poruszany. Maks 10-15 kucy i to po zmianie wydechu, dolotu i strojeniu. Nie odczuwalna zmiana a kasy zostawisz górę 
			
- 
				ok, dzieki za info.
 pozdr
- 
				Gdzieś jak dzwoniłem do któregoś z tunerów to powiedział mi do 3.0 V6 przyrosty rzędu 15-18KM i koło 40Nm. Cena 1800zł obejmująca hamowanie, wyjęcie i włożenie ECU a także wgranie nowej mapy silnika. Czy się opłaca ? To już niech każdy sam sobie stwierdzi, dla mnie modyfikowanie silników wolnossących to raczej sprawa nieopłacalna. 
			
- 
				Może mały refresh.
 Doloty do X-type, macie może jakieś namiary gdzie takie można kupić? (Sportowe)
 Co do tunera, mogę prosić o namiar? Zamontowałem do xType wydech w firmie EL-TEC, jest na prawdę fajnie. Ale brakuje mi efektu "popcorn", a to już uzyskuję się samym oprogramowaniem jak wiadomo.
- 
				Hmmm, ja mam od kuna więcej, ale zastanawiam się nad wiecznym tematem filtru powietrza...czy jest sen wkładania w ori puchę K&N do TDCi? I oczywiście nie pytam czy w ogóle tylko czy do naszych FORD/Jaguar wtykać takie "wynalazki"?
 
 Pzdr.
- 
				Tak serio to na dłuższą metę sens jest wyłącznie ekonomiczny, mocy nie przybędzie
			
- 
				No i właśnie...mniej wysiłku przy zasysie, ale czy wystarczająco filtrowane? Czemu dodają fizelinę (czy jak to się tam nazywa) do filtrów dieslowskich a nie sam papier jak przy benzynie? 
 
 Pzdr.
- 
				filtry k&n są filtrami o trochę innej zasadzie działania. W klasycznych papierowych filtrach masz materiał który filtruje i tyle, w filtrach wielorazowych jak np. k&n masz tkaninę która z racji bytu ma luźniejszy splot, ale za to zanieczyszczenia wychwytywane są przez olej. Na takiej samej zasadzie działają filtry gąbkowe.
			
- 
				k&n masz tkaninę która z racji bytu ma luźniejszy splot, ale za to zanieczyszczenia wychwytywane są przez olej. 
 
 
 Przepływomierz, który jest zaraz za filtrem nie będzie zadowolony.
- 
				No i właśnie. Miałem przedstawiciela grupy VAG który dostał takowy filtr obsłużony takim że dedykowanym olejem i na zdrowie to nie wyszło..."kaszel", utrata mocy, potem spalanie V12 a na koniec wymiana przepływki bo przy próbie wyczyszczenia jej równie dedykowanym sprayem, poszła w śmietnik bo PONOĆ się jej w ogóle nie czyści...wiem, w pewnym sensie sam odpowiedziałem sobie na pytanie czy warto stosować sportowe filtry bo przecież jeżdżą i jet dobrze...
 
 Pzdr.
- 
				Mam w swoim aucie K&N, czyściłem przepływki bo były naprawdę brudne, w pewnym momencie miałem błąd "maf sensor". Trzeba uważać z tymi filtrami.
			
- 
				Dla przykładu...
 
 https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/jaguar/x-type/cf1-2001-2010/3-0-v6-sport-231-km-169-kw
 
 https://www.v-tuning.pl/katalog-mocy/jaguar/x-type/cf1-2001-2010/v6-2-5-196-km-144-kw
 
 A piniądz jaki zostawisz oscyluje w okolicach 1k - 1.5k...
 Czy warto? Nie mnie to oceniać. Dla przykładu diesel...
 
 https://www.v-tuning.pl/pojazd/jaguar/x-type/x-type/2-0-d-130-km-96-kw
 
 W necie można znaleźć inne firmy, ta była akurat z brzegu, ale ceny są w zasadzie te same...
 
 Pzdr.
 
 P.S. Pamiętaj że warunkiem podniesienia mocy jest zdrowe serce bo inaczej...z resztą są filmiki na znanym portalu...