FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Marzec 23, 2017, 12:16:20 pm
-
Co ile byście radzili wymieniać olej w skrzyni automatycznej do 3.0 V6 ? Auto ma przekręcone 250kkm a znajomy od którego brałem kota mówił, że wymieniał po zakupie fury czyli około 50kkm. Chyba najwyższa pora na wymianę prawda ? Znalazłem serwis z automatami w Łodzi, który wymieni za 500zł. Cena też raczej nie jest tragiczna ?
-
Nikt nic ? No co ileś kilometrów chyba wymieniacie olej w automacie ??
-
Co 60-80 tys km trzeba zmieniac
-
Ja zmieniałem olej w automacie i przedniej skrzynce kątowej i tylnym reduktorze ok. 3 tygodnie temu (ze względu na dziwne odgłosy od dość dawna, które ma w sumie sporo osób i to już było wielokrotnie dyskutowane).
Wahałem się ze względu na to iż Jaguar nie zaleca tego robić, ale...
Powiem krótko - u mnie dość wyraźnie auto się ożywiło jakby nabrało wigoru. Szkoda, że nie widziałem stanu oleju jaki został zlany, bo akurat warsztat ma dziwną politykę dotyczącą przebywania wewnątrz warsztatu i akurat miał wtedy strasznie upierdliwego Białorusina na głowie ze swoim Passatem diesla, któremu ten silnik po prostu eksplodował i chłop im cały czas sterczał nad głową i ponaglał, bo miał nadzieję, że wróci do kraju... Facet z recepcji nie dopilnował, aby ten mój olej sprawdzić przed utylizacją...
Tak się składa, że mam pewny przebieg 196000km i na pewno jest to już za duży przebieg na takie operacje. Ja bym mniej więcej co jakieś 60k km robiłe wymiany i na pewno teraz tak będę robił.
-
Da ktos opis jak wymienić olej w skrzyni 3.0 v6 gdzie szukac korka i filtra ile i jaki olej byłby najlepszy . Z góry Dziękuję jcpf-animated
-
Filtra nawet nie szukaj bo aby go wymienić trzeba rozpołowić skrzynię, korki zlewowy w misce a wlewowy dobrze widoczny - rysunki znajdziesz na forum. Sposób kontroli stanu też jest na forum dobrze opisany.
-
Ja zmieniałem olej w automacie i przedniej skrzynce kątowej i tylnym reduktorze ok. 3 tygodnie temu (ze względu na dziwne odgłosy od dość dawna, które ma w sumie sporo osób i to już było wielokrotnie dyskutowane).
Ile Cię skasowali za taką przyjemność ?
-
W ubiegłym miesiącu wymieniłem (m.in.) olej w ASB.
Olej 265zł, wymiana statyczna 185zł.
To dopiero moje początki z Jaguarem i pierwsza wymiana przy przebiegu bliskim 200kkm. Z pewnością za jakiś czas skuszę się na wymianę dynamiczną.
W moim drugim samochodzie wymieniam olej dynamicznie co 40kkm i jest to przebieg, po którym widać, że olej nie jest już czerwony, kolor zmienia się na lekko brunatny.
Co ciekawe mam auto ze skrzynią uchodzącą za awaryjną, samochód ma 300kkm przebiegu i skrzynia chodzi idealnie.
W Jaguarze również planuję wymieniać co 40kkm, skoro gdzie indziej się ten system sprawdza.
Te 40kkm to nie mój wymysł - spotkałem kiedyś kierowcę Volvo 740 z przebiegiem 650kkm z automatem bez remontu! Spytałem o przepis na bezawaryjną jazdę i właśnie takiej rady dotyczącej częstotliwości wymiany mi udzielił.
-
Ja wymieniałem olej w automacie i w dwóch skrzynkach od napędu (przód i tył) i jeszcze w układzie chłodzenia.
Płyn chłodzący już miałem kupiony i miałem 1litr kupiony olej do skrzyni Ravenol i powiedziałem, żeby go też użyli. Do skrzynek też chciałem aby mi wleli Ravenol.
Za to zapłaciłem 730PLN i moim zdaniem trochę zdzierstwo, bo gdybym olej kupował samodzielnie to już grubo ponad 100 PLN na tym bym oszczędził.
Generalnie to za każdą wymianę sobie liczyli po 50PLN od sztuki (oprócz chyba skrzyni i tam było drożej).
Czyli ostatecznie te wymiany i to co ja dałem za płyny to wyszło ok. 850PLN.
PS. W skrzyni wymiana była statyczna i wymienione zostało ok. 5,5L oleju, w tych innych skrzynkach też coś ściągali (a nie tylko zlewali nadmiar).
Dlatego teraz będę kombinował, aby jakiś podnośnik sobie zorganizować i takie rzeczy robić samodzielnie. W powyższym przypadku zamknąłbym się poniżej 50% kosztów.
-
Jakie są różnice między wymianą statyczną a dynamiczną ? W sensie różnic dla samochodu a nie samej zasady wymiany :)
-
Różnica taka ze wymieniasz przy dynamicznej 99% oleju co ma wplyw na to że jest on zdatny na te 60 tys km. Przy statycznej lepiej zmieniac co 40 tys km bo zostaje stary zasyfialy olej nie spelniajacy juz do konca parametrow.
-
Teraz zmieniałem olej w automacie co prawda nie w jagu automat to automat. Z racji tego że tu gdzie mieszkam nikt nie robi dynamicznej wymiany to statyczną zrobiłem sam 3 razy tzn spuściłem stary olej i do stanu nalałem nowego, rundka 5 km, zlanie oleju zalanie nowego i tak 3 razy, zużyłem łącznie około 14 litrów oleju czas to jakieś 2 godz. myślę że mało tego starego zostało. Powiem wam że skrzynia chodzi miękko i jak by bardziej ciągnęła jest mniejszy uślizg - rzecz łatwa do zrobienia a koszt niewielki.
-
W X-Typie chyba nie aż tak łatwa.
-
Lepiej wymieniać dynamicznie czy statycznie wg Was ?
-
Zdecydowanie lepiej dynamicznie...
-
Jakie oleje są zalecane do Naszych 3 litrowych automatów ? A filtr jest wymieniany w serwisie skoro taki ciężki dostęp ?
-
Już raz napisałem ale powtórzę filtr możesz wymienić gdzie chcesz ( również w serwisie ) ale aby to zrobić musisz wyjąć skrzynię z auta położyć na stole i ją rozebrać inaczej nie wymienisz a jak to zrobisz to wymiana dynamiczna nie potrzebna bo zlejesz cały olej.
-
Napiszę aby była jasność.
W naszych Jaguarach najczęściej wymienia się olej statycznie i polega to na spuszczeniu mniej więcej 4-5L oleju z układu poprzez korek spustowy. Jest tak dlatego, że olej spływa tylko z jednej komory, a pozostały niestety nie spłynie. Potem uzupeŁnia się do poziomu, aż w zacznie wyciekać przez otwór który sprawdza się poziom w skrzyni. Otwór zalewowy jest pod akumulatorem.
Wiadomo, że to jest takie dość słabe rozwiązanie, ale niestety producent nie przewidział wcale wymian i pewnie dlatego jest to tak słabo rozwiązane.
Nie wiem czy w Jaguarze jest możliwe podłączenie pod maszynę do wymiany dynamicznej. W praktyce oznacza to, że maszyna potrafi wyssać ze skrzyni również tą pozostałą część oleju, która nie spłynie pod wpływem tylko grawitacji. Ta skrzynia jest również stosowana w innych markach wiem, że Mondeo i również niektóre auta z grupy VAG i w niektórych odmianach jest możliwość wymiany mechanicznej - być może we wszystkich wersjach - tego nie wiem.
I w dwóch powyższych przypadkach niestety nie da rady zmienić filtra, bo on jest wewnątrz skrzyni.
Czyli można go zmienić rozbierając skrzynię biegów, a to raczej opłaca się tylko w przypadku, gdy skrzynia świruje i będzie robiona to se wtedy można od razy dobrze wyczyścić i wymienić ten filterek.
-
Może ktoś polecić warsztat w Warszawie do wymiany oleju? Myślałem o Samko, oni chyba od zawsze się zajmowali skrzyniami ale opinie mają raczej średnie. Dynamicznej w warszawie nie znalazłem.
-
Znalazłem niedaleko serwis który oferuję wymianę dynamiczną w x-type - Autoservice Wojciech Grabowiecki
Wymiana z olejem 635 zł netto. Wyglądają nieźle, więc pewnie tam wstawię samochód. Choć trochę się obawiam tej wymiany.
-
Ważne tylko, żeby przy wymianie nie pomylić śruby, bo można stracić wsteczny ;)