FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Lexmar14731 w Styczeń 05, 2017, 17:32:24 pm
-
Witam problem taki od kupna auta czyli kręcenie do 7 razy i wtedy następuje odpalenie bez problemu. Nie ma żadnej innej opcji żeby załapał do dziś na mrozie -9 odpala za pierwszym za każdym razem a inaczej ciężko . Świece wymienione filtr paliwa powietrza temperaturę pokazuje ok coś jak by brakowało paliwa po każdym zgaszeniu. Pompowanie pomiar nic nie daje tak samo odpala. Ja stawiam na czujnik wału lub walka ale nie znam objawów może ktoś coś wie ?
-
Być może zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, było już opisywane i to niedawno. Jest też czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czujniki wałka i wału to zazwyczaj szwankują po rozgrzaniu silnika i nagrzaniu się od silnika samego czujnika. Opisane problemy wskazują na brak paliwa w listwie, słabą pompę paliwa, ale napisałeś że mierzyłeś i ciśnienie jest na listwie wtryskowej. Dalej dumając to jeszcze wtryski paliwa kończą się albo są zabrudzone i za mało wtryskują na rozruch. Gdyby rozważać według tego co piszesz o temperaturze, to im zimniejsze powietrze tym ma większą gęstość i z większą dawką benzyny daje właściwy skład mieszanki czyli bezproblemowy zapłon. Ale napisałeś że po 7 kręceniach w lato dopiero odpala, a to by oznaczało ze problemem nie jest zalewanie paliwem. W lato pierwsze spaliny po zapłonie nie śmierdziały benzyną? A korekty silnika są prawidłowe w czasie jazdy?
-
Być może zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, było już opisywane i to niedawno.
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,34398.0.html
KrzysiekEg, kolega dopiero kupił to auto więc raczej nie wie jak pali latem.
Lexmar, coś te koty cie nie lubią...
-
To jest tak że pali super tylko kręcę i kręcę że 4 sekundy jak jest na plusie teraz jak mróz to od razu pach i pali też mi się wydaje że cofa paliwo bontontakneyglada jak by brakowało a za chwilę pyk i jest coś takiego jak się skończy i później się odpala . Osiągi i cała reszta ok a teraz na mrozie łapie bez problemu . Jak sprawdzić ciśnienie i na pomoce i tak dalej dodam że jest pęknięty jeden wężyk od odmy co wychodzi z klawiatury ale wątpię żeby to było przyczyną
-
Z poprzedniego tematu:
Podlacz manometr w obwód by go sprawdzić, uzyj jakiegos lacznika T zeby wszystko bylo w obiegu.
Ciśnienie paliwa - zapłon włączony, ale silnik nie pracuje - 38 - 44 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym odłączonym - 40 - 46 psi
Ciśnienie paliwa silnika na biegu jałowym z wężem próżniowym podłączonym - 30 - 38 psi
Układ paliwowy po zgaszeniu - 20 psi
Generalnie zazwyczaj jak pada to masz problem po restarcie auta, bo cisnienie spada i zanim go odpalisz to pompa musi od poczatku popracowac do pelnego cisnienia. Ewentualnie czasem jak ktos wspomnial juz, jak padnie to bedzie zalewac masakrycznie silnik po paru minutach na biegu jalowym i tez go odcinac.
-
Dodam że auto pali około 17 więc bardzo dużo myślę że chyba to będzie pierwszą sprawą jaka się zajmę
-
Przy minus 20 to 17 spali w miescie na pewno, korki, etc, moj tyle obecnie wciaga gazu gdzies. Sondy lambda pracuja? Podlaczales auto pod jakiekolwiek obd? Status sond lambda powinien byc OP po starcie i zmienic na CL jak sie juz nagrzeje.
-
Auto czy mrozy czy nie pali 17 i to nie miasto tylko trasa 50 km dzień w dzień do pracy
-
No, to za dużo. A sprawdź czujnik temperatury płynu chłodniczego, ale ten 2-przewodowy. On daje informację dla komputera. Może przekłamuje i komp przylewa silnik .
-
Truten23, powiedz coś więcej o tym czujniku...
Który to, jak go sprawdzić i jaki ma wpływ na pracę silnika. Kupiłem miernik to sprawdzę i u siebie dla świętego spokoju.
-
Witaj, ten czujnik jest ma obudowie termostatu. Ma 2 piny.
Ogólnie w masie aut są 2 czujniki temp. płynu. Czujnik jednopinowy jest do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej. Czujnik dwupinowy jest do informowania ECU jaka jest temperatura silnika (płynu). Jeśli jego parametry zaczynają odbiegać od normy, zaczynają się dziać różne jaja.
Może nie odpalać na ciepło, albo nie odpalać na zimno. Albo może palić za dużo bo pracuje na ssaniu, półssaniu.
Parametrów jego nie znam, trzeba zmierzyć jego rezystancję na zimno i na gorąco.
Parametry chyba znalazłem:
The resistance values at various engine temperatures shown below should be within 10%.
0 degrees C (32F) 5.9 kohms
10 degrees C (50F) 3.7 kohms
30 degrees C (86F) 1.7 kohms
50 degrees C (122F) 840 ohms
70 degrees C (158F) 435 ohms
90 degrees C (194F) 250 ohms
Wieczorem zmierzę parametry mojego.
-
Dzięki wielkie czujnik 49 zł już zamówiony będzie o 16 wiec sprawdzę dostęp super za to kocham R6 dam znać jak to wygląda i na ile pomogło jak nie biore sie za uklad paliwowy ale skoro na mrozie mógł palić bez problemu przy -20 myślę że to to
-
Też mi się tak wydaje 8) Niestety mojego jeszcze nie zmierzyłem. Za zimno, trzeba by napalić w garażu. Trochę mi się nie chce :-thumpdown
Najgorsze jest to, że będę musiał się przemóc, bo ostatnio na tych mrozach coś mi psztykło i drzwi kierowcy nie otwierają się od środka. :-cry
-
Jedno się zmieniło, pali teraz 13-14. Odpalanie bez zmian
-
Zamierzony mój. Po nocy postoju, temperatura otoczenia -5, 7kohms. Po 17 kilometrach jazdy, pomiar od razu po zgaszeniu auta 280 ohms.
Te wyniki mogę uznać za prawidłowe? Czy te 280 ohms na ciepłym to nie jest zbyt duży odchyl?
EDIT: dla potomnych dodam jeszcze, że ten czujnik ma wpływ na odpalanie bo próbowałem odpalić ciepłe auto z odpietym czujnikiem i ledwo załapał po dłuższym kreceniu.
-
Przede wszystkim Daimler nie był produkowany z silnikiem 3.2, podaj proszę nr VIN, sprawdzę czy to nie jakiś składak.
-
Jedno się zmieniło, pali teraz 13-14. Odpalanie bez zmian
No to chociaż tyle dobrego.
-
Ja tęż próbowałem i wcale nie odpalił i prawie z każdym czujnikiem zrobiłem nawet przepłytkę ale nic nie było zmian takich typu jest lepiej nawet odma kupiona więc obstawiam układ paliwowy
-
Gazu nie masz? Wiele instalacji ma możliwość odpalenia na samym gazie. Zweryfikowało by to układ paliwowy.
-
Gazu nie ma na pewno by to pokazało czy tylko na benzynie jest problem.
VIN SAJJFALG4BP807117 co wychodzi że Jaguar ale wszystko ma Daimlera nawet w dowodzie jest Jaguar Daimler, może ktoś mu zrobił tuning bo z tego co wiem to Daimler był w longu i x300 nie miał zderzaków i lamp od x308
-
Z vinu wychodzi, że to Jaguar XJ6 najgorsza wersja wyposażenia. Albo przeszczep był albo przy okazji dzwonka ktoś graty pozmieniał.
Pokaż jakie masz wnętrze (deskę i siedzenia).
-
Tak był przeszczep, dzwon i ogólnie to najgorsza wersja wyposażenia bo x300 miały takie wyposażenie że aż można się pogubić. Ogólnie grat. Auto mi się podoba i jestem zadowolony dzięki za pomoc tym co pomogli sprawdzę układ paliwowy w tym skladaku a jak to nie pomoże to dam zdjęcie środka na pewno chłopaki pomoga w tym moim odpalaniu?!
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,30243.0.html
Zobacz ten temat, może cię nakieruje.
-
Super ną pewno się przyda dzięki
-
Jak będzie poprzestawiany ten "aparat zapłonowy" koło sprężarki klimatyzacji to też będzie dłużej kręcić. Można by zaznaczyć położenie popróbować zmienić położenie. Może poprzedni właściciel coś robił i źle ustawił?
-
O widzisz bo jak do dotąd to nic nie wyszło więc może tutaj coś sprawdzę. Możesz troszkę rozwinąć wypowiedź jak co i czy miałeś podobnie?
-
Ja to miałem problem z obrotami i falowaniem ale umnie była sonda lambda uszkodzona. Szukając przyczyny kręciłem czym się dało ;D zmieniając położenie właśnie tego powodowało długi czas kręcenia, stąd moja sugestia ;)
-
Ja mam tak że od wczoraj auto odpala pięknie i bez problemów więc powiem szczerze że już sam nie wiem o co chodzi i co mu dolega
-
Może powinieneś mu porządnie przeprostować kominy? :-V
-
Albo to jest tak że chodzi tylko przy temperaturze -4 albo coś nie łączy a raz łączy nie mam pojecia. Kominy chodzi Ci o to żeby mu przepalic rurkę ?
-
Zwróć uwagę czy podczas kręcenia zarówno jak odpala i nie odpala jak zachowuje się wskazówka obrotomierza. Jeśli podnosi się a mimo to nie odpala to czujnik wału powinien być ok. Druga sprawa to paliwo. Najlepiej to zamontuj manometr na wąż zasilający i będzie sprawa jasna. Możesz też wspomóc się drugą osobą żeby po włączeniu zapłonu nasłuchiwała czy pompa pracuje w baku ( ale to tez może być zgubne, bo silnik w pompce może się kręcić a nie tłoczyć) Trzecia sprawa to powinieneś sprawdzić czy jest iskra jak nie odpala. Wyjąc cewkę i patrzeć. Możesz też spróbować przekręcać kluczyk dwukrotnie żeby dać pompce "napompować paliwo" Z tym że kluczyk trzeba by wyjąc i włożyć drugi raz do stacyjki.
-
Tak robiłem pompowałem nawet 4 razy, i nic auto po po 2-3 sekundach krecenia odpala ale nie raz slychać takie jak by puff z wydechu i wtedy na pewno nie odpali cos jak puff puff. Przed wczoraj paliło bez problemu dziś juz żuciło palenie i znów to samo może auto zalewa się a jak długo stoi i krótkie trasy to ładnie pali? Bo moim zdaniem jak coś jest uszkodzonego to nie działa a tutaj po prostu jak chce.
-
Dokładnie, może brakuje mu porządnego przegonienia. Oczywiście na Niemieckiej autostradzie :-V >:D :-A
-
Moj zaczal normalnie pracowac po przegonieniu, ale to nie jest rozwiazanie problemu jeszcze.
-
Słuchajcie ! Problem rozwiązany dzięki za pomoc 😏
-
No ale w jaki sposób rozwiązany? Wartało by napisać co i jak. ::)
-
Auto zostało sprzedane :-yipee