FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Listopad 11, 2016, 14:36:46 pm
-
;D witam szanowne grono. swap x300 3,2 na 4,0 czy ktoś z tutaj obecnych bawił sie w w taka zamianę ? ile poza silnikiem trzeba jeszcze zmienić i czy cała zabawa jest warta wysiłku. pozdrawiam :P
-
Lepiej zrobić swap na Supercharged.
-
czyli wrzucić silnik 4 0 z Supercharged czy można wrzucić sam Supercharged do 3,2 ? ;D
-
Miałem xj40 taką na krótkim moście - co chcesz wiedzieć?
Supercharged no tak, ale to dużo przerabiania, a 4.0 za 3.2 wsadzasz i już.
-
no tez tak myślę :P ale co z elektryką ? komputerem itd ? co trzeba zrobić ? a wymiana mostu na krótszy , czy auto wtedy więcej pali ? o ile zwiększają się obroty ? pytam bo moje 3,2 wydaje mi się trochę zasłabłe szczególnie z dołu
-
Jak wrzucisz 4.0, krótki most i szperę to nagle uznasz, że masz inne auto.
Ale z tym jest trochę tak, że za 3 miesiące będzie za mało. I tak bez końca. Tu kompresor, tu inne koło, później jednak turbo itd...;)
Zależy czego oczekujesz ;)
PS. Tak jak pisał KRISS - swap z 3.2 na 4.0 jest najprostszy. Osprzęt, sterowanie, mocowania.
-
czyli jeżeli wrzucę 4 0 to muszę wrzucić komputer z 4 0. Jaki jeszcze osprzęt oprócz komputera ? . krótki most to most z xjr-a ?. Czego oczekuje , porostu nie chce by tak auto muliło do tych 2200 obrotów :-R
-
Krótki most - 4,09 to już masz, teraz tylko silnik 4.0, komp i jazda. nie wiem tylko czy nie będzie lampić skrzynia biegów... no ale to nie ma w sumie znaczenia, bo skrzynkę masz hydrauliczną. Ot cała filozofia.
-
Robiłem już taki swap 2 razy :
- 4,0 z X300 wsadziłem zamiast 3,6 do XJ40'88.
- 4,0 z X300 do XJ40'92 zamiast 3,2.
Nie ma konieczności zmiany kompa, sondy lambda wzbogacą mieszankę.
Jeśli zależy Tobie na zwiększeniu mocy przyspiesz zapłon ( są na ebayu i w polskim sklepie są stosowne podstawki pod czujnik położenia wału), zalewasz paliwo 98, a końcowe tłumiki załóż z X308 XJR z 2002 r.
-
na osprzęcie od xj40 chyba bo na x300 nie ma szans.
-
Na X300 dałoby radę ale za dużo zabawy, zostaje osprzęt Xj40, wymieniam "słupek".
W X300 musi zostać sterowanie od 3,2 , bo 4,0 ma cut off i mogą pojawić się problemy, bo nie podłączymy do 4 HP22.
Zainteresowanych mogę skontaktować z zadowolonym posiadaczem silnika 4,0 w XJ6 w którym kiedyś było 3,2 .
Jedyne ryzyko to przeciążenie skrzyni.
-
Ale sam słupek od x300 na sterowaniu xj40 będzie miał i tak 222 KM?
-
dobra na początku co to jest ,,słupek :-R'. druga sprawa co z tym wyprzedzeniem zapłonu, faktycznie jest różnica ? jak wygląda ta podstawka? jakiś link .Co do tłumików wypieprzyłem z mojego w zeszłym roku dwa końcowe bo powyskakiwały dziury .chce dorobić nowe z nierdzewnki bo nie da sie jeździć przy tym hałasie (wk... buczenie przy 2300 obr) czemu tłumiki z 308 są lepsze? inna konstrukcja ?. czy wyrzucenie końcowych tłumików mogło spowodować zmianę charakterystyki
-
Słupek - blok silnika z głowicą ( silnik bez kolektorów).
Modyfikacje robiłem w moim osobistym XJR'6 - jednocześnie wymieniłem podstawkę pod czujnikiem zapłonu i koło pasowe superchargera na dobry początek. ( potem doszły tłumiki, większy intercooler....)
Po modyfikacji maksymalny moment obrotowy przesunął się na niższe obroty, znacznie rzadziej używam teraz trybu sport.
Oryginalnie w 3,2 ; 4,0 i 4,0 supercharger sa takie same tłumiki końcowe - komorowe. W XJR X308 np z 2002 ( dokładnie XJR100), są tłumiki przelotowe, wykonane z inox'u z większymi średnicami rur, a w dodatku wszystko pasuje do X300 bez jakichkolwiek przeróbek.Jedynym problemem jest zdobycie tych tłumików, ale można założyć z innego XJR X308 ( 97-2003).
Jeśli jesteś zainteresowany przeróbkami, to proszę o tel wieczorem.
-
A znasz może wymiary tego tłumika przelotowego z XJR308? Możnaby wtedy spróbować coś wykombinować z tłumików dostępnych na rynku.
-
Tłumiki możesz sobie zrobić "na miarę" np. w firmie rm-motors. Podasz wymiary puszki, średnicę i umiejscowienie wlotu i wylotu - i zrobią pod Ciebie. Montaż (dospawanie rury z flanszą jeśli trzeba, wieszak czy końcówki) to już po stronie mechanika, który będzie majstrował przy Twoim aucie.
-
Ja w wakacje robiłem końcowe wydechy do x300 w Częstochowie w Kadexie.
Za 2 tłumiki Płuciennika i 2 końcówki Ultera zapłaciłem nie całe 500zł.
-
to daj namiar z linkiem jaki to tłumik . ;D. nawet może urzeźbił bym sam bo robię z nierdzewka . tylko muszę wiedzieć jak one sa zbudowane, jakiś przekrój . Jeszcze jedno pytanie, jeżeli te tłumiki z xjra sa przelotowe, to nie jest w głośno w aucie . Ja mam teraz zamiast tłumika rurę średnicy 60 mm .dudnienie jest straszne, od 2200 do około 2600 dźwięk wpada w jakiś rezonans czy coś .aż uszy zatyka :-zly
-
Jedyne ryzyko to przeciążenie skrzyni.
Torque converter od 4.0 i ok powinno być ;)
-
Zachradek, założyli zwykle tłumiki końcowe. Dopasowali na miejscu. Wymiarów nie pamiętam, musiał bym pomierzyć. jutro wyślę zdjęcia jak to wygląda.
-
Ja mam teraz zamiast tłumika rurę średnicy 60 mm .dudnienie jest straszne, od 2200 do około 2600 dźwięk wpada w jakiś rezonans czy coś .aż uszy zatyka :-zly
Ja zrobiłem tak samo i też na dwupasmówce ciężko wytrzymać. Zjawisko to nazywa się po angielsku "drone" i owszem, dźwięk wpada w rezonans. Z tego co zrozumiałem po lekturze zagranicznych forów, to wyjściem z sytuacji jest takie ukształtowanie wydechu, żeby fala dźwiękowa odbijała się z powrotem i wygaszała ten huk. Tunerzy dospawują do wydechu z boku rurę o długości 1/4 długości niechcianej fali, zaślepioną z jednej strony- dźwięk się odbija i wzajemnie wygasza, a dalej mamy zachowany pełen przelot. W cywilnych warunkach te rolę pełnią tłumiki komorowe i dlatego właśnie nie bardzo rozumiem dlaczego przelotowy z XJR308 miałby załatwiać sprawę.
XJSC, mógłbyś tak w skrócie opisać jak się zmienia brzmienie X300 z tłumikami końcowymi z XJR308?
-
Wszystko było by fajnie pięknie jakby ten tłumik od x308 dało się kupić.. Najlepiej jako nowy zamiennik.
-
SIX!
Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic to możesz posłuchać na żywo.
-
Niestety nie jestem z Warszawy/okolic ;) Chodzi mi o to, czy po zamienieniu oryginalnych tłumików na przelotowe nie pojawia się taki irytujący, basowy huk przy obrotach 2200-2600.
msiwow, a tłumiki na stronie Barratta chociażby to nie to samo? Z tego co widzę są tam dostępne do XJR308, tylko cena mało zachęcająca :D
-
Ja mam komplet tylnych tłumików od X308. Jak chcesz podjechać do Łodzi to zapraszam.
Możemy podjechać do jakiegoś warsztatu, założysz, posłuchasz, będą pasować to weźmiesz. Nie będą pasować wrócisz do swoich.
-
widzę ze nie jestem sam z tym problemem . niestety na razie totalnie nie mam czasu podjechać do warszawy i nigdzie :- pojecia. Wiec muszę się zdać na ciebie Six . mam nadzieje ze napiszesz co wymyśliłeś w tej sprawie :-super Z tego co przypuszczam nie powinno być tak głośno jak na samej rurze , bo chyba nikt by nie zakładał tego tłumika z 308. Efekt drone jest bardzo żenujący, a jak by było tak samo na wydechach z 308 to raczej by ich nie zakładano .przynajmniej tak myślę
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28210.0.html?PHPSESSID=45e1c665ad0a5c70fb7f872fba755904
-
Silnik 4 0 juz nabyłem, ale ostatnio dowiedziałem się ze muszę także sanki zmienić :-\.Czy to prawda ?
-
zachradek a jaka jest właściwa intencja tego swapa? bo zakładam, że nie dla kilki KM, chyba, że coś masz za free to wtedy zrozumiem. Zakładam, że robisz to sam, bo bzdurą by było dawanie warsztatowi dużo kpln za kilka KM.
A z drugiej strony, jak swap to dlaczego tak mało? ;D jak się bawić to na maksa ;D
-
robię swap sam . intencja ? 4 0 jest przyjemniejsze do jazdy niz 3,2 a w przyszłości na pewno większe pole do popisu jeżeli chodzi o moc . Na początku chciałem wrzucić zestaw z xjr ale przerosło mnie to . Niby parę koni różnicy 30 KM . szwagier robił podobny swap w bmw e34 z 2,0 na 2,5 podobno różnica w jeździe jest duża. Nie spotkałem jeszcze opinii ze ktoś robił taki swap i nie miało to sensu ;D
-
Jak najbardziej warto wrzucic 4.0, po SWAPie bedziesz bardzo zadowolony. :-)
W kwestii podnoszenia mocy silnikow z rodziny AJ6 oraz AJ16, AJ16S polecam ta stronke:
http://www.jagweb.com/aj6eng/index.php
-
A co z tymi sankami. ? ??????
-
W oficjalnym katalogu czesci Jaguar Classic Parts sanki do 3.2 oraz 4.0 wystepuja pod tymi samymi numerami czesci.
http://www.jaguarclassicparts.com/de/jaguar-xj-x300-teilen/lenkung-und-aufh-ngung/quertr-ger-und-befestigungsteile-vorne/quertr-gerbaugruppe-vorne-3-2-4-0-liter
Takze to masz z glowy ;-)
-
dziękuje za konkretną i rzetelna odpowiedz :-thank :-R
-
podepnę się pod temat, bo coś w podobie wyrabiam :)
Około 2 lat temu kupiłem uderzonego w dupcie XJR;a z 99roku. W poprzednim miesiącu zanabyłem XJ8 4.0 z 98r z uszkodzonym motorem i mam parę pytań swapowych do bardziej doświadczonych kolegów :-K
1) XJR miał skrzynie 722.6 Merca a XJ8 ZF 5HP24, która mocniejsza/mniej awaryjna?
2) XJ8 ma zmienną fazę rozrządu, XJR nie ma do dzisiejszym zdjęciu czapki, czy jest sens przerzucać?
3) po swapie zmienię komputer główny, skrzyni biegów i immo, czy coś jeszcze będzie się różniło?
4) układ smarowania eatona jest wbudowany, czy dochodzi jakiś skromny wężyk z olejem?
5) jak sprawdzić czy kompresor jest sprawny i nie wymaga interwencji, rozkręcić?
6) jakie są możliwości tuningu tego silnika?, czytałem w temacie o kółku zmniejszającym o nawet 10%, czy trzeba robić coś jeszcze?
na tą chwilę czekam na parę uszczelek ze sklepu a następnie będę żenił 8)
tak na przyszłość, XJ8 miał uszkodzone panewki korbowodowe. Nawet gdyby udało się dorwać nowe konieczny jest szlif wału i korb. Znacie firmę która stoczy wał, wyważy go i dopasuje panewki? czy jest sens się bawić w regenerację czy też mały szaberek na forum?