Autor Wątek: swap x300  (Przeczytany 5276 razy)

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
swap x300
« dnia: Listopad 11, 2016, 14:36:46 pm »
 ;D witam szanowne grono. swap x300  3,2  na 4,0  czy ktoś z tutaj obecnych bawił sie w w taka zamianę ? ile poza silnikiem trzeba jeszcze zmienić i czy cała zabawa jest warta wysiłku. pozdrawiam  :P

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: swap x300
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2016, 19:45:45 pm »
Lepiej zrobić swap na Supercharged.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2016, 12:30:33 pm »
czyli wrzucić silnik 4 0 z Supercharged czy można wrzucić sam Supercharged do 3,2   ?  ;D

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: swap x300
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2016, 13:43:32 pm »
Miałem xj40 taką na krótkim moście - co chcesz wiedzieć?
Supercharged no tak, ale to dużo przerabiania, a 4.0 za 3.2 wsadzasz i już.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2016, 14:20:31 pm »
 no  tez tak myślę  :P ale co z elektryką ? komputerem itd ? co trzeba zrobić ?  a   wymiana mostu na krótszy , czy auto wtedy więcej pali ? o ile zwiększają się obroty ? pytam bo moje 3,2 wydaje mi się trochę zasłabłe szczególnie z dołu

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: swap x300
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2016, 14:31:59 pm »
Jak wrzucisz 4.0, krótki most i szperę to nagle uznasz, że masz inne auto.

Ale z tym jest trochę tak, że za 3 miesiące będzie za mało. I tak bez końca. Tu kompresor, tu inne koło, później jednak turbo itd...;)

Zależy czego oczekujesz ;)

PS. Tak jak pisał KRISS - swap z 3.2 na 4.0 jest najprostszy. Osprzęt, sterowanie, mocowania.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2016, 14:49:18 pm »
 czyli jeżeli wrzucę 4 0 to muszę wrzucić komputer z  4 0. Jaki jeszcze osprzęt oprócz  komputera ?  . krótki most to most z xjr-a ?. Czego oczekuje , porostu nie chce  by tak auto muliło do tych 2200 obrotów  :-R

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: swap x300
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 13, 2016, 17:22:56 pm »
Krótki most - 4,09 to już masz, teraz tylko silnik 4.0, komp i jazda. nie wiem tylko czy nie będzie lampić skrzynia biegów... no ale to nie ma w sumie znaczenia, bo skrzynkę masz hydrauliczną. Ot cała filozofia.

Online XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: swap x300
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 13, 2016, 18:38:12 pm »
Robiłem już taki swap 2 razy :
- 4,0  z X300 wsadziłem zamiast 3,6 do XJ40'88.
- 4,0 z X300 do XJ40'92 zamiast 3,2.
Nie ma konieczności zmiany kompa, sondy lambda wzbogacą mieszankę.
Jeśli zależy Tobie na zwiększeniu mocy przyspiesz zapłon ( są na ebayu i  w polskim sklepie są stosowne podstawki pod czujnik położenia wału), zalewasz paliwo 98, a końcowe tłumiki załóż z X308 XJR z 2002 r.
XJ40, XJSC , XJR

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: swap x300
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2016, 19:32:15 pm »
na osprzęcie od xj40  chyba bo na x300 nie ma szans.

Online XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: swap x300
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2016, 20:20:23 pm »
Na X300 dałoby radę ale za dużo zabawy, zostaje osprzęt Xj40, wymieniam "słupek".
W X300 musi zostać sterowanie od 3,2 , bo 4,0 ma cut off i mogą pojawić się problemy, bo nie podłączymy do 4 HP22.
Zainteresowanych mogę skontaktować z zadowolonym posiadaczem silnika 4,0  w XJ6 w którym kiedyś było  3,2 .
Jedyne ryzyko to przeciążenie skrzyni.
XJ40, XJSC , XJR

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: swap x300
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2016, 21:54:24 pm »
Ale sam słupek od x300 na sterowaniu xj40 będzie miał i tak 222 KM?
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline zachradek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 180
Odp: swap x300
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 13, 2016, 22:54:37 pm »
 dobra  na początku co to jest ,,słupek  :-R'. druga sprawa co z tym wyprzedzeniem zapłonu, faktycznie jest różnica ? jak wygląda ta podstawka? jakiś link .Co do tłumików wypieprzyłem z mojego w zeszłym roku dwa końcowe bo powyskakiwały dziury .chce dorobić nowe z nierdzewnki bo nie da sie jeździć przy tym hałasie (wk... buczenie przy 2300 obr) czemu tłumiki z 308 są lepsze? inna konstrukcja ?. czy wyrzucenie końcowych tłumików mogło spowodować zmianę charakterystyki

Online XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: swap x300
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2016, 10:02:53 am »
Słupek - blok silnika z głowicą ( silnik bez kolektorów).
Modyfikacje robiłem w moim osobistym XJR'6 - jednocześnie wymieniłem podstawkę pod czujnikiem zapłonu i koło pasowe superchargera na dobry początek. ( potem doszły tłumiki, większy intercooler....)
Po modyfikacji maksymalny moment obrotowy przesunął się na niższe obroty, znacznie rzadziej używam teraz trybu sport.
Oryginalnie w 3,2 ; 4,0 i 4,0 supercharger sa takie same tłumiki końcowe - komorowe. W XJR X308 np z 2002 ( dokładnie XJR100), są tłumiki przelotowe, wykonane z inox'u  z większymi średnicami rur, a w dodatku wszystko pasuje do X300 bez jakichkolwiek przeróbek.Jedynym problemem jest zdobycie tych tłumików, ale można założyć z innego XJR X308 ( 97-2003).
Jeśli jesteś zainteresowany przeróbkami, to proszę o tel wieczorem.
XJ40, XJSC , XJR

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: swap x300
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 14, 2016, 11:17:07 am »
A znasz może wymiary tego tłumika przelotowego z XJR308? Możnaby wtedy spróbować coś wykombinować z tłumików dostępnych na rynku.