FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: tomtrz w Październik 21, 2016, 12:14:05 pm
-
Cześć,
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie zakup s-type, stąd kilka pytań, na które nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, a wyszukiwarka jest lekko do bani :/
Interesuje mnie możliwie najmłodszy i najlepiej wyposażony model. Coś mi się obiło o uszy aktywne/regulowane zawieszenie - czy łatwo się na to nadziać, i czy da się to naprawić w normalnych kosztach?
Silnik, z tego co wiem, 3.0 jest całkiem bezawaryjne i wszyscy polecają, ale 8 sekund do setki mnie nie zniewala. Jak z 4.2?
Jak się spisują 6-biegowe automaty, i od kiedy one są montowane w końcu montowane?
czy da się przełożyć nawigację do wersji bez nawigacji bez większych ingerencji? (stoi fajne 4.2 na "znanym portalu aukcyjnym", ale nie ma nawi)
Duże koszty eksploatacji mnie nie przerażają, jeźdzę alfą ;D ale czy sa jakieś elementy, które kosztują absurdalnie dużo w razie awarii?
Jak się sprawia nagłośnienie w s-type? Ewentualnie jaki jest setup fabrycznych głosników?
-
Nie ma regulowanego zawieszenia. Opcjonalnie wychodziło zawieszenie jest CATS, ale użytkownik nic nie reguluje. Skrzynię 6-biegowego są o wiele lepsze od starszych piątek, które były mega awaryjne. Szóstki wychodziły wraz z drugim liftem, czyli koniec 2002 roku. Warto poszukać z silnikiem 4.2.
Navi da się przełożyć, ale czy warto? Mapy stare, grafika słaba, tyle tylko że lepiej wygląda.
-
(stoi fajne 4.2 na "znanym portalu aukcyjnym", ale nie ma nawi)
To fajne 4.2 to chodzi Ci o to od Karlika spod Poznania?
-
si, kolor + felgi + środek (poza wytartą kierą, ale to zawsze można obszyć) + silnik = kombinacja dla mnie super. Też obecnie mam czarne auto z popielatym środkiem
Odnośnie "fałek" - rozrządy na łańcuchu, czy to na pasku jest? Jesli pasek, to w 1-1,5k wymiana się mieści?
-
Aha. A tutaj był smarowany: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,33659.0.html?PHPSESSID=90f83e4c49de0429ca19ad3de591da13
-
Czyli ulep ;D Domyślam się, że trudno będzie trafić na sensowną sztukę z 4.2? za 40k z pakietem startowym da się coś takiego ściągnać?
-
Nie wiem, ale gdybym miał pieniądze ;-) to obejrzałbym przynajmniej tego: http://otomoto.pl/oferta/jaguar-s-type-ID6yzXaR.html#61ec89cd52
To naprawdę "młody" model, na fotkach wygląda fajnie, jasna skóra czarny lakier, ma navi, ale nie ma ksenonów (już łatwiej chyba przełożyć navi). Do sprawdzenia lakier, bo brak emblematów na tylnej klapie może świadczyć o naprawach. Po za tym przebieg...
-
Z juesej wszystko co sprowadzane jest dość mocno bite niestety w 99% przypadku
-
No tak, albo zalane, ale można sprawdzić na Carfax'sie jak było bite.
-
tomtrz może na forum alfy trzeba cytować wszystko na co się odpowiada, ale nie u nas. Jeśli odpowiadasz na ostatni post nie cytuj proszę.
Zdrapciooh 4 lata na forum i jeszcze nie ogarnia tego?
-
ja mam S typa po 1 lifcie i mam już skrzynie ZFA, 6 biegową :)
-
Skrzynię 6-biegowego są o wiele lepsze od starszych piątek, które były mega awaryjne. Szóstki wychodziły wraz z drugim liftem, czyli koniec 2002 roku.
A to nie jest tak, że od 2002 roku pojawił się 1 lift? W 2002 roku auto przeszło modyfikację przedniego zawieszenia poprawiając jego trwałość oraz trakcję. Zmieniono także atrapę chłodnicy oraz zestaw wskaźników. Myślałem że było to związane z pierwszym liftem. Drugi lift był raczej na początku 2004 i wtedy zmieniono m.in. przednią atrapę. Kilka miesięcy później pojawiły się nowe zegary.
-
Choina się rypnął. Jest tak jak piszesz
-
Jest dokładnie jak piszesz. Drugie wcielenie, pierwszy lift.
-
Miałem stypa z początku tj 2000r produkcji. Piękne auto ale jakość kupa. Jeśli polift jest lepszy to szukaj. Wnętrze kwestia gustu. Nie żałuję że sprzedałem ten egzemplarz. Ale chciałbym mniej kapryśny, tak solidny jak japońskie benzynowe samochody:) no może delikatnie mniej ;)
-
Dzięki za wszystkie podpowiedzi, coś mi już zaczyna świtać w głowie ;)
Jeszcze jedno pytanko - czy S-type lubi rdzewieć? Nie widziałem jeszcze żadnego egzemplarza ze śladami rdzy na zewnątrz (błotniki, progi), ale jak z podłogą?
-
Progi rdzewieją masakrycznie, pod plastikową osłoną. Modele po 2004 roku wraz z drugim liftem mają lepsze blachy, ale i też się zdarzają z rudym.
-
tylne błotniki również gniją :)