FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Lojzek w Lipiec 28, 2016, 14:06:28 pm
-
Witam ponownie,
właśnie odebrałem Jaga z konserwacji podwozia - pachnie jak nówka sztuka prosto z fabryki. W związku z tym postanowiłem jeszcze sobie, że odświeżę kierownicę (w sensie przetarcia na niej zniweluję). Nie jest tego może zbyt wiele, ale jak tak pachnie fabryką, to trochę wstyd taką kierownicę mieć. Pewnie da się pomęczyć z kierownicą bez jej demontażu, jednakowoż zdjęcie jej z kolumny ułatwia bardzo proces renowacji.
Stąd pytanie - jak zdemontować kierę w S-ce nie powodując nieprzewidzianego pierdyknięcia poduszki, jednocześnie mając na względzie ponowny jej montaż i żeby później coś nie trzasło.
Szukałem na forum, demontaże kierownicy dotyczyły innych modeli. Nie chciałbym się naciąć na coś w esce.
pozdro
Lojz
-
Przekręcamy na początek kierownicę z położenia normalnego o 90 stopni. Najpierw demontujemy osłonę pod kolumną kierownicy - 4 x torx tylko nie wiem jaki rozmiar, później spód osłony kolumny kierownicy 2 x śrubokręt krzyżak, zdejmujemy spód osłony kolumny kierownicy (trzyma się na 4 zatrzaskach), odpinamy złącze od regulacji kolumny kierownicy z lewej strony. Mając kierownicę odwróconą o 90 stopni z tylu kierownicy odkręcamy dwie śróbki jedna na górze, druga na dole torx 27 (większe otwory). Poduszka już jest wolna i fajnie jakby ktoś ją trzymał żeby nie spadła. Odpinamy przewody od poduszek i pozostaje nasadkowym odkręcić śrubkę od kierownicy.
Trzeba pamiętać żeby odłączyć wcześniej akumulator na jakieś40 min. żeby pogubił prąd podtrzymujący poduchy :D Polecam wcześniej sprawdzić wkładkę bagażnika czy pójdzie z kluczyka :-bry
jak cos to pisz na pw to pomogę bo ja u siebie demontowałem
-
Dzięki za szczegóły, spróbuję to wprowadzić w życie. Zakładam, że odwrotna kolejność działania jest właściwa dla montażu kierownicy ;D? Potem można od razu podłączyć aku i jazda?
-
Tak, mozna tez zrobic partyzantke, czyli przekrecamy kierownice najpierw o 90 stopni i odkrecamy srubke z tylu kierownicy na gorze, odpalamy samochod i przekrecamy kierownice o 180 stopni i znowu odkrecamy druga srubke. Trzeba pamietac zeby poducha nie spadla ;) odpinamy aku i czekamy okolo 40 min az zgubi prad poducha, odpinamy przewody zdejmujemy poduche i pozniej jak dalej nasadowy i jazda :-bry
-
Poducha nie trzyma prundu. Po odkreceniu poduchy kiera na wprost, markerem zaznaczamy położenie kiery wzgledem śruby. No i uważamy na czujnik kąta skrętu kierownicy żeby nie objechal w koło
-
No, kiera odkręcona, faktycznie żaden problem. Biorę się za renowację. Jak wyjdzie ładnie, to się pochwalę zdjęciami. Jak dam ciała, to będzie cisza. :-wstyd
-
Już się chwaliłem... Wciąż wygląda dobrze.
-
Potrzebował bym skórę do takiej kiery do obszycia samodzielnie(wstępnie obszytą).
Ma ktoś namiar kiedyś było na aledrogo pod ten model kierownicy ale niema niestety.
-
Już się chwaliłem... Wciąż wygląda dobrze.
Wymieniałeś skórę, czy ją odnawiałeś?
-
Panowie
pytanie jaki klucz wchodzi na srubke od kierownicy bo 21 nasadowa jest chyba za duza ?
-
Jeżeli chodzi o śrubkę, a raczej śrubę mocującą kierę na wieloklinie to 21 jest jak najbardziej dobry
-
Dla potomnych Panowie :-bry krok po kroku
https://www.youtube.com/watch?v=d1m_TnCwewo