FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: robsson86 w Lipiec 23, 2016, 15:21:15 pm
-
Witam
Jaguar x300 XJR rok 1995 automat
Dopiero co wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (polecam regeneracje w firmie TED-GUM 460zl podaje namiar bo sam w necie miałem problem ze znalezieniem czegoś) , radość nie trwała długo bo po odebraniu auta z warsztatu po około 2 dniach normalnej jazdy zaczęły występować problemy ze skrzynią.
- po ruszeniu brak mocy auto nie chce przyspieszać
- czasami na postoju po przełączeniu z P na D musiałem dodać dużo gazu żeby ruszyło auto, tak jak ruszasz w zimę z dwójki na półsprzegle
objaw jakby auto startowało z 4 tego biegu
-czasami jedzie nie robi kick down lub robi je za szybko , nie mam gazu tyle w podłodze co zawsze a ona redukuje bieg.
- od wczoraj czyli około tydzień od pierwszego objawu auto zaraz po odpaleniu jedzie do przodu ale po przełączeniu z d na r i ponownym
wybraniu D auto stoi na 1200 obrotów i nie jedzie, dodając gazu auto większa obroty ale nie jedzie , po zmianie na r wszystko jest w
normie samochód normalnie jedzie na wstecznym .
- Po zgaszeniu i odpaleniu znowu pojawia się pierwszy bieg auto zmniejsza obroty i jedzie po wyjechaniu z garażu i zmianie na P już nie
reaguję na zmianę biegów do jazdy oprócz wstecznego
Kody błędów P1775 sterownik 51 ,P1171 sterownik 51, P0706 sterownik 18 po skasowaniu skrzynia od razu jedzie bez problemu mimo wcześniejszego braku jazdy na wprost
Kolejne kody które wskoczyły przy zczytaniu drugi raz błedów zaraz po zapaleniu się kontrolki od skrzyni
powtarza się 1775 , 0102 przepływka wczoraj wymieniona na nową wiec tego błedu już nie ma oraz 1172 wszystkie błedy opisane jako sterownik 51
Poziom oleju w skrzyni na silniku który był tylko odpalony przez 10-15 min wskazywał maks do napisu cold , kolor oleju ciemny bursztyn na palcach a po wytarciu i chusteczke widać mocno zurzyty i czarny
Gdzie znajduje się komputer skrzyni ? Kostki które wchodzą do skrzyni zostały wyczyszczone KONTAKTEM do styków i zapięte ponownie.
Kiedyś miałem zapieczoną linke od zmiany biegów i musiałem na siłe zmieniać biegi aż wkoncu połamałem zabezpieczenie zeby bez wcisnietego hamulca nie zmienic z p na D, od roku nazwijmy to selektor zmiany biegów jest na D ale wogóle D się nie świeci, może to coś z tym jest nie tak .
Jak wcześniej pisałem auto nigdy nie miało problemów ze skrzynią czyli 5 lat jak jest w moich rekach , za mojej kadecji nie wymienialem oleju w niej. Z racji regeneracji koła pasowego auto przed warsztatem nie odpalane bo bez koła stało ponad miesiąc może stary olej i postuj auta zrobiło swoje .
Dzisiaj zamówiłem filtr do skrzyni i nowy olej Ravenol
Jakieś sugestie ?
Jak po wymianie oleju nie pomoże to co regenerować (jaki może być tego koszt licze pewnie około 3-4 tys ) czy może brać używaną i w jakich cenach można kupić używke w dobrym/bdb stanie.
Jaki symbol mam skrzyni zf4hp24?
-
W XJR masz skrzynię GM 4l80e, sterownik jest za schowkiem ( musisz go wymontować) i jest przykręcony do ściany grodziowej. Najprawdopodobniej miałeś wycieki i sterownik może być zawilgocony. Taki sam przypadek mialem u siebie.
pozdrawiam
Robert
-
Jeżeli za schowkiem zaraz za ecu od silnika to możliwe bo miałem podszybie robione bo ruda zrobiła swoje i woda się lala na ecu kompa, ale na całe szczęście elektronika nie była uszkodzona tylko wtyczka czarna do czyszczenia.
A myślałem że skrzynie mam skrzynie zf4, więc ten zestaw filtr uszczelka olej http://www.midparts.com.pl/mobile/pl/p/4L80E-MT-1-ZESTAW-DO-WYMIANY-OLEJU-/3632 będzie ok. Pójdę po południu poszukam moduł od skrzyni i sprawdzę czy woda nie zrobiła swojego.
-
Jaki masz silnik? Jak rzędowy 4.0 to Twoja skrzynia to raczej ZF5HP24 :) narazie oprócz wymiany oleju nic nie rób i jak możesz to zrób zdjęcie tego co polamales mo tylko pozycjoner do wymiany i smigasz dalej
-
Jeżeli rusza z "dwójki" lub innego biegu, to nie używaj auta, bo spalisz tarczki i będzie pozamiecione... Ogarnij to na spokojnie bo sobie biedy narobisz. Jak zacznie śmierdzieć olejem to już masz po skrzyni.
-
Szwagier zmień wyszukiwarkę bo głupoty piszesz.
-
Sterownik skrzyni bez śladów zawilgocenia i korozji płytki drukowanej. Już z powrotem w aucie. Nic nie śmierdzi w okolicach skrzyni. Zero wyciekow. Zaraz zejdę pod auto bo przy skrzyni widziałem tylko dwa przewodu zakończone kostka na dwa przewody a na zdjęciach widziałem jeszcze jeden przewód okrągłym gniazdem.
Gdzie znajdę przekaźnik skrzyni biegów
A i w 1997 mam naklejkę że sterownik był naprawiony w serwisie jaga
Panowie ile wtyczek z przewodami wchodzi do skrzyni. Bo nigdzie pogladowych zdjęc z kostkami wpietymi nie widzę. Patrząc za kierownicy to po lewej stronie gdzie jest linka od zmiany przełożeń znalazłem dwie wtyczki której mają po dwa przewody i nic więcej. Są jeszcze jakieś czy tylko te?
-
Szwagier zmień wyszukiwarkę bo głupoty piszesz.
Znów coś palnąłem? Dobra lepiej zajme się swoją skrzynia bo chyba tylko mieszam
-
tak jednak wychodzi ze byla montowana skrzynia GM 4L80-E . Nie wiem czy ja ślepy aż tak jestem ale ja w swojej zlokalizowałem dwie wtyczki i jedno cięgno z linką do zmiany przełożeń a na zdjęciu z neta widzę okrągłą wtyczkę jeszcze . Jutro jeszcze raz pojdę do garazu i sprawdze , bo jeżeli ona tam jest to jej jeszcze nie czyściłem . Będąc w kanale kolega odpalił auto i lewarował z P na R normalnie przechodzi obroty spadają auto chce jechac , przerzucił na d zero reakcji skrzyni tak jak na R miała około 800 obrotów to po przełączeniu z R N aż na D auto zwiększyło obroty tak jak to jest na luzie lub P. Po zwiekszaniu obrotów na D auto zachowywało się jak było by na luzie , ze skrzyni nie dobiegają żadne niepokojące odgłosy podczas zapinania Rki która działa i reszty przekładni.
-
Czy lampka skrzyni w prawym gornym rogu zapala sie w ogole? Skrzynie masz w trybie awaryjnym, powinna zapalic sie kontrolka. Obejrzyj sterownik jak ktos juz wspomnial.
-
kontrolka zapalała się wcześniej jak jeszcze auto jeździło do przodu i nie w górnym prawym rogu a lewym i jest pierwsza od góry. Teraz kontrolka sie nie zapala ale to dlatego że auto nie jedzie a na wstecznym raczej nie uśmiecha mi się jeździć i sprawdzać czy się zapala :D. Sterownik sprawdzony zero zawilgoceń, wtyczka też. Na chwile obecną nie sprawdziłem kodów ecu bo dopiero jutro będę miał dostęp do komputera. Wcześniej jakie były błedy widać u góry.
-
Jeszcze raz wyjmij komputer i pod lupą zobacz jak wyglądają połączenia gniazda ( do którego wkładasz wtyczki) i płytki drukowanej.
Na 100% masz zimne luty. W puszce bezpiecznikowej pod nogami tylnego lewego pasażera masz bezpiecznik odpowiedzialny za skrzynię i tam zapewne też zimne luty. Przepalenie bezpiecznika nigdzie nie jest sygnalizowane.
Musisz wziąć pod uwagę że auto ma 20 lat, niestety sztywne zawieszenie i polskie dziurawe drogi, przy tym zestawieniu zimne luty to standard.
W moim aucie spotkałem się z dwoma wyjątkowymi usterkami zimnych lutów.
Co prawda ja mam o jeden rok młodszego XJR'a, ale przelutowałem wszystkie moduły i mam święty spokój.
-
Pocieszyłeś mnie , jutro wezmę sterownik do domu i przelutuję go , co do bezpieczników za kierowca w puszce., auto miałem malowane rok temu, komora silnika byla nie ruszana ale bagaznik tak. Po odebraniu auta nie działały swiatła itp , powiedzieli ze zle podłączyli przewody i teraz jest ok. po jakimś czasie zajrzałem własnie do tej puszki z bezpiecznikami, jakiś juz nie pamietam jaki byl az stopiony. wyjąłem wymieniłem. Nie pamietam dlaczego sprawdzałem ten bezpiecznik czy tak po prostu go znalazłem . Myslałem ze to przez zle podłaczoną wiązke w bagażniku . może jak sie podtopił biezpiecznik to i przewodu mogą zle przewodzić . jutro od 8 rano ide dzialac oby pomogło. Dam znac
-
kontrolka zapalała się wcześniej jak jeszcze auto jeździło do przodu i nie w górnym prawym rogu a lewym i jest pierwsza od góry. Teraz kontrolka sie nie zapala ale to dlatego że auto nie jedzie a na wstecznym raczej nie uśmiecha mi się jeździć i sprawdzać czy się zapala :D. Sterownik sprawdzony zero zawilgoceń, wtyczka też. Na chwile obecną nie sprawdziłem kodów ecu bo dopiero jutro będę miał dostęp do komputera. Wcześniej jakie były błedy widać u góry.
Oczywiscie masz racje, w lewym gornym rogu. Jak widac stres powypadkowy robi swoje, akurat rozbilem swego kota delikatnie :(
Powodzenia z naprawa zycze!
-
Robsson wysłałem Ci na priv co mogło się stać i dlaczego z 2 startuje jakby elektryka była ok
-
dzieki zaraz sprawdze dokładnie ten link . Wracając do tematu sterownik skrzyni przelutowany , zero poprawy.
zdemontowałem popielniczke i panel srodkowy żeby było lepsze dojście do wybieraka zmiany biegów . Jak wcześniej wspominałem nie zawsze po zapieciu biegu np swieci sie własnie ten wybrany albo mając na swiecącym P auto nie odpala mimo wcisniętego stycznika. Stojąc w garażu próbowałe ustawić linkę zmiany położenia biegów ale jak ustawiłem że działało PRN to D nie świeci się lub lewa sstrona 23D wogole nie wybiera się czasem wskakuje 3 ale nie jedzie samochod . wkoncu delikanie przekładając wajche miedzy przełożeniami auto ruszyło do przodu , wiec wyjechałem z gadaru przejechałem kawałek i wiadomo juz nie mogłem trafic w to samo miejsce tak łatwo , ale sie udało auto o własnych siłach wjechało do srodka.
Obstawiam teraz na cały lewarek zmiany biegów z elektroniką lub linka od zmiany przełożeń jest wyciągnieta .
Prosze o opinnie i sugestie dodam ze o ile przełączając biegi w dół linka jest luzna (jak ........) a w górę ma duże opory
Panowie a jak jest ze skrzynia ma ona do sterowania linke i elektronike . linka jest odpowiedzialna jak sie domyslam za wybranie kierunku jazdy przod lub tyl . nastepnie jak juz mamy wybrany D to dalej zmiana biegów na wyższe lub niższe odbywa sie za pomocą elektroniki i zaworów wewnatrz skrzyni . czy moze jest inaczej.
-
Już pisałem sprawdź pozycjoner(jest przy skrzyni) możliwe że się rozsypał w środku i masz choinkę na wybieraku. Ale najpierw wyreguluj linkę, dźwignia powinna przechodzić płynnie w całym zakresie od P do 1 bez żadnych oporów i bez użycia siły
Twój pozycjoner to czarna plastikowa pucha na zdjęciu, jeżeli jest uszkodzona to możliwe że dźwignia wybieraka ma taką pracę jak opisujesz. A działa to tak że linka przesuwa pozycjoner( jest to przełącznik elektryczny)na odpowiednią opcję (D,R itd) sterownik skrzyni dostaje sygnał i załącza odpowiedni elektrozawór, dodatkowo linką już mechaniczne ustawiacz główny zawór i olej w płycie sterującej popłynie tam gdzie powinien, cała reszta steruje już sterownik( czujniki samo zmienia)
-
Szwagier u mnie tego pozycjonera nie ma wogole przy skrzyni . Jest tylko podpięta linka od zmiany przełożeń bezpośrednio do skrzyni nic wiecej. Dodatkowo są dwa gniazda jedno jest widoczne u ciebie na foto a drugie zaraz jest obok niego. Jest jeszcze jedna wtyczka przychodząca do skrzyni patrzac od strony gdzie wał napedowy jest, okrągła wtyczka .
-
Mozesz zrobić foto tego??
Te gniazda to czujniki, może Ci odpadł ten pozycjoner??
-
dzieki, wiem ze to czujniki. Pozycjonera nie ma u mnie na milion procent nawet nie widać zeby było coś tam urwane i jakieś wiszące kable były by widoczne. jeszcze jedna wtyczka jest jest od tyłu skrzyni i nic więcej . Może to nie zdjęcie skrzyni xjr-a bo spotkałem sie właśnie ze zdjęciami na ktorych pozycjoner był a na niektórych nie. Jak ktoś ma xjr-a niech sie wypowie jak tam u nich skrzynia wyglada bo ja juz sam nie wiem .znalazłem foto jak moja skrzynia wygląda bo teraz ze wzgledu na pozna godzine nie zrobie foto swojej niestety
-
Ile masz biegów 4 czy 5? Ta na moim foto to 4L80E i one mają tak jak widać pozycjoner muszą mieć.
-
ma o jeden mniej...
-
No zagadka
Masz 4 a te zdjęcia o których mówisz są ze zdemontowanym pozycjonerem tak jak na tym i myślę że zgubiłeś urwał Ci się razem z wiązka kabli dlatego nic nie zwisa ;)
-
Szwagier też przeglądałem te skrzyni, jedne mają to a drugie nie mają. Patrzę na stronę jaguar classic parts. Na zdjęciach pogladowych pozycjoner jest ale tylko do skrzyni zf z 4 litrowegonie nie doladowanego xj. U mnie nic takiego do xjr- a nie było. Stawiam na cały wybierak od zmanybiegow wraz z linką bo za nic na świecie nie mogę ustawić żeby wszystkie biegi się zapalały w swoim położeniu . P raz świeci raz nie r świeci nie w swoim położeniu ale jedzie auto. N- ka jest za każdym razem ale też nie w swoim położeniu a d od dłuższego czasu się nie zapalalo ale auto jeździło do przodu. Tak jak pisałem wcześniej około dwóch lat zaciela mi się linka i nie mogłem przerzucić biegow a że siły człowiek ma sporo to sobie poradził korzystając z zasady nic na siłę wszystko młotkiem. Wybierak się poddał coś pękło ale jeździł przez ten czas, oczywiście nie używałem młotka tylko na siłę przelaczylem bieg. Zaraz po tym zdarzeniu pojechałem na warsztacie. Wyjeli linkę przesmarowali ja i rozruuszali. Osoba która to robiła mówiła że linka już jest wyciągnięte. Dlatego najpierw wymienię cały selektor z linką. Tylko najpierw rozloze przy lewarku jest taki pozycjometr czarny przy którym jest linka zmiany biegow i łączy się z wajcha
Ps niech się ktoś jeszcze wypowie czy ta skrzynia miała pozycjoner do Jaguara xjr czy to jest w lewarku zmiany biegow w kotach a w innych autach przy skrzyni?
-
Pytanie jaką masz skrzynię w końcu? Jak możesz to zrób foto wybieraka tego pozycjonera przy nim i najlepiej skrzyni to może coś się wyjaśni bo narazie bladzimy ;) coś mnie się zdaje że Twoja skrzynia to ZF4HP24 chyba że masz silnik 4.2 to wtedy ZF4HP22 a w tych skrzynkach pozycjoner przy wybieraku ;D
-
nie no skrzynia raczej oryginał jak do tego modelu, sterownik kompa tez jest od tej skrzyni i ma eprom z softem do xjr 4.0 kostka blue jak zagladałem do niego i dobrze pamietam . Czekam aż kolega Jarecky zdemontuje dla mnie całą wajchę do zmiany biegów wraz z linka , jak zamontuje i to nie bedzie to, prawdopodobnie auto pojedzie wtedy na lawecie do Iławy czy koło Iławy. Podobno tam jest bardzo dobry fachowiec od skrzyń. słyszałem tą opinie po warsztatach w Elblagu oraz sklepach motoryzacyjnych jak szukałem filtra własnie do tej skrzyni i nikt nie miał , również na v12 nie maja tego filtra chwilowo. Ale zamówie z www.britishparts.co.uk bo mają na miejscu. tylko jaki olej do tej skrzyni lać, zakładając ze jest to skrzynia GM 4l80E taka jaka powinna byc w xjr .
Transmission Shift Solenoids - moze ktoś dokładniej wie za co to odpowiada w skrzyni , jedyne co doczytałem na szybkiego to że odpowiada za komunikacje skrzynia auto i za zmiane biegów . Jezeli jest usterka to wyskakuje błąd związany z tym, czy po podłączeniu pod kompa będzie widział to jako błąd czy nie , bo błędów skrzynia na chwilę obecną nie ma żadnych , ale jak zaklęta do przodu ruszyła jaguśa tylko raz wczoraj w koło domu .
-
Będę drażył dalej widziałeś swoją skrzynię? Czy wygląda jak ta na zdjęciu? U mnie też nikasilu nie powinno być a jest a Ty masz auto 1995 ale np napęd jest z 1994. A ten pozycjoner (który widziałeś )wygląda jak na foto nr 2?
Transmission Shift Solenoids( elektrozawór w płycie sterującej) i w Twoim przypadku raczej jest sprawny bo dalej obstawiam uszkodzenie pozycjonera
-
dzisiaj chyba nie dam rady sprawdzic jaki model jest tej skrzyni. Nawet jak to by był ten selektor walniety i po wymianie wszystko by działało, a okaże sie że jest skrzynia ZF u mnie zamiast gm to zmieniam jak w oryginale bo nie lubie strasznie nazwijmy DRUCIARZy garażowych którzy jeżdżą jagiem a jak przychodzi do napraw to chca placic jak za fanty do malucha i kombinują po taniości . Oczywiście jak znajdę przyczynę to napiszę co było może przyda sie komuś. Dzisiaj zadzwonie do speca od skrzyn do Iławy i podpytam co to może być, oczywiście będę pisać o postępach i również czekam na konstruktywne podpowiedzi.
-
Panowie, trzeba uściślić, że do doładowanych Xj czyli XJR powinny iść skrzynie GM 4L80E, takie same były montowane chyba też w V12, ale tego akurat nie do końca wiem.. :-trudno
Do wolnossących XJ szły skrzynie ZF. Z tym że do silników 3,2l szła ZF 4HP22, do silników 4,0l szła ZF 4HP24 (jeśli mamy przełącznik sport).
-
Czy ktoś się orientuje ile litrów oleju wchodzi do skrzyni gm4l80e, czytałem że całego oleju nie da się zlac.. Dlatego chciałem wiedzieć jak auto mamy stojące wypoziomowane to ile powinno oleju się dolać zakładając że spuscilismy tyle co się dało używając tylko korka spustowego. Tak wiem powinno się łac i sprawdzać. Ale ile najpierw dolać żeby wogole odpalić auto? W tej skrzyni czytałem że olej dolewa się przez bagnet od sprawdzania jego stanu. Dobrze doczytałem?
Chwilowo w skrzyni wymieniłem cały wybierak i linkę od zmiany biegow. Moja linka po zdemontowaniu nie była do dalszego użytku przez zapieczenie się.
Jaga mam od 5 lat.i nie zmieniałem oleju w skrzyni dlatego ostatnie co zrobię to zmienię olej i zobaczę czy ten zabieg coś pomógł. Jeżeli nie to druga skrzynia idzie.
Wczoraj auto zaraz po odpaleniu normalnie załączyłem drive, obroty spadły auto ruszyło.
Po chwili jak się nagrzalo miałem już tylko wsteczny bieg. Po przełączaniu w pozycje drive elektronika auta nie działał bo na obrotomierzu nie było widać spadku obrotów po zapięcie biegu do jazdy na wprost. Tylko obroty wchodzą na 1200- 1400 , a auto jak by było na luzie.
Panowie znalazłem coś takiego na forum :
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=17826.0
Szkoda że autor nie napisał co pomogło w jego przypadku.
Ja w swoim jagu własnie też regenerowałem koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych przez co auto stało u mechaników miesiac czasu gdyż tyle czekać musiałem na regeneracje. po założeniu zregenerowanego koła auto odpaliło idealnie nic nie piszczało .
Po tym działało jakiś tydzień i zaczeły sie problemy ze skrzynia . Zastanawiam sie czy czegoś przypadkiem nie mozna rozwalic od skrzyni wymieniając koło pasowe ? Bo dwa takie same przypadki?
-
Tu masz coś
http://www.gm-trucks.com/forums/topic/104687-how-much-transmission-fluid-does-a-4l80-trans-hold/
Niby do samej skrzyni wchodzi 7,2litry a z konwerterem ok 13litrow zależy pewnie od auta(konwertera) a ten pozycjoner to jest czy go nie ma w końcu u Ciebie?
A przed wymianą tego koła miales aż tak intensywne drgania skrętne?
-
Co do drgań . To nie o same drgania chodziło tylko i pisk jak od paska wieloklinowego po odpaleniu auta . po nagrzaniu ustępowało . kolo składa się z dwóch niezależnych części połączonych guma , u mnie guma już się rozwulkanizowala i dopiero po nagrzaniu przestawała sie obracać przez rozprężenie , oczywiście rozprężały się części metalowe które guma pierwotnie robiła. Ale fakt przed oddaniem do mechanika zerwała się rolka prowadząca pasek klinowy od superchargera , która jest zaraz obok obudowy termostatu. Co do skrzyni pozycjoner w niej nie występował w jagu, przynajmniej ja takiej informacji nie wyczytałem , a dopiero co linkę i cały wybierak wymieniłem i nie było śladów po jakiejkolwiek urwanej części czy przewodzie.
A wracając do tematu oleju, czyli po postawieniu auta na poziomym równym terenie i spuszczeniu całego oleju przy pomocy korka spustowego miski. powinienem dolać około 7 litrów i wtedy rozgrzać auto i korygować . Bo nie wiem za cholere ile zalać oleju po spuszczeniu wymianie filtra przed pierwszym uruchomieniem.
Jest ktoś w stanie polecić jakiś interfejs diagnostyczny który zarówno zdiagnozuje silnik skrzynie jak i usunie z nich błędy.
-
Dobra heh odpuszczam ten pozycjoner pewnie w tych starszych jest to inaczej rozwiązane co do tych drgań ma to wpływ na żywotność skrzyni spróbuj ten olej zmienić wlej te 7litrow nagrzej skurczybyka i potem ewentualnie uzupełnij lub odlej
-
no i na tym zakończę walkę ze skrzynią , może jeszcze z moja wiedzą uda mi się sprawdzić selenoidy . Szkoda ze z watku który przywołałem nie ma odpowiedzi co zrobił właściciel zeby wszystko było ok . Olej u mnie jest koloru powiedzmy bursztyn czyli co lać ESSO MOBIL jak do z4f?
-
Aby spełniał normę dextron 3 w tych nowszych idzie dextron 6
-
Jeśli jest to skrzynia GM to olej powinien być klasy Dextron. A jeśli ZF to ten Mobil Esso.
-
Zastanawiam sie czy czegoś przypadkiem nie mozna rozwalic od skrzyni wymieniając koło pasowe ? Bo dwa takie same przypadki?
Właśnie tak, zależy jak owe koło było odkręcane i dokręcane. Nie wiem jak to jest w Jagu, ale jak owe koło jest przykręcone centralną śrubą do czopu wału korbowego, to domorośli mechanicy mają dwa bardzo szkodliwe patenty na odkręcenie owej śruby:
1. Nakładają klucz nasadowy z długą lagą, tak żeby oparła się o podłużnicę i kręcą rozrusznikiem (kluczyk w stacyjkę i próba odpalenia) mogą uszkodzić rozrusznik.
2 metoda uszkadza skrzynię, a mianowicie bez t.z. blokady koła zamachowego zakładają klucz udarowy na ową nakrętkę i dotąd tłuką tym udarem aż odkręcą, niestety w tym czasie obraca się wał korbowy (w takim udarowo obrotowym cyklu jaki generuje klucz do odkręcania kół) i niszczy skrzynię.
-
Pytałem , robili to w ten sposob ze kolo rozrusznika cos blokowali. tylko tyle mi powiedzial . a zobaczyłem że coś tam było kombinowane bo osłona która jest miedzy skrzynia a silnikiem byla zdemontowana i leżała w bagazniku . Jak zapytałem to powiedzial ze zapomnial mi powiedziec o tym i mial to zrobic jak podjade . Tak własnie mysle ze oni cos zje.ali bo nigdy problemow ze skrzynia nie mialem najmniejszych , po odebraniu od nich skrzynia zdechla po tygodniu. chyba nie bede kombinowal i od razu skrzynie zmienie na uzywke. cholera cos moze i byc z tym rozrusznikiem bo kur...... jak nigdy sie nie zawieszal to wlasnie po odbiorze od nich zaczal sie zawieszac .
Wiec jak zle zablokowali silnik i krecili a skrzynia byla na parkingu to dostala mocno po tylku jak dobrze rozumiem?
Jeszcze mam takie pytanie czy w x300 duzo jest roboty zeby wyjac skrzynie ? Czy są może przeboje że trzeba silnik też opuścic .
Nie bede tego robił sam ale juz pojade do innego warsztatu :D Moze ktos sie orietuje ile biora za wymiane skrzyni w warsztatach
-
Rok temu wymieniłem uszczelniacze w 4l80e ( XJR'6), a ponieważ skrzynia waży ponad 80 kg, nie chciałem się z tym szarpać - zaprzyjaźniony warsztat zrobił mi to za 500 zł.
Jak będziesz wymieniał skrzynie to wymień: uszczelniacz przód, tył, oring pompy i uszczelniacz nalewaka.
pozdrawiam
Robert
-
Tu coś znalazłem ciekawego to nawet 4l80e po tuningu ;D procedura wyjęcia z pewnością odwrotna
https://m.youtube.com/watch?v=vFFIPyv2C_4
-
Robsson86 napisz kto ci tak załatwił skrzynię, będę wiedział kogo unikać.
-
Wiec jak zle zablokowali silnik i krecili a skrzynia byla na parkingu to dostala mocno po tylku jak dobrze rozumiem?
[/quote]
Właśnie tak, najbezpieczniejszym sposobem jest: uruchomić silnik, przełączyć na D (oczywiście na podnośniku) jak koła zaczną się obracać, przełącza się na N i gasi silnik. Należy upewnić się że wszystko jest OK przez zakręcenie wałem napędowym powinien obracać się płynnie i bez większych oporów. Wtedy blokuje się koło zamachowe np. czymś takim:
(http://rg-narzedzia.com.pl/75369-thickbox_default/facom-uniwersalna-blokada-kola-zamachowego-d86.jpg)
I dopiero można odkręcać centralną śrubę wału korbowego.
Bardzo ważne-
Nie wolno używać klucza udarowego, bo niszczy panewki.
-
Cześć Krzysiek, dawałem do kolesi co mi 5 lat temu robili uszczelkę i rozrząd wymieniali . Wszystko zawsze było ok . na pw napisze który to warsztat, bo niestety nr już do ciebie nie mam po tym jak telefon był na serwisie a na forum nie chce pisać bo jak to mówią za rękę nie złapałem że to oni . Jeszcze żeby było tego mało auto od wczoraj nie odpala (świece nowe może z 100 km zrobione na nich, cewki nie popękane). Wstawiłem do innego warsztatu. Objawy na chwile obecna, nie odpala, paliwo dochodzi bo przed holowaniem na warsztat sprawdziłem na wężu zasilającym ale nie wiem czy ciśnienie daje dobre paliwa. ktoś zmieniał w XJR w skrzyni 4l80e olej ? tak na przyszłość chciał bym wiedzieć jak to poprawnie przeprowadzić . Odkręcamy korek spustowy spuszczamy olej, później odkręcamy misę, zmieniamy filtr, skręcamy do kupy i ile oleju przed uruchomieniem pierwszym silnika wlewamy przez bagnet. Później wiem rozgrzewamy skrzynie mieszając PRND i sprawdzamy stan na bagnecie i korygujemy. Tylko ile tego oleju przed rozruchem . Na stronach znalazłem ze wchodzi 7,7 litra ale też ze 13 litrów, dobrze myślę ze 7,7 to jest bez sprzęgła hydro a 13 ze sprzęgłem?