FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: misiek1006 w Lipiec 20, 2016, 03:11:51 am

Tytuł: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 20, 2016, 03:11:51 am
Witam wszystkich
Probowalem znalesc jakis watek na forum ale nic sie pod tym nie wyswietla.Mam problem.Kotek bardzo nierowno chodzi i pokazuje blad P2098.
Tak P2098 to nie pomylka,tak wlasnie pokazuje (Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean)W kodach po polsku ktore wstawil micky  :-R nie ma takiego czegos.Czy to objawy ze katalizator jest do wymiany ? Jesli tak to ktory ? (jest jeszcze jeden kod P0174)Spotkal sie ktos juz z czyms takim ?
Co do kota to rocznik 2006 3.0 benzyna  :-help
Z gory dziekuje za odpowiedzi
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 20, 2016, 10:04:34 am
Objawy kodu P2098 może się różnić w zależności od składnika lub układu, powodując zakłócenia w stan paliwa. Nie wszyscy będą obecni jednocześnie. Lampka kontrolna awarii (MIL) oświetlenie z zestawem P2098 DTC szorstka bezczynności Słabe zużycia paliwa Słabe przyspieszenie Niewypał Cherry Red Hot katalizator Możliwa domina iskrowym (detonacji / przedwczesny zapłon) Dodatkowe kody związane z P2098 potencjalne przyczyny

 Przyczyny tego kodu DTC może obejmować: Niskie ciśnienie paliwa spowodowane zatkanego filtra, w przeciwnym razie pompa paliwa, nie udało regulator ciśnienia paliwa lub zatkane lub nieszczelne wtryskiwacze. Nieostrożne silnik pracuje z powodu korków Wypadanie zapłonów. Wiele silniki mają kody niewypału wskazać cylinder dokonane, takich jak P0307 za numerem 7. Duży wyciek próżniowego spowodowałoby ogromną ilość un-odmierzona powietrzu, aby wejść do kolektora dolotowego otrzymanego w sposób zbyt ubogiej mieszanki. Duży wyciek powietrza na lub w pobliżu numer jeden czujnik tlenu również spowodować ubogą mieszankę. Zatkany konwerter będzie przyczyną wielu problemów właściwości jezdne, a także ustawić ten kod. Poważnie podłączony konwerter spowodować niezdolność zwiększenie prędkości obrotowej pod obciążeniem. Spójrz na kod takich jak P0421 - sprawność konwertera katalitycznego poniżej progu, jeśli przetwornica wskazując wadliwą konwertera. Uszkodzony czujnik tlenu. Spowoduje to ustawienie kodu w sobie, jednak uszkodzony czujnik tlenu nie powoduje automatycznego potępienia czujnik. Kod po prostu oznacza, że sygnał czujnika nie było zgodne ze specyfikacją. Wyciek powietrza lub którykolwiek z wyżej spowoduje błędny sygnał. Istnieje wiele kodów związanych z wykonywaniem O2 O2, które daje wskazówkę do obszaru problemowego. Czujnik przepływu powietrza Mass będzie również powodować ten problem. Byłoby towarzyszyć kod, na przykład P0100 - nieprawidłowe działanie układu Mass przepływ powietrza. Czujnik przepływu powietrza Mass jest gorący drut, który wyczuwa objętość wchodzącego do kolektora dolotowego powietrza. Komputer wykorzystuje te informacje do kontroli mieszanki paliwowej. Rusty układy wydechowe, pęknięte kolektory wydechowe lub uszkodzone lub brakujące uszczelki lub pączki spowoduje nieszczelności. Aby utworzyć punkt co do przyczyny i skutku w pojazdach, należy rozważyć ten scenariusz. Prosty wypływ powietrza z przodu numer jeden czujnik tlenu doda dodatkowego powietrza do mieszaniny un-zmierzonej przez komputer. Czujnik tlenu sygnalizuje ubogą mieszankę powodu un-odmierzonej powietrzu. Natychmiast komputer wzbogaca mieszankę, aby zapobiec ubogą mieszanką od wyrządzenia szkody z powodu wybuchu wśród innych czynników. Niepotrzebnie bogata mieszanka zaczyna faul korki, zanieczyszczenie oleju, podgrzewa konwerter i krople zużycia paliwa. Są to tylko niektóre z rzeczy, które transportuje w tych okolicznościach. Procedury diagnostyczne i naprawcze

To mądry, aby przejść do trybu online i nabyć technicznych biuletynów serwisowych (TSBs) związany z tych kodów wraz z opisem. Mimo że wszystkie pojazdy cierpią z podobnych przyczyn, niektóre z nich mogą mieć historię serwisową problemy z konkretnego składnika związanego z tym kodem. Jeśli masz dostęp do zaawansowanej diagnostyki skanerze takim jak Tech II lub Snap-on Vantage to pozwoli zaoszczędzić sporo czasu. Skaner ma możliwość wyświetlania wykresu i informacji cyfrowych w czasie rzeczywistym wydajności każdego czujnika. To pokaże czujniki tlenu w operacji łatwo rozpoznać, który jest uszkodzony. Jeepy i niektóre produkty Chrysler wydają się cierpieć z ubogich złączy elektrycznych, więc sprawdzić je dokładnie. Dodatkowo, Jeepy mieli kilka aktualizacji PCM w późniejszych modelach. Przeprogramowanie aktualizacji, jak również wymiana czujnika tlenu z jakiegokolwiek powodu są objęte 8 lat / 80.000 mil gwarancji. Aby sprawdzić, czy aktualizacja została zakończona, wyglądają obok lub pod baterią i tam będzie kolejny numer z datą aktualizacji komputer. Jeśli to nie zostało zrobione jest on wolny dla powyższego okresu. Podłącz skaner kodów do portu OBD pod deską rozdzielczą. Należy przekręcić kluczyk na "ON" przy wyłączonym silniku. Wciśnij przycisk "Read" i wyświetlacz kodów. Odsyłacz jakieś dodatkowe kody z załączonym arkuszu kodu. Kieruje swoją uwagę na tych kodów pierwszych. Zamiast dodatkowych kodów odpowiednio do kodu P2096 lub P2098 Test kierowania pojazdem i spojrzeć na objawy ostrzegawcze. Zanieczyszczenie paliwa spowoduje ten kod. Uzupełnić o wyższej klasie. Jeżeli pojazd wykazuje bardzo mało energii i trudności w przyspieszeniu, patrzeć pod pojazdem przy pracującym silniku. Zatkany konwerter będzie normalnie świecą na czerwono. Sprawdź silnik pod kątem wycieków podciśnienia pomiędzy czujnikiem masowe Przepływ powietrza i kolektora dolotowego. Wiele razy przecieki brzmi jak nazwisko. Naprawa nieszczelności i usunąć kod. Jeżeli silnik wyświetla miss i nie było kodu, określić, które cylinder jest wystrzelenie. Jeżeli kolektor wydechowy jest widoczne, spay lub zalać niewielką ilość wody dla każdego portu wylotowego cylindra. Woda natychmiast dobrych cylindrów i powoli odparować na brakujący cylindra. Jeżeli nie można osiągnąć wyciągnąć zatyczki i sprawdzić stan. Spójrz na drutach wtykowych, aby upewnić się, że nie są spalone lub zniesienia na wylocie. Sprawdzić, czy układ wydechowy. Sprawdzić otwory rdzy, brak uszczelek, pęknięć lub poluzowane. Podnieść pojazd i za pomocą klucza 7/8 cala, upewnij się, że czujnik tlenu jest napięty. Sprawdzić wiązkę przewodów i złącza. Jeśli kod czujnika wyświetlaczy Mass Airflow sprawdzić jego złącza. Jeśli jest w porządku, wymienić czujnik MAF. Wymienić czujnik tlenu, który jest dalszy od katalizatora po stronie silnika, która nie zawiera cylinder # 1. Ponadto, jeśli kod czujnik tlenu stwierdzając "awarię obwodu grzałki" czujnik został najprawdopodobniej nie powiodło się.

Read more at: http://www.obd-codes.com/p2098
Copyright OBD-Codes.com
Za dużo tlenu
http://www.obd-codes.com/p0174
Sprawdź czy lewgo powietrza nie łapie i czy przepustnica się nie zacina w otwarciu
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 20, 2016, 12:49:37 pm
P2098 - nie ma takiego błędu w spisie błędów Jaguara. Spotykam się z tym błędem drugi raz i w obu przypadkach w autach z rynku amerykańskiego.
P0174 - Bank2 mieszanka spalania zbyt uboga

Przyczyny:
Przerwy w zapłonie silnika
Wyciek wlotu powietrza między czujnikiem MAF i głowicy cylindrów
Filtr paliwa / system ograniczenia
Ograniczenie wtryskiwaczy paliwa
IP Błąd czujnika (niskie ciśnienie paliwa)
Niska wydajność pompy paliwa
Sensor HO2 (s) (1/1, 1/2) Stan przewodów wina uprząż
EFT Błąd czujnika (niska temperatura paliwa)
Błąd czujnika MAF (niski przepływ powietrza dolotowego)
Wydechowy wyciek (przed katalizatorem)
ECM odbierania błędnego sygnału z jednej lub więcej z następujących składników:
ECT Sensor, Czujnik MAF, czujnik IAT, IP Sensor, EFT, czujnik TP
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 20, 2016, 20:43:27 pm
Czy mozna to jakos wychwycic co dokladnie  na lepszym kompie ?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 20, 2016, 21:00:03 pm
Nie. To wszystko kryje się pod tym błędem. To są wskazówki co powinien sprawdzić pracownik serwisu.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 21, 2016, 05:57:01 am
Dzieki Choina
Bylem dzisiaj u mechanika z dobrym kompem i dochodza do tego takie kody

P0157,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie"
P0158,"Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) - wysokie napięcie"

no i od prawie zawsze P0420   
co robic ? :-wstyd
To jest wersja USA  3.0
Czy to mozliwe ze to wszystko przez katalizator ?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 21, 2016, 06:25:49 am
Przy kodzie P0157 też napisali że najpierw trzeba sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza? I że wcale nie oznacza to uszkodzeń katalizatora.
A P0158 że uszkodzony czujnik,albo PCM lub zwarcie w obwodzie sygnału
A przy P0420 jest jeszcze ciekawiej np uszkodzenia sondy lambda, nieszczelny układ wydechowy i znów o czujniku tlenu
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 21, 2016, 07:07:48 am
Wlasnie pierwsze slowa od mechanika byly ze lapie lewe powietrze...
Sondy lambda wymienialem okolo roku temu na nowe(te ktore sa za katalizatorem)
Co do tych czujnikow to gdzie sie znajduja ? Mechanik mi powiedzial zebym na zimnym silniku po odpaleniu pryskal czyms takim "start fluid" i jesli lapie lewe powietrze to powinien dostac wiecej obrotow w miejscu gdzie to lapie...
Pryskal mi dzisiaj jak u niego bylem ,ale stwierdzil ze silnik jest nagrzany i to nie dziala...tylko na zimnym.
 :-help  kotek sie naprawde trzesie i pali jak smok....wczesniej 12 do 15 a teraz i ze 20l pociagnie
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 21, 2016, 07:43:09 am
Hmm...? Ja ekspertem nie jestem ale sprawdzilbym tą przepustnice jak nie widać gdzie zaciąga lewe powietrze i gdzieś tam kiedyś czytałem że duże spalanie jest też jak sondy lambda do dupy są ale byłeś na kompie to pewnie sprawdzał je podczas pracy jak działają?? Kupiles oryginalne? I czy przed wymianą rok temu były podobne objawy? Te spalanie jest takie duże zczytuje błędne dane stąd zła(bogata w paliwo) mieszanka
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 21, 2016, 07:58:54 am
Dla obu błędów są następujące zalecenia. Skopiuję Ci w języku angielskim
Heated oxygen sensors monitor drive cycle – (Downstream oxygen sensors)
Downstream oxygen sensors:
1 Start engine and bring to normal operating temperature > 82 °C (180 °F).
2 Drive the vehicle steadily between 48 – 97 km/h (30 – 60 mph) for 10 minutes.
3 Drive the vehicle above 3000 rpm in 3rd gear at a steady speed. Lift foot completely off accelerator and coast for 30 seconds.

Możliwe przyczyny P0157
Czujnik HO2 2/2 odłączony
Czujnik HO2 2/2 ECM okablowania obwodu otwartego
Czujnik HO2 2/2 zwarcie do masy
Czujnik HO2 2/2 awaria

Możliwe przyczyny P0158
Czujnik HO2 2/2 zwarcie na wysokie napięcie
Czujnik HO2 masa (BRD - pleciony ekran) obwód otwarty
Czujnik HO2 2/2 awaria

Misiek wyślij mi na priv maila to wyślę Ci plik z kodami błędów opisanymi przez Jaguara. Takie słuchanie (czytanie) wójka google'a g..no daje. Każda marka ma swoje zalecenia.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 21, 2016, 08:31:33 am
Czasami daje więcej Choina niż g.... Ale Ty masz swój świat a ja swój
A te opisy kodów błędów opisane przez Jagura też pewnie masz z sieci wyszperane
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Choina w Lipiec 21, 2016, 08:53:45 am
Szwagier broń Boże nie ma do ciebie pretensji, że posiłkujesz się wójkiem googlem i używasz google-translate. Źle mnie zrozumiałeś. Każdy z nas korzysta z tego. Docenić trzeba to, że chcesz pomóc. Inni przeczytają i nic nie napiszą bo im się nie chce. Ale jak im się coś stanie to od razu forum im się przypomina.
Po co czytać o kodzie OBD na forum Mazdy czy Forda, jak są dokumenty przeznaczone do Jaguara. Opisana przyczyna, warunki czy zalecenia co sprawdzić.
Przykład. Sprawdź sobie co jest w internecie o błędzie P1000 czy P1111.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 21, 2016, 09:31:09 am
No ok wporzadku i doskonale wiem że te kody są ogolnie przypisane kilku markom zresztą zauważyłeś sam wcześniej że chodzi o wersję amerykańską, ale nawet takie ogólnikowe informacje na prowadzą na usterkę trochę na około zasugerowałem tylko koledze co mógłby sam sprawdzić lub nawet naprawić :)
A i takie poszukiwania chyba nie uwłaczają naszym pasjom....
Pamiętacie, bo łączy nas pasja :-super?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 21, 2016, 17:28:55 pm
Dzieki za odpowiedzi
Te sondy co wymienilem to nie orginaly.Nie pamietam juz jakiej firmy ale na pewno nie od serwisu jaguara.Dziwi mnie tylko jedno ,ze jak odpialem wtyczke od nie wiem jak to nazwac ...to cos mierzy powietrze ...zaraz za filtrem powietrza..kot dalej chodzil tak samo ,a podobno powinien zgasnac.Choina posylam Ci moj email.
I dzieki za pomoc chlopaki
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 21, 2016, 17:37:40 pm
Chodzi C oi przepływomierz zapewne?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 21, 2016, 18:47:48 pm
Tak.To przepywomierz powietrza.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 21, 2016, 19:27:24 pm
Jak będę w domu to sprawdze w swoim czy zgaśnie po odpięciu ale to najszybciej jutro w wieczór
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 21, 2016, 20:28:26 pm
Nie musi zgasnac
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 23, 2016, 01:56:47 am
Przeplywomierz powietrza wsadzony nowy (uzywka) i dalej to samo.Mechanik mowi ze lapie lewe powietrze.Ale gdzie ?? Sprawdzalem na zimnym silniku psykajac starterem (nie wiem czy to poprawna nazwa) i zadnych efektow.W przyszlym tygodniu maja go wziasc na jakies tam dps czy cos takiego,ze niby do systemu wpompuja jakis kolorowy gaz i wtedy bedzie mozna zabaczyc gdzie jest nieszczelnosc.Czy to normalne ? Czy tylko naciaganie kasy ?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 23, 2016, 06:32:07 am
Sprawdź przepustnicę czy się zacina, możesz to sam zrobić jak sciagniesz dolot powietrza można wtedy zajrzeć do środka zobacz w jakiej pozycji jest klapka poruszaj nią w pełnym zakresie czasami zwykły nagar blokuje mechanizm
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 23, 2016, 22:58:19 pm
Strzelam na kolanko z tyłu silnika
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 23, 2016, 23:43:26 pm
Myslisz o tym pod kolektorem ,a ktore jest takie slawne na forum ?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 24, 2016, 00:41:27 am
Dokładnie
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 24, 2016, 01:17:54 am
Nie ma go u mnie w samochodzie.Mozesz sprawdzic na fotkach.Przerabialem to juz przy wymianie dolnych uszczelek.
Podaje linki do fotek.No i dzieki za podpowiedzi.Gdzie jeszcze moze cos wciagac ?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a8c0d23a1f1f380e

http://www.fotosik.pl/zdjecie/8e7be8cdd4413a6b

http://www.fotosik.pl/zdjecie/fb8682ca406dfeb3
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: silionus w Lipiec 24, 2016, 10:46:16 am
Co do sond lambda - sam mialem P0174, kupilem jakies zamienniki na internecie - nadal i na benzynie i na LPG był błąd. Dużo tych sond lambda na internecie do aut z końcówki produkcji nie pasuje, auta po 3 lifcie mają całkowicie inne sondy lambda niż te z 2 czy 1 liftu. Oryginały w ASO - 1200 zł sztuka, udało mi się dostać dużo taniej w Szamotułach i nie mam błędu. Wie ktoś jakie dokładnie zamienniki sond lambda do 3 liftu pasują?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 27, 2016, 02:40:53 am
Choina dzieki za te kody.Dzieki nim P0157 i P0158 wymienilem sonde lambda bank 2 sonda  2.Kotek od razu lepiej sie poczul  :-thank.Mam ja jeszcze na gwarancji tak ze wyszla za friko dzisiaj.(pisalem ze kupowalem je w tamtym roku i nie wiedzialem jakiej firmy..a wiec to firma DENSO) .Po skasowaniu kodow spalanie spadlo do 13 l
i kot chodzi prawie normalnie.(delikatnie nim szarpie na wolnych obrotach,ale jak ktos nie jezdzil nim wczesniej to powie ze jest wszystko ok).Jedno co mnie przeraza ze po przejechaniu kilkunastu km wyskoczylo w oczekiwaniu 13 bledow !!! Bylem u mechanika ale mnie uspokaja ze to te lewe powietrze P0174  i w przyszlym tygodniu mam mu podstawic kota a on sie tym zajmie,a te inne kody znikna jak nie bedzie podbieral lewego powietrza.
Szwagier pisales o tej przepustnicy,ale czy mozna ja przesuwac palcami i czyscic ?Gdzies tu wyczytalem ze nie ,i kiedys jak ja czyscilem to bez przesuwania.
Dziekuje wszystkim kolegom za odpowiedzi,no i jak usterka zniknie to podam dokladnie co bylo jej przyczyna. :-thank
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: aro w Lipiec 27, 2016, 03:28:27 am
Nie wolno przepustnicy ruszać palcami,jak chcesz ją uchylić do czyszczenia to podepnij wtyczkę,wlącz zapłon i wciśnij,zablokuj pedał gazu.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 27, 2016, 03:38:10 am
Dzieki aro ,bo juz mialem schodzic do garazu zeby to czyscic normalnie ,czyli pakujac tam paluchy  :-wstyd
A jesli zapale auto to musze ten pedal  gazu  wcisnac zeby czyscic ? Czy wystarczy na zapalonym silniku ?
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: aro w Lipiec 27, 2016, 03:43:27 am
Na zgaszonym silniku tylko na włączonym zapłonie,jak wcisniesz gaz klapka sie wychyli i najlepiej pędzelkiem  i czymś co rozpusci brud,delikatnie żebyś nie poruszył klapki.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 27, 2016, 03:54:15 am
To moze tym spreyem do czyszczenia przeplywomierza powietrza ? No i znowu cos nowego.Zawsze myslalem ze takie zeczy to na zapalonym silniku.Dzieki aro  :-wstyd :-thank
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: aro w Lipiec 27, 2016, 04:17:18 am
Ja czyściłem zwykłym rozpuszczalnikiem,byle rozpuściło i umyło,po całej operacji po odpięciu przepustnicy mogą  Ci wariować wolne obroty przez kilkadziesiąt km zanim sie ona zaadoptuje.
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Lipiec 27, 2016, 05:13:39 am
Wyczyscilem to i bylo jak mowiles ,przy wlaczonym zaplonie i nacisnietym pedale na gaz przepustnica byla otwarta.Po czyszczeniu (duzo brudu bylo) z trudem zapalil ale przejechalem sie kawalek to  chodzi lepiej ,ale od razu wywalil P2098..
Mysle ze jak pisales trzeba troche pojezdzic zeby bylo lepiej.Zobaczymy,bo jak co to za tydzien mechanik...dobrze ze juz prawie znajomy to bedzie nie za drogo  :)
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 27, 2016, 06:55:21 am
Są specjalne środki w sprayu do czyszczenia. Czy ktoś może podrzucić który to wątek o tych palcach w przepustnicy?
Jednak sondy lambda :)
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 27, 2016, 09:39:57 am
Przepustnice można śmiało odpiac i klapke paluchami przestawiac. Nic się nie uszkodzi i nic się nie rozprogramuje. 
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Szwagier w Lipiec 27, 2016, 09:46:12 am
Przepustnice można śmiało odpiac i klapke paluchami przestawiac. Nic się nie uszkodzi i nic się nie rozprogramuje.
No właśnie dzięki Driv
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: aro w Lipiec 27, 2016, 12:46:04 pm
Driv czyściłes już tak w s-type,ruszałeś klapką i było ok?Mnie przestrzegano żeby nie ruszać ale może niepotrzebnie...
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Lipiec 27, 2016, 17:01:30 pm
Dwa razy już tak czyscilem i brak problemów :). Za pierwszym razem z 5 sek po odpaleniu nierówno pracował ale za drugim razem bez żadnych oznak
Tytuł: Odp: kod P2098
Wiadomość wysłana przez: misiek1006 w Sierpień 03, 2016, 05:05:45 am
Witam Kolegow ponownie.
A wiec wymienilem ta sonde lambda,przeciscilem przepustnice jak radzil kolega aro i cos tam pomoglo.Przestalo kotem szarpac gwaltownie ,ale i tak bylo z nim cos nie tak i wywalilo znowu P2098.Dzisiaj bylem na tescie ,gostek wpompowal jakis gaz i wyszlo ze lapie lewe powietrze  z dwoch miejsc.Pierwsze to (przepraszam za niefachowe wyrazenia) :-wstyd pod przepustnica dochodzi rurka  :-wstyd,tam najwiecej.A drugie miejsce to z tylu kolektora,tam sa (z tego co pamietam) dwa czarne walce wchodzace w kolektor :-wstyd z tamtad tylko delikatnie.Tak ze za tydzien biore sie za to.Z drugiej  strony patrzac jak niektorzy pisza o slawnym kolanku pod kolektorem i o roznych rzeczach gdzie moze lewe powietrze ciagnac itp. itd. to moze lepiej zaczac od takiego testu ? U mnie wychodzi ze sonde lambda wywalilo bo za duzo paliwa dawal przez to ze ciagnal lewe powietrze(a moze trzaba ja bylo tylko wyczyscic ? Czarna jak diabel byla  :)).No ale nie jestem mechanikiem i moze cos zle pisze.Jak tylko uporam sie z tym problemem to dam znac.