FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: frostbive w Czerwiec 17, 2016, 03:23:38 am
-
Witam szanowni koledzy, jakies dwa lata temu bylem na etapie poszukiwan XJR'a i w koncu sie udalo... pol roku temu. :-A
Przede wszystkim gdy kociaka kupilem to jezdzil, byl sprawny w 100%, procz lekko zjedzonych progow, czego bylem swiadom a poprzedni wlasciciel byl bardzo szczery i zanim pojechalem obejrzec auto, wyslal mi ponad 50 zdjec o ktore prosilem, nawet srubek! Lepsze troche rdzy do uporania sie niz egzemplarz 'po przygodach' z dwa razy cofnietym licznikiem. Ten ma 168tys. km. oryginalne. Zanim go kupilem przeczytalem wszystko co mozliwe na temat X300. Dlatego tez wybralem rok modelowy 97' by uniknac wad poprzednich rocznikow. Nie bylo latwo takiego znalezc. Niestety... to wszystko nie pomoglo, teraz jestem zalamany bo nikt nic nie wie, w serwisie Jaguara nawet nie potrafia jakiejkolwiek czesci w katalogu znalezc gdy chce u nich cos zamowic i za kazdym razem siedze tam pol godziny, ostatnio chcialem zamowic regulator obrotow biegu jalowego (tzw. silniczek krokowy) to chcieli mi wcisnac od V12!!! :-help
1. W ECU tylko jeden mityczny blad P1621.
2. Nowe swiece NGK BKR7EIX irydowe.
3. Wszystkie cewki nowe Lucas'a.
4. Nowy czujnik polozenia walu, oryginalny.
5. ECU wyciagnalem i sprawdzilem wtyczke, styki, wszystko jak nowe.
6. Wszystkie bezpieczniki sprawdzilem.
7. Paliwo ze sprawdzonej stacji.
8. Nowy filtr powietrza Bosch.
9. Wszystkie kontrolki dzialaja i po odpaleniu gasna.
10. Po odlaczeniu sond lambda badz zamianie wtyczek zero roznicy.
11. Po odlaczeniu przeplywomierza minimalnie mniej sie silnik telepie ale dalej nim rzuca jak schabowym po patelni.
12. Wszystkie mozliwe wtyczki pod maska sprawdzalem czy nie maja oksydacji...
13. Po przelaczeniu wybieraka skrzyni na pozycje D lub R, gasnie bo doslownie nie ma sily.
14. Z rur wydechowych wylatuja ogromne ilosci wody, nie wiem czy to normalne ze taki przepal on ma na postoju by na metr wyrzucalo wode z tlumikow.
15. Plynu chlodniczego oraz oleju (swiezo wymieniony na 5W50 Mobil 1 Peak Life + filtr oleju Bosch) nie ubywa.
16. Wiem, dzwoni mi gorny lancuch rozrzadu, zrobie to jak tylko uporam sie z katastrofalna praca silnika.
17. Lewy tlumik koncowy jest dziurawy, dlatego tak pierdzi, ale poki co jest to dla mnie niewazne, bede wymienial caly uklad wydechowy na nowy.
18. Uklad dolotowy rozbieralem i jest szczelny. Wszystko skladalem czysciutko i uwaznie.
19. Gdy jest zimny po nocy, przy pierwszym odpaleniu okolo 30 sekund pracuje rowniutko, ladnie. Pozniej zaczyna sie ta masakra..
Ponizej zamieszczam filmik ktory powinien pomoc w szukaniu usterki
https://www.youtube.com/watch?v=dSoRFA0Nma8 (https://www.youtube.com/watch?v=dSoRFA0Nma8)
:-boks :-boks :-boks
-
Przez pierwsze 30sek pracuje rowniej bo chodzi na ssaniu przy wyzszych obrotach . Posprawdzaj węze od podciśnienia oraz okolice dolotu czy lewego powietrza nie dostaje. U mnie chodził podobnie gdy na kolanku niedaleko kompresora wylatywała plastikowa rurka . Dostal gazu i telepało gorzej bo sie nie wkrecał,a na wolnych potrafił zejsc do 400obr. i buda jakby w kosmos miala odleciec tak trząchało :-tylko
-
Jak już tyle sprawdziłeś to popraw wszystkie masy silnika i bezpieczniki od pompy i zapłonu. W jednym z moich tematów opisałem swoje przeboje z gaśnięciem silnika. Też zero błędów poza 1621.
-
Wlasnie u mnie to samo, nie wkreca sie dobrze na obroty, na wolnych schodzi do 400.
Wiesz moze jakie srednice wewnetrzne sa wezykow podcisnien? Od razu nabede silikonowe by miec spokojna glowe.
Poki co sprawdzone: lacznik gumowy przeplywomierza, rurka plastikowa kolanka oraz lacznik gumowy kompresor-intercooler. Niestety wszystkie sa szczelne.
Czy sa jakies uszczelki w ukladzie dolotowym ktore najprawdopodobniej przy rozbieraniu ze starosci sie rozleca / bede musial wymienic?
Jezeli tak, ktore? Chcialbym je zamowic przed rozebraniem polowy auta.
-----------------------------------------------------------------------
KrzysiekEg, niestety nie mam instrukcji obslugi pojazdu a co za tym idzie nie wiem ktore bezpieczniki oraz przekazniki sa od pompy paliwa i zaplonu, czy moglbys podrzucic info gdzie mam ich szukac?
-
W garazu siedzialem do teraz... nawet cewki podmienialem, swiece sprawdzilem czy moze na ktorys cylinder nie pali - sa okopcone na czarno, kazda tak samo.
Wszystkie bezpieczniki obejrzalem i sprawdzilem ponownie, zdazylem rowniez podmienic jeden przekaznik od ukl. zaplonowego (znalazlem schematy w internecie), jednakze wspomnianych przekaznikow to jest ze trzy...
Plan na jutro: oczyscic oraz zabezpieczyc polaczenia masy silnika, podmiana pozostalych przekaznikow.
Jezeli to nie pomoze, pozostaje rozbiorka calego ukladu dolotowego. :(
Czy pekniety kolektor wydechowy moglby rowniez powodowac takie problemy z praca silnika?
-
Hi, czy masz pewność, że sondy są 100% sprawne ? Sprawdzałeś odczyt z sond na kompie?
Kompresja oczywiscie okay?
-
drwalu, kompresja jest w normie. :-V
Rowniez odkrecajac korek wlewu oleju nawet lekko nie dmucha.
Wskazan sond lambda nie sprawdzalem jeszcze. Jednakze odlaczalem sondy lambda oraz zamienialem wtyczkami, zadnej roznicy ani po zamianie ani po odlaczeniu. Sprobuje podlaczyc sie moim interfejsem i sprawdzic jak to wyglada (Delphi DS150e), mam nadzieje ze zagadaja ze soba.
Chcialbym rowniez nadmienic ze okopcone na czarno swiece to za bogata mieszanka. Auto stojac na biegu jalowym w ciagu okolo 10 minut potrafi zezrec dobre kilka litrow paliwa! Stad tez ta ponadnormatywna ilosc wody z wydechu bo katalizatory maja co robic...
No wiec zalewa go paliwem albo za malo powietrza.
Filtr powietrza jest nowy (Bosch) wiec wydaje mi sie ze nic innego nie moze blokowac przeplywu powietrza.. :-tylko
-
Przepływomierz podmień, to tak na początek.
-
Jeśli po odłączeniu sąd, a zwłaszcza po zamianie nie ma reakcji to na 99 % uwalone sondy. Jak sonda uwalona to właśnie na jałowym jest najgorzej. Bo paliwo zalewa cylindry, obroty kuleją, źle się wkręca i przygasa przy schodzeniu. Na wysokich obrotach jest to mniej zauważalne bo większy jest przepał paliwa.
-
Tym bardziej ze na zimnym jest okay a wtedy sondy nie wiele maja do miesnzanki.
-
Dzis pobawilem sie troche w zawieszenie przednie, gorne i dolne sworznie oraz koncowki drazkow kier. wpadly, co prawda w lewym kole byly minimalne luzy ale juz teraz bede mial spokoj..
Dzis sprawdzilem:
1. Kolektory wydechowe pekniecia maja, z czego przedni juz malutka dziurke.. :(
2. Jakie zadanie spelnia pompa powietrza i rurki ktorymi wtlacza powietrze do kolektorow wydechowych?
3. Nagralem filmik ze wskazaniami czujnikow itd, niestety czestotliwosc odswiezania jest katastrofalna ale cos tam widac.
4. Chyba przeplywomierz padl, tak by wynikalo z jego wskazan... czyscilem go ale nic nie pomoglo. Ewentualnie moj interfejs diagnostyczny nie jest do konca kompatybilny z ECU... pokazuje na biegu jalowym 0.1 g/s, przy 2500rpm 0.2 g/s.
5. Sondy lambda pokazuja 0.6V, 0.7V, 1.0V, 1.1V... roznie. Jednakze czestotliwosc odswiezania nie pomaga tutaj w doglebniejszej diagnozie. Macie Panowie chyba racje ze sondy padly, z tego co wiem powinny pracowac 0-5V?
Wieczorem wrzuce filmik ze wskazaniami.
Ile kosztuje w przyblizeniu przeplywomierz do XJRa w ASO? Nie widze by Siemens/Hella czy Pierburg oferowali je, wiec wnioskuje ze zamiennikow nie ma. :-tylko
Dedykowane sondy lambda NGK z dwutlenkiem tytanu znalazlem po 500pln/szt., wiec nie jest zle
-
Kolego Frostbive . Mam na sprzedaż w racie czego przepływke z XJR 'a z 1995r . Jest w stanie bdb . Auto z przebiegiem 90tys mil . Cenie 160zł :)
-
Jeśli chodzi o wskazania 0-1 czy 0-5 to na to nie patrz bo to zależy od wyskalowania interfejsu który jest podłączony. Mało który pokazuje zakres 0-5 V. Ale jeśli już pokazuje ci 0,6 - 1 i cały czas oscyluje to raczej sondy są ok. Po prostu wskazują że jest za bogato. Sonda jest wtedy padnięta kiedy wcale nie oscyluje. Choć muszę przyznać że były też takie przypadki kiedy się kończyła sonda i tak dziwnie pokazywała. Ale ja bym się wstrzymał do czasu aż znajdziesz lepszy komputer diagnostyczny. Ja osobiście używam elm i pcmscan na laptopie. Silnik w live data pokazuje wystarczająco szybko i dokładnie.
-
Pany jak w kolektorze już dziura to zaciąga lewizne, sonda widzi to jako nadmiar powietrza i ECU dobija paliwa. Najpierw tym bym sie zajął. Od sond lepiej patrzeć na korekty - jak są mega powywalane od norm + np. stoją w miejscu praktycznie to mamy winowajcę.
Co do tej pompy i powietrza w kolektor - eko pierdoła w sumie. Chodzi o lepsze dopalenie jakiś związków toksycznych bo sie zmienia ciut temperatura spalin. Dokładnie sie w temat nigdy nie zagłębiałem niestety
-
Kolego Frostbive . Mam na sprzedaż w racie czego przepływke z XJR 'a z 1995r . Jest w stanie bdb . Auto z przebiegiem 90tys mil . Cenie 160zł :)
Jezeli jest 100% sprawna to biore.
Dostalem Twojego maila ale dopiero dzis odczytalem.
KrzysiekEg, uzywam Delphi DS150e i z innymi autami daje rade, niestety komunikacja z kociakiem cos slabo.. Gdy uporam sie z tymi problemami to sprowadze sobie interfejs Mongoose Pro ktory jest dedykowany do Jaguar/Landrover. http://www.drewtech.com/mongoose/jlr.html (http://www.drewtech.com/mongoose/jlr.html)
Driv3rrrr, ponizej filmik na ktorym wszystko widac:
Przed obejrzeniem mala lekcja z j. niemieckiego :-hehe :
Motordrehzahl - obroty silnika
Temperatur Ansaugluft - temperatura zasysanego powietrza
MAF-Sensor - przeplywomierz
Absolute Drosselplappenposition - pozycja otwarcia przepustnicy
Sauerstoffsensor - Sonda Lambda
Zündwinkel für Zylinder 1 - kat zaplonu dla 1 cylindra
Motortemperatur - temperatura silnika
Kurzzeit-Kraftstoffjustierung - krotkoterminowa korekta dawki paliwa
https://youtu.be/z0Hx4OgaVBw (https://youtu.be/z0Hx4OgaVBw)
-
Wrócę z córką ze szpitala wieczorem to zerknę
-
Przepływka ani drgnie, a ja zczyta się nawet elm'em. Moim zdaniem tutaj trzeba szukać problemu - reszta idealnie jak dla mnie
-
Frostbive : przepływka jest 100% sprawna . Jeszcze tydzień temu latała w aucie
-
Ok, dzieki Driv3rrrr :-super
Zaczniemy wiec od przeplywki.
Co do tego dolotu powietrza do kolektora dosyc ciekawa sprawa jest, najchetniej bym sie tego pozbyl bo kolektory seryjne juz na pewno w tym aucie nie zawitaja a jakakolwiek ekologia w przypadku czterolitrowej jednostki to zart :-gwizd, tylko co na to komputer oraz wskazania sond lambda?
Wiesz moze w jakich warunkach owa pompa sie wlacza?
Pytam, gdyz musze wymienic kolektory wydechowe a nowe zamienniki to koszt 1200pln sztuka, za ok. 1500 kazda firma wyspawa mi kolektor jakiego tylko zapragne, ze stali nierdzewnej.
jarecky, ok, zalatwimy wszystko juz na PW.
-
Dam znać po poludniu, muszę zerknąć w swoje akta mądrości
-
1. moongose nie będzie pracować z x300
2. sondy w x300 są z podbiciem
3. jak nie widzisz longów i shortów to wydasz kupę kasy na podmianki
4. diagnoza jest prosta - leje jak wściekły na wolnych - jak go przepałujesz to pewnie będzie w miarę równo a potem znowu rzucać będzie.
-
Oglądałem film, sondy są dla mnie ok. Pracują od 0,015 do 1,2 czyli pełny zakres. Przepływka bardzo słabo, praktycznie się nie rusza, a powinna już przy 2500 obr, zasysać parę gram powietrza. Od niej bym zaczął. Szkoda że nie masz korekt długoterminowych, one są ważniejsze. Krótkie się dostosowywują do sytuacji, a długie pokazują różnicę do ideału zapisanego w kompie silnika. Co do kolektorów to pęknięcia nie mają zbyt dużego wpływu na spaliny, ciśnienie i tak wypycha spaliny na zewnątrz. Ale dla pewności możesz na krótko zaślepić dziurkę śrubka z pastą do wydechów. Ale myślę że ta dziurka nie jest na wylot.
Sumując zacznij od podmiany przepływomierza. I jeszcze jedno sprawdzałeś czujniki temperatury płynu( rezystancje) i powietrza dolotowego? A także co prozaiczne temperatury powietrza zewnętrznego.
-
Hej,
Pamietam jak wypialem przeplywke kiedys to mialem taki sam objaw jak na Twoim filmiku ;)
Co ciekae podpiecie na wlaczaonym silniku nic nie dalo az do drugiego odpalenia auta.
Moze warto ja podmienic i sprawdzic?
w moim porzednim aucie x-type podobny efekt dawal wypiety czujnik polozenia walka rozrzadu.
-
Kolego Frostbive jak temat ? co z przepływajką ?
-
Przeplywka w X300 w OBD zwyklym zawsze pokazuje 0.2, 0.3. To chyba wina interfejsu i pewnie w tym przypadku jest tak samo z Delphi, trzeba po prostu dodac 1 i pare 0 do wyniku ktory pokazuje. Do niej potrzeba prawidlowego interfejsu do Jaga by ja zaczytac.
Sondy nie pamietam jak pokazuja w OBD, ale one powinny pracowac w przedziale 0-5V. Podejrzewam, ze bez porzadnej diagnostyki tutaj sie nie obejdzie chyba, ze masz drugie auto do podmiany wszystkich czesci obok.
-
Czesc koledzy, bardzo mi przykro ale jakis czas mnie nie bylo, Jaguara praktycznie postawilem w garazu i nawet nie mialem czasu sie nim zajac.
Nazbieralem poki co w miedzyczasie duuuzo czesci ktore trzeba bedzie zamontowac :-V, niestety po wymianie przeplywomierza na nowy jest poprawa, nie zalewa go tak ale to nadal nie rozwiazalo problemu do konca, jeszcze cos go boli...
To co zauwazylem na innym komputerze to korekty dlugoterminowe stoja na 0%, jednakze krotkoterminowe w grupie pierwszej leca na wartosci ujemne od 0 do 7%, w grupie drugiej to samo tylko odwrotnie bo wartosci dodatnie.
Czy wie ktos moze jak sondy lambda powinny byc podlaczone? Przednia do prawej wtyczki (stojac przed autem) czy do lewej?
Moglby ktos u siebie to sprawdzic? Albo najlepiej opisac kolory kabli od danej wtyczki oraz do niej przeznaczonej sondy lambda?
Przelaczalem je ale teraz juz sie pogubilem, moze podlaczylem mimo wszystko zle z roztrzepania.
KrzysiekEG, nie potrafie nigdzie znalezc czujnika temp. dolotowej... nawet nie wiem gdzie on jest, jezeli w ogole?
Czujnik temp. plynu chlodniczego do ECU wymienilem na nowy, czujnik temp. zewnetrznej ma jakikolwiek wplyw rowniez na prace silnika w tym aucie?! Wiem ze to popieprzony samochod jest i m.in. dlatego go kupilem ale bez przesady... to juz sie kupy nie trzyma. :D
-
Po obejrzeniu filmu słyszę dwie usterki: łożyska w kompresorze do wymiany - słychać turbiny stukające, oraz oring bypassa.
Jeżeli nie wkręca się na obroty to sprawdź bypass acunuator. Ponadto do wymiany wszystkie przewody podciśnieniowe do wymiany, wszystkie powyższe "drobiazgi" zrobiłem osobiście w swoim XJR.
-
Dziekuje XJSC, moglem od Ciebie odkupic kiedys Jaga :D mialbym juz wszystko zrobione..
Dzieki za odpowiedz!
Wiesz moze czy ten zestaw naprawczy bedzie pasowal do kompresora?
http://www.ebay.de/itm/261700026402?ul_noapp=true (http://www.ebay.de/itm/261700026402?ul_noapp=true)
Sprzedawca napisal ze jest kompletny i nic wiecej nie trzeba juz do wykonania regeneracji..
Szczerze mowiac nigdy nie mialem do czynienia z kompresorem.
Tego by-pass actuatora wystepuja trzy rozne numery czesci, czy to jest bez roznicy czy byly jakies zmiany?
-
.. ale ja nigdy nie sprzedawałem mojego XJR'a.
Zestaw wygląda na kompletny, brakuje kleju uszczelniającego do korpusu kompresora.
Cały ten zestaw możesz kupić np w Prema.
Actuatorem nie przejmuj się , nowa część jest nieosiągalna, zostają używane i regenerowane.
-
Czy wie ktos moze jak sondy lambda powinny byc podlaczone? Przednia do prawej wtyczki (stojac przed autem) czy do lewej?
Moglby ktos u siebie to sprawdzic? Albo najlepiej opisac kolory kabli od danej wtyczki oraz do niej przeznaczonej sondy lambda?
Przelaczalem je ale teraz juz sie pogubilem, moze podlaczylem mimo wszystko zle z roztrzepania.
Najlepiej jakbys podjechal gdzies do kogos kto ma IDSa by zrobic orientacje sond lambda w programie Jaguara. Przerwe na swiecy jaka masz? Pamietaj ze swiece musza byc przykrecone kluczem dynamometrycznym, wszystkie tak samo, inaczej tez moze dziwnie pracowac. Dla testów moze zmniejszyc przerwe na swiecach(najlepiej tez podmienic dla sprawdzenia na jakies zwykle NGK czy czampiony) do 0.7mm, jak sie poprawi, bedzie mozna zobaczyc cewki. Wiem ze pisales ze nowe Lucasa, ale ja wlasnie tez mam takie trzy nowe Lucasa i jedna albo dwie mam do wymiany. Rok czasu grzebania mi zajelo zanim sie kapnalem ze to jednak nowe cewki nawalaja :(
-
Gdzies wyczytalem ze te nowe cewki Lucasa to chinczyki sa gdyz Lucas przestal produkowac i kupuje z chin oraz branduje tylko i wylacznie.
Swoja droga jedna cewka zdazyla peknac (nowa 'Lucasa') ale mialem nowa oryginalna w zapasie wiec zamienilem, pozostale widocznie tez nie nadaja sie...
Ok, tak zrobie, 0.7mm przerwe ustawie i zobaczymy... dam znac co z tego wyszlo.
Niby te irydowe sa bezposrednim zamiennikiem i w kazdym aucie sie sprawdzaja genialnie jak dotad a juz w wielu je zdazylem zamontowac...
Swoja droga przeplywomierz na nowy wymieniony i lekka poprawa ale dalej sie trzesie po okolo minucie od odpalenia... przez pierwsza minute jest super.
Kupilem silikonowe przewody podcisnienia Samco Sport we wszystkich dostepnych rozmiarach i wymienie wszystko co sie da. To musi zaczac jezdzic.
Wie ktos jak dorwac oryginalne cewki taniej niz po 1000pln sztuka? Przynajmniej na jaguarclassicparts.com taka widnieje co zreszta zawsze sie pokrywa z cena w ASO. :-cry
-
Cewki na angielskim ebayu znajdziesz. Ja w koncu mialem chwile tez zajac sie cewkami, ze starych 6 cewek, 5 bylo do wymiany bo popekane i strzelaly w pokrywe silnika. Przetopilem lutownica pekniecia w cewkach, obsmarowalem je smarem silikonowym ktory izoluje je, zamontowalem z powrotem i 3 poszly do kosza. Przy pracujacym silniku, i lekko podniesionej cewce do gory ani juz nie strzelaly w pokrywe bokiem, ani nie bylo slychac jak cewka w ogole strzela na trzech. Iskra byla slabiutka.
Nowe cewki kupilem w tamtym jeszcze roku po 3 na raz, 3 Lucasa zalane takim kremowym epoxy od gory, jak w oryginale, a 3 kolejne zalane czarnym epoxy, prawdopodbnie chinszczyzna. 3 cewki Lucasa, niby daja dobra iskre ale czuje jak mi wypada zaplon co pare sekund, podmienialem je pojedynczo i znalazlem jedna przy ktorej po jej wymianie te wypadanie zaplonu zniknelo calkowicie. Oczywiscie problem byl duzo mniejszy przy mnieszej przerwie na swiecach wiec jezdzilem z 0.7mm przez jakis czas, przy fabrycznej iskrze potrafil strzelic na gazie.
Od jakiegos czasu jezdze juz na przerwie fabrycznej, z trzema naprawionymi starymi cewkami i trzema nowymi(zalane czarnym epoxy). Auto pracuje idealnie bez nawet najmniejszej 'czkawki'. Sporo czasu i nerwów zajelo mi dojscie do tego, ze to jednak nowo kupione cewki nawalaja. Z dzisiejszej perspektywy chyba wole oryginalne po naprawie. Przynajmniej wiem, ze sa to porzadne cewki z Japonii :)
PS
Wlasnie znalazlem fakture od cewek zalanych czarnym epoxy, te akurat przyszly oryginalnie z Japonii, pewnie dlatego dzialaja do tej pory.
-
W lipcu 213 r. wymieniałem na " W mojej opinii produkt bardzo estetycznie zapakowany, wykonanie też bez zarzutu, wygląda prawie identycznie jak oryginał Lucasa. Bezproblemowy montaż i pierwsze działanie. Jak dalej zobaczymy, napisze z czasem. Dodam że dla modelu x300 3,2 i 4,0 litra jest ta sama cewka JM5323, cena około 200 zł w sklepie jak się dostanie, u producenta 230." to cytat z tamtego wpisu. Dodam że do tej pory nie mam problemu z cewkami mimo gazu w aucie. Nie wiem czy do xjr jest ta sama cewka ale warto sprawdzić tego producenta.
-
Dziekuje za pomoc, poki co stare cewki popekane zdazylem zalozyc po odizolowaniu ich przystosowana do wysokiego napiecia termokurczliwa koszulka. Silnik pracuje tak samo. Powiedzialbym ze nawet nie przygasa przynajmniej podczas manewrowania na wrzuconym biegu, wiec oryginalne cewki definitywnie daja mocniejsza iskre ale to nie jest problem.
Na ta chwile po skontaktowaniu sie z bardzo pomocnym uzytkownikiem forum zamowilem kompletny zestaw naprawczy kompresora oraz sprawdze zawor bypass kompresora na szczelnosc jak i cisnienie otwarcia oraz wymienie jego o-ring.
Kolektory wydechowe skleilem klejem do 1100*C od Liqui Moly, niestety to rowniez nie byl problem nieszczelnych kolektorow.
Zawor jednokierunkowy przepuszczal minimalna ilosc spalin wiec wymontowalem caly system pompy dodatkowej powietrza i zaslepilem krocce na kolektorach, rowniez zadnej zmiany.
Oj daleka droga, daleka...
Aha, po dlugich poszukiwaniach w internecie oraz przeszukiwaniu dokumentacji technicznej Jaguara... znalazlem! Firma Diamond Electric ( http://diamond-us.com (http://diamond-us.com) oraz http://www.diaelec.co.jp/ (http://www.diaelec.co.jp/) ) produkowala na pierwszy montaz cewki do naszych aut! Jestem pewien na 99%, napisalem im emaila kilka dni temu, niestety poki co nie odpowiedzieli. Najwyzej sprobuje skontaktowac sie z nimi telefonicznie jezeli nie dostane zadnej odpowiedzi.
-
Najmniejsze zamowienie cewek to 40 w diamondzie, wiem bo znajomy japonczyk jakis czas temu zalatwial i rozsylal w swiat zainteresowanym, ale z uwagi na wielkosc minimalna zamowienia przestal je sprzedawac. Blizej Polski, SNG Barrat sprzedaje oryginalne japonskie cewki Diamonda, jakkolwiek tanie to one nie sa:
http://www.sngbarratt.com/ProductDetails.aspx?id=43151348-891a-43b2-9a38-617ea71443cb&b=GB
-
https://milionczesci.pl/cewka-zaplonowa/janmor-cewka-zaplonowa-jm5323-janmor-id396517.php
proszę te z janmora, teraz już bardzo tanio.
-
Swoja droga czy ktos ma jakis schemat podcisnien z xjra? U mnie cos jak podcisnienie wisi za lewym przednim wahaczem... na pewno jest odpiete bo czuje ze tam "ciagnie"...
No i trzymam kciuki za auto kolegi!
-
Na chińskie cewki szkoda czasu i pieniędzy. Oferuję japońskie LHE1510AB znacznie taniej niż SNG.
-
Oryginalne Diamondy japonskie?? Bo 'Made in Japan' to dla mnie za malo...
Znow wiec bedziesz za jakis czas wysylal paczke do Niemiec. ;)
Szczerze mowiac to wymienilem wczoraj napinacz gornego lancucha rozrzadu i niestety w zakresie 1500-2000rpm slychac lancuch... przy 168tys. przebiegu, to mozliwe? Zreszta na starym napinaczu dosyc spore slady zuzycia.
V12 sa jakies karty stalego klienta?
Dzis odebralem paczke z urzedu celnego. Leciala z USA ;-)
Kompletny zestaw do regeneracji kompresora z lozyskami i simmeringami SKF oraz INA, wlasciwy olej, klej anaerobowy i 'coupler' (tlumik drgan) nylonowy, podobno ulepszony w co nie wierze ale juz zaloze...
Podsumowujac dzisiejszy post... gdy juz kompletnie wszystko naprawie w tym aucie to bedzie mi szkoda nim jezdzic. :-boks
Niedlugo zrobie liste wszystkich niespotykanych czesci do tuningu w ofertach znanych oraz nieznanych firm do XJR X300.
-
Silnik znow rowno pracuje, wystarczylo go przepalic i zalac dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy od Liqui Moly, jednakze przy niskich obrotach i szybkim wcisnieciu gazu dlawi sie ale nie zawsze.
-
Teraz to juz sie poddaje...
Nie mam po prostu sily do mojego X300 :-(
Strzela z wydechu, brak biegu jalowego, dusi sie... a tak ladnie jezdzil kilka dni!
Nic juz nie rozumiem nagle bez powodu mu odbilo.
Na poczatku nie odpalal, okazalo sie ze na swiecach nie ma iskry bo byly czarne (nowe swiece!) oblepione taka skorupka cieniutka i go zalewalo, wiec wyczyscilem swiece, wysuszylem, opalilem zapalniczka zarowa i poki byly cieple wkrecilem i odpalil ale pracowal wlasnie tak jak na filmiku...
https://youtu.be/cEREmRW5gps (https://youtu.be/cEREmRW5gps)
-
A wyciągnij listwe wtryskowa i podłącz każdy wtrysk na krótko. Zobacz czy leci mgiełka czy napiernicza strumieniem
-
Dzieki, jutro moze jeszcze uda mi sie to ogarnac, tez myslalem o sprawdzeniu wtryskow ale jak to mozliwe ze nagle sie wysypaly...
Wszystkie szesc.. dam znac, moze uda mi sie zorganizowac test przelewowy w warunkach domowych.
-
Czujnik temperatury dolotowego w zwykłym XJ jest za przepływką na kolanku przewodu dolotowego. Nie wiem jak w XJR ale musi być podobnie.
Odnośnie zalewania przez paliwo, sprawdź proszę na listwie wtryskowej, jest regulator ciśnienia paliwa. Może on być uwalony, i albo blokować paliwo i podnosić ciśnienie na wtryskiwaczach a tym samym zalewanie. Albo też od regulatora idzie przewód podciśnienia do kolektora ssącego, i jak uwalony regulator to może nim puszczać paliwo do kolektora. To by mogło tłumaczyć czarne wszystkie świece, albo sam przewód może być sparciały i zaciąga lewe powietrze.
-
U mnie w 3.2 podbnie sie zachowywał jak odłączałem przepływomierz albo zdejmowałem rure dolotową z przepustnicy. W sumie to też może czujnik położenia przepustnicy jest skopany? Jeśli komputer widzi przepustnice max otwartą to leje paliwo?
-
Przy odpuszczonym gazie czujnik polozenia przepustnicy wskazuje okolo 18.7% jak pamietam. Nie mam pojecia niestety jaka jest prawidlowa wartosc?
Regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej nowiutki okolo miesiac temu zalozylem Boscha tak jak oryginalny, te same numery czesci.
Rurka podcisnienia od regulatora jest rowniez nowa silikonowa Samco Sport.
Sprawdze te wtryski.
Bylem w zaprzyjaznionym ASO i porozmawialem troche z nimi... powiedzieli ze prawdopodobnie punkt zaplonu jest przestawiony badz czujnik polozenia walkow rozrzadu do regulacji badz czujnik polozenia walu korbowego - jest nowy oryginalny, ewentualnie zapchane katalizatory.
KrzysiekEg, czujnik cisnienia w kolektorze ssacym jest, temp. powietrza dolotowego w XJR nie widzialem, moze sie myle ale chyba nie ma takowego?
Dam znac gdy tylko sprawdze te trzy rzeczy. Dziekuje za zainteresowanie :-)
-
Zerknąłem na serwisówkę i faktycznie nie ma tego czujnika w tym miejscu. Xjr jest kosmicznie inny. W ogóle nie mogę znaleźć czujnika o podobnym znaczeniu. A powinien być bo temperatura w dolocie ma istotne znaczenie. Chyba że przepływomierz potrafi podać te dane.
-
Czujnik temperatury dolotu nawet kompletnie odlaczony lub uszkodzony nie powoduje zadnych problemów z jazda.
TPS idle - 18.7% to zdecydowanie za duzo. JA bym jeszcze zerknal cisnienie na listwie paliwa, moze pompa sie konczy?
-
Przepustnica akurat ma dobre otwarcie. To jest smok, potrzeba mu trochę powietrza na postoju. Czujnik wałka da się tam przestawić w ogóle? Raczej jak jest łapany srubka to teza o czujniku odpada.
Sam rozrząd mialby sens, w sensie jego przestawienie.
-
Ale rozrząd by występował przez cały czas. A tutaj raz jest problem a raz nie ma. A jeszcze jedna rzecz, idle valve control, czyli nasz silnik krokowy tudzież regulator biegu jałowego. Sprawdzałeś go. Patrzyłem i występuje on w bloku przepustnicy XJR.
-
Driv3rrrr, czujnik polozenia walkow rozrzadu jest lapany srubka i ma regulacje.
Regulator obrotow biegu jalowego (tzw. silnik krokowy badz idle control valve) nie ma wplywu na mieszanke dostarczana podczas otwarcia przepustnicy a jego definitywnie zalewa w calym zakresie obrotow.
No nic, poki czegos nie zdzialam to dalsza dyskusja nie ma sensu a leze w domu chory od tygodnia.
Dam znac jak tylko sie zajme kociakiem!
-
Jak masz czujnik polozenia przepustnicy na 18.7% przy zamknieciu to na pewno bedzie go zalewac. Czujnik ten dziala w przedziale 0-5V, 18.7% z okolo ~4.7V(bo tyle faktycznie bedzie przy max otwarciu) to prawie 0.9V, a powinno byc ponizej 0.6V gdzies przy zamknieciu.
Nalezy pamietac ze jego wartosc napiecia przy zamknieciu jest zapisana w ECU, wiec jakiekolwiek w nim zmiany i bedziesz musial to ustawic w IDSie pozniej.
-
Katar83 ma rację, jak walczyłem ze swoim, podałem kiedyś link to mojego tematu, to znalazłem gdzieś na angielskim forum temat o czujniku położenia przepustnicy i jego regulacji bez pomocy komputera. Z tego co pamiętam to tam jest taka mała śrubka do regulacji i trzeba cały czas mierzyć napięcie. Potem potrzeba bardzo dużo czasu ale chyba jest możliwość samoprzyuczenia się komputera do nowych ustawień.
-
Mozliwosc jego manualnej regulacji zeby wstrzelic sie w wartosc w ECU jest tylko w zakresie gdzies ~0.05V i to tez na chybil trafil, bo nie wiadomo co jest zapisane w ECU. Generalnie ten pomysl dziala jesli wiemy, ze powiedzmy w ECU jest zapisane 0.58V przy zamknieciu i dobrej pracy silnika po czym chcemy wyczyscic wszystko lub zmienic czujnik na nowy. Wtedy przy przykreceniu nowego na starcie mozemy miec powiedzmy 0.62V i po odpaleniu problemy z wysokimi obrotami. Wtedy regulujemy z powrotem do tego 0.58V i po odpaleniu wszystko powinno dzialac ok. W tym przypadku przy okolo 0.9V przy zamknieciu moze to byc zdecydowanie trudnieszy przypadek i bez kalibracji w IDSie moze sie nie obejsc. Ten czujnik to jeden z najwazniejszych w Jaguarze i bez niego i jego odpowiedniej pracy nie ma mowy o dobrej pracy silnika :)
Czujnik mocowany jest na dwóch srubkach od spodu przepustnicy.
(http://www.jaguarforums.com/forum/attachments/xj-xj6-xjr6-x300-26/11967d1311566498-x300-tps-installation-help-please-fixed-img_20110717_155847.jpg)
Wyglada jakby sie go nie dalo wyregulowac ale w malym zakresie sie na pewno da, co zreszta sam na swojej trzysetce testowalem. Niektorzy nawet potrafia rozwiercac dziury dla wiekszej i latwiejszej regulacji. Dla testów warto go poruszac w malym zakresie od spodu auta przy pracujacym silniku.
-
Genialny temat z tego wychodzi. Dziekuje wam za pomoc.
Po dlugiej walce... rozmowach z wieloma majstrami, z ASO Jaguara, z Wami i dzieki Waszej pomocy oraz sprawdzeniu calego auta okazalo sie ze moj Jag nie wspolpracuje ze swiecami BKR7EIX, czyli irydowymi (swoja dedykowanymi swiecami do tego auta) zamiennikami.
Zalozylem dzis nowe oryginalne swiece EBC8143 a problem z wypadajacymi zaplonami zostal zazegnany.
Szczerze mowiac pierwszy raz w zyciu spotykam sie z tak czulym autem na zastosowane swiece zaplonowe. Wychodzi na to ze 6 oryginalnych swiec w ASO kosztowalo mnie 23€ (z 10% znizka) i teoretycznie bez sensu wymienilem pol auta. Z drugiej strony przynajmniej mam tyle nowych czesci ze nie bedzie raczej sprawial dalszych problemow.
Teraz tylko kwestia czy juz bedzie tak dalej ladnie pracowal? Byc moze problem jest zazegnany tylko na jakis czas... bede na pewno was powiadamial a poza tym sprawdze jak to z ta przepustnica wyglada i innymi sprawami. Przeciez i tak jeszcze nim nie jezdze wiec moge zrobic wszystko perfekcyjnie.
Przy okazji wrzucam krotki filmik. Mam urodziny i kociak znow zyje wiec troche poszalalem ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=xcf6a2sgfis (https://www.youtube.com/watch?v=xcf6a2sgfis)
-
Jaka przerwa w oryginalach a jaka w zamienniku? Może tu był problem
-
Skoro doszedles do tego, że problemem były świece to dlaczego problem nie występował cały czas?
-
Oby dzialal teraz jak najdluzej, jak problem wróci to wiesz gdzie sie zaczepic znowu :)
Swoja droga, mój kot nie pracuje ze swiecami Boscha, jest tragedia po paru kilometrach i limp mode. Próbowane na kilku zestawach. Irydowych nigdy nie próbowalem i pewnie nie wyprobuje, teraz tylko oryginalny champion i smiga jak nalezy :)
-
Nie chcę krakać, ale to raczej nie jest przyczyna. Od czegoś te upalone świece musiały być. Tutaj może być tak, że wymieniłeś świece na nowe, więc są czyste z dobrą przerwą i przewodnością. A jak się znowu zasyfią to może problem się powtórzyć. I prawdą jest że turbo silniki potrzebują dobrych świec, podobnie miałem w volvo turbo benzyna, zwykłe świece niby z katalogu nie dawały rady.
-
ja w 3.2 tez mam irydowe, tylo beru. Chodzi normlanie.