FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: mihalczyk w Czerwiec 08, 2016, 22:39:26 pm
-
Witam, szukałem xjta ale trafiłem na fajnego stypa 4.0, mam pytanie po czym poznać ze taki stype mógłbyc po przekładce? Nie mowię o typowych rzeczach dla wszystkich aut(lampy, niedoróbki itd) tylko coś czego nieda sie zmienić albo jakiś sposób gdzie to sprawdzić. Jutro jadę go sprawdzić dokładnie na stacji i na kompie, bo swieci mu silnik ale podejrzewam ze to przepustnica. Jeżeli okaże sie ze to nie jest Anglik, a problem jest tylko z przepustnica to będę posiadaczem swojego pierwszego kota. Przepustnica objawia sie tym ze zalewa go za bardzo i po klepnięciu w pedał gazu porostu najpierw go zalewa a pózniej dopiero dostaje kopa? Szarpnięcia w tym nie czuje specjalnie ale znajomy mówi ze odczuwał lekkie. Pare pytań ale byłbym wdzięczny za pomoc albo jakieś rady na co zwrócić uwagę jeszcże?
-
Nie podniecaj się tak, tylko poczytaj na forum o silniku 4.0, a dowiesz się jakie z tym koszta się wiążą. Angol nie jest tu problemem.
-
Cats system fault pisało na blacie. Sam mam s klasę z 1986 tam to sa dopiero koszta.. Chyba ze sie mylę
-
Klasa S z tamtych lat to pryszcz
-
Sugerujecie ze nie zda egzaminu na dojazdy do pracy i rozpadnie sie po drodze, dziennie 100km. Części nie sa specjalnie drogie, ale auto jest aż tak awaryjne?
-
Skrzynia padaka, silnik porażka, nikasil, wadliwy rozrząd. Nie wierzysz, poczytaj.
Jak do amorów przedni idą przewody to daruj sobie. Gwarantowane problemy.
Części tanie? Chyba używki na allegro.
-
nie pakuj się w 4.0 poczytaj trochę ,poszukaj lepiej czegoś po 2002r. czyli 4.2
-
A nie masz możliwości sprawdzenia auta po numerze VIN?
-
Mam nr vin ale zaden vin dekoder mi nic nie mowi, pokazuje producenta wielka brytania, gościu powiedział, że to nie przekładka. Dzisaj będe to fizycznie sprawdzał, no zobaczymy.. Nowy rozdzielacz do s klasy z tych lat to 5 tysiecy zlotych, zepsułem go już 2 razy.. za każdym razem kupiłem używke. Czyli to auto kompletnie nie nadaje się do dalekich tras? Ktoś tym jeździ, jaki jest w takim razie złoty środek, wypytuje o tego 4.0 bo mam propozycje zamiany auta za auto.
Nikasil był stosowany szeroko w latach 1990 przez Audi, BMW, Ferrari, Jaguar Cars czyli w bmw e32 też pewnie bym coś takiego znalazł
-
Podaj VIN, rozkoduję.
-
Wysłałem PW
-
Podaj VIN, rozkoduję.
A czy mogę i ja podesłać swój VIN?
Chętnie poznam jakiego koloru moja eska była kiedyś ;)
-
jest cats fault, zawieszenie mam cats, czy możliwe, że to dotyczy zawieszenia? Możliwe, że zostało zmienione na zwykłe i dlatego świeci?
-
Lemo1029, 3-literowy kod koloru znajdziesz na tabliczce znamionowej (PAINT).
Co do CATS-a, możliwy defekt amortyzatorów, wiązki, sterownika lub zostały wymienione na zwykłe .
-
Jak sprawdzić czy silnik ma nikasil? Jest to zakodowane w vinie? Czy tylko po numerze silnika, wyczytałe mze nikasil w jaguarach stosowany był do sierpnia 2000 r. Auto jest z 2001 więc możliwe ze jest już bez, chyba, że s-type z silnikiem 4.0 wszystkie miały nikasil
-
Numer silnika i data produkcji da odpowiedź czy jest czy nie ma nikasilu cats system sam mam i jest ok tylko twardo
4.0 to padaka szukaj 4.2
Serwisuje Jaguary i czasem jeżdżę nimi i 3.0 i 4.0 sam mam 4.2 więc wiem że ten 4.0 jest do dupy
-
Jak 2001 produkcja to juz bez nikasilu. Jedrzej ma taki, nachulane prawie 300 tys i z silnikiem jest wporzo ale za to skrzynia mu padła bo sa gowniane
-
Od czego ta skrzynia pada? Przy emeryckiej jeździe? Dzisaj podepnę go do kompa zobaczę co w nim jak bd git to go wezmę
-
4.0 bez nikasilu, silnik dzaiła, nie powiem że źle, jest pewny i niezawodny. 280kkm bez zająknięcia, z tym że rozrząd z plastiku jest już dawno w koszu. Skrzynia to jest taki szajs, że nie warto się nawet zastanawiać, jeśli masz tam fordowską (znaczek odlany na obudowie, z tyłu po lewej u dołu) to odwróć się wsiadaj w merca, i ciesz się że masz samochód, którym do domu dojedziesz. Cats fault, zawias zepsuty, nie stać Cie na kopułkę, to nie masz siana na zawias Cats, i na wymiany skrzyń. Czytaj jak masz znawców pod ręką, teraz bym 4.0 nie kupił, tylko 4.2 stype R jeśli nie to 3.0 albo 4.2 czyli V6 albo V8 mnie osobiście nie interesują inne silniki niż V8, dlatego nie wiedząc o co chodzi, kupiłem 4.0 i wymieniam sobie skrzynie. Jaguar ze skrzynią 5r55n zapewnia mi stały kontakt i dobre znajomości z Giermkiem z Szamotuł, dzięki nie mu to działa.
-
4.0 bez nikasilu, silnik dzaiła, nie powiem że źle, jest pewny i niezawodny. 280kkm bez zająknięcia, z tym że rozrząd z plastiku jest już dawno w koszu. Skrzynia to jest taki szajs, że nie warto się nawet zastanawiać, jeśli masz tam fordowską (znaczek odlany na obudowie, z tyłu po lewej u dołu) to odwróć się wsiadaj w merca, i ciesz się że masz samochód, którym do domu dojedziesz. Cats fault, zawias zepsuty, nie stać Cie na kopułkę, to nie masz siana na zawias Cats, i na wymiany skrzyń. Czytaj jak masz znawców pod ręką, teraz bym 4.0 nie kupił, tylko 4.2 stype R jeśli nie to 3.0 albo 4.2 czyli V6 albo V8 mnie osobiście nie interesują inne silniki niż V8, dlatego nie wiedząc o co chodzi, kupiłem 4.0 i wymieniam sobie skrzynie. Jaguar ze skrzynią 5r55n zapewnia mi stały kontakt i dobre znajomości z Giermkiem z Szamotuł, dzięki nie mu to działa.
Kolego Jedrzej a mógłbyś mi powiedzieć jakie dokładnie miały choroby te skrzynki które wymieniłes???
-
Koledzy, bardzo dziękuje za pomoc, temat do zamknięcia jeżeli tak to wyglada, podziękowałem za wymianę, teraz zaczynam szukać 4.2 na wymianę ;) ochłonołem podeszłem do tematu na chłodno, potrzebuje auto pewne. Chyba dużo szukania przedemna, bo teraz juz wogole sie w tym zgubiłem :) jakby był ktoś na Śląsku chętny na pomoc przy zakupie niech powie gdzie sie odezwać. :)
-
Pytam bo mam problem ze swoją a że kociak jest mi najwyraźniej przeznaczony a że z powodu tymczasowego braku funduszy nie mógłbym tak sobie 3razy skrzynki zmieniać, to dlatego zacząłem szukać i szukać jakby to naprawić i się okazuje że te skrzynki nie są takie złe. Bo jedynym głównym problemem tych skrzyń są sprężynki (valve springs) w płycie sterującej które z biegiem lat najzwyczajniej w świecie się odkształcają lub nawet potrafią się złamać co z kolei doprowadza do spadku ciśnienia albo wzrostu kanaliki w płycie są wtedy źle dotknięte albo niewystarczająco otwarte co z kolei doprowadza do złej pracy skrzyni oraz zacinanie się elektrozawrow (solenoid pack). A to da się tanio samemu naprawić o ile skrzynia nie jest zjarana a sama skrzynia takie moje zdanie jest fajna jak i to że ma np zaslepke na kielichu przez którą można spuścić olej z konwertera
-
Szwagier myśle, że to nie jest TYLKO
-
Myślę że w większości Tylko ale sam się przekonam niedługo
-
No głównie pada sterowanie czyli płyta z zaworami - to fakt. Mechanicznie nie jest taka straszna. Natomiast czy regeneracja płyty w kwocie 1500 zł to tanio to bym polemizowal
-
No głównie pada sterowanie czyli płyta z zaworami - to fakt. Mechanicznie nie jest taka straszna. Natomiast czy regeneracja płyty w kwocie 1500 zł to tanio to bym polemizowal
To i tak niska cenę podales w moim przypadku jakbym chciał regenerowana płytę oraz elektrozawory to koszt w Polsce ok 2500-3000 pln za te dwie rzeczy ale na szczęście to Forda skrzynia i w USA za to samo z przesylka wyjdzie ok800pln ale poszedłem jeszcze dalej można samemu zregenerować płytę i mieć pewność że zrobi kolejne 150-200tys km czekam na odpowiedź z USA i zdobede same sprężynki zrobione nową technologią lepsze od oryginału Z elektrozaworami ufam że jest ok że nie spalone ścieżki i wystarczy wyczyścić cały zabieg jest banalnie prosty wystarczy kanał klucz dynamometryczny glebokosciomiesz benzyna apteczna trochę odwagi powiem tak jak ktoś umie trzymać klucz w ręku jak dziecko lepić babki z piasku to da radę
-
Moja pierwsza zdechła, były objawy że nie zawsze wpinała D, czasem przy ostrym kick-down wbijała na luz, aż któregoś razu po zatrzymaniu na światłach zostałem na środku, zwlokłem na bok wrak i laweta. Zmieniała biegi komputer nie wykazał żadnego problemu, ale nie ciągnęła. Padła diagnoza że konwerter skoro to tak pięknie się zmienia, wcześniej drygało coś, brzęczało, trzepało. Po regeneracji konwertera dalej to samo, irytacja, tel do wąskiego, prikaz do Szamotuł, tel do Giermka, nowa skrzynia. Po wymianie od razu był problem, więc zdechła szybko, reklamacja, trzecia odrazu przysłana, przez majówkę czekałem na montaż długo, i teraz bangla jak nówka. Druga nie zmieniała na dwójkę, tryb awaryjny, czasem zmieniała, częściej nie, ruszała powolnie, aż zaczęła śmierdzieć, zaniechałem dalszego mordowania, zjechałem na parking i kolejna laweta...
-
A kolego mogę zapytać gdzie robili Ci ten konwerter? Nie chcę się wymadrzac ale trochę nie potrzebnie na siłę probowales na tym D opóźniony start sprężynka to forward złamana albo poprostu zmęczenie materiału spadek ciśnienia nie dociska kosza z tarczami i skrzynia się ślizga palą w się te tarczki wręcz przy wymianie olej ze skrzyni strasznie śmierdzi
Słuchajcie koledzy bardzo dużo jest w necie na temat tej przeklętej przez Was skrzyni 5r55n informacji włącznie z filmikami opisanymi objawami jak co i jak naprawić to naprawdę prosta skrzynia nie musicie się jej bać a kocur 4.0 nie zasłużył na te ciągłe psioczenie na ten model w Stanach te części są za naprawdę śmieszne pieniądze bo cały nowy środek czyli tarcze itp itd to co się zużywa razem z uszczelkami można mieć za 400-500$ gdzie w Polsce same uszczelki to 500-600pln (nie mówię o sterowaniu)
-
Ja też nie rozumiem czemu jadą tak po 4.0 1999. 50 tys już za mną z tym silnikiem i można powiedzieć że bez problemu zrobiłem cewki i rozrząd i śmiga jak dziki. Jak się kupuje szajs żeby było tanio to potem tak jest. Tak samo jak wszyscy narzekają na MB W220 że lipa a u nas w domu 6 lat i jedyne co padło to amor jeden i sprężarka klimy.
-
Ja też nie rozumiem czemu jadą tak po 4.0 1999. 50 tys już za mną z tym silnikiem i można powiedzieć że bez problemu zrobiłem cewki i rozrząd i śmiga jak dziki. Jak się kupuje szajs żeby było tanio to potem tak jest. Tak samo jak wszyscy narzekają na MB W220 że lipa a u nas w domu 6 lat i jedyne co padło to amor jeden i sprężarka klimy.
Stary już Cię lubię :-super
-
Ja też nie rozumiem czemu jadą tak po 4.0 1999. 50 tys już za mną z tym silnikiem i można powiedzieć że bez problemu zrobiłem cewki i rozrząd i śmiga jak dziki. Jak się kupuje szajs żeby było tanio to potem tak jest. Tak samo jak wszyscy narzekają na MB W220 że lipa a u nas w domu 6 lat i jedyne co padło to amor jeden i sprężarka klimy.
hmmm... z kolei po drugie ta skrzynia to jest szmelc... Myślisz że takich szpeców jak Szwagier dorzucają do gównianej skrzyni gratis??? i myślisz że wszyscy mają czas na naprawę tego bubla, i chęć tak się tak jak on angażować? (Słowo uznania i szacunku dla kolegi, zapisałem nawet posty) Dobra skrzynia charakteryzuje się tym że działa, i się nie sypie, 5r55n się psuje podobnie do ryby na słońcu, więc jest gówniana, dlatego po niej jadą, kupiłem samochód działała, jak wszystko, az się zepsuła, więc ją wymieniłem. Nowa działa, ale jej nie wierzę. Wiem że znów będzie wielki wybuch, tylko nie wiem kiedy, póki co zgodnie ze specyfikacją olej filtr, diagnostyka, i jazda.
ZF działa Szwagier się nudzi samochody jeżdżą, nikt nie zarabia. 5r55n się sypie wszyscy zarabiają na głupku który gówno kupił.
-
Jedrzej dzięki za szczerość i pomimo Twoich przygód spróbuję sam naprawić i zobaczymy ile to pochodzi i odrazu pytanko czy w którejś z tych skrzyń Ci co to robili wymieniali tą płytę sterująca?????? ps. przy okazji może się czegoś nauczę i prawdopodobnie jakbym miał kasę też bym wymieniał jak Ty i pewnie też bym psioczyl że to bubel
-
Zrezygnowałem z zamiany a nie zapytałem, czy silnik 4.0 był fabrycznie łączony z inna skrzynia niż ta awaryjna o której mówicie, a jeżeli tak to czy jestem w stanie to jakoś w prosty sposób sprawdzić.
-
W S-typie 4.0 tylko z 5R55N. Szukaj 4.2 tak jak koledzy radzą, a najlepiej po lifcie 2004-
-
Ok, dzieki, tak zrobię, jak będę tak blisko napewno sie odezwę! Jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc
-
Zrezygnowałem z zamiany a nie zapytałem, czy silnik 4.0 był fabrycznie łączony z inna skrzynia niż ta awaryjna o której mówicie, a jeżeli tak to czy jestem w stanie to jakoś w prosty sposób sprawdzić.
4.0 SC w XKR (323KM) jest ze skrzynią mercedesa od W140.
-
Jak podam pw vin to ktos jest w stanie mi go rozkodowac?
-
... co byś chciał się dowiedzieć z Vinu?
-
Chciałem dowiedzieć sie czegoś na temat wyposażenia, bo mam taka mała antenkę na dachu z tylu i ktoś mi powiedział ze jest nieoryginalna, bo żaden xj takiej nie miał a chciałem sie upewnić jak to wyglada po vinie
-
A my jeszcze tu o S-typie rozmawiamy czy XJ?
-
Ale właściwie to o co chodzi? Chyba po wine sprawdzić czy ma fabryczny bulbulator a model XJS-type.