FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Jaguar X-Type w Maj 26, 2016, 21:19:31 pm
-
Witam, jak mogę zwiększyć moc w swoim jaguarze 2.5 4x4 2001 bezyna :) Może kompresor ? :-A
-
Witam, jak mogę zwiększyć moc w swoim jaguarze 2.5 4x4 2001 bezyna :)
Będąc szczery do bólu. Napisze Ci prawdę - zmienić na auto z mocniejszym silnikiem... Próby podnoszenia mocy w wolnossącej jednostce są bez sensu. O ekonomicznym aspekcie tego zabiegu nie wspominając...
-
można kompresorem, turbiną, możesz włożyć V8, zależy czego oczekujesz i ile masz kasy.
-
Jedyne V8 jakie znam to northstar które goni na przód. miałem mniejsze w oldsmobilu aurora, straszne badziewie.
-
Dajmy na to że mam 4 tyś . :-A Czy jednak zostawić tak jak jest :) ?
-
http://www.superchargertuning.com/Jaguar/X-Type/ (http://www.superchargertuning.com/Jaguar/X-Type/) :-hehe
-
Za 4 tys to porządny wydech od początku do końca sie robi. Odpuść sobie albo zmień auto na mocniejsze. Było dopiero podliczane w jakimś wątku. Na odwal 15 kawałków, na porządnie 20-25 tys. Także ładować więcej hajsu do starego dziadka więcej niż on wart to idiotyzm/wariactwo (do wyboru)
-
Ha ha, pisałem o wydech też, ale zaniechałem, to fakt ze nawet całkiem dobry można założyć, i z catoutem, żeby sobie "ryknąć" dla zabawy, gołębie postraszyć.
-
Ile mogę uzyskać wiecej mocy z silnika 2.5 benzyna , poprzez chip tuning ktoś się oriętuje ? :-thank
-
Ile mogę uzyskać wiecej mocy z silnika 2.5 benzyna , poprzez chip tuning ktoś się oriętuje ? :-thank
będzie to bardzo nie wielka wartość... zupełnie nie zauważalna przy użytkowaniu auta... chip ma sens w autach z turbo... w wolnossących jednostkach bez żadnych modyfikacji (i nie mam tu na myśli sportowego filtra powietrza) jest bez sensu
tu masz temat który był ostatnio o podnoszeniu mocy w x-type założony nawet przez ciebie:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,33235.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,33235.0.html)
P.S.
Kolega już doprowadził do sprawności silnik i instalację gazową??? Bo z tego co pamiętam to miał jakieś problemy z przyspieszeniem auta (z mocą)...
-
Wolnossących się z reguły nie chipuje. Nawet nie wiem czy to wykonalne. Nawet jeśli to cena byłaby spora a przyrost tak symboliczny jak przy zalaniu lepszym paliwem ;)
-
Powiem ci że mam dalej problem z tą mocą powyżej 165km/h , może to katalizator ? a może Rezonator bo zamiat niego mam jakiś śmieszy korek nieszczelny.
-
Powiem ci że mam dalej problem z tą mocą powyżej 165km/h , może to katalizator ? a może Rezonator bo zamiat niego mam jakiś śmieszy korek nieszczelny.
Proponuje koledze najpierw odprowadzić auto do jakiegoś ogarniętego mechanika, żeby przywrócił mu pełną sprawność... a dopiero później myśleć o jakimś podnoszeniu mocy czy czymś takim... efekt będzie lepszy niż po chipie...
Zaczął bym od jakiejś hamowni (tylko profesjonalnej, a nie jakiegoś badziewia) żeby sprawdzić jak duży ubytek mocy jest na ten moment w stosunku do serii... a później szukać przyczyny...
-
W takim razie udam się na hamownie sprawdzę ubytek mocy. Do setki mam okolo 8.9 s , wiec jest tak jak powinno, gorzej jest później , no nic zobaczymy za parę dni.Też jest ciekawe to że czasami idze normalnie a czasami 165km/h . jcpf-stanby
-
Wszystko zależne jaka skrzynia i w jakiej kondycji silnik. Śmiało można zrobić te 170km i momentu podnieść o te 40-50nm. Będzie bezpiecznie, a odczuwalnie lepiej
-
:-bry
http://jagmotorproject.blogspot.com/2006/02/motor-project-12-deep-breathing.html (http://jagmotorproject.blogspot.com/2006/02/motor-project-12-deep-breathing.html)
Ja usunąłem tylko pionowe plastiki patrząc jak tutaj:
http://photos1.blogger.com/blogger/3330/1961/1600/1%20baffle%20restriction%20new.jpg (http://photos1.blogger.com/blogger/3330/1961/1600/1%20baffle%20restriction%20new.jpg)
Dodatkowo obniżyłem wlot powietrza o ok 2mm bo był lekko zasłonięty przez obudowę grila.
Lekko przeczyściłem też czujnik temp. powietrza dolotowego ( był tak jakby lekko zakurzony z jednej strony)
Może to tylko efekt placebo ale wydaje mi się że Kocur trochę lepiej się zbiera ;D
-
A tak z ciekawości... co sądzicie o chipie w x type 2,2D 146km ? jest sens czy raczej się w takie rzeczy nie pakować ? :-V
Do jednego i drugiego nie mam najmniejszych zastrzeżeń ale to wiadomo trzeba by podjechać do jakiegoś porządnego serwisu zajmującego się chip tuningiem i niech sprawdzają :) Nigdy nie miałem do czynienia z chip tuningiem a zastanawiałem się nad tym dlatego się pytam,wole tutaj niż w serwisie gdzie powiedzą Tobie to co chcesz usłyszeć...
Według mnie jeżeli auto jest w pełni sprawne i masz skrzynię manualną... to nawet się nie zastanawiaj tylko wgrywaj wirusa (chip)... też podchodziłem do tego tematu z dystansem, ale od kiedy spróbowałem to widzę w tym raczej same plusy... ;) bardzo ważne tylko żebyś podjechał do jakiejś dobrej i renomowanej firmy (gdzie indywidualnie wystroją twoje auto na hamowni, a nie wgrają jakiegoś gotowca)...
Jeżeli masz dpf to też było by się dobrze go od razu pozbyć (fizycznie i programowo)...
Po takim zabiegu nie poznasz auta (oczywiście mam tu na myśli aspekty pozytywne ;) )... tylko podkreślam, że trzeba zaprowadzić auto do osoby mającej pojęcie... bo partaczy u nas nie brakuje...
-
Skrzynie mam manualną i dpf niestety też mam.No i pytanie czy ten fordowski silniczek 2,2 jest dobrym materiałem do chipowania?
Zapytaj HEKO z Ford Club Polska :)
Nie wiem, czy chip, czy może najpierw remap na 155PS (Non-DPF). Dla kogoś kto ma SDD lub JWDS to bezpieczna operacja. Z tego co kojarzę Heko robi DPF Off i EGR Off w nich również. Z doświadczeń kolei co ma Mondeo z tym silnikiem, to po chipie udało się zejść ze spalaniem w mieście dość radykalnie