FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Mazur w Marzec 22, 2016, 22:51:02 pm
-
Serwus,
czy ktoś z Was montował do kota drewnianą popielniczkę i ramkę wokół skrzyni biegów? O ile popielniczka niczym się nie różni od zwykłej to problem może być z ramką wokół skrzyni montowaną z automatu do manuala ze względu na mniejszy otwór na mieszek. Standardowa popielniczka pokryta jest badziewnym nalotem podatnym na zadrapania dlatego skłaniam się ku montażu tego z drewna łącznie z wspomnianą ramką.
Wszelkie rady mile widziane :-super
-
Cześć,
da się to zrobić bez problemów większych (sam też wymieniałem oba elementy). Jeśli chodzi o popielniczkę to sam przedni plastik idzie wyjąć, choć te plastikowe zaciski dosyć mocno trzymają więc uważaj żeby niczego nie połamać ani nie porysować ;) Co do ramki to w automacie brakuje takiego plastiku od spodu, który dociska mieszek od wybieraka, odrobina kreatywności akurat w tym przypadku jest potrzebna bądź też spore umiejętności krawieckie. Moim zdaniem chyba najprościej jest zgrabnie przykleić mieszek od spodu.
Pozdrowienia
-
Zrobione. Zabieg prosty a moim zdaniem efekt końcowy super. Standardowy plastik jest strasznie podatny na zarysowania a ten imitujący drewno dużo trwalszy i do tego elegancko komponuje się z deską rozdzielczą. Oceńcie sami!
-
Moim zdaniem bardzo fajnie wyszło - jakby fabryka tak wypuściła.
-
Zainspirowałeś mnie! Jesli się odrobię to trzasnę sobie takiego moda - wygląda super.
-
Mazur co prawda iksa już nie mam, ale też miałem takie coś zrobić. Zrób proszę zdjęcia lepszej jakości od góry i od dołu, ewentualnie napisz krok po kroku jak to wykonać. Na pewno przyda się innym.
PS. To nie imitacja drewna, to nie Rover. To Jaguar, to drewno tzw fornir przyklejony na aluminium i polakierowany kilka razy dla uzyskania głębi.
Jak nie wiesz jak wstawić zdjęcia, wyślij do mnie na maila.
-
PS. To nie imitacja drewna, to nie Rover. To Jaguar, to drewno tzw fornir przyklejony na aluminium i polakierowany kilka razy dla uzyskania głębi.
Jednej z osób z forum Roverki.pl pękła, przy zdejmowaniu, listwa na desce. To był fornir. Przyjrzałem się kiedyś listwie w swoim, już byłym R400, i tam faktycznie było drewno.
-
Serwus,
lepiej późno nic w cale :)
Efekt końcowy. Wygląda dużo lepiej niż standardowy łatwy w zarysowaniu plastik a koszt nie wielki.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/513133f5b691.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/513133f5b691.jpg.html)
Polecam!
-
Super ! Też sobie tak zrobie :)
Czy części muszą pochodzić z Jaguara europejskiego czy z anglika też będzie OK?
Co do Rovera to tam też jest drewno. Z resztą jakość plastików i wykończenia wnętrza w R400 moim zdaniem pierwsza klasa, zwłaszcza biorąc pod uwagę z jakiego segmentu to auto (jestem posiadaczem R416Si z 1997 roku i byłym klubowiczem roverki.pl).
-
Z Anglika też podejdzie :) Miałem obawy ponieważ otwór na dźwignie w automacie jest wyraźnie mniejszy a manual ma spory skok pracy drążka zmiany biegów ale ostatecznie jest wystarczający. Trzeba się trochę nagimnastykować z mieszkiem żeby go tam zmieścić i zabezpieczyć od dołu ale jak widać da się.
-
Ja niestety finalnie wymieniłem tylko popielniczkę, bo komplet jaki kupiłem okazał się składakiem i ni cholery ramka lewarka nie pasowała mi do reszty drewna.
Ale sama ramka tak jak wspominacie pasuje (obojętnie czy angol czy nie) i da się tam wsadzić mieszek z manuala.
-
Dzięki za podpowiedzi, może uda mi się znaleźć mój kolor w rozsądnych pieniądzach.
We wspomnianym wcześniej R416 też zrobiłem taki zabieg tyle że z samą ramką zmiany biegów (było banalnie łatwe na zatrzaski). I oczywiście część z UK nie pasowała.
A tu byłem przekonany, że z automatu nie podejdzie.