FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: andrew140785 w Luty 04, 2016, 15:29:35 pm
-
Mam taki dylemat w moim 2.0D otóż jestem po wymianie wtryskiwaczy i regeneracji pompy ale auto zarówno wcześniej przed naprawą jak i po teraz miewa przerwy podczas przyspieszania na wyższym biegu. I teraz zastanawiam się czy to nie wina sterownika, oprogramowania czy czegoś innego niż wytryski. Błędów brak, nie dymi wogóle...
Szukam kogos w Warszawie kto zajmuje się takimi sprawami albo zostanie mi ASO >:(
-
Nie wiem co znaczy przerwy przy przyspieszaniu i przy jakich obrotach. U mnie tak przy ok 2000 obr. auto zaczynało się trząść aż w końcu rozlecialo się koło pasowe na wale. Wymieniłem i spokój. Działo się tak ze 3 lata. Wymiana tylko na dayco bo inne się podobno sypią.
-
Przerywa czyli jakby dławi sie silnik. To nie koło pasowe bo tez mam dayco :) to ewidentnie cos z zasilaniem paliwem. Wiele osob z forum forda miało ten przypadek. Do 2000obrotow jest czasem na 4 i 5 biegu taka delikatna przerwa.
-
Sprawdz czujnik polozenia walka rozrzadu. A najlepiej podjedz do mechanika i niech podlaczy pod kompa. Powiedz mu zeby sprawdzil na programie diagnostycznym od jaguara 2.0d i forda mondeo mk3 2.0 tdci. U mnie w wiekszosci prawidlowe bledy wykrywa program od forda.
-
Miałem taki przypadek u siebie (2.0D), błędów nie było na kompie wcale - pomogło przeczyszczenie przepływomierza (choć u mnie przy ostrym bucie potrafił puscić lekkiego bąka)
Zabieg kosztuje ok 9zł (preparat w sprayu do czyszczenia tarcz hamulcowych daje radę) + parę minut roboty.
-
Przepływonierz był czyszczony. Umówiłem sie do Jaguara na sprawdzenie błędów ich kompem. Bo w KTSie nic nic nie wyświetla. Najciekawsze jest to ze nie zawsze tak się dzieje. Mam wrażenie ze jak sa przymrozki to nie ma tego a jak odwilż to pojawia sie to ....
-
Przepływonierz był czyszczony. Umówiłem sie do Jaguara na sprawdzenie błędów ich kompem. Bo w KTSie nic nic nie wyświetla. Najciekawsze jest to ze nie zawsze tak się dzieje. Mam wrażenie ze jak sa przymrozki to nie ma tego a jak odwilż to pojawia sie to ....
Gdybyś używał opcji "szukaj" i czytał moje perypetie z wiązkami w X-ach, to byś nie pisał tego wątku. Na 99.(9)% nai JWDS ani SDD nie wykryje Ci żadnego błędu, nawet w trybie pracy flight recorder.
Sterowanie wtryskiwaczami masz 6 pinów w wiązce te "grube" piny w sterowniku 112-118 o ile dobrze pamiętam. Musisz sprawdzić jaka rezystencję ma wiązka, bo wiadomo dwa piny to stałe zasilanie dla wtrysków, a 4 to impulsy (masa) do cewki. Jak będzie zbyt duży opór, będą się dziać jaja.
Koszt nowej wiązki ok 1200zł. Wiązka od podstaw robiona na zamówienie, bo fabryczna nowa u mnie wytrzymała 5 lat tylko :( a była wymieniana w 2009r.
-
No tak wiązka wiązką tylko że ja nie mam czasu ani możliwości sprawdzenia samemu tego. A dzwoniłem do Jaguara w Wawie i temat jest im znany.