FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Adt81 w Styczeń 13, 2016, 21:00:16 pm
-
Od zakupu Jaga męczyła mnie strasznie uciążliwa przypadłość mojego kota a mianowicie buczenie i wibracja w podłodze przy prędkościach ok 70-85km/h. Doprowadzało mnie to do szewskiej pasji a z racji tego, że niestety nie mam zaufania do okolicznych mechaników trochę trwała lokalizacja przyczyny tej irytacji. Dzisiaj na kanale u sąsiada po oględzinach organoleptycznych zapadła decyzja, że wyciągamy wał napędowy. Luz góra-dół na wyjściu ze skrzyni i luz poziomy na wałku wychodzącym ze skrzyni (słychać stukanie) - uszczelniacz już delikatnie puszcza olej.
Po wymontowaniu wału okazało się jeszcze, że podpora już kiepska, guma dosyć luźna i łożysko chrobocze więc trop chyba trafny. Jutro może uda mi się dostarczyć wał do firmy która regeneruje i wyważa wały natomiast ja zabieram się za odkręcanie tej tylej części skrzyni żeby zobaczyć czy łożysko do wymiany czy może już wybiło obudowę i dlatego jest luz. Czy ktoś z Was już może rozbierał ten element skrzyni - jakieś sugestie, rady ? Szukam jeszcze części i znalazłem uszczelniacz wyjściowy ale potrzebował będę pewnie też to łożysko na wału i uszczelkę od strony skrzyni - wiecie może gdzie to można szybko kupić w jednym miejscu ?
https://drive.google.com/file/d/0B6S1FJpT4KZPMDFEMVBTQWs0YWs/view?usp=sharing (https://drive.google.com/file/d/0B6S1FJpT4KZPMDFEMVBTQWs0YWs/view?usp=sharing)
Na pewno będę potrzebował elementy ze zdjęcia w linku - 074 i 305 plus pewnie łożysko 266. Skrzynia 5R55N.
-
Odpowiem sam sobie :) - może komuś przyda się ta informacja. Trop z wałem okazał się jak najbardziej trafny. Wymieniona podpora, krzyżak oraz waważanie i teraz kotek śmiga aż miło. Wreszcie można normalnie jeździć aż dziwnie nawet teraz bo wcześniej bez patrzenia na licznik słyszałem jak szybko jadę :P.
-
Mi się przyda, możesz podać wszystkie elementy, i skąd wziąłeś, łącznie z cenami? na priv/mail... mi tam też coś trzęsie się, najpierw zrobię to, jak nie to skrzynię.
-
Mi się przyda, możesz podać wszystkie elementy, i skąd wziąłeś, łącznie z cenami? na priv/mail... mi tam też coś trzęsie się, najpierw zrobię to, jak nie to skrzynię.
Jasne - poszło na PW.
-
Poproszę jak można
-
Troszkę za wcześnie się ucieszyłem bo dzisiaj przejechałem się tak około 50km i o ile naprawa wału była konieczna i pomogła na buczenie oraz wibracje powyżej 65km/h to teraz buczy i wibruje jak odpuszczę gaz ale tylko powyżej 70km/h jak dodam gazu jest ok. Poniżej tej prędkości nie ma żadnych objawów. Zdarzy się też że przy 70km/h pojawia się ta wibracja co porzednio ale tylko na chwilę ( czuć jakby na kierownicy to może okolice skrzyni ?) więc obawiam się że uszkodzone elementy wału uszkodziły albo łożysko w skrzyni albo w dyfrze. Śledztwa ciąg dalszy - jedno dziadostwo zniknęło to następne przyszło :-tylko
-
Masz efekty dźwiękowe, na wolnych obrotach, takie jak luźny katalizator? Drążyłem temat, czytałem i pytałem... no i poszło że konwerter. Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju w skrzyni, ale jak to zrobić, i jakie wartości mają być, gdzie wkręcić czujnik ciśnienia oleju, pozostało tajemnicą. Ale wiadomo jest że powoduję drgania na cały samochód. Ogólnie to słaby temat, umarł wtedy.
-
Masz efekty dźwiękowe, na wolnych obrotach, takie jak luźny katalizator?
Nie wszystko to dzieje się powyżej 70km/h - poniżej tej prędkości i na wolnych jest w porządku.
-
może ktoś będzie wiedział posiadam Jaga 4,0 v8 2000r.
od momentu ruszenia gdzies od 30km/h zaczyna drżeć myslalem na poczatku ze drgania wywoluja kola po wymianie felg i opon na zimowe ciagle jest to odczuwalne nie wiem czemu coraz bardziej nie wiem co może być przyczyna.
Może ktoś pomoże :)
Pozdrawiam
Ślesicki Konstanty
-
Ale drży auto czy bardziej kierownica czy to i to?
-
właśnie po kierownicy aż tak nie czuć prawie wogóle raczej całe auto...
-
wał napędowy, lub konwerter. To sa dwie przyczyny najczęściej podawane.
-
To tak jak Jedrzej napisał
-
Napisałem bo tak mi mówiliście, ja na początku Jaguarozy miałem inne zdanie, że czeka mnie wielki wybuch. Jakoś nic nie wybuchło. Jaguaroza nie przeszła.
-
Ewentualnie poloska ktoras zgieta lub piasta przekoszona
-
Dzięki Panowie, a znacie może jakiegoś mechanika od takich rzeczy w Poznaniu lub Łodzi? bo do tych miast mam najbliżej a w moim mieście nawet nie ma żadnego elektryka samochodowego który by miał program do jaguarów, a też muszę sprawdzić na komputerze silniczki od klap nawiewów w kabinie bo nie chodzi mi ogrzewanie.
Pozdrawiam
Ślesicki Konstanty
-
Jak nie chodzi grzanie calkiem to elektrozawor albo moduł
-
może ktoś będzie wiedział posiadam Jaga 4,0 v8 2000r.
od momentu ruszenia gdzies od 30km/h zaczyna drżeć myslalem na poczatku ze drgania wywoluja kola po wymianie felg i opon na zimowe ciagle jest to odczuwalne nie wiem czemu coraz bardziej nie wiem co może być przyczyna.
Może ktoś pomoże :)
Niestety auto drży już na postoju właśnie stoi u mnie na hali od piątku wal i reszta ok
Ogrzewanie się robi
-
Przeglądam "Workshop manual" i znalazłem interesujące info dotyczące ustawienia kąta wału względem wyjścia ze skrzyni i wejścia do dyfra. Okazuje się, że ten kąt można i należy wyregulować za pomocą podpory wału z tym, że wg instrukcji podczas wymiany wału na nowy (wyważanie uznaję jako wymiana) należy ten kąt ustalić za pomocą PDU. Dodatkowo instrukcja mówi, że nie należy pod żadnym pozorem demontować łączników gumowych z wału ale to podejrzewam, że chodzi tylko o sytuację zwykłego demontażu wału i ponownej jego instalacji. Jeśli dobrze szukam to skrót PDU to Portable Diagnostic Unit - ktoś coś wie na ten temat ? Nie zwróciłem jeszcze wcześniej na to uwagi ale przy demontażu przed wyważaniem na 2 z trzech śrub od strony dyfra były dodatkowe nakrętki - myślałem, to tylko jakaś kontra (nie zainstalowałem ponownie) ale instrukcja pisze coś na temat "balancing nut". Przez nieodpowiedni wspomniany już kąt i być może brak nakrętek problem wibracji nadal występuje.
"1.
NOTE:
If a new driveshaft is installed, correct the driveline angle as required. For additional information, refer to
<<205-00>>
NOTE:
If a new driveshaft is installed, refer to PDU to establish the correct location for the balance nut if required."
Pytanie teraz jak ustalić ten właściwy kąt dla wału i co z tymi nakrętkami ?
-
Z tego co pamietam kąt ustalany jest do jakiegos elementu we flanszy chyba. Przejrzyj dokladnie, tam chybq jest opisane jak to ustawić.
-
Hmmm.... to ja dorzuce swoje żeby kolejnego wątku nie tworzyć a temat zbliżony. Czytałem różne wątki i było w nich o szarpaniu auta przy przerzucaniu z P na D, lub R na D i D na R, P na R itp co zresztą w moim 4.0 jest podobnie początkowo myślałem że to skrzynia bo ma uszkodzone sterowanie ale jak zacząłem czytać Wasze wpisy to coś mi nie halo bo Wasze przecież sprawne a to samo się dzieje. I co odkryłem wyjechałem na kanał zaciagnalem ręczny wyrzuciłem N zbieglem pod kota zlapalem za wal i zacząłem nim obracać jakie wielkie było moje zdziwienie że jest Luz ok 0,5-1cm między wałem a dyfrem :-boks stąd też czasami zapewne macie trudności w przesunięciu wybieraka jak auto na pochylym itp albo te delikatne szarpnięcie przy zmianie w zależności pewnie jak się wał obróci względem dyfra i czy do przodu czy do tyłu chcemy ruszyć, często nic nie szarpie, od tamtej pory ręczny chociaż u mnie nie ma aż takiej tragedii. A teraz pytanie do znawców czy taki Luz można naprawić? Nowy dyfer? Czy te modele tak mają?