FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kocurrro w Październik 30, 2015, 09:23:21 am
-
Witam! Jaguar x type 2.5 2002 r. gaz.
Mam do wymiany
- rozrząd,znalazłem na allegro taki
http://allegro.pl/jaguar-x-type-2-5-v6-rozrzad-kompletny-i5415130655.html
- świece
http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-2-5-v6-200km-irydium-lpg-i5737563606.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-2-5-v6-200km-irydium-lpg-i5737563606.html)
- sonda lambda w katalizatorze
http://allegro.pl/sonda-lambda-czujnik-jaguar-x-type-2-5-v6-awd-04r-i5034288836.html (http://allegro.pl/sonda-lambda-czujnik-jaguar-x-type-2-5-v6-awd-04r-i5034288836.html)
- uszczelki kolektora ssącego
http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-uszczelka-kolektora-i5705012449.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-uszczelka-kolektora-i5705012449.html)
Proszę o pomoc czy te części się nadają . :-hjavascript:replaceText(' :-help', document.forms.postmodify.message);elp
-
Nadaja. Tylko pytanie brzmi czemu chcesz wymieniać rozrząd i to na uzywke? Co do swiec to w tych bodajze trzeba przerwę zmniejszyć. Uszczelek jest w sumie 12 (6 dolnych i 6 gornych) Ja kupowalem zamiennik po 25zl sztuka. Te z linka sa dolne
-
Byłem w serwisie Jaguara http://lr.pl/land-serwis-warszawa-serwis-land-rover-jaguar
i stwierdzili że rozrząd jest do wymiany, auto chodzi w trybie awaryjnym, jedzie do 3 tys obrotow i koniec,nie ma mocy.
Jaki jest kopszt nowego rozrządu?
dziekuje za szybka odp.
-
Witam! Jaguar x type 2.5 2002 r. gaz.
Mam do wymiany
- rozrząd,znalazłem na allegro taki
http://allegro.pl/jaguar-x-type-2-5-v6-rozrzad-kompletny-i5415130655.html
- świece
http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-2-5-v6-200km-irydium-lpg-i5737563606.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-2-5-v6-200km-irydium-lpg-i5737563606.html)
- sonda lambda w katalizatorze
http://allegro.pl/sonda-lambda-czujnik-jaguar-x-type-2-5-v6-awd-04r-i5034288836.html (http://allegro.pl/sonda-lambda-czujnik-jaguar-x-type-2-5-v6-awd-04r-i5034288836.html)
- uszczelki kolektora ssącego
http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-uszczelka-kolektora-i5705012449.html (http://allegro.pl/jaguar-s-type-x-type-uszczelka-kolektora-i5705012449.html)
Proszę o pomoc czy te części się nadają . :-hjavascript:replaceText(' :-help', document.forms.postmodify.message);elp
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale wydaje mi się że chcesz wstawić używany rozrząd ?
-
Byłem w serwisie Jaguara http://lr.pl/land-serwis-warszawa-serwis-land-rover-jaguar
i stwierdzili że rozrząd jest do wymiany, auto chodzi w trybie awaryjnym, jedzie do 3 tys obrotow i koniec,nie ma mocy.
Brzmi to dość mało wiarygodnie. Rozrząd albo jest dobry, albo jest po silniku. Tryb awaryjny z powodu rozrządu?? Ale niech będzie że się nie znam...
-
Weź lepiej sam odczytaj błędy wtedy kiedy jest tryb awaryjny. I napisz jakie masz błędy.
-
Coś mi tu śmierdzi serwiso - ściemą.
Tryb awaryjny możesz mieć od sondy choć ja jeździłem bez problemu rok z uszkodzoną sondą w kacie.
Awaryjny możesz mieć tak samo od starych świec jak i nieszczelności dolotu.
Czyli w zasadzie od wszystkiego - bez podania błędów to czytanie z fusów i to zaschniętych ... ::)
Jaki masz przebieg ?
-
Nierząd w tych silnikach jest wieczny, prawie jak i w 4.2. Zresztą jak to stwierdzili jak to trzeba zdejmować pokrywę rozrządu i sprawdzać luz....ehhh jacyś magicy
-
Nie magicy tylko chłopaki po prostu chcą zarobić - "jak nie wiesz o co chodzi to na pewno chodzi o kasę" - święta zasada ...
-
Tyle, jeszcze nie zerwanych pasków, łańcuchów, i pomp wodnych, wywaliłem , do śmieci i na złom, a mogłem sprzedać jako sprawne.... :-cry
-
No właśnie byłem u różnych mechanizmów i twierdzili że katalizator i takie tam oogólnie koszty 2000 zł!
No i pomyślałem że najlepiej udać się do specjalistow. Połączyli pod komputer,posluchali wzięli 170 i orzekli że sonda lambda w katalizatorze, świece - bo nie były wimeniane od jakiś 25 tys km. No i słyszą lancuch ze cos nie tak.
Czyli najlepiej wymienić sondę i świece i zobaczyć co dalej się będzie działo?
-
ale powiedzieli, 170 ukradli, i sonda im "W" katalizatorze wyrosła??? co za nieudacznicy, kłamcy niedouczeni! żadnej diagnozy, tylko przeczytali komunikat kodów, i wywróżyli rozrząd z kuli... dalej nic nie wiesz. Świece na komputerze sprawdzili też? :-thumpdown
-
Przebieg 235 tys.
-
ale powiedzieli, 170 ukradli, i sonda im "W" katalizatorze wyrosła??? co za nieudacznicy, kłamcy niedouczeni! żadnej diagnozy, tylko przeczytali komunikat kodów, i wywróżyli rozrząd z kuli... dalej nic nie wiesz. Świece na komputerze sprawdzili też? :-thumpdown
No a gdzie jest sonda w V6, jak nie na środku puszki katalizatora, między jednym a drugim wkładem?
-
Mam ponad 270 000 i nie mam problemu z rozrządem.
Świece do wymiany po 25 tys km ?????? Ty chyba założyłeś jakieś od Fiata 126p bo nawet zwykle muszą wytrzymać 35 tys, a jak lepsze to nawet 100 tys.
Do czytania kodów to kupiłem skanerek za 10 Funtów (60 PLN) i mam go na zawsze ... a oni ukradli Ci 170 PLN ...
-
któryś z expertów pisał, że taki skanerek z allegro za 20, 40 plus przesyłka będzie czytał kody, przez blutglut z androidem pracuje. Więc jest dostępny.
-
Mój skaner jest na kabelku do gniazda diagnostycznego i się sprawdza - polecam zakup takiego skanerka i wożenie go w aucie - nic cię w trasie nie zaskoczy ... a na pewno nie zaskoczy cię koszt skanera w serwisie ;D
-
któryś z expertów pisał, że taki skanerek z allegro za 20, 40 plus przesyłka będzie czytał kody, przez blutglut z androidem pracuje. Więc jest dostępny.
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=obd%20bluetooth&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-3-0907 (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=obd%20bluetooth&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-3-0907) ja bym pierwszy z brzegu brał.
I w przypadku androida https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&hl=pl lub na iphone'a coś odpowiedniego co obd ogarnia i do podstawowej diagnostyki silnika wystarczy. Jak już będziesz wiedział jakie błędy to albo x-type workshop manual, albo google albo forum i znajdziesz co w tej sytuacji robić.
-
Mój skaner jest na kabelku do gniazda diagnostycznego i się sprawdza - polecam zakup takiego skanerka i wożenie go w aucie - nic cię w trasie nie zaskoczy ... a na pewno nie zaskoczy cię koszt skanera w serwisie ;D
Na kabelku? Wlaczasz go do gniazda i czytasz bledy na pudelku do ktorego idzie kabel ?
To wygodniejsze niz moj ktory bezprzewodowo pokazuje mi bledy na Samsung Galaxy S3!
Mozesz podac namiary na Twoje ustrojstwo? :-thank
-
Ja mam coś takiego:
http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-FORD-FAULT-CODE-READER-CAR-ENGINE-SCANNER-DIAGNOSTIC-RESET-EOBD-OBD2-CAN-BUS-/391167702239 (http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-FORD-FAULT-CODE-READER-CAR-ENGINE-SCANNER-DIAGNOSTIC-RESET-EOBD-OBD2-CAN-BUS-/391167702239)
ale wybór na Ebay jest spory
Ważne że czyta dobrze i kasuje błędy - sprawdzony tez u sąsiada w Peugeot.
-
Dzieki za info.
Kupie go wkrotce - bo jest sprawdzony u ciebie i moge go przelaczyc na francuski.
Jag tez jest w listingu marek ktore obsluguje. :-thank
-
Ok Panowie,czyli co najlepiej zrobić?
Z tego co zrozumiałem najlepiej wymienić sonde lambda i sprawdzic stan swiec.
Mechanik powiedział że gdzieś do silnika dostaje sie lewe powietrze,co moze byc przyczyną?
Dzieki za pomoc.
http://allegro.pl/sonda-lambda-isuzu-trooper-jaguar-s-x-type-xj-xk-i4949045930.html (http://allegro.pl/sonda-lambda-isuzu-trooper-jaguar-s-x-type-xj-xk-i4949045930.html)
Czy ta sonda bedzie ok?
Jaguar x type 2.5 V6 02 rok
-
Ja kupiłem używkę i nie mam problemów i przynajmniej wiedziałem że podejdzie. Jeśli nowa to tylko Denso.
-
Nie lepiej dołożyć i nową kupić? Skąd wiadomo ile wytrzyma używka?
-
Jak lewe powietrze to mogą być uszczelki kolektora.
Ale proszę Cię, zrób sam diagnostykę, pokaż jakie masz błędy i wtedy będzie można coś pomyśleć, bo "mechanik powiedział" mnie nie przekonuje.
-
ok. Tak zrobie i dam znac. dzieki za pomoc ;-)
-
...tez sie zdziwilem ze chcieli wymieniac swiece po przebiegu 25 000 kms.
Dziwne wielce to...
-
Kody błędów
-P0301
-P0303
-P0305
-P1313
-P0191
-P1646
-P1000
-P1646
-Random / multiple cylinder misfire detected
-cylinder 1,3,5 misfire detected
-manufacturer control
-fuel rail pressure sensor a circuit range performance
-
świece i cewki się kłaniają, wg mnie reszta moze być tym spowodowana
-
Czyli do wymiany te trzy cewki i wszystkie świece? A uszczelki kolektora też może być powodem?
-
Jak juz będziesz robil swiece to wymień i uszczelki
-
Ok. Czyli do wymiany
-świece, uszczelki,cewki.
W serwisie mówili że sonda lambda do wymiany. Czy z tych błędów tak wynika?
Dziękuje za pomoc.
-
Ja bym proponował zamianę cewek miejscami. Obstawiam zatkany katalizator ten przy grodzi - u mnie też były te pierwsze cztery błędy. Do tego trzeba zrobić przelew albo emulator żeby nie było błędu ciśnienia na lpg.
P1646 to sonda, bank 1, sensor 1, czyli sonda przed katalizatorem po stronie grodzi.
-
Ok. Czyli wymienić sonde najpierw? Cewki i świece wraz z uszcxrlkami narazie odłożyć? Co znaczy trzeba zrobić przelew lub emulator? Proszę o wyrozumiałość :-) bardzo dziękuje za pomoc!
-
Ok. Czyli wymienić sonde najpierw? Cewki i świece wraz z uszcxrlkami narazie odłożyć? Co znaczy trzeba zrobić przelew lub emulator? Proszę o wyrozumiałość :-) bardzo dziękuje za pomoc!
Sondę jak wymienisz, to jest szansa, że będzie jeden błąd mniej, jeszcze nie przerabiałem tego tematu, ale wyglądało, jakby było to możliwe do zrobienia bez zrzucania kolektora. Grzebiąc już przy sondzie pierwszej, proponuję wykręcić sondę drugą (tą z puszki katalizatora) i zaglądnąć tam do środka - jak będzie widać, że rozsypany, to możesz być pewien, że błędy P0301,3,5,13 wynikają z rozsypanego katalizatora - chociaż jak tak myślę, to łatwiej te prace wykonać bez kolektora.
Do tego bym się ograniczył póki co, jak już zobaczysz co w katalizatorze jest to się pochwal i będziemy myśleć co dalej. Nie wiem jakiego masze mechanika i ile Cię kasuje za zrzucenie kolektora, ale ja bym świece, cewki i uszczelki zostawił do czasu wyjaśnienia stanu katalizatora.
Jeśli chodzi o przelew lub emulator - w jagu masz układ paliwowy bez powrotu paliwa do baku. W przypadku jazdy na benzynie, wszystko działa, czujnik mierzy ciśnienie paliwa, wtryski się otwierają, pompa paliwo pompuje, i ciśnienie ma dla uproszczenia powiedzmy 3bar. Kiedy jedziesz na gazie, wtrysku nie pracują i w wielkim uproszczeniu dzieją się takie rzeczy, które powodują błąd ciśnienia paliwa. Rozwiązaniem problemu jest zrobienie tzw. przelewu czyli powrotu paliwa do baku, lub założenie emulatora, który będzie odpowiednio oszukiwał sterownik, emulując ciśnienie. Może niebawem będę właśnie taki temat przerabiał, to się podzielę co zrobiłem w celu rozwiązania tego problemu.
-
Brawo Wojtek!
W przystepny sposob wytlumaczyles laikom funkcje przelewu i emulatora.
Mnie - a wlasciwie mojego kota te problemy nie dotycza - smigamy na Pb 95.
Nie wynika to z mojej rozrzutnosci - tylko z obawy ze amortyzacja kosztow instalacji LPG
przy malych rocznych przebiegach i niestety brak absolutnej pewnosci ze ta
instalacja pracowac bedzie bez zarzutu - nie jest sprawa pewna i oczywista.
I jeszcze jedno - z czym sie nie zgadzam- ale musze respektowac aby sie nie wychylac.
W Zabolandii Jaguar z LPG to poprostu obciach, podobnie jak wypasione Audi,BMW
lub Mercedes z hakiem do holowania przyczepy kampingowej.
Tubylcy uwazaja ze jak sie ma na Jagura - trzeba miec rowniez na benzyne - a hak
na przyczepe kampingowa jest oznaka braku srodkow na porzadny pokoj w hotelu.
Tak sie tu sprawy maja. :)
-
Wypadanie zapłonu nie ma nic do rozsypanego kata, szczególnie jeśli błąd jest od sondy przed katem. Jag ma tak czułe oczujnikowanie, że mocno zapchany kat wywalił by błąd od drugiej sondy. Błąd sondy masz z 1 banku, wypadanie zapłonu również z rzędu cylindrów dla tego banku. Co zrobić na początek to osobiście bym ogarnął to tak:
- oscyloskop pod sondę i zobaczyć jak ona tam działa w ogóle, chyba że pod kompem też można zerknąć ale odczyt będzie wolniejszy
- cewek i świec narazie nie ruszaj
- do tego jak kolega wyżej wspomniał ogarnąć temat pompy paliwa
-
Brawo Wojtek!
W przystepny sposob wytlumaczyles laikom funkcje przelewu i emulatora.
Mnie - a wlasciwie mojego kota te problemy nie dotycza - smigamy na Pb 95.
Nie wynika to z mojej rozrzutnosci - tylko z obawy ze amortyzacja kosztow instalacji LPG
przy malych rocznych przebiegach i niestety brak absolutnej pewnosci ze ta
instalacja pracowac bedzie bez zarzutu - nie jest sprawa pewna i oczywista.
I jeszcze jedno - z czym sie nie zgadzam- ale musze respektowac aby sie nie wychylac.
W Zabolandii Jaguar z LPG to poprostu obciach, podobnie jak wypasione Audi,BMW
lub Mercedes z hakiem do holowania przyczepy kampingowej.
Tubylcy uwazaja ze jak sie ma na Jagura - trzeba miec rowniez na benzyne - a hak
na przyczepe kampingowa jest oznaka braku srodkow na porzadny pokoj w hotelu.
Tak sie tu sprawy maja. :)
Dobrze że sie z tym nie zgadzasz bo takich idiotyzmów dawno nie slyszalem. Karawaning to zupełnie inna przygoda niż pobyty w hotelach, wiec chyba sie żabojadom cos popieprzyło. Strach pomyslec co sądzą o rozbijaniu namiotu.
-
Wypadanie zapłonu nie ma nic do rozsypanego kata, szczególnie jeśli błąd jest od sondy przed katem. Jag ma tak czułe oczujnikowanie, że mocno zapchany kat wywalił by błąd od drugiej sondy. Błąd sondy masz z 1 banku, wypadanie zapłonu również z rzędu cylindrów dla tego banku. Co zrobić na początek to osobiście bym ogarnął to tak:
- oscyloskop pod sondę i zobaczyć jak ona tam działa w ogóle, chyba że pod kompem też można zerknąć ale odczyt będzie wolniejszy
- cewek i świec narazie nie ruszaj
- do tego jak kolega wyżej wspomniał ogarnąć temat pompy paliwa
Trust me, I'm an engineer - przerabiałem to u siebie. Rozsypany i zatkany katalizator powodował wypadanie na 1,3,5 + błąd losowego wypadania banku 1.
Proszę bardzo oto moje błędy, które były przy rozsypanym i zatkanym katalizatorze:
(http://images77.fotosik.pl/105/a26b0eec3243de63m.png) (http://images77.fotosik.pl/105/a26b0eec3243de63.png)
P1236 raczej ma związek z ciśnieniem paliwa na LPG.
-
To zwracam honor. Musiałeś mieć zajebiście zapchany, że tak cofało spaliny aż zapłon wypadał :D
-
To zwracam honor. Musiałeś mieć zajebiście zapchany, że tak cofało spaliny aż zapłon wypadał :D
Gdzieś tam, w którymś wątku jest foto katalizatora. Tak - był bardzo zapchany, bo tak się niefajnie rozsypał.
Generalnie jeździł mułowato, ale bez błędów dopóki sobie spaliny upuszczał dołem silnika (przez uszczelkę miski). Po uszczelnieniu miski, przestał cieknąć olej z miski ale pojawiły się te błędy. Najbardziej było to odczuwalne na zimnym silniku - na ciepłym jakoś jechał. Żeby wywołać problem, wystarczyło odpalić zimny silnik, zapiąć D i dać pedał w podłogę, dokręcił się do 3000rpm, po czym zaczął szarpać i wpadał w tryb awaryjny. Jak mu się odpuściło to potrafił wrócić do normalnego stanu i jakoś tam jechał.
-
Dzięki Panowie! Biorę się za katalizator i dam znać.
-
Hmmm.. od soboty mam zagazowanego kocura, nie ma emulatora, nie ma przelewu. Na chwilę obecną po ok. 50 km przejechanych nie ma checka. Ciekawe czy później się P0191 pojawi, czy nie...
-
...to tak tez mozna? Bez przelewu - ani bez emulatora?
Naiwnie myslalem ze instalacja LPG wymaga jednego lub drugiego.
Teraz widze, ze jest jeszcze trzecia mozliwosc. Ciekawe... :)
-
Istnieje opcja że ma staga serii q (qbox czy qmax) i sterownik gazu mu sam kasuje błędy
-
Istnieje opcja że ma staga serii q (qbox czy qmax) i sterownik gazu mu sam kasuje błędy
Nie, nie ma. Nie ma połączenia z obd. Jeszcze nie ma, ale będzie, ale nie po to żeby błędy kasowało.
Co ciekawe tak jak już tu pisałem. W poprzednim moim jaguarze błąd 0191 wyeliminowałem przez odłączenie emulatora. Tam byłaś opcja że był przelew zrobiony bo gaz zakładał poprzedni właściciel. Teraz dokładnie wiem co mam, i nie ma emulatora i nie ma przelewu i póki co jeździ. Zobaczymy co będzie dalej. Dziś kolejne 50 km przybyło bez błędów.
-
No to Panowie,wszystko jasne. Nie sprawdziło się żadne z Waszych przypuszczeń.
Poszła uszczelka na głowicy a przy okazji chłodnica jest do wymiany(spuchnieta do maximum)
Katalizator jak nowy,sonda też.
-
No to Panowie,wszystko jasne. Nie sprawdziło się żadne z Waszych przypuszczeń.
Poszła uszczelka na głowicy a przy okazji chłodnica jest do wymiany(spuchnieta do maximum)
Katalizator jak nowy,sonda też.
A po wężach nie było czuć, że twarde jak kamień?
Co dalej będziesz robił?
-
Głowice do roboty i nowa chłodnica.no i przegub ssię już rozsypał.
-
napisz koszty, bo sam się prawie o taką akcję otarłem. ::)
-
Szlif dwoch głowic 600-1000 zł,zależy w jakim stanie. Nowa chlodnica - 500 zl.Przegub-?? Uszczelki -??Robota mechanika ok.500 zl
Jak dobrze pojdzie-2000
Jak źle -3000zl
-
silnik wyciągany czy da się to rozebrać bez tego?
-
Bez wyciagania sie to robi. Mozna najwyżej lekko opuścić zeby bylo wygodniej sie dostac do drugiej glowicy
-
To chyba nie jest cena tylko za szlifowanie głowic. Szlifowanie jednej głowicy, to się w 50zł powinno mieścić.
-
Witam!Pozwolę sobie wtrącić dwa zdania od siebie,bo piszecie trochę o tym co akurat robię w swoim - 2.1V6.Kontrolka silnika.emulatory pod sondy i takie tam .... półśrodki,rezultat?-ok.3 tys. obr.,mrugająca kontrolka i szarpanie silnika oraz zaskoczenie - wyciek oleju na nowej uszczelce pod miską.Wyjąłem obydwa katalizatory - ten przy chłodnicy w środku stopiony żużel - sypie się i kruszy,ten od strony przegrody,niby cały ale też nie wiem czy nie zapchany a jeśli nawet to nie wiem jak długo na nim pojadę.A nie stać mnie drugi raz na taką pracę - zwłaszcza przy przegrodzie silnika,nawet za 1 tys.zł. - nie podejmę się a jeszcze trzeba to złożyć...obydwa katalizatory oddaję do regeneracji w Zgierzu pod Łodzią - ja mam bliżej i o 1/3 taniej niż w Tarnowie,gdzie trochę kręcili nosem.Obydwa do 1tys.zł., do dwóch tygodni...pozdrawiam ;)
-
No więc jestem po gruntownym remoncie kota. Tzn.
Wymienie mam nadzieje wszystkie wady.
1.Głowica(do wymiany)
2.Uszczelka pod głowicą(nowa uszczelka,ślusaż itp.)
3.Dwie cewki (do wymiany)
4.Chłodnica (nowa)
5.Wysprzęglnik(do wymiany)
To tak z grubsza...
Fura chodzi pięknie.. wreszcie czuje te 200 KM
Jaki według Was powinien być tego koszt?
-
szpilki głowicy stare czy nowe??
ps. jak by ktoś potrzebował mam komplet oryginalnych szpilek
-
W każdym aucie bezwzględnie nowe śruby do głowicy.
-
no właśnie tylko nowe jestem ciekaw co mechanik zrobił bo one nie sa tanie :-tylko