Autor Wątek: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)  (Przeczytany 13204 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 23, 2015, 20:56:07 pm »
Jak juz będziesz robil swiece to wymień i uszczelki
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Kocurrro

  • Gość
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 23, 2015, 21:18:58 pm »
Ok. Czyli do wymiany
-świece, uszczelki,cewki.
W serwisie mówili że sonda lambda do wymiany. Czy z tych błędów tak wynika?
Dziękuje za pomoc.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 23, 2015, 21:50:59 pm »
Ja bym proponował zamianę cewek miejscami. Obstawiam zatkany katalizator ten przy grodzi - u mnie też były te pierwsze cztery błędy. Do tego trzeba zrobić przelew albo emulator żeby nie było błędu ciśnienia na lpg.

P1646 to sonda, bank 1, sensor 1, czyli sonda przed katalizatorem po stronie grodzi.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2015, 22:46:35 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Kocurrro

  • Gość
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 23, 2015, 23:57:09 pm »
Ok. Czyli wymienić sonde najpierw? Cewki i świece wraz z uszcxrlkami narazie odłożyć? Co znaczy trzeba zrobić przelew lub emulator? Proszę o wyrozumiałość :-) bardzo dziękuje za pomoc!

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 24, 2015, 13:58:18 pm »
Ok. Czyli wymienić sonde najpierw? Cewki i świece wraz z uszcxrlkami narazie odłożyć? Co znaczy trzeba zrobić przelew lub emulator? Proszę o wyrozumiałość :-) bardzo dziękuje za pomoc!
Sondę jak wymienisz, to jest szansa, że będzie jeden błąd mniej, jeszcze nie przerabiałem tego tematu, ale wyglądało, jakby było to możliwe do zrobienia bez zrzucania kolektora. Grzebiąc już przy sondzie pierwszej, proponuję wykręcić sondę drugą (tą z puszki katalizatora) i zaglądnąć tam do środka - jak będzie widać, że rozsypany, to możesz być pewien, że błędy P0301,3,5,13 wynikają z rozsypanego katalizatora - chociaż jak tak myślę, to łatwiej te prace wykonać bez kolektora.
Do tego bym się ograniczył póki co, jak już zobaczysz co w katalizatorze jest to się pochwal i będziemy myśleć co dalej. Nie wiem jakiego masze mechanika i ile Cię kasuje za zrzucenie kolektora, ale ja bym świece, cewki i uszczelki zostawił do czasu wyjaśnienia stanu katalizatora.
Jeśli chodzi o przelew lub emulator - w jagu masz układ paliwowy bez powrotu paliwa do baku. W przypadku jazdy na benzynie, wszystko działa, czujnik mierzy ciśnienie paliwa, wtryski się otwierają, pompa paliwo pompuje, i ciśnienie ma dla uproszczenia powiedzmy 3bar. Kiedy jedziesz na gazie, wtrysku nie pracują i w wielkim uproszczeniu dzieją się takie rzeczy, które powodują błąd ciśnienia paliwa. Rozwiązaniem problemu jest zrobienie tzw. przelewu czyli powrotu paliwa do baku, lub założenie emulatora, który będzie odpowiednio oszukiwał sterownik, emulując ciśnienie. Może niebawem będę właśnie taki temat przerabiał, to się podzielę co zrobiłem w celu rozwiązania tego problemu.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 24, 2015, 15:47:04 pm »
Brawo Wojtek!

W przystepny sposob wytlumaczyles laikom funkcje przelewu i emulatora.
Mnie - a wlasciwie mojego kota te problemy nie dotycza - smigamy na Pb 95.
Nie wynika to z mojej rozrzutnosci - tylko z obawy ze amortyzacja kosztow instalacji LPG
przy malych rocznych przebiegach i niestety brak absolutnej pewnosci ze ta
instalacja pracowac bedzie bez zarzutu - nie jest sprawa pewna i oczywista.

I jeszcze jedno - z czym sie nie zgadzam- ale musze respektowac aby sie nie wychylac.
W Zabolandii Jaguar z LPG to poprostu obciach, podobnie jak wypasione Audi,BMW
lub Mercedes z hakiem do holowania przyczepy kampingowej.
Tubylcy uwazaja ze jak sie ma na Jagura - trzeba miec rowniez na benzyne - a hak
na przyczepe kampingowa jest oznaka braku srodkow na porzadny pokoj w hotelu.

Tak sie tu sprawy maja.    :)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 24, 2015, 17:01:59 pm »
Wypadanie zapłonu nie ma nic do rozsypanego kata, szczególnie jeśli błąd jest od sondy przed katem. Jag ma tak czułe oczujnikowanie, że mocno zapchany kat wywalił by błąd od drugiej sondy. Błąd sondy masz z 1 banku, wypadanie zapłonu również z rzędu cylindrów dla tego banku. Co zrobić na początek to osobiście bym ogarnął to tak:
- oscyloskop pod sondę i zobaczyć jak ona tam działa w ogóle, chyba że pod kompem też można zerknąć ale odczyt będzie wolniejszy
- cewek i świec narazie nie ruszaj
- do tego jak kolega wyżej wspomniał ogarnąć temat pompy paliwa
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 24, 2015, 17:31:57 pm »
Brawo Wojtek!

W przystepny sposob wytlumaczyles laikom funkcje przelewu i emulatora.
Mnie - a wlasciwie mojego kota te problemy nie dotycza - smigamy na Pb 95.
Nie wynika to z mojej rozrzutnosci - tylko z obawy ze amortyzacja kosztow instalacji LPG
przy malych rocznych przebiegach i niestety brak absolutnej pewnosci ze ta
instalacja pracowac bedzie bez zarzutu - nie jest sprawa pewna i oczywista.

I jeszcze jedno - z czym sie nie zgadzam- ale musze respektowac aby sie nie wychylac.
W Zabolandii Jaguar z LPG to poprostu obciach, podobnie jak wypasione Audi,BMW
lub Mercedes z hakiem do holowania przyczepy kampingowej.
Tubylcy uwazaja ze jak sie ma na Jagura - trzeba miec rowniez na benzyne - a hak
na przyczepe kampingowa jest oznaka braku srodkow na porzadny pokoj w hotelu.

Tak sie tu sprawy maja.    :)

Dobrze że sie  z  tym nie zgadzasz bo takich idiotyzmów dawno nie slyszalem.  Karawaning  to zupełnie  inna  przygoda  niż pobyty w  hotelach, wiec chyba sie żabojadom cos  popieprzyło. Strach pomyslec co sądzą o rozbijaniu namiotu.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 25, 2015, 11:50:39 am »
Wypadanie zapłonu nie ma nic do rozsypanego kata, szczególnie jeśli błąd jest od sondy przed katem. Jag ma tak czułe oczujnikowanie, że mocno zapchany kat wywalił by błąd od drugiej sondy. Błąd sondy masz z 1 banku, wypadanie zapłonu również z rzędu cylindrów dla tego banku. Co zrobić na początek to osobiście bym ogarnął to tak:
- oscyloskop pod sondę i zobaczyć jak ona tam działa w ogóle, chyba że pod kompem też można zerknąć ale odczyt będzie wolniejszy
- cewek i świec narazie nie ruszaj
- do tego jak kolega wyżej wspomniał ogarnąć temat pompy paliwa
Trust me, I'm an engineer - przerabiałem to u siebie. Rozsypany i zatkany katalizator powodował wypadanie na 1,3,5 + błąd losowego wypadania banku 1.
Proszę bardzo oto moje błędy, które były przy rozsypanym i zatkanym katalizatorze:


P1236 raczej ma związek z ciśnieniem paliwa na LPG.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 25, 2015, 15:13:00 pm »
To zwracam honor. Musiałeś mieć zajebiście zapchany, że tak cofało spaliny aż zapłon wypadał :D
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 25, 2015, 15:46:29 pm »
To zwracam honor. Musiałeś mieć zajebiście zapchany, że tak cofało spaliny aż zapłon wypadał :D
Gdzieś tam, w którymś wątku jest foto katalizatora. Tak - był bardzo zapchany, bo tak się niefajnie rozsypał.
Generalnie jeździł mułowato, ale bez błędów dopóki sobie spaliny upuszczał dołem silnika (przez uszczelkę miski). Po uszczelnieniu miski, przestał cieknąć olej z miski ale pojawiły się te błędy. Najbardziej było to odczuwalne na zimnym silniku - na ciepłym jakoś jechał. Żeby wywołać problem, wystarczyło odpalić zimny silnik, zapiąć D i dać pedał w podłogę, dokręcił się do 3000rpm, po czym zaczął szarpać i wpadał w tryb awaryjny. Jak mu się odpuściło to potrafił wrócić do normalnego stanu i jakoś tam jechał.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Kocurrro

  • Gość
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 26, 2015, 16:46:23 pm »
Dzięki Panowie! Biorę się za katalizator i dam znać.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 878
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 29, 2015, 21:02:51 pm »
Hmmm.. od soboty mam zagazowanego kocura, nie ma emulatora, nie ma przelewu. Na chwilę obecną po ok. 50 km przejechanych nie ma checka. Ciekawe czy później się P0191 pojawi, czy nie...
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 30, 2015, 19:58:38 pm »
...to tak tez mozna?  Bez przelewu - ani bez emulatora?
Naiwnie myslalem ze instalacja LPG wymaga jednego lub drugiego.

Teraz widze, ze jest jeszcze trzecia mozliwosc. Ciekawe...  :)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Remont Kota (rozrząd,świece,sonda lambda)
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 30, 2015, 20:10:05 pm »
Istnieje opcja że ma staga serii q (qbox czy qmax) i sterownik gazu mu sam kasuje błędy