FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Zebazdan w Październik 08, 2015, 20:53:48 pm

Tytuł: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 08, 2015, 20:53:48 pm
Witam,
stałem się szczęśliwym posiadaczem s type 3.0. Niestety komputer wskazuje brak przejścia na 4 cewce, postanowiłem wymienić najpierw świece, jutro mam zamiar to uczynić (świece denso). Nie jestem pewien czy to naprawdę cewka a świece i tak przy 99 tys. mil wymienić trzeba. Gdybym miał tylko taki problem z moim pięknym kotem to myślę, że jakoś doszedłbym do rozwikłania nie równej pracy. Lecz jak to u kota nie tylko pazury ranią. Skrzynia nie przełącza się na piąty bieg (liczyłem kilka razy i sam nie wiem czy to czwarty czy piąty bieg, przy 90 km/h mam 2,8 tys. obrotów na biegu ostatnim. Może ktoś zerknie u siebie a może ktoś zna to na pamięć). Nie muszę chyba pisać, że skrzynia wskakuje na tryb awaryjny bo to u większości jak czytałem  się pojawia :-tylko. Jutro też wjadę na kanał i sprawdzę elektrozawory bo to raczej one winne są tego, no może sterownik a mam cały czas nadzieję że to jakaś przerwa w połączeniu:). Dodam, że nie ma wycieków, nigdy nie był stuknięty, stan prócz lekkiej korozji na spodzie i nadkolach nie pozostawia nic poza pięknem swojej sylwetki.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 08, 2015, 21:46:18 pm
Na 90% elektrozawór nie "puszcza"
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Październik 08, 2015, 21:58:09 pm
z pamięci , ale przy 100km/h mam 1600-1700 obr/min
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 08, 2015, 22:12:13 pm
Tak też myślę, że elektrozawór. Ale mam dwa pytania, jeden elektrozawór czy dwa bo z 3 biegu na czwarty no może z 2 na 3ci mam szarpnięcie przy zmianie a właśnie oglądam schemat pracy elektrozaworów i z tego co widzę pracują nad 5tką dwa zawory? I przed wejściem w tryb awaryjny prawie zawsze dzieje się to przy zmianie z 3 na 4ty bieg i automatycznie wskoczy na 3ci i tak do wyłączenia silnika itd...... :-thumpdown Pytanie kolejne skąd kupić w dobrej cenie nowe cewki a nie używane?
Pozdrawiam i dziękuję
Ps.
szukam i kupię na pewno s type 4.0 lub 4.2 w najbliższym czasie, pytanie w nawiasie :D czy tam też występują te same problemy?
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 08, 2015, 22:38:43 pm
Cewki to popatrz katalog iparts.pl. IC sobie odpusć chyba ze masz znajomego z upustami bo sobie marżę ładują jak za mokre zboże.
Co do skrzyni to 5 biegowa była montowana do końcówki numeru VIN M45254. Wszystko powyżej tej końcówki ma 6 biegowe ZF'ki z którymi praktycznie nie ma problemu ale krążą legendy i raczej prawdziwe bo to samo dzieje się w Beemkach E60 i E65, że roczniki 2002,5-2004 miewają problemy z płytą sterownika oraz jej tłoczkami. Wyrabiają się w nich gumowe główki i płyta przy zmianie biegów "tłucze", stąd pojawiają się szarpnięcia przy zmianie biegów z 1 na 2, oraz z 5 na 4, 3 na 2 i czasami 2 na 1.

A pisząc po silnikach - 4.0 ma jeszcze tą koślawą 5 biegową
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Październik 08, 2015, 22:54:08 pm
Mam 4.0 z 2001, i już mnie forum tak nastawiło, że wiem o tym, że moja skrzynia wkrótce wybuchnie, wiem że jest klockiem śmieci, i dlatego wypchałem świnkę kilkoma tysiącami, i wiem że już przepadły... mam tylko nadzieję, że uda się to zamienić na dobrą używkę...  :-trudno
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 08, 2015, 22:55:15 pm
Dzięki po stokroć!!
czy ktoś zajmuje się regeneracją elektrozaworów?
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 08, 2015, 22:57:32 pm
Ja tak pisze, że koślawa ale tak naprawdę wszystko zależy jak się trafi. Niektórzy na tych skrzynkach podobnie jak w X'ach przejeżdżają blisko 300 tys km i skrzynia dopiero po tym nalocie zaczyna się odzywać. Podobnie z ZF'kami - jedni 500 tys, a innemu padnie po 200 tys i nie mówię tylko o tej wadzie co napisałem.

Nie ma reguły ale no odsetek tych padających 5 biegówek w dość szybkim czasie jest spory

Kolego elektrozawory kupuje się nowe. Ich wymianę określa się regeneracją płyty sterującej.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 08, 2015, 23:11:28 pm
:)) jako mechanik z zamiłowania,  chyba genetycznie zostałem nastawiony na motoryzację, muszę jutro zobaczyć kota od dołu :-K czego nie da się rozebrać wyślij kota to zje jak "ześmierdnie"")) zakochałem się w nim, no może nie koniecznie w tej sztuce ale szkoda mi tego kota "rozbierać niczym rzeźnik"  bo ma klasę.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 09, 2015, 14:08:34 pm
Czy skrzynia 6-cio biegowa od silnika 2,5  - 2002r  pasuje do 3.0 - 1999r?
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 09, 2015, 15:32:36 pm
Pasuje jeśli skrzynia od 2.5 nie jest już 6 biegowa.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 09, 2015, 15:40:56 pm
Może źle zadałem pytanie. Czy jeżeli kupię s type 2,5 benzyna z 6-cio biegowym automatem z 2002 czy tam 2004 roku, to czy ta skrzynia biegów będzie pasowała do s type 3.0 który ma obecnie 5-cio biegowy automat i jest z 1999 roku? Chodzi mi głównie o mechanikę (połączenie z silnikiem) ale też pewnie przełożenia ma inne.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Październik 09, 2015, 16:49:39 pm
Ja tak pisze, że koślawa ale tak naprawdę wszystko zależy jak się trafi. Niektórzy na tych skrzynkach podobnie jak w X'ach przejeżdżają blisko 300 tys km i skrzynia dopiero po tym nalocie zaczyna się odzywać. Podobnie z ZF'kami - jedni 500 tys, a innemu padnie po 200 tys i nie mówię tylko o tej wadzie co napisałem.

Nie ma reguły ale no odsetek tych padających 5 biegówek w dość szybkim czasie jest spory

Kolego elektrozawory kupuje się nowe. Ich wymianę określa się regeneracją płyty sterującej.

wymieniałem elektrozawory w styczniu - koszt samej płyty 1720
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 09, 2015, 17:02:10 pm
Może źle zadałem pytanie. Czy jeżeli kupię s type 2,5 benzyna z 6-cio biegowym automatem z 2002 czy tam 2004 roku, to czy ta skrzynia biegów będzie pasowała do s type 3.0 który ma obecnie 5-cio biegowy automat i jest z 1999 roku? Chodzi mi głównie o mechanikę (połączenie z silnikiem) ale też pewnie przełożenia ma inne.

Przede wszystkim trzeba zmienić wybierak wewnątrz auta. Co się dodatkowo wiąże z przełożeniem przycisków od ESP i trybu sportowego. Mocowanie do silnika bodajże takie samo ale do przerzucenia również sterownik + trzeba go dograć do auta i tu może być największy problem. Otóż może być tak, że z racji iż Jag w tych latach nie przewidywał skrzyni 6 biegowej to po prostu nie będzie się dało tego dograć do nr VIN.

Ogólnie zabawa raczej by wyszła porównywalnie co regeneracja całej skrzyni. Więc się nie opłaca. Za te piniundze zrobisz sobie elektrozawory i jeszcze zostanie kasy ;)
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Zebazdan w Październik 09, 2015, 20:01:48 pm
300 funciaków za całego  s type 2,5 z 2002 a 400 za 2004 rok także nie wiem kolego:))
ale cały czas pracuję nad zaworami.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 09, 2015, 20:45:40 pm
Pytałeś o przełożenie skrzyni, a nie o koszt całej fury :P. Ale ile by to nie kosztowało ze względu na elektronikę raczej zmiana z 5 na 6 jest to nie do zrobienia.
Możesz kupić używaną skrzynię z auta o pewnym przebiegu i najlepiej aby skrzynia była na aucie które jeździ jeszcze żeby obadać jak zmienia biegi. Wymienisz olej i śmigasz dalej. Jeśli byś znalazł takiego z nalotem do 100 tys mil to myślę, że można się pokusić o przełożenie używanej 5 biegówki.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Październik 10, 2015, 00:42:37 am
270 tysięcy na liczniku ,w piątce (2001 V8), jeszcze chodzi, ile ma naprawdę, nie wiem, więc mam pytanie, ile kosztuje taka pewna używka, z konwerterem? mam zamiar umieścić na półce, kompletną, w razie niemca... bo skoro to taki bubel, to moja już niewiele przetrwa...
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 10, 2015, 01:08:07 am
Jedrzej jesli dziala wporzo to spoko do 300 dotrzyma albo i lepiej. Jak pisałem,  jede  zrobi 300k drugi 200k. Taka loteria. Jeszcze dużo zalezy czy oliwa byla zmieniana chociaz co te 80-100 tys
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Październik 10, 2015, 01:20:53 am
z tym to mam pierdolnika, co 30, tyś, w każdym automacie i manualu , nawet w moim starym mikro swifcie, zawsze z filtrami, na nowe, niezależnie od kosztów, olej tyko markowy zgodny z zaleceniami, a i tak wychodzi taniej niż remont. hihi.  W silniku co 10 tyś zima - 12 tyś lato.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 10, 2015, 01:33:15 am
Skrzyni nie musisz co 30 tys. Normalna zmiana to 60-80 tys. Oleje przekładniowe sa pierunsko wytrzymałe, szczególnie te do dyfrow.  Chyba ze ciagasz cos albo tryb jazdy zero - jedynkowy. Jeśli taki tryb to i silnik co 5-7 tys. Ja mam pierdolca w tej materii bo inżyniera bronilem z olejów :D
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Październik 10, 2015, 01:38:18 am
no to grats! jeżdzę bezmandatowo, zawsze na ciepłej maszynerii, nigdy gaz w podłodze zanim się nie nagrzeje. a do manuali wlewam dextron III zawsze... i wymieniam co 30 tyś, nie wiem czemu, chyba przez kadetta, tam tak ponoć trzeba było.
Tytuł: Odp: Brak 5-tego biegu S type 3.0, 1999r.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 10, 2015, 01:58:38 am
Do manuali obecnych lepiej lac to co producent przewiduje. Fakt faktem przekladniowki sa zblizone do siebie no ale...wiesz jak to tersz to jest :)