FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: BeciaCK w Wrzesień 30, 2015, 21:22:48 pm

Tytuł: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: BeciaCK w Wrzesień 30, 2015, 21:22:48 pm
Witam, jestem szcześliwą posiadaczką X Type 2.0 kombi z 2004 roku. W ubiegłym roku regenerowana pompa wspomagania ukł, kierowniczego, w lipcu wymiana uszczelniacza między skrzynią a silnikiem. I okazuje się że znowy cieknie olej nie wiadomo skąd i znowu pompa niby się leje. kolor wycieku jest prawie czarny i oleisty, mnie osobiście wydaje się że to jest olej silnikowy. Mechanik stwierdził że musze pompe wspomagania wymienic i wtedy bedzie mógł dokladnie sprawdzic skąd ten wyciek. Coś mi się wydaje że ktos mnie chce naciagnąć na ewentualne koszta, bądź jest kiepskim mechanikiem. Proszę o ewentualne wskazówki, będę wdzięczna.  ;D
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Wrzesień 30, 2015, 23:32:53 pm
A mi się wydaje że olej do wspomagania jest czerwony. Wydaje mi się też że ten Twój mechanik jest do .... co to za naprawianie - wymienić pompę i wtedy się zobaczy skąd cielnie - po to jest mechanikiem aby to ustalić bez zbędnych napraw.
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: bodi w Wrzesień 30, 2015, 23:35:37 pm
a mi się wydaje, że we wspomaganiu jest płyn hamulcowy a nie DEXTRON
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Wrzesień 30, 2015, 23:41:22 pm
To Ci się źle wydaje - wg. serwisówki ma być DEXTRON III, no chyba że chcesz hamować kierownicą ...
Do hamulców: Hydraulic fluid to Jaguar specification ESA-M6C25-A, Super DOT-4, parafin-free.
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 30, 2015, 23:43:08 pm
Po primo jak we wspomaganiu moze być płyn hamulcowy...no kolego bodi zastanów sie.
W X-Type, S-Type jest DEXTRON III koloru CZERWONEGO (jak każdy Dextron)

Koleżanko wyciek masz raczej oleju silnikowego. Proponuje umyć miejsce podejrzanego wycieku i chwilowo obserwować + do obserwacji stan oleju silnikowego.

cyberda wyprzedziłeś mnie  :-clap
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Wrzesień 30, 2015, 23:52:25 pm
Bodi po prostu się pomylił i tyle - to rzecz ludzka.

Wkurza mnie tylko podejście mechanika naciągacza - jak przyjechała kobieta Jaguarem to dziana i trzeba ciągnąć ile się da.
Dlatego wszystko co mogę robię w swoim sam (pomijając oczywiście ceny angielskich mechaników i jakość ich pracy)

Proponuję poszukać innego mechanika - ustalić miejsce wycieku to powinien umieć nawet praktykant w warsztacie.
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 30, 2015, 23:53:27 pm
Koleżanko napisz skąd jesteś to może polecimy jakiegoś mechanika :)
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: BeciaCK w Październik 01, 2015, 21:34:47 pm
 ;DDzięki wszystkim za zainteresowanie. Wiem, że płyn do wspomagania jest czerwonawy, po za tym byłyby braki w zbiorniku. Sprawdzam regularnie poziom oleju silnikowego, równiez wspomagania. Jestem z okolic Kielc, więc stawiam dużą kawe za namiar na dobrego mechanika. Silnik był myty wiem mniej więcej skąd  ten wyciek jest.  A może ze skrzynią jest cos nie tak, czy może to być olej skrzyni biegow? Znając życie i moje szczeście będę mieć z kotuniem problem. :-thumpdown
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 01, 2015, 22:47:28 pm
Nie wykluczone tez,  ze znowu uszczelniacz walnął
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: BeciaCK w Październik 01, 2015, 22:49:49 pm
Nie wykluczone tez,  ze znowu uszczelniacz walnął
Uszczelniacz wymieniany dwa razy ostatnio okolo 2 tyg temu.
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 01, 2015, 22:52:48 pm
Ale 2x w krótkim odstępie czasu?
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: BeciaCK w Październik 01, 2015, 22:58:33 pm
Ale 2x w krótkim odstępie czasu?
No właśnie. jeżdżę na ten warsztat od 5 lat, najpierw z vectrą poźniej mercedesem a teraz z jaguarem nie miałam nigdy takich problemów do czasu aż moj mechanik zmienił warsztat. Niestety ktoś inny grzebał w moim samochodzie i za pierwszym razem po wymianie uszczelniacza jeździłam miesiąc i sie lało znowu wiec w ramach gwaracji wymienili go jeszcze raz. Po tej wymianie okazuje się że leje sie niby pompa i cos jeszcze, No tak to wygląda. I szlag mnie trafia bo pompę miałam regenerowaną w ubiegłym roku i do xczasu ruszenia tego uszczelniacza nic sie nie działo, ktoś coś spier.... tak mi się wydaje.
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: Jedrzej w Październik 01, 2015, 23:15:09 pm
po pierwsze zmień warsztat, nigdy nie jezdzi się do tego samego, tylko do TYCH samych, wtedy psychologia ambitnych działa, typu, ale pani spaprali, my tu zaraz zobaczymy. Później możesz pojechac na diagnoze dalej, gdzie indziej.

po drugie, jeśli mechanik nie zajara sie autem, powie że syf, że o rany jaguar???? odwróć się i jedź do domu.

po trzecie, jeśli mechanik dotknie cieczy, i ją powącha, zacznie bez zbędnego paplania dociekliwie szukac, zainteresuje się, to już warto dać mu auto do ekspertyzy,

i najważniejsze, każdy wyciek jest możliwy do zlokalizowania, czasem trzeba coś wykręcic, osłony, puszki filtrów, rury... coś przemyć, odpalić poczekać... jeżeli nie powie skąd, to już wiadomo że łże jak pies, albo się nie zna, i może to byc mała rurka, np. powrót oleju, lub dekiel zaworowy...
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 01, 2015, 23:18:16 pm
Słuchaj Becia a kojarzysz mniej więcej po jakim czasie od obecnej wymiany uszczelniacza problem się pojawił??
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: BeciaCK w Październik 02, 2015, 07:40:59 am
Nic mi chyba gdyba gdybanie nie da jadę szukać innego mechanika, który zdjagnozuje, naprawi i mam nadzieje że kłopoty się skończą. A swoja drogą szczęśliwiec ten kto potrafi sam sobie przy autku naprawić wady i usterki. Mam nadzieję że silnika nie będę musiała wymieniać, hahaha :-hehe
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 02, 2015, 12:23:06 pm
Jak nie wiesz co to za ciecz, weź rękawiczkę lateksową i dotknij tej mokrej plamy. Powąchaj (olej silnikowy u Ciebie nawet po 100km będzie już miał zapach oleju napędowego; olej przekładniowy ma charakterystyczny zapach jakby spalonego oleju i kolor brunatno-czerwony klarowny; płyn do wspomagania w X-Type powinien być różowawy /ATFIII/, nie wiem skąd panowie barwę ATF III wymyślili jako czerwoną, ATFII jest czerwony). Zapach oleju od wspomagania sprawdź odkręcając korek od zbiorniczka (na miarce jest troche oleju zawsze i śmierdzi nim).


To, że miałaś robioną regenerację pompy nic nie znaczy. Znam przypadki, że membrana w pompie się rozrywała nagle po pół roku, ale wtedy czuć że coś jest nie halo ze wspomaganiem, płyn się gotuje i śmierdzi.

Najczęściej skąd cieknie olej silnikowy w X'ach:
- spod dekla (poluzowują sie śruby pokrywy i sparciała uszczelka)
- spod uszczelniacza vacumpompy
- spod uszczelniacza koła pasowego napędu pompy wspomagania
- spod uszczelniacza czołowego wału
- spod uszczelniacza tylnego wału
- spływu smarowania turbiny
- spod odmy
- spod miski olejowej
- spod pompy wysokiego ciśnienia (od strony pompy - nie od strony rozrządu)
- spod chłodniczki oleju


Co nie będącego olejem silnikowym lubi ciec i skad w 2.0/2.2D?

Płyn chłodniczy:(słodki różowawy / pomarańczowy  /czerwony - G12/G12+)
- z króćców obudowy termostatu
- z króćców pompy wody
- "chłodnicy spalin"

Płyn ukł. hamulcowego:
- wysprzęglnik (strzelają membrany i cieknie brudny "suchy" płyn z łączenia skrzyni i silnika)
- zbiorniczek

Płyn ukł. wspomagania ukł. kierowniczego:
- korek zbiorniczka wyrównawczego
- z pompy (spod króćca, obraca się; z łączenia korpusu pompy)

Olej ze skrzyni biegów:
- uszczelniaczami półosi (ważne, nie kupujemy żadnych zamienników z Elringa czy Corteco, tylko OE Ford ~60zł, ponieważ Elring ani inne firmy nie mają idealnego gabarytowo zamiannika - zablokowana referencja)

Teraz o właściwościach cieczy słów kilka:
Płyn hamulcowy (DOT4 lub SuperDOT4) jest higroskopijny (wchłania wodę) a ponadto rozpuszcza osady i jest żrący (unikać polewnia karoserii, można ewentualnie do luzowania zapieczonych śrub niewielką ilość dać). Stąd płyn hamulcowy jeśli cieknie po jakiejś brudnej powierzchni będzie miał zawsze ciemny kolor i nie będzie klarowny.

Płyn chłodniczy G12/G12+ (czyli czerwony/różowy/pomarańczowy) jeśli się sączy tylko i spływa po powierzchni która jest zaolejona i brudna od oleju silnikowego z kurzem będzie sprawiał wrażenie, że to olej silnikowy świeży, rozpuści osad z kurzu i odparuje (zczególnie szybko w 2.0D, bo ten silnik się bardzo mocno grzeje wbrew pozorom).
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: BeciaCK w Październik 02, 2015, 19:05:20 pm
Jak nie wiesz co to za ciecz, weź rękawiczkę lateksową i dotknij tej mokrej plamy. Powąchaj (olej silnikowy u Ciebie nawet po 100km będzie już miał zapach oleju napędowego; olej przekładniowy ma charakterystyczny zapach jakby spalonego oleju i kolor brunatno-czerwony klarowny; płyn do wspomagania w X-Type powinien być różowawy /ATFIII/, nie wiem skąd panowie barwę ATF III wymyślili jako czerwoną, ATFII jest czerwony). Zapach oleju od wspomagania sprawdź odkręcając korek od zbiorniczka (na miarce jest troche oleju zawsze i śmierdzi nim).


To, że miałaś robioną regenerację pompy nic nie znaczy. Znam przypadki, że membrana w pompie się rozrywała nagle po pół roku, ale wtedy czuć że coś jest nie halo ze wspomaganiem, płyn się gotuje i śmierdzi.

Najczęściej skąd cieknie olej silnikowy w X'ach:
- spod dekla (poluzowują sie śruby pokrywy i sparciała uszczelka)
- spod uszczelniacza vacumpompy
- spod uszczelniacza koła pasowego napędu pompy wspomagania
- spod uszczelniacza czołowego wału
- spod uszczelniacza tylnego wału
- spływu smarowania turbiny
- spod odmy
- spod miski olejowej
- spod pompy wysokiego ciśnienia (od strony pompy - nie od strony rozrządu)
- spod chłodniczki oleju


Co nie będącego olejem silnikowym lubi ciec i skad w 2.0/2.2D?

Płyn chłodniczy:(słodki różowawy / pomarańczowy  /czerwony - G12/G12+)
- z króćców obudowy termostatu
- z króćców pompy wody
- "chłodnicy spalin"

Płyn ukł. hamulcowego:
- wysprzęglnik (strzelają membrany i cieknie brudny "suchy" płyn z łączenia skrzyni i silnika)
- zbiorniczek

Płyn ukł. wspomagania ukł. kierowniczego:
- korek zbiorniczka wyrównawczego
- z pompy (spod króćca, obraca się; z łączenia korpusu pompy)

Olej ze skrzyni biegów:
- uszczelniaczami półosi (ważne, nie kupujemy żadnych zamienników z Elringa czy Corteco, tylko OE Ford ~60zł, ponieważ Elring ani inne firmy nie mają idealnego gabarytowo zamiannika - zablokowana referencja)

Teraz o właściwościach cieczy słów kilka:
Płyn hamulcowy (DOT4 lub SuperDOT4) jest higroskopijny (wchłania wodę) a ponadto rozpuszcza osady i jest żrący (unikać polewnia karoserii, można ewentualnie do luzowania zapieczonych śrub niewielką ilość dać). Stąd płyn hamulcowy jeśli cieknie po jakiejś brudnej powierzchni będzie miał zawsze ciemny kolor i nie będzie klarowny.

Płyn chłodniczy G12/G12+ (czyli czerwony/różowy/pomarańczowy) jeśli się sączy tylko i spływa po powierzchni która jest zaolejona i brudna od oleju silnikowego z kurzem będzie sprawiał wrażenie, że to olej silnikowy świeży, rozpuści osad z kurzu i odparuje (zczególnie szybko w 2.0D, bo ten silnik się bardzo mocno grzeje wbrew pozorom).
Dzięki Ci bardzo sporo informacji przydatnych. Zrobiłam bardzo prostą rzecz dzisiaj, a mianowicie podłożylam pod samochód białą kartkę po to aby sprawdzić czy to też z pompy. Pompa prawdopodobnie nie leje, bo nie ma plamy różowej zresztą poziom jest i nie mam objawów typowych do pompy wspomagania. Natomiast wyciek jest oleisty i czarny. I mam nadzieje że to nic poważnego i okaże sie pierdołą. Jesli taki mały kaloryferek to chłodniczka oleju to włśanie po niej od góry spływa. To tyle co sama dzisiaj zobaczyłam. Heh jeszcze troche i będę leżeć sama pod samochodem i naprawiać z waszą pomocą oczywiście.
Tytuł: Odp: Wyciek oleju?
Wiadomość wysłana przez: murnie w Październik 19, 2016, 19:41:44 pm
Witam
w moim x-type d wycieka plyn wspomagania, w zimne dni prawie wcale,latem srednio co miesiac trzeba uzupelniac plyn. Dolewam venol ATF. Mechanik poradzil mi zmiane plynu na gestszy Hipol do czasu wymiany calej pompy, o wymianie samej uszczelki nie ma raczej mowy. Czy ktos moze mi podpowiedziec cos o tym plynie, czy moge zwyczajnie dolac inny? i czy nie mozna wymienic samej uszczelki tylko? no i jakas moze podpowiedz z mechanikiem z okolic Lodzi? Pozdrawiam Forumowiczow i dziekuje za odpowiedz!