FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jzw w Wrzesień 06, 2015, 10:19:28 am
-
Witam,
Muszę niestety wymienić miskę olejową w moim XJR '96 - obecna ma pęknięcie: http://www.pl.image-share.com/ijpg-446-284.html
Czy ktoś orientuje się czy miska z X300 3.2 lub X300 4.0 będzie pasowała? Tutaj http://goo.gl/WjK8wx sprawdziłem ze obie (3.2 i 4.0) mają ten sam numer EBC10430 (lub NBC1701AA), ale w moim XJR jest wybity numer EBC10430CA i stąd nie jestem pewien.
Z gory dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
-
Szczerze mówiąc to pojęcia nie mam czy będzie pasowała, le jeśli pęknięcie nie jest bardzo rozległe (na fotce słabo widać) to może warto ją spawać? Ja naprawiałem kilka misek aluminiowych i choć to nie było bardzo tanie to zawsze z dobrym skutkiem.
Jak masz kogoś kto spawa metodą TIG to obędzie się prawie bez kosztowo. Na większości odlewów jest opisany użyty stop np. LA7, PA3, PA38 lub coś podobnego i najlepiej z takiego samego dotoczyć tulejkę z gwintem którą na koniec wspawasz w miejsce korka spustu oleju (oczywiście o ile miska pękła przy spuście) Tulejka powinna mieć taki kształt (tylko że oczywiście z aluminium)
(http://www.srubex.izakupy.eu/img/6797.jpg)
Otwór wewnętrzny nagwintowany pod oryginalny korek, a kołnierz ułatwi wspawanie.
Najpierw spawamy wszystkie pęknięcia, potem rozwiercamy otwór korka oleju i wspawujemy naszą tulejkę, tak by kołnierz był na zewnątrz miski. Chodzi o to żeby spaw nie nadtopił gwintu w tulei. Po całej operacji odtłuszczamy spoiny i ich okolicę (zewnętrzna część miski) i rysujemy je zwykłą szkolną kredą a do miski wlewamy naftę (najlepiej taką do lamp oświetleniowych) i zostawiamy na kilka godzin. Jak kreda będzie sucha i nie zmieni koloru na żółty to znaczy że jest szczelna i gotowa do montażu. Opis może długi, ale operacja bajecznie prosta.
-
Donkihot, dzięki za pomysł. Póki co spróbuję zorganizować nieuszkodzoną miskę (raczej używaną, nowa troche droga). Jak się nie uda to zastosuję Twoją metodę.
Czy ktoś mógłby przy okazji zerknąć czy ma taki sam numer (EBC10430CA) w swoim X300?
-
Miska jest taka sama dla tych modeli:
XJS from (V)179737 to (V)226645
XJ6 & XJ12 from (V)667829 to (V)708757
XJ6 & XJ12 from (V)667829 to (V)708757 - Canada/USA
XJ Series from (V)720125 to (V)812255 (X300)
XJ6 (2.9, 3.2, 3.6, 4.0) from (V)500001 to (V)667828
Nowy numer to: NBC1701AA
-
Miska jest taka sama dla tych modeli:
XJS from (V)179737 to (V)226645
XJ6 & XJ12 from (V)667829 to (V)708757
XJ6 & XJ12 from (V)667829 to (V)708757 - Canada/USA
XJ Series from (V)720125 to (V)812255 (X300)
XJ6 (2.9, 3.2, 3.6, 4.0) from (V)500001 to (V)667828
Nowy numer to: NBC1701AA
Dzieki! Moj XJR łapie się chyba do przedostatniej grupy, mimo ze jest opisana jako X300? Ma w kazdym razie VIN z tego przedziału.
-
Tak bo i twoj XJR to XJ6 - X300 w wersji R :)
-
Podepne się pod temat. Czy ktoś się orientuje jaki rozmiar podkładki korka spustu oleju występuje w x300? Na dniach będę wymieniał i chciałbym mieć nową w ręce jak się za to zabiorę.
-
C229624 # podkładki
a jak wygląda .
http://www.welshent.com/product_info.php?sku=C229624&name=Oil_Drain_Plug_Seal_-_XJ6_XJS&cPath=664_694_700
Podkładkę mozna użyć ale najważniejsze to nie dokręcać śruby tak jakby to była śruba do latarnii na autostradzie. Ta sruba jest 30 mm i to robi problem on apowinna miec główkę 8 mm moze 10 . Moze by nikt nie niszczył gwintu w aluminiowej misce. . Fabryka wydala informator w październiku 1994 #12-52. na temat nowego momentu dokręcania śruby . i tak ma być dla silnikow xj6 od Vin 684700 i xjs 189150 35.5-46.5 lb/ft czyli 48-63 Nm
dla AJ16 powinny być dokrecane mocniej 50.5-58.8 lb/ft czyli 64.8 -79.2 Nm . Ja jednak dokręcam te niższe granice rozpiętości.
Ja mam maszynkę i spirale do wpuszczenia jej do miski . Jak pracowałem w warsztacie to liczyliśmy 1,5 godziny za zamocowanie jej w misce. Niestety mój znajomy kupił taką narzynkę w Polsce ale nawet dobry niezależny warsztat Jaga miał problem z zainstalowaniem .woleli wymienić miskę . Cyrk.
-
Już wymieniłem. Kupiłem kilka podkładek na oko bo pamiętałem, że jest duża ale nie pamiętałem jak bardzo. Dokrecam zawsze z wyczuciem ale odkręcić i tak później trudno. Ta podkładka tam nie jest raczej bardzo potrzebna...