FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: naughtycat23 w Marzec 31, 2009, 09:48:07 am
-
Hej,
mam pytanie i prosbe o wszelkie info na temat modelu Arden Jaguar AJ 4 z gory dziekuje i pozdrawiam.
-
AJ4 byl modyfykowana IIIa seria. silnik doublesix 320 km, skrzynia biegow ZF 4-biegowy, Arden ABS, pakiet
spoilerow oraz modyfikacje wnetrz.
(http://www.arden.de/aade/grafik/fahrzeug-historie/5.jpg)
-
Drogi Kogutki,
czy istnieje jakis aftermarket jesli chodzi o poszczegolne pozespoly Ardena ???
Poza tymi informacjami ktore Podales, ciezko cokolwiek znalezc na temat tego modelu, co do nowych czesci sa astronomicznie drogie tak wiec pytam czy istnieje mozliwosc znlezienia jakis dobry jakosciowo czesci gdziekolwiek ?? Nowa skrzynia to dla przykladu z tegop co pamietam okolo 13 tys. EUR !!!!! Ospoilerowanie to w moim mniemaniu profanacja piekna i stylu ale chcialbym dodac cos od siebie sprawic by ten samochod byla jak najbardziej ciekawy ale i zrobiony na solidnym poziomie. Wiem ze to dosc ciezki temat dlatego zwracam sie z prosba do doswiadczonych forumowiczow o wszelkiie wskazowki co do aftermarketu pozdrawiam. :-V
-
oprocz modifykacje ardena jest to "zwykly heh" DD6 wiec wymieniki mozna kupic. co do modifykowanych
czesci to nie slyslalem ze ktos produkowal poki co wymieniki ardena. jezeli masz konkretnych pytan to
moge zapytac kolega z klubu niemieckiego, on posiada ten na 2im zdjeciu.
-
Moj blad chodzilo mi o czesci uzywane nazwale je aftermarket troszke nieslusznie - chodzi mi o dostepnosc uzywanych czesci i bron boze nie myslalem o jakichkolwiek ewentualnych zamiennikach orginalu to bylaby glupota. Chodzi mi tylko o pytanie czy mozna w jakis inny sposob zdobyc czesci w dobrym stanie jednak nie placac zaporowych cen za swiezutkie orginaly ??? Kogutki czy Miales okazje sprawdzic pojazd kolegi z Niemiec ??? Jesli tak to prosze o jakies wrazenia porownanie glownie chodzi mi o skrzyni o ktorej pisza i daje moc i zmniejsza zuzycie paliwa? :-V
-
Moze wiesz czy ktos w Polsce jest posiadaczem takiego samochodu ???
-
niestety nie mialem jeszcze taki przyjemnosci :( co do uzywanych czesci to nie sadze ze bedzie
wielki wybor, raczej zerowy. ale skrzynia zawsze mozna zregenerowac i spoilerow sklejc :)
modifykacje wdlg mnie nie byli az tak bardzo ze przy naprawach tej wersji ma sie wiekszych problemow
niz przy "zwyklym" doublesixie. nie slyszalem o takim modelu w polsce, napewno wowczas nowego
tu nie trafil.
szykujesz sie do zakupu takiego ?
-
Narazie musze dokonczyc swojego xj12 a pracy jest duzooooo.... podejrzewam ze taki samochod w zakupie prawdopodobnie bylby tanszy niz przeksztalcanie bazowej wersja Jaga w Ardena.
Przed zakupem swojego kota dlugo interesowalem sie tuningiem, i wszystkim co z tym zwiazane stad tez wyrobilem sobie opinie na ten temat i uwazam ze Arden Jaguar AJ 4 jest poprostu przesadzony stylistycznie !!!!!
Takze nie wydaje mi sie abym kiedykowliek kupil zupelnie zmodfikowany egzemplarz chociaz na pewno bylaby to perelka :) ale tak jak napisalem ospoilerowanie do tego modelu jest fatalne ( to moja subiektywna ocena ), drewno uzyte do upieszenia wnetrza powiem szczerze zupelnie mnie nie powala dlatego pytam jak wyglada to wszystko od strony mechanicznej.
Czy znani sa Ci jeszcze jacy nadworni tunerzy Jaguarow??? Co mozesz mi powiedziec na temat firmy AJ6 ENGINEERING ??? Czy ktos tutaj z obecnych mial okazje korzystac z ich uslug przy modyfikacjach swojego kota ??
Wiem ( wracjac do Ardena ) iz pojecie tuning ewolulowalo z czasem tak jak samochody a peakiet stylistyczny do tego akurat modelu to naprawde przesada co do nastepcow mam juz zgola inne zdanie naprawde niektore z nowszych wersji sa piekne np. xk8 Pozdrawiam.
-
tuningerow kotow obecny jest pare, jak np ritter ( http://www.jaguar-tuning.com/ ) loder
( http://tuning.pl/zdjecia_aut_Jaguar_XF_wedlug_Loder_1899-k_6762_.html ) albo paramount
( http://www.paramount-performance.com/acatalog/Paramount_Performance_Jaguar.html ), bylo
ich wiecej w angli, takich jak lister, polecam http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1939.0
chasseur http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1513.0
TWR http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1437.0 racing-hardcore
PBD Design http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1275.0
i tym podobnych
co do stylistyki ardena to kompletnie sie z toba zgadzam, do III serii zaden spoiler nie pasuje a
drzewo w srodku w wydawnictwo ardena z tych czasach wyglada jak mebli red-black-white. ale
w latach 80ych to byl very very trendy.
Arden zawsze potrafił podkreślić zadziorność i temperament jaguara
batman, tutaj bym polemysowal. uwazam xf-a po ardensku bardzo udany, jednak pan jochen
(tak pan arden ma na imie, firma ma siedzieba w malym miasteczku w zaglebie rur na
zachodnie niemiec) zaczynal wedlg mnie od agro-tuningu. z III serii, limuzyna jak dla mnie
klasyczna i ponad czasami robil wtedy prawdziwa wiocha ...
wiem wiem to takie czasy, bylem wtedy mlody i nawet uwielbialem tych merolow i beemek
z spoilerami oraz szpachlowany blotnikow. jednak to byl wtedy trend, ford capri, opel manta,
vw scirocco, wham .... to mial swoj urok ale to co powstal wtedy nie byl trwaly. wiec napewno
arden wtedy trafil gust czasy ale jednak - jak dla mnie - w jaguarzie byl to jakis rodzaj profanacja.
lubilem spoilerow na beemek ale na kotka - leapera na masce i tyle.
tu jest wyciag z pierwszego katalogu ardena, firma ktora do niedawna prowadzi zwykly salon
jaguara a ma status oficjalnego tuningera z coventry ... i to od roku 1986.
(http://i47.photobucket.com/albums/f169/kogutki/1983.jpg?t=1219794285)
(http://i47.photobucket.com/albums/f169/kogutki/arden.jpg?t=1219794326)
po lewej strone w okularach przed samolocikiem widac jochena ardena
w roku 1999 jochen arden zdecydowal o tym, aby nie prowadzic dalej interesy jako dealer
bo chcial sie skupic na udoskonalenie oraz realizowanie indiwydualnych zamowien, uwazam
ze od tego momentu stal sie prawdiwym tuningerem a to co obecnie prezentuje to naprawde
godny jaguara, firma ktory pracuje nie tylko nad wygladem ale takze potrafie skutecznie
modyfikowac silniki oraz cala technika.
moze jestem tu troche off-topic (ojej pewnie bana dostane hehe) ale historia
arden mi fascynuje od momentu w ktorym w roku 2002 bylem na zamku rodzine ardena na
przyjecie i nawet mialem okazje na shake hands z jochenem. spoko koles ten pan arden ....
tak wygladal cennik oraz zaklad pana ardena w roku 1983
(http://i47.photobucket.com/albums/f169/kogutki/arden2.jpg?t=1219794408)
a tak wyglada jego zamek oraz zaklad dzis
(http://www.arden.de/aade/grafik/zelem/zelem7.jpg)(http://www.arden.de/aade/grafik/zelem/zelem2.jpg)(http://www.arden.de/aade/grafik/zelem/zelem3.jpg)(http://www.arden.de/aade/grafik/zelem/zelem8.jpg)
(http://www.arden.de/aade/grafik/basics/titel_burg.jpg)
(http://www.arden.de/aade/grafik/historie/6.jpg)
(http://www.arden.de/aade/grafik/basics/titel_team.jpg)
-
Gratuluje imponujacej wiedzy :-10points
Naprawde ciesze sie ze tutaj jestem codziennie mozna dowiedziec sie czegosinteresujacego co do sedna sprawy nie wiem czy kiedys pojawil sie taki pomysl aby stworzyc " kacik dla tych fanow Jaguarow ktorzy chcielby w jakis sposob podkreslic indywidualny styl wlasciciela ze wszelkimi konsekwencjami z tym zwiazanymi ale tego co widac ryzko " nieodpowiedzialnych " zachowan czy tez dzialan jest nie wielkie o czym swiadczy poziom tego forum :-V
Jesli taki pomysl juz padl a ja w jakis sposob nie natrafilem w to miejsce to :-wstyd ale mysle ze wiele osob na pewno interesuje ten temat i maja wiedze jak Ty chociazby ktora wiele uprosci a zawsze jak mowi dobrze miec sporo przeglad tego co na rynku i tego co nas intersowac powinni lub przeciwnie :-VPozdrawiam
-
Pierwszym właścicielem mojego auta był ;D
(http://img4.imageshack.us/img4/7407/jage.jpg)
-
:o :o :o :o :o
-
:-super :-super :-super
to masz rodzynka :-super
dawaj fotki do galerii - niech wszyscy nacieszą oczy :-W
-
Pelen RESPECT :-super
-
Nie ma co ogladać. Zwykły czarny X300 . Troche dziwne, że auto nie zostało poddane żadnemu tuningowi.
Mógł chociaż jakieś kółko ładne założyć. No chyba, że zniknęło w między czasie zanim go kupiłem.
A tak na poważnie. Kółko jak kółko (i tak mi się nie podobają), ale leapera mógł założyć.
Fajny ten jego leaper.
-
w 98ym firma arden prowadzila, oprocz tuningu, "zwykla" dzialalnosc dealerska a w niemczach producenci
oraz importezy doplaca dealerom na rejestracji "krotkoczasowy" aby polepsic statystyki sprzedazy, bo
w oficjalnach rankingu kazdy nowe rejestrowany auto poprawia statystyki sprzedazy. taki auto, po krotkim
czasie - mimo ze jest nowy - moze byc sprzedany jako uzywany co pozwala dealerowi na wyszy rabat.
praktyka ta jest stosowany do dzis. wiec najprawdopodobnie twoje autko poprawil statystyke sprzedazy
w niemczach albo byl uzywany do jazd probnych. ale mimo tego, fajny napis w briefie, respekt :)
-
Na początku również pomyślałem o tym, że auto mogło służyć do jazd próbnych. Ale to by się mijało z sensem. Samchód to 4 litrowy XJ rzędowa szóstka zarejestrowana w lutym 1998 roku. A w tym czasie już nie robiło się R6 tylko V8. Inne silniki, inna deska rozdzielcza, inne skrzynie biegów, inny moment obrotowy itd. Także napewno diler nie demonstrowałby klientom auta, które nie odzwierciedlałoby warunków w zamówionym egzemplarzu. Jochan Arden był właścicielem ponad rok czasu.
-
no to pewnie byl autko sluzbowy w firmie, however masz ardenowski kotek :-R
-
Choina Twój Jaguar to jeden z ostatnich wyprodukowanych R6 Jestem zdania ze ostatnie modele produkowane przez fabrykę sa najlepiej zrobione (oprócz Ser 3 R6)
Arden stwierdził to również dlatego tez nic nie zrobił z twoim
(albo szewc w podartych butach chodzi)
-
Choina Twój Jaguar to jeden z ostatnich wyprodukowanych R6 Jestem zdania ze ostatnie modele produkowane przez fabrykę sa najlepiej zrobione. Arden stwierdził to również dlatego tez nic nie zrobił z twoim
Arden też tak uważał. Wziął się za tuning na poważnie jak zobaczył X308 :o
A tak na serio, to poprawiał Serie 3, XJ40, XJS, a następnie X308. Do X300 nie ma oferty.
-
Co do tematu AJ6 Engineering , to mam zrobiony wydech na ich wzór. Ogólnie mówiąc tłumiki, które są pod tylnymi siedzeniami, zostały zastąpione zwykłymi rurami :). Brzmi ładnie, nie jest za głośno.
Inną modyfikację jaką można zrobić prosto i szybko w S3, jest zmiana faz rozrządu. Dokładniej trzeba przyspieszyć rozrząd, w moim przyspieszyłem o 4 stopnie oba wałki rozrządu.
Efekt daje też zabawa z wyprzedzeniem zapłonu. Z tego co zauważyłem, to 12 stopni można ustawić bez problemu. 17 też powinien śmigać.