FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Maj 13, 2015, 17:31:10 pm
-
Hej,
Każdy mechanik odkręcający moje koła narzeka, że mam śruby (albo fachowo: nakrętki) każda z innej parafii i w złym stanie. Dlatego chcę kupić najlepiej 20 sztuk nakrętek na wszystkie koła.
Cena w ASO Jaguara to 30 zł za sztukę, a więc za cały komplet robi się 600 zł. Cena strasznie wysoka.
Znalazłem w jakimś sklepie nakrętki w cenie 16 zł za sztukę, ale są trochę za długie i musieliby je zeszlifować. Wtedy cena wyniosłaby 320 zł + 50 zł za szlifowanie nakrętek czyli łącznie 370 zł. To już trochę lepiej niż 600 zł.
A co sądzicie o pomyśle, aby kupić używany komplet oryginalnych nakrętek od oryginalnych alu od x-type? Czy jeśli byłyby w dobrym stanie to taki zakup jest bezpieczny?
A może ktoś z Was miałby do sprzedania nakrętki?
Znalazłem taką aukcję na allegro, ale trochę nie wiem o co chodzi z tymi "złodziejkami" (mają 16 nakrętek i 4 "złodziejki"). Co sądzicie o tej aukcji?:
http://allegro.pl/nakretki-alufelg-zlodziejki-komplet-jaguar-x-type-i5329458412.html (http://allegro.pl/nakretki-alufelg-zlodziejki-komplet-jaguar-x-type-i5329458412.html)
Poza tym na tej aukcji mają śruby, które inaczej wyglądają niż na aukcji powyżej:
http://allegro.pl/sruby-nakretki-zabezpieczjace-jaguar-x-type-01-09-i5203802404.html (http://allegro.pl/sruby-nakretki-zabezpieczjace-jaguar-x-type-01-09-i5203802404.html) (nakrętki zabezpieczające to chyba coś innego).
Będę wdzięczny za doradztwo w tym temacie i ewentualnie info, gdyby ktoś miał do sprzedania nakrętki mocujące. Ja mam felgi alu oryginalne jaguara, 17-stki.
-
Nakretka jak nakretka. Jak nie przskrecony gwint to.moze być i używka
-
Witaj kolego,
krótka charakterystyka nakrętek:
Przy doborze należy znać rodzaj gwintu, grubość śruby oraz rodzaj mocowania do felgi - stożek, sfera i tulejka.
Najlepiej jeśli miałbyś jedną nakrętkę na wzór, którą mógłbyś mi wysłać. Jeśli nie możesz to zrób zdjęcie jednej z nich(i zmierz suwmiarką grubość szpilki), które masz teraz. Są dwie opcje albo nakrętka stożkowa, albo z tulejką. Ze stożkową nie ma problemu, prawdopodobnie podejdzie z forda, koszt takiej to 5-7 zł/szt nówka. Z tulejką będzie droższa, myślę, że z 10-12zł/szt. Jak chcesz to mogę zapytać mojego dostawcę o te nakrętki(te z forda chyba mam na miejscu).
Ja doradzam nowe nakrętki. Nowe nakrętki, oczyszczone piasta i gwinty, wszystko to razem zapryskane smarem miedziowym i nie będzie żadnych problemów przy montażu/demontażu kół.
Pozdrawiam
Staszek
-
Te z aukcji za 100 zł (20 nakrętek, w tym 4 "złodziejki" z kluczem) pochodzą od jaguara x-type rok 2005 z oryginalnej felgi alu więc na pewno powinny pasować. Wszystkie mają podkładki i są w dobrym stanie. Myślę, że można zaryzykować, cena wychodzi 5 zł za sztukę.
-
Z używek jestem zadowolony:)
Moje stare nakrętki były w różnych rozmiarach, niektóre zupełnie od czegoś innego - do niczego się nie nadawały.
Albo to siła autosugestii, albo mam wrażenie, że kierownica przestała mi drgać przy 120-130 km/h. Albo drży o wiele mniej. Chyba, że to autosugestia:)
-
Wie ktoś czy pasują do oryginalnych alufelg?
http://allegro.pl/nakretki-nakretka-tpi-jaguar-e-type-s-type-x-type-i5459491602.html
-
wyglądają jak moje oryginalne więc pewnie dobre jeszcze tylko zapytaj o średnice i skok gwintu czy podejdzie sprzedawca na pewno będzie wiedział jaki jest w nakretkach
-
Wyglądaja solidniej niz oryginal....
-
Driv nie przesadzaj
-
Ale oryginalne strasznie miekkie sa :/
-
ta a skąd wiesz ha ha ha
-
Fabryczne nakrętki to jakiś żart Jaguara. A jak nie wierzysz to przypomnij mi jak u mnie będziesz. Pokaże Ci nakrętki w XJocie.
-
ale ze co dobre takie czy że miękkie bo to fakt trzeba uważać przy dokręcaniu
-
nakrętki maja wymiary jak w oryginale. Ciekawe czy będą równie miekkie. Ale ważne że nie będę śmigał na 4 śrubach :-super
-
Miękkie w sensie takim, że łeb się szybko wyciera + to, że u mnie praktycznie na 3/4 wszystkich śrub nasadkę muszę nabijać młotkiem już. Także no ogólnie porażka z nimi.
-
Miękkie w sensie takim, że łeb się szybko wyciera + to, że u mnie praktycznie na 3/4 wszystkich śrub nasadkę muszę nabijać młotkiem już. Także no ogólnie porażka z nimi.
...a nie boisz sie ze bijac nasadke mlotkiem mozesz sciac to znaczy uszkodzic sam gwint?
Co prawda mowi sie: Nic na sile - wszystko mlotkiem! ale...
Zas co do lba... jesli masz dobry klucz ( bez luzu na lbie) - to leb nijak nie moze sie wytrzec!
-
jak się gwint zastoi to trzeba go tzw. odbić :-W
-
po co chcesz kupić gdzieś w necie , ja kupowałem oryginalną w serwisie Jaguara i zapłaciłem grosze
-
Oryginaly 25zl sztuka. Takze nie takie grosze....A co do nabijania to delikatnie malymi kroczkami, nie na chama jak u henia w szopie :D