FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Math w Kwiecień 20, 2015, 21:11:43 pm
-
Witam
Temat może nie jest zbyt precyzyjny, ale mam parę pytań, a nie chcę zakładać multum tematów.
Oglądałem fajnego x-type i zauważyłem parę rzeczy:
1) obrotomierz się delikatnie zacina, gdy obroty spadają, co to może być ?
2) schowek po stronie pasażera nie otwiera się, ktoś miał podobną sytuację?
3) otwieranie z pilota nie zawsze działa, wystarczy wymiana microswitcha?
I tak na marginesie, ile płaciliście za dorobienie kluczyka do kota ?
-
1. Z zegarami widziałem już różne dziwne zachowania, moze być wina komunikacji IPC <-> ECU
2. sprawdź czy nie jest zamknięty na kluczyk. Miałem jeden taki zamknięty który nie chciał sie otworzyć, wd40 kręcenie kluczykiem i w końcu odpuścił.
3. Najczęściej tak. Zwykły siemensowski, ok 3-5zł w sklepach elektronicznych. Mi siadaja średnio co pół roku.
Na marginesie klucz w ASO 950zł.
"Klon" Twojego kluczyka z tym samym ID pluskwy ok 300-400zł, ale nie polecam. W Castoramach proponują nakładkę (bo nie programują fiolek) i lkucz z Mondeo za 200zł, rozwiązanie do d.... . Dopisanie kluczyka jak masz tylko jeden, to tylko i wyłącznie ASO lub ktoś kto ma JWDS (auta 2001-2005) lub IDS/SDD (2005-2010). W S-Type przedliftowym jest ID4C, a u nas 4D ID63.
-
Dzieki !
2. Kluczyk nie rusza się w żadną stronę, możliwe, że coś w środku się wyłamało, ale spróbuję z WD-40.
A czy z kluczykiem nie da się zrobić tak:
Kupić kluczyk, grot dorobić, zaprogramować immobilizer a później zaprogramować go w stacyjce ? Czy to jest ten "klon", o którym mówiłeś?
-
IMMO w X'ach masz w IPC (Brama immo) i w ECU.
Nowa pastylka w ASO ma już zaprogramowany kod i dopisuje się ją do sterowników, a "klon" to zapis do czystej pastylki kodu zczytanego z Twojego klucza. Często jest z tym problem.
-
Ze schowkiem jest jeszcze jedno wytłumaczenie - może to przerabiany Anglik i schowek jest doszczepiony z całą deską dlatego jest inna wkładka niepasująca do Twojego kluczyka.
Warto to sprawdzić zanim kupisz.
-
Nie wiem czy to coś pomoże i może będzie tańszym rozwiązaniem.
Mam nowy komplet zamków (stacyjka, drzwi i schowek) do iksa z dwoma nowymi kluczyki nigdy nie programowanymi.
-
Ze schowkiem jest jeszcze jedno wytłumaczenie - może to przerabiany Anglik i schowek jest doszczepiony z całą deską dlatego jest inna wkładka niepasująca do Twojego kluczyka.
Warto to sprawdzić zanim kupisz.
Samochód z USA, w Polsce całkiem długi czas, więc to odpada.
Nie wiem czy to coś pomoże i może będzie tańszym rozwiązaniem.
Mam nowy komplet zamków (stacyjka, drzwi i schowek) do iksa z dwoma nowymi kluczyki nigdy nie programowanymi.
Jaki koszt tego wszystkiego ?
-
Dzień dobry wszystkim !
Podłączę się do tematu, bo też mam kilka nurtujących pytań przed potencjalnym zakupem, także sorka Math - ja Ci nie pomogę ;)
1. zapocenie na kolektorze (zdjęcie obrazujące element na którym jest to zapocenie w załączeniu - nie jest to ten konkretny egzemplarz z zapoceniem, zdjęcie pożyczyłem z google) - czy zapocenie na tym elemencie jest groźne ? kosztogenne ? ile złotówek może wynieść naprawa ? no i przede wszystkim co to jest ?
2. czy ksenony w iksie mają samopoziomowanie ?
Dodam jeszcze coś o tym autku:
- silnik 3.0 v6 benzin,
- przebieg około 200 tyś. km,
- rok produkcji 2004,
- wersja kombi.
Na tą chwilę tyle. Z góry dziękuję za odpowiedzi :-K
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Fabryczne ksenony powinny mieć samopoziomowanie.
-
Dzień dobry wszystkim !
Podłączę się do tematu, bo też mam kilka nurtujących pytań przed potencjalnym zakupem, także sorka Math - ja Ci nie pomogę ;)
1. zapocenie na kolektorze (zdjęcie obrazujące element na którym jest to zapocenie w załączeniu - nie jest to ten konkretny egzemplarz z zapoceniem, zdjęcie pożyczyłem z google) - czy zapocenie na tym elemencie jest groźne ? kosztogenne ? ile złotówek może wynieść naprawa ? no i przede wszystkim co to jest ?
2. czy ksenony w iksie mają samopoziomowanie ?
Dodam jeszcze coś o tym autku:
- silnik 3.0 v6 benzin,
- przebieg około 200 tyś. km,
- rok produkcji 2004,
- wersja kombi.
Na tą chwilę tyle. Z góry dziękuję za odpowiedzi :-K
Na drugie masz już odpowiedź. A pierwsze - to chyba jest zmienna geometria dolotu - jeśli tam jest zapocony olejem to raczej nie jest dobrze moim zdaniem. Nigdzie w pobliżu tam oleju być nie powinno.
-
Zapocenia ze zmiennej geo kolektora - klasyka w tym silniczku. Układ odpowietrzania w tym silniku jest tak porypany, że opary oleju + wysoka temperatura w kolektorze sprawiają, że tworzy się płynna maz. Wymienić w obu uszczelkę (17zł/szt oryginał Jag) i spokój. Roboty na 10 min
-
Ok, Panowie dzięki za te informację, zwłaszcza Driv3rrrr'owi :-thank Pozdrawiam!