FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Ramador w Kwiecień 01, 2015, 22:08:44 pm
-
Witam.
Myślę nad zakupem S-type z motorem 4.2V8 z roku 2002. Podobno to najlepsza jednostka napędowa tego modelu.
Jakie skrzynie automatyczne były pakowane do tego auta, wiem że 5 biegowe ale jakiego producenta? I czy te automaty się nie sypią?
Pozdrawiam
-
kolego ten rok czyli 2002 i motor 4.2 mam osobiście. skrzynia 6 biegów i producent zf najlebsza jaka jest koledze brakowało trzy litry oleju i nic jej sie nie stało
-
Gdzieś przed chwilą wyczytałem że mają skrzynie 5 biegowe. Juz długi czas się zastanawiam nad tym modelem :) Jakiego producenta są te automaty ???
-
4,2 jest po lifcie więc ma 6 biegową marki ZF przecież kolega niewaskieauto napisał wyraźnie. Przed liftem był silnik 4,0 i tam była piątka. Z tego co wiem niezbyt udana konstrukcja
-
Skrót ZF to kto to robi ?
Czyli ten 4.2 to najlepszy motor?
Pytanie, bo nie miałem okazji a szkoda ,jak to jeździ ?
I czy te automaty mają Tiptronic ?
-
Czy najlepszy to nie wiem. Najmocniejszy, najlepiej brzmiący, najdroższy w serwisie, największy. Jeżeli potrzebujesz auto do jazdy nie do szpanu, jeżeli jeżdzisz normalnie i nie potrzebna Ci wyścigówka to polecam 3,0
-
waży prawie 1800 kilo więc dużo ma 300 km też dużo chociaż jest jeszcze Rka to ta z kompresorem i ma 400 koni ale ja wybrałem wolnossący czyli 300 koni wystarcza i na miasto i na trase budzik zamyka do końca skali, przynajmniej u mnie . ciężko tak pisać na temat tego auta ma wady i zalety jak każde auto przeczytaj na wiadomościach prywatnych coś ci wysłałem grzechch to normalne auto i kosztuje tak samo jak twoje jaki szpan czy lans jazda dobra jazda i wygoda i możliwości
-
Czy najlepszy to nie wiem.
Z tego co gdzieś wyczytałem to najlepsza jednostka. Co sądzisz ?
-
jedna z lepszych v8 w klasyce produkowana kupe lat w linkolnie ls tylko inna pojemnośc ale to ten sam motor co do telefonu to w pracy mogę nie odebrać bo robota
-
Wiadomość otrzymałem,jutro się odezwę . Szybko tu działacie na tym forum :)
-
w pracy jest mi ciężko rozmawiać więc jak cos to po 18tej a to jest najlepsze forum na świecie ha ha
-
Ok :), bliżej 19 będę się odzywał.
-
ZF to niemcy dobra firma z tradycjami poczytaj na necie
-
ZF to niemcy dobra firma z tradycjami poczytaj na necie
To już jakiś punkt zaczepienia mam :)
-
Motory 3,0 są również dobre tylko słabsze z ta sama skrzynią, oczywiście samochody od maja 2002 r.
-
Czym one się różnią?
Bo widzę że jedne w koło auta mają wstawki z chromu , a drugie nie. ?
A jeszcze jedne mają kierownice w połowie w drewnie a drugie całe ze skóry?
Czy te 3.0 też miały skrzynie 6 biegową w automacie ?
-
Czy te 3.0 też miały skrzynie 6 biegową w automacie ?
Tak, 3.0 też miały 6 biegowy automat po lifcie, czyli od / po 2003 roku...
Bo widzę że jedne w koło auta mają wstawki z chromu , a drugie nie. ?
A jeszcze jedne mają kierownice w połowie w drewnie a drugie całe ze skóry?
Zależy to od wersji wyposażenia / modelu i opcji w jakie doposażyła lub nie, auto osoba która je kupowała w salonie...
-
Chodzi mi o wersję Executive, w której w jednym aucie widzę chrom dookoła auta a w drugim w tej samej wersji już go nie ma. To samo dotyczy się kierownicy.
-
Jeżeli mówimy o tej samej wersji wyposażenia to możemy mieć też również do czynienia z autami powypadkowymi, które kompletowane są z elementów akurat będących pod ręką... i później wychodzą takie zlepy...
Natomiast w co konkretnie powinna być wyposażona wersja Executive to już niech wypowiedzą się bardziej obeznani w tym temacie koledzy...
Niech kolega poczyta na forum tematów o silnikach, skrzyniach ich wadach / zaletach była cała masa... o rodzajach wersji wyposażenia również... Od siebie mogę dodać tylko tyle, że jeżeli ktoś jeździ raczej spokojnie lub głównie w mieście to 3.0 w 100% wystarczy... przy 3.0 manual czy automat to już indywidualne preferencje... natomiast jeżeli ktoś lubi czasem ,,puścić wodzę fantazji" czy ,,utrzeć nosa" jakiemuś młodemu gniewnemu podróżującemu w którymś z ich ulubionych bolidów... a przy tym posiadając odrobinę głębsze kieszenie to bezapelacyjnie 4.2 V8 i to najlepiej na kompresorze... dźwięk V8 jest niezastąpiony... w przypadku 4.2 jedyna dostępna skrzynia niezależnie od wersji to 6 biegowy automat ZF...
-
Nie interesują mnie zlepki :) tylko takie jakie fabryka wypuściła.
-
j w jednym aucie widzę chrom dookoła auta a w drugim w tej samej wersji już go nie ma.
Jeśli nie ma chromów, to powinna to być wersja "sport", o ile ktoś nie zrobił zlepki i nie wstawił do wersji "niesportowej" niechromowanych elementów.
-
Oryginalna wersja sport jeżeli chodzi o przed lifta nie ma chromów, znaczek na masce jest z dopiskiem sport, jest inny krój foteli i jeszcze pewnie coś by się znalazło ;)
-
Czym różni sie wersja przed i po lifcie ?
-
Silnikami v8 (w V6 pewnie też są różnice) , skrzynią biegów, deską rozdzielczą, zawieszeniem, hamulcami, ręcznym. To tak w mega skrócie ;)
-
tu masz foty oryginalnego s typa 2002 rok po lifcie 4.2 benzyna 300 km http://olx.pl/oferta/zawioze-do-slubu-i-nie-tylko-auto-do-slubu-CID619-ID8v1WP.html#698b9c12c2 najwięcej zmian po lifcie jest wewnątrz auta
-
Lina nie działa do OLX-a
-
Ja myślę o sprzedaniu swojego prywatnego S type. Rocznik 2002 po lifcie, silnik 2.5 V6 z automatem. Gaz BRC 2.5 letni. Bogate wyposażenie. Cena niska bo 13tyś, ale auto ma ostatnio jakieś fochy i będzie wymagało trochę wkładu, jakkolwiek nie wiem jakiego bo jak dojeżdżam do serwisu to problem znika :-boks Auto używane na co dzień i w zasadzie zdatne do jazdy.
Proszę nie usuwać wpisu! To nie jest oferta sprzedaży a jedynie wspominam, że może sprzedam, może ktoś by był chętny.
-
to wpisz na olx zawioze do ślubu i nie tylko w mieście łodzi ,zielony s type jest pierwszy
-
to wpisz na olx zawioze do ślubu i nie tylko w mieście łodzi ,zielony s type jest pierwszy
Poszło :)
-
weź sobie na allegro zdjęcie sirodka s typa z roku 2000 i zdjęcie takiego po 2002 roku różnica będzie widoczna na zewnątrz raczej mało się różnią
-
Już zajarzyłem, różnica nawet w Navi.
Trochę ciasno na tylnym miejscu.
-
Już zajarzyłem, różnica nawet w Navi.
Trochę ciasno na tylnym miejscu.
Z tylnego miejsca trudno jest prowadzić ;D
-
:) Na pewno. Swego czasu miałem Rover 75 2.5V6 też z miejscem z tyłu szału nie było. Podobno w S-typie jest go jeszcze mniej.
-
czytałem kiedyś taki artykuł o tym jagu że to auto dla prezesa który lubi prowadzić limuzynę sam więc inżynierowie jaga nie zadbali o miejsce na kanapie taki urok tych aut ale dla chcącego nic trudnego ja daje sobie rade ( bo za sterem ha ha ) jest dobrze
-
Wszystko zależy ile się mierzy :)
Ile ten potwór pali przy normalnej jeździe ?
-
raczej gdzie się siedzi ja mam 185 i dam rade tak ustawić wszystkie fotele że siadam wszędzie bez problemu fotel kierowcy po otwarciu drzwi się sam odsunie a kierownica podniesie i schowa więc jest ok, chyba że masz ponad 2 metry i chcesz siadać za dwu metrowym kierowcą to wtedy już jest problem
-
O 10 centów jestem niższy od Ciebie :)
-
W porownaniu z roverem 75 w esce jest ciut wygodniej z tyłu,szczegolnie tej osobie siedzącej na środku..a co do jaguara to sie go kupuje sercem,nie z kalkulatorem i metrem :)
-
W porownaniu z roverem 75 w esce jest ciut wygodniej z tyłu,szczegolnie tej osobie siedzącej na środku..a co do jaguara to sie go kupuje sercem,nie z kalkulatorem i metrem :)
Wszystko się zgadza ,ale rodzina czteroosobowa jest :)
Na jaguara zachorowałem 20 lat temu, a po Roverze 75 jeszcze bardziej :)
-
Roverem 75 objechałem w 5 osob Bułgarie,S-Typem w 5 osob Chorwacje tak ze 4 osoby Ci sie zmieszczą:) spokojnie
-
no to luz nie ma problemu jak pisałem 4 osoby na luzie wchodzą jak masz 175 centów to ok, na tych fotach na olx to fotel kierowcy jest w pozycji na śpiocha dla kierowcy ja tak siedze bo lubie mieć pozycje jak w babcinym fotelu. o mało co bym kupił takiego rovera zamiast jaga ładny był ,mister chrom
-
Ja mam 190cm i z przodu jest spoko, aczkolwiek dalej mi troszkę ciasnawo po przesiadce z S80. Za mną...jako tako ale osoba do 175cm spoko wejdzie :D
-
To ja mam chyba ulepka:) wkoło chrom,na masce sport,kiera bez drewna:),rocznik 0'2,acha jeszcze ktoś założył kapcie 245/45/18, pewnie z,, R" :-za
-
erka ma szersze kapcie te są z zwykłego 4.2 a o spalaniu tego potwora napisze tak od 9,4 bo tyle mi kiedyś spalił jak go delikatnie w trasie potraktowałem do i tu uwaga 28 po mieście na sporcie i latanu bokiem bez trakcji odcinek zamknięty do trenigu przed kjs-em a teraz normalnie to 13 literków przy dużych korkach w łodzi 14 podziękowania dla moderatora za rozdzielenie wątków jest lepiej
-
Właśnie zauważyłem lekkie zmiany i nie mogłem odnaleźć posta. Jeżeli ma takie spalanie to wcale nie ma tragedii, bo podejrzewam że 3.0V6 spali nie wiele mniej. Czy w tych silnikach są jakieś problemy typu obracające sie panewki na wale? jak to miało miejsce w Chrysler 300M 3.5V6 ?
Ładnie warczy
https://www.youtube.com/watch?v=3UJ84r-KcSs (https://www.youtube.com/watch?v=3UJ84r-KcSs)
Ile ma obrotów na 6 biegu przy 120km/h ?
Tu jest Jag który nie ma chromów:
https://www.youtube.com/watch?v=wFyPM9XFu5Q (https://www.youtube.com/watch?v=wFyPM9XFu5Q)
Co to za wersje były bez chromów ?
-
Bez chromów była wersja sport. Przy wymianie zderzaka z tyłu zrobiłem sobie tylny bez chromów i tak jest chyba ładniej
-
Tu jest Jag który nie ma chromów:
https://www.youtube.com/watch?v=wFyPM9XFu5Q (https://www.youtube.com/watch?v=wFyPM9XFu5Q)
Co to za wersje były bez chromów ?
S-ka konkretnie z tego filmiku to najmocniejsza wersja... czyli Supercharger 4.2 V8 na kompresorze ok. 400 KM...
-
Wiem że to na kompresorze, ale będę szukał wolnossącego 4.2
To ma rozrząd na pasku czy łańcuch ?
-
Na łańcuchu.
Zanim zadasz kolejne prozaiczne pytanie użyj opcje (http://jaguarclubpoland.net/forum/Themes/classic/images/polish/search.gif).
Skoro dajesz sobie rade z PH to i z wyszukiwarką sobie poradzisz.
To forum istnieje 8 lat i naprawdę dużo pytań tu padło, i które mają swoją odpowiedź. Wystarczy trochę inicjatywy.
-
Po to jest forum,i sam temat w nagłówku żeby zadawać takie a nie inne pytanie. Trzeba nieraz kotleta odgrzać :)
-
To go odgrzej, bo jak na razie smażysz nowe.
-
To go odgrzej, bo jak na razie smażysz nowe.
Zrobiłem to i to :)
-
wszystkie erki sa bez chromów
-
Widziałem 4.2 wolnossące też bez chromów.
Może jest gdzieś jakaś specyfikacja co do wyposażenia.
Widzę że większość ma na wyposażeniu szyberdach.
-
gdzieś jest poszukaj, są jeszcze pakiety sport do zwykłych wersji takie zamówienie idywidual i wtedy jest właśnie ster cały w skórze bez chromu i jeszcze pare pierdół
-
A skąd masz kota na swojej masce ? :)
-
skubany pewnie w fabryce sie przyplątał i tak został karmie go daje mleko a on se tam jest ha ha ha , takiego kupiłem jakby nie było kota to bym auta nie kupił, kot na masce musi być
-
Była opcja do wyboru, kot lub płaski znaczek. Ja mam płaski niestety :(. Troszke jak Merc bez gwiazdy
-
Ale kota można dokleić :D
-
nie dokręcić jest orginał za prawie dwa tysie i kilka innych taniej nawet widziałem za 150 zeta
-
nie dokręcić jest orginał za prawie dwa tysie i kilka innych taniej nawet widziałem za 150 zeta
Dwa klocki za figurkę ? :)
-
Spokojnie spokojnie. Kupiłem na brytyjskim ebay za 130 zł też oryginał tyle że po demontażu
-
Spokojnie spokojnie. Kupiłem na brytyjskim ebay za 130 zł też oryginał tyle że po demontażu
Jest miejsce w masce na kota ?
-
Jest miejsce w masce na kota ?
Nie wiem jak w wersji po lifcie, ale w wersji przed liftem odrywasz delikatnie znaczek na masce i pod nim są dwa otwory właśnie na przykręcenie statuetki...
-
Po lifcie to tylko wiertarka.
-
w moim po lifcie pod znaczkiem były otwory. Trzeba otworzyć machę i zobaczyć od spodu czy są otwory
-
w moim po lifcie pod znaczkiem były otwory. Trzeba otworzyć machę i zobaczyć od spodu czy są otwory
Pod wygłuszeniem ?
-
Miejsce na figurkę kota jest patrząc od przodu przed wygłuszeniem.
-
Hejka:) a co z oznaczenia na tyle? Chodzi o znaczek s-type,można zrywać, nie ma otworów?
-
Tylne praktycznie w każdym aucie są na klej. Już nawet Merol gwiazde na tyle klei. Kiedyś była na kołki + klej
-
To super :) bo jakoś mi nie leży,ten napis;)
-
Ciekawe czy w polance kradną kota z maski, albo dla zabawy.
Może ktoś się z Was orientuje jak sprawdzić Jaguara po numerze VIN, to znaczy:
- data pierwszej rejestracji
- dane auta i wyposażenie
Takie coś o co pytam , jest w Citroen i Peugeot.