FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: dominx1989 w Luty 20, 2015, 09:22:18 am

Tytuł: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: dominx1989 w Luty 20, 2015, 09:22:18 am
Witam, mam problem z ogrzewaniem, wiem wiem - było z 20 razy już na forum, natomiast u mnie wygląda to trochę inaczej.

Mój kot funduje mi saunę dopiero w momencie zagrzania się (osiągnięcia właściwej temperatury pracy silnika). Co dziwniejsze, jeżeli skręcam w lewo - z nawiewów zaczyna lecieć jeszcze gorętsze powietrze i na odwrót, przy skręcaniu w prawo - zaczyna lecieć zimne.

Wydaje mi się także że prawa strona auta (prawe nawiewy) grzeje mocniej w porównaniu do lewej.

Wymieniłem już chłodnice "wody" (nówka sztuka) bo niestety stara spęczniała i zaczęła przeciekać. Przeczyściłem cały układ, zalałem nowiutkim płynem. Niestety problem nie ustąpił.

Wielokrotnie opisywane na forum było, że elektrozawór nagrzewnicy zacina się i powoduje grzanie/chłodzenie bez możliwości regulacji.

Niestety u mnie co prawda nie da się także regulować temperatury (ustawienie 17st i 36st daje taki sam efekt - sauna) ale skąd to dziwne zachowanie przy zakrętach?  :-help

Dodam jeszcze że próbowałem już w różnych kombinacjach nawiewu: z wł. klimą / wył. klimą / w pozycji "auto" / z obiegiem zamkniętym / w całym zakresie regulacji temperatury.  :-trudno

Auto to s-type 2003r 3.0 V6 76 tys km przebiegu.





Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 20, 2015, 09:38:02 am
Jak na moje to zawór + do zrobienia adaptacja układu klima/ogrzewanie
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Luty 20, 2015, 10:19:12 am
Jak na moje to zawór + do zrobienia adaptacja układu klima/ogrzewanie
możesz cos więcej na temat adaptacji układu ogrzewania.Dotychczas chyba nikt o czymś takim nie wspominał.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 20, 2015, 12:16:56 pm
Chodzi mi o adaptację klapek sterujących nadmuchem. Z tego co mi wiadomo w Jagu da się zrobić. Za ogólnie napisałem - sorki  :)
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 20, 2015, 13:37:08 pm
U mnie jest podobna sytuacja , prawa strona grzeje mocniej. Nie tak dawno wymieniłem elektrozawór , płukałem nagrzewnicę roztworem octu+kwasek cytrynowy. Dodatkowo przedmuchałem kompresorem nagrzewnicę . Regulując temperaturę lewa strona jakby bardziej prawidłowo reagowała na obniżanie temperatury, jak ustawię na 17 stopni . Prawa nadal grzeje solidnie. Dopiero jak dam na LO , wówczas dopiero leci zimne powietrze również z prawej strony. Gdzieś na forum wcześniej wyczytałem , że być może winne są temu czujniki temperatury . Ale nie mam pojęcia w którym miejscu się znajdują ?
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: dominx1989 w Luty 20, 2015, 14:16:06 pm
Cóż, na poniedziałek umówiłem się z elektromechanikiem. Jak uda mu się rozgryźć problem, to podzielę się rozwiązaniem na forum. Myślę że przyda się to innym fanom Kotów :)

 :-A
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 20, 2015, 14:18:07 pm
U mnie jest podobna sytuacja , prawa strona grzeje mocniej. Nie tak dawno wymieniłem elektrozawór , płukałem nagrzewnicę roztworem octu+kwasek cytrynowy. Dodatkowo przedmuchałem kompresorem nagrzewnicę . Regulując temperaturę lewa strona jakby bardziej prawidłowo reagowała na obniżanie temperatury, jak ustawię na 17 stopni . Prawa nadal grzeje solidnie. Dopiero jak dam na LO , wówczas dopiero leci zimne powietrze również z prawej strony. Gdzieś na forum wcześniej wyczytałem , że być może winne są temu czujniki temperatury . Ale nie mam pojęcia w którym miejscu się znajdują ?

Uczę sie dopiero Jaga ale w Volvo pomagało na takie przypadłości adaptacja klapek jak napisałem wyżej :). Do tego może szwankować czujnik temperatury wewnętrznej. Nie wiem czy Jag ma 1 czy 2 takie czujniki. A dokładniej to wystarczy, że już jest mega zakurzony i będzie okłamywał z wartością
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: skyludwik w Luty 20, 2015, 16:39:11 pm
Jag ma trzy czujniki w kabinie pod tym linkiem znajduje się instrukcja do diagnozowania systemu nawiewu w S typie. Umiejscowienie czujników też jest wskazane i to dość dobrze, ja dzięki temu swoje sprawdziłem. http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/#evap-temp-sensors
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 20, 2015, 20:29:18 pm
Dzięki za ten link. Myślę że  to dobry kierunek , aby sprawdzić te czujniki ? Jutro mam zamiar się z tym zmierzyć
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: skyludwik w Luty 20, 2015, 20:56:19 pm
Spoko. Mi ten link bardzo pomógł.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 20, 2015, 22:22:37 pm
a ja kiedyś miałem tak że nagłe hamowanie wywołało efekt totalnego zimna a na dworze było -2 musiałem sie zatrzymać zgasić auto bo nic nie pomagało dopiero zgaszenie kota i ponowne odpalenie przywróciło ogrzew. jak zarazie jest ok minęło dwa miesiące
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 23, 2015, 16:56:38 pm
Witam. Namierzyłem te 3 czujniki , pozamieniałem je miejscami . Nad stacyjką czujnik przedmuchałem powietrzem sprężonym ( i nadal nic ) . Tak jak było , zostało . Prawa strona grzeje mocniej . Jak ustawię na 17 stopni  prawa strona ciepłe ,lewa zimne . Dam na LO , środkowy tunel chłodek . Pasażer ciepłe . Co jeszcze mogłem pominąć ?  :-thumpdown
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 23, 2015, 17:21:21 pm
W moim był zmieniany cały sterownik.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 23, 2015, 17:39:37 pm
Panel sterownia klimą wymieniłeś ?


Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 23, 2015, 22:04:34 pm
chyba najwięcej problemów w tych autach to ogrzew i skrzynie wszystko to elektryka i elektronika czy ktoś w ogóle ten temat rozpracował myślę akurat o tym nieszczęsnym ogrzewaniu. dziwne zachowanie tego układu w tylu autach sugeruje jakiś niedociągnięcia już w fabryce może wspólnymi siłami dojdziemy do tego co tu jest nie tak  ja np. nie mogę ustawić temperatury średniej np 23 stopnie jest tak albo grzeje ale tylko jak ustawie 31 stopni albo chłodzi jak tylko przestawię temperaturę na 28 lub mniej stopni jeszcze wyświetla mi się kod błedu na tym małym wyświetlaczu od temperatur kod nr 51 52 53 54 81 wie ktoś z was co to znaczy czytałem że 51,52 to błąd komunikacji między dvd a monitorem dotykowym
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 23, 2015, 22:18:32 pm
Panowie musi być coś na rzeczy - to fakt. U mnie mimo serwisowania do końca w ASO zmieniany był cały panel klimy + wiadomo elektrozawór + cały zbiorniczek. Moim zdaniem coś niedobrego dzieje się w panelu klimy czyli całym mózgu sterowania ogrzewaniem i klimą
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 23, 2015, 22:44:34 pm
tak mnie to w ku...... że chyba se kupie gutmana helli do diagnistyki tych kotów
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 23, 2015, 22:57:39 pm
Ja sie przymierzam do klona Delphi DS150E. Jak nie wypali dobrze przy Jagu to będę miał do innych :D
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 23, 2015, 23:05:06 pm
byłem na szkolenu w tamtym roku i gutman  dobrze targał mojego s type  4,2 a z tą adaptacą klap coś więcej dasz rade podpowiedzieć bo wiem że można je zasterowac w niektórych autach ale adaptacja, cieplo zimno to tylko elektrozawór klapi to sterowanie gdzie ma lecieć. stare ople miały klapke od ciepło zimno bo nagrzewnica szła cały czas bez odcięcia
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 23, 2015, 23:40:22 pm
W Volvo mocno siedzę, Jagów sie uczę dopiero ale w szwedzie były podobne objawy i powodowało je 3 rzeczy:

- klapy sterujące powietrzem pod deską rozdzielczą świrowały, czyli albo sie wcale nie otwierały albo waliły tam gdzie sobie same rzyczą. Pomagała ich adaptacja czyli - komputer sam sobie nimi przesterował wedle jakiś tam serwisowych manewrów i problem potrafił zniknąć, oprócz tego chyba (nie jestem pewien) zachodziło jakby reset panelu klimy, coś al'a przywrócenie ustawień farbycznych

- drugi powód to za mało czynnika chłodzącego od klimy

- trzeci powód to wyżej już wspomniane czujniki temperatury, z tymże w Volvo jest tylko jeden
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 24, 2015, 21:43:29 pm
zastanawiam się kto i jakim diagnoskopem w łodzi jest w stanie wykonać taką adaptacje klap i czy w ogóle sie da
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 24, 2015, 22:03:25 pm
Teoretycznie każdy na poziomie Bosch KTS, Guttmann i pochodnych powinien mieć w opcji test klap sterujacych nawiewem.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 25, 2015, 00:58:53 am
bosch to siano do vw i skody sie nadaje. test a adaptacja to chyba co innego. dominx daj znać co udało sie naprawic bo widzisz co sie z tymi kotami dzieje chore bidulki :-tylko
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Luty 25, 2015, 08:26:42 am
Być może coś jest w tej adaptacji klap.

Jak się programuje moduł klimatyzacji (przynajmniej w polifcie z navi), to komputer wywija wszystkimi klapami. Wyglądałoby na to, że kalpy są adaptowane przy okazji programowania modułu, ale czy można majstrować tylko przy samych klapach, to nie wiem ??????
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 25, 2015, 11:44:23 am
No własnie....albo zaprogramować moduł od nowa, może tutaj jest cały szkopuł
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 25, 2015, 21:21:07 pm
Powodem są zacinające się silniczki regulacji klap nawiewów. Zdarzają się też ich uszkodzenia polegające na wyrobieniu się mechanizmu i podczas np. skręcania samochodu siłą bezwładności się przestawiają, co skutkuje np. słabszym lub mocniejszym grzaniem.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 26, 2015, 00:17:36 am
RedOktober brałem ten fakt klap pod uwage bo czesto w peugocie 407 pękaja sprawdziłem w s typie wydają sie na słuch i namacalnie że coś tam sie rusza ale do wszystkich nie sposób sie dobrać bez rozbierania deski więc to może być dobry trop a szczególnie przy mocnym hamowaniu lub na zakrętach.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: RedOctober w Luty 26, 2015, 00:22:23 am
Już kilka desek rozebrałem z tego powodu i we wszystkich były uszkodzone silniczki. Wyrabiają się w tych miejscach w których najczęściej pracują.
407 też na to cierpią.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 26, 2015, 00:26:24 am
w 407 wymieniałem te niebieskie bo pękały bo tam żabojady dały kolorowe klapy szare i niebieskie
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 26, 2015, 18:06:45 pm
Opanowane. Ogrzewanie już działa normalnie . Wymiana modemu sterującego klimą pomogła . :-tylko :-tylko :-A
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 19:03:56 pm
Ot trafiłem
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Luty 26, 2015, 19:13:21 pm
A gdzie znajduje sie moduł sterowania klimą?
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 26, 2015, 19:46:20 pm
Moduł odpowiedzialny za sterowanie klimą jest za schowkiem , przed nogami pasażera. Musisz zdjąć schowek , kanał nawiewu na nogi pasażera . No i wówczas zobaczysz czarny moduł . Jest przykręcony jedną śrubką .
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Luty 26, 2015, 19:50:49 pm
dzieki. Przynajmniej jeden moduł zidentyfikowany i wiadomo za co odpowiedzialny
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 19:54:57 pm
Hmmm....jako moduł klimy Jaguar w oficjalnej rozpisce wskazuje na panel sterowania klimą/ogrzewaniem. Masz z nawigacją auto czy bez?

Edit: wychodzi na to, że w poliftach są 2 moduły odpowiedzialne za układ AC. Ten co piszesz (w schowku) oraz panel sterowania
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 26, 2015, 20:04:51 pm
Ja mam S-type 2003 po lifcie , z dużym dotykowym ekranem
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 20:10:24 pm
Czyli się zgadza - są dwa moduły :). Bo ten wąski panel sterowania też jest jako moduł. Podejrzewam, że ten w schowku głównie sczytuje i przetwarza dane od czujników temperatury stąd miałeś takie dziwne rzeczy
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 26, 2015, 20:18:27 pm
Powiem tylko tyle , że już mi ręce opadały  . Wpierw miałem problemy z elektrozaworem , póżniej nagrzewnica . A teraz ten moduł , nie wiedziałem za co się złapać ? Czujniki temperatury pozamieniałem miejscami , nie było efektu . Dopiero dziś namierzyłem na allegro ten moduł , w rozsądnej cenie ( 100 zł ) . Okazało się nie daleko ( Gliwice ) . No i w końcu udało się
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Luty 26, 2015, 20:52:39 pm
(...). Dopiero dziś namierzyłem na allegro ten moduł , w rozsądnej cenie ( 100 zł ) . Okazało się nie daleko ( Gliwice ) . No i w końcu udało się

To możesz nazwać siebie szczęściarzem, na alle bez problemu kupisz taki moduł co ma poprzepalane ścieżki od sterowania elektrozaworem   :-chyt
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 27, 2015, 20:08:50 pm
A tak zapytam. Ten moduł jest taki dość płaski w kształt kwadrata/prostokąta?? Jeśli tak to jest ich w sumie uwaga - ponad 10 różnych numerów. W tym całkiem inne dla 2.7d których jest bodajże 5 numerów oraz co innego dla benzyn. Na każdy przedział numerów VIN jest inny numer modułów. Nie ma typowego podziału od M45XXX i do M45XXX

Na szczęście przykład Andrzeja pokazuje, że są wymienne....oby tylko wszystkie :D
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Luty 27, 2015, 20:30:02 pm
Ja kupiłem wczoraj z 2,7 D , też się obawiałem że może nie pasować. Dlatego tak jak pisałem wczoraj pojechałem do Gliwic 36 km , byłem już przygotowany na sprawdzenie go na miejscu . Pasował !!! Jest prostokątny . Dałem 100 złotych za używkę
http://allegro.pl/modul-sterownik-jaguar-s-type-s-type-05r-i5108240794.html (http://allegro.pl/modul-sterownik-jaguar-s-type-s-type-05r-i5108240794.html) . Dokładnie ten zakupiłem
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 27, 2015, 20:39:41 pm
Czyli to ten. Tak jak pisałem w sumie występowały z ok. 10 różnymi numerami, aczkolwiek jak widać są zamienne więc mamy o tyle łatwiej :D
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Luty 27, 2015, 22:00:40 pm
Ze swojego doświadczenia to powiem Wam, że miałem do czynienia z trzema różnymi modułami i wyglądało to tak, że owszem jak na żywca się go podepnie bez programowania to też działa ALE przy programowaniu wybiera się pewne opcje dal modułu związane z wyposażeniem pojazdu i tak np.:
- jak do diesla wstawisz moduł pochodzący z benzyny, to może być problem ze sterowaniem webasto, którego jak  wiemy nie ma w benie, a po drugie jak w dieslu działa webasto to automatycznie zamyka się klapka recyrkulacji, żeby spaliny nie wpadały do kabiny. Nie wiem natomiast co się wydarzy kiedy zaprogramuje się np. 3.0 zamiast 4.0
- ogrzewanie szyby przedniej - być może bez programowania szyba działa, ale moduł działa tak, ze przy pewnej temp. powietrza moduł włącza szybę automatycznie, więc jak moduł "nie widzi" szyby, to nie ma automatu.
- jak do wersji kontynentalnej wersji wstawisz moduł z anglika, to funkcje sterowania, które są po stronie kierowcy, będą po stronie pasażera (np. jak po stronie kierowcy dasz temp na max to pojawia się "HI"), a poza tym to strefy klimatyzacji zamienią się miejscami.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 27, 2015, 22:14:05 pm
Patrząc w EPC funkcją grzania rozporządza moduł sterowania/regulacji, a nie ten który wymienił Andrzej. Przynajmniej tak wychodzi z rozpiski EPC, ponieważ jest podział na auto z grzaniem szyby i bez grzania. Natomiast takiego podziału nie ma dla modułu wymienionego w temacie.
Aczkolwiek nie neguje tego co mówisz :)
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Luty 28, 2015, 00:40:38 am
dominix 1989 poradziłeś sobie z ogrzewem
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: dominx1989 w Marzec 01, 2015, 11:02:03 am
Auto stoi jeszcze u mechanika. Czeka na części. Jak będę miał już gotowy to napisze co było uszkodzone.  :- pojecia
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Marzec 08, 2015, 16:32:36 pm
zrobiony już
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Marzec 08, 2015, 17:19:01 pm
Jak tam postępy w walce z tym twoim ogrzewaniem ( dominx1989 )
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: dominx1989 w Marzec 09, 2015, 11:40:49 am
Nadal jest u mechanika. Z wiadomości które już dostałem - padnięty był panel sterowania klimatyzacją (panel nad radiem), ale pomimo wymiany na nowy, nadal nie reguluje się elektrozawór ( nie domyka ani nie otwiera do końca). Także jeszcze kilka dni zanim powinien być gotowy. Jak coś to będę pisał o postępie prac.

 :)
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: dominx1989 w Marzec 19, 2015, 12:28:14 pm
Dla osób śledzących ten wątek, kolejna informacja jest taka, że niestety nie obyło się bez demontażu całej deski, wliczając w to nawet kolumnę kierownicy. Z informacji od mechanika wiem, że naprawa wymagała także ustawiania/naprawy klap sterujących i kilku innych podzespołów. Na początku przyszłego tygodnia auto powinno być już zmontowane na gotowo. Jak będę miał listę napraw to podzielę się nią na forum.

 :-W
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 04, 2015, 17:51:34 pm
Odgrzeję kotleta.

Otóż mam dwa błędy - B1265 (usterka w obwodzie siłownika chłodzenia powietrza) oraz B1263 (silnik klapy nawiewu wentylacji - usterka w obwodzie). Problem który mam to okrutne grzanie już przy 17 stopniach. Na LO i ustawieniu szyba/nogi dmucha z podszybia zimnym, a z bocznych ciepłym powietrzem. Na ustawieniu twarz/nogi z bocznych wieje ciepłem, z jednego środkowego zimne, a z drugiego środkowego od strony pasażera już takie zmieszane ciepło z zimnym.
Co więcej - skręcam w prawo wali gorącem, skręcam w lewo wali zimnem. Tak się dzieje znowu przy ustawieniu nogi/twarz lub sama twarz.

Dodam jeszcze że zawór nagrzewnicy w 2014 roku zmieniany w ASO na oryginalny. I z tego co widziałem faktury które dał mi były właściciel widnieje wymiana modułu klimatyzacji. Chyba właściciel kupował używkę ponieważ na fakturze nie ma wzmianki o nowym module.

Z ciekawostek dodam, że problem zaczął się...dokładnie nie wiem kiedy ale stawiam ze po wymianie progów. Na pewno jak go kupiłem to wszystko działało bo wracałem z temp. 21,5 stopni. Później przed robotą progów jeszcze pojeździłem 2 dni również działało, a po zmianie progów i tu właśnie nie pamiętam czy w dzień odbioru auta dmuchało normalnie czy waliło gorącem.
Nie łącze tego ze spawaniem bo aku był zabezpieczny. Prędzej bym to połączył z tym ze po prostu padł podczas tego przestoju.

I teraz tak - mam 3 typy.
- moduł
- klapy
- te evaporator sensor całe

Moduł mogę w sumie zmienić, drogi nie jest ale myślę, że byłby błąd od tego
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Kwiecień 04, 2015, 20:26:21 pm
Witam. Ja miałem podobne objawy , aczkolwiek nie robiłem w samochodzie jakichś poważnych napraw przed awarią ogrzewania. Po prostu padł elektrozawór , następnie popaliły się ścieżki w module klimy ( który jest odpowiedzialny za klapy także ). Wymiana elektrozaworu + wymiana modułu , przyniosła efekt pozytywny. Ogrzewanie oraz klima działa jak należy. Moduł kupiłem za 100 złociszy z S-type 2,7 . Pasował do mojego , z tego co poczytałem odpowiada on również za navi.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Zdrapciooh w Kwiecień 04, 2015, 20:42:42 pm
... B1265 (usterka w obwodzie siłownika chłodzenia powietrza)

Jeśli masz VIN wyższy niż N10330, to zignoruj ten błąd. Chodzi o to, że to dotyczy silniczka bypassu zimnego powietrza, którego od tego numeru VIN juz nie ma... a błąd został ;) Dobre  :-tylko
Też mam ten błąd i działa wszytko dobrze.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 04, 2015, 20:50:55 pm
U mnie jest M85166. Nie bardzo wierzę w usterkę zawora nagrzewnicy ponieważ zmieniany był wg. faktury w sierpniu 2014 roku czyli ma ledwo ponad 0,5 roku. Do tego zalany świeży oryginalny płyn.

Czyli co...zostawałby albo moduł albo te 3 czujniki albo klapki bo wychodzi wg VIN ze mam. Tylko ktoś wie jaką czujniki rezystancję powinny dawać?? No i czy zmiana modułu wiąże się z jego przypisaniem pod auto czy plug'n'play?
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Andrzej4563 w Kwiecień 04, 2015, 21:08:45 pm
Ja wyjąłem stary moduł , w jego miejsce wpiąłem ten który kupiłem i po zawodach. Nic nie musiałem przypisywać.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 04, 2015, 21:19:22 pm
U mnie Andrzeju nie ma navi, więc mam ten nazwijmy to całościowy moduł ale podejrzewam jednak, że zasada podobna jak u Ciebie. Tylko martwi mnie to bardziej, że wychodzi po VIN iż mam klapy.....
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: dominx1989 w Kwiecień 18, 2015, 14:44:52 pm
Po prawie dwóch miesiącach walki z ogrzewaniem w moim Jaguarze ogłaszam zwycięstwo :)  :-K

Jeśli ktoś z Was ma podobny problem to na pewno musicie poszukać ogarniętego elektro-mechanika. Jako że całość jest tak złożona - milion czujników, sterowników, klapek itd przyczyn usterki może być dużo. W moim aucie do wymiany nadawały się czujniki przy panelu na desce, jeden z czujników temperatury zewnętrznej (są dwa), naprawa klap sterujących przepływem powietrza (z powodu uszkodzonych czujników system cały czas w trakcie działania próbował adaptować położenie klap, przez co w efekcie końcowym nie pracowały w pełnym zakresie).

Efekt ciepła lub zimna przy skręcaniu to znowu wypadnięcie cięgna sterującego klapami (lewo/prawo)z mocowania.

Do regeneracji nadawał się także elektrozawór (tak regeneracji - nawet nowy za jakiś czas ulegnie takiej samej awarii - myślę że jest to celowe działanie producenta, aby zarabiać na naprawach). Problemem jest to że zawór jest po "złej" stronie układu i przepływa przez niego ciecz o temp ok 100*C, gdyby producent zaprojektował zawór na powrocie, temperatura ta wynosiłaby ok 30*C. Rozwiązania są trzy.

1. Kupować nowy elektrozawór ok 500 PLN co kilka lat i wymieniać (w zależności od tego jak kto często jeździ autem - ja moim robię ok 15 000 km rocznie).

2. Zregenerować raz i mieć z nim spokój - regeneracja polega na rozłożeniu i zamianie tulei "plastikowych" na mosiężne, dzięki czemu wytrzymują wysoką temp. (Opcja możliwa jedynie wtedy gdy nie są jeszcze zawilgotniałe cewki).

3. Rozwiązanie polegające na poprawieniu inżynierów fabryki - zamontowanie elektrozaworu z mercedesa ok 300 PLN nowy, dwustrefowy, na powrocie układu (wiąże się to z modyfikacją układu), ale wtedy taki element prawdopodobnie przeżyje waszego Jaguara. Minus rozwiązania to utrata oryginalności użytych części.


Kolejnym problemem w układzie były kable, z biegiem lat zaśniedziały styki za deską, niestety cały środek musiał być wymontowany i poprawienie styków w wiązkach.


Po sprawdzeniu fizycznie osprzętu i modułów można brać się za podpinanie komputera i zaprogramować wszystkie moduły, zaprogramować klapy, sprawdzić temperatury itd.


Słowem podsumowania, usterka bardzo ciężka, czasochłonna i kosztowna do naprawienia.

Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 18, 2015, 15:06:46 pm
Nie pocieszasz :D. Mój myślałem, ze się naprawił ale ostatnio znowu fiksuje, raz wszystkie wentyle chłodzą, raz dolne i boczne grzeją. Jak mu się podoba. Aczkolwiek u mnie problem na 90% tkwi w klapie mieszalnika powietrza.

Fajnie, ze u Ciebie sprawa załatwiona
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Kwiecień 22, 2015, 01:24:12 am
przeczytałem i wiem jedno nie mam czasu na rozebranie swojego więc bedzie tak jak jest czyli wystarczająco chyba że wezmę urlop i spedze go w pracy na warsztacie wtedy na pewno ogarne mojego kota i jeszcze pytanie do kolegi dominix jaki w przybliżeniu koszt tej naprawy tak z ciekawości pytam.
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: MATriX335 w Kwiecień 28, 2015, 14:44:40 pm
Do regeneracji nadawał się także elektrozawór (tak regeneracji - nawet nowy za jakiś czas ulegnie takiej samej awarii - myślę że jest to celowe działanie producenta, aby zarabiać na naprawach).
Możesz podać namiary do osoby, która regenerowała Ci ten elektrozawór? Ile taka regeneracja kosztowała?
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: aro w Maj 06, 2015, 07:42:57 am
Witam wszystkich,przyszła kolej na mnie,tez mnie dopadła awaria (chyba)elektrozaworu...o tyle dobrze ze już ciepło jest a dmucha mi tylko zimnym :),w związku z tym mam prośbe..jeżeli ma ktoś elektrozawor uszkodzony z sprawnymy cewkami chetnie odkupie i zainspirowany poradami Kolegi dominx1989  mam zamiar podjąć sie regeneracji i wymienić tuleje na mosieżne...jezeli komuś sie poniewiera stary elektrozawor po garazu to prosze o kontakt na PW
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: aro w Maj 26, 2015, 15:03:15 pm
Witajcie..na czym polega naprawa klap sterujących?da sie coś z tym zrobic czy wymiana tylko?pytam gdyż u siebie wyeliminowalem jako przyczyne elektrozawor,moduł klimy no i pozostały te nieszczęsne klapki...
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Maj 26, 2015, 16:23:39 pm
Tylko wymiana na nowe lub używane. Problem nie tyle w klapach co silniczkach które nimi sterują. U mnie od ponad 2 tygodni cudowne uzdrowienie więc nie ruszam
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: aro w Maj 26, 2015, 16:50:30 pm
Dzieki,no u mnie sie nie chce uzdrowić niestety..nie orientujesz sie czy tam są rozne silniczki w zaleznosci co steruje czy do kazdej klapki taki sam?kupiłbym z dwa i wtedy jest szansa ze rozbiore i złoze za jednym razem..
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Bucho¶ w Wrzesień 14, 2016, 23:31:58 pm
W moim problem jest taki że leci tylko zimne powietrze, nie ważne czy klima włączona  czy nie, cały czas leci zimne , a do tego auto strasznie  paruje (zapewne przez filtr kabinowy). W czym może tkwić  problem?
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 15, 2016, 17:46:58 pm
Pewno zawór się zacial w pozycji zamkniętej lub padł moduł. Aczkolwiek w przedliftach zazwyczaj szwankuje zawór a nie moduł
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: w Wrzesień 15, 2016, 18:29:16 pm
Gdzie go szukać, i jak ten zawór się nazywa dokładnie abym mógł kupić takowy oraz +/- ile stoją :) W domowym zaciszu da się to zrobić (garaż)?
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 15, 2016, 21:53:33 pm
Jak spojrzysz na silnik to po lewej stronie na dole przy chlodnicy. Da sie to zrobić w domu, nazywa sie to elektrozawor ogrzewania, kosztuje to ok 500 zł
Tytuł: Odp: Problem z ogrzewaniem przy skręcaniu s-type
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Wrzesień 16, 2016, 01:22:11 am
Jeśli nie wiesz co to i gdzie jest, to w domu ( garaż ) zrobisz flaszkę czystej i się na tym skończy. Pompa elekryczna zasłania elektrozawór i nic nie zobaczysz. Ilość przewodów wodnych poraża jak 230 V (  suszarka do włosów w wannie). Tak ogólnie prosta sprawa mnie wystarcza na wymianę dwie godziny.