FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 16:05:28 pm

Tytuł: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 16:05:28 pm
Witam!
Mój świeży nabytek (2001r 3.0v 167tys) i już taki problem i to nie jedyny a miało być tak pięknie.
Mianowicie, zapalam, wrzucam D i czekam i nic się nie dzieje na zimnym zauważyłem, że jest ok ale na ciepłym silniku dodaje gazu i nic, samochód stoi. Zmieniam biegi losowo D R P N D R... aż w końcu wyczuwam moc i mogę ruszyć, ale przy wrzuceniu 2,3 lub 4 to tę moc (lekkie szarpnięcie) czuję  od razu.  Następnie ruszam rozpędzam tak do 40 mocniej dodaję gazu i a silnik wyje 3-4tys a samochód nie przyśpiesza coś tak jak by ślizgało się sprzęgło. Żadnych komunikatów nie mam na wyświetlaczu. Więc się zastanawiam co to może być. Proszę o porady. Byłem u diagnosty ale nie udało mu się połączyć ze skrzynią. Zastanawiam się czy niski poziom oleju może mieć wpływ na taka pracę czy jednak to skrzynia pada. Jeśli olej to jaki dolać i czy sam mogę to zrobić. Bardzo proszę o pomoc bo zapożyczyłem się na autko i ręce mi opadają :-cry, że taka fura a nie jedzie. Pozdrawiam           
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Choina w Styczeń 16, 2015, 16:53:34 pm
Zapożyczyć to się można na nowe auto, a nie na takie stare auto.
Skrzynia do wymiany.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: dukigiant w Styczeń 16, 2015, 17:34:01 pm
Witam - dolej oleju może pomoże ale coś czuję że skrzynia do wymiany
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Styczeń 16, 2015, 18:30:33 pm
Witam - dolej oleju może pomoże ale coś czuję że skrzynia do wymiany

Jak skrzynia przestaje pracować z powodu braku oleju to po ponownym uzupełnieniu nawet jak zacznie jakoś działać to i tak już długo nie pochodzi...
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 19:25:50 pm
troszkę mnie dziwi, to że skoro olej taki ważny jest to czemu nie mam jakiegoś czujnika, który by informował, że np, jest niski stan

no i jak go dolać? i jaki, biorę się za poszukiwania info na ten temat ale jak by ktoś coś wiedział to proszę o info.
 
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 16, 2015, 20:17:01 pm
Widzisz to jest celowe działanie producentów by wszystko sie psuło i abyś dowiedział się o tym zbyt późno. W niektórych normalnych samochodach jest bagnet lub chociaż rurka, w którą się go wkłada.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Styczeń 16, 2015, 20:19:42 pm
W Jagach też kiedyś był bagnet do sprawdzania oleju w skrzyni - w XJ12 mam.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 20:31:48 pm
No ale znalazłem na forum podobny przypadek, że to może być jakaś linka, no i olej też.
Ale dalej nie wiem jak go zmienić/uzupełnić ale szukam dalej.   
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 16, 2015, 20:49:17 pm
Potem doszli do wniosku, że to żaden interes i ją zlikwidowali byś zajechał skrzynię i oddał auto na złom w normalnym kraju, nie w Polsce i kupił nowe. A jest szansa, że jak kochasz Jaga to kupisz nowy model. A jak nowy popsuje sie po 5 latach to sie możesz zrazić i kupić inną markę. Sensu brak. Niestety błąd w produkcji samochodów popełnił Mercedes produkując w latach 80-tych zbyt trwale samochody i o mało nie zbankrutował. Więc zaczęli produkować syf typu W-210, W-202, W-203, które mechanicznie są super ale gniły. Ludzie kupowali to badziewie tak jak ja i myśleli, że to super auta jak poprzednie. Gdy szydło wyszło z wora odwrócili sie od firmy i znów Merc miał problemy. Teraz starają się wypośrodkować. Kupiłem córce Skodę Octavię 1,9 tdi na pompo wtryskach 105 KM. Ktoś powie silnik nie do zajechania. No niestety model z lat 2008-2010 miał kiepskiej jakości panewki i potrafi wystawić kopyto przez blok po nawet 60  tys. kilometrów a niewiele przekracza 120 tys. Oczywiście producent umywa ręce i udaje, że nie ma problemu. A może jednak to celowe działanie. Wiele rzeczy teraz produkuje się na pięć lat: pralki telewizory itp. to wszystko jest skrupulatnie wyliczone. Są nawet studia uczące projektowanie odpowiednich systemów wysiadających po upływie zaprogramowanego  czasu.      
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 21:09:04 pm
A jak wymienić olej to dalej nie wiem
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 16, 2015, 21:40:08 pm
Jest przecież kilka postów dotyczących wymiany oleju- pogrzeb trochę. Jak spuścisz olej zmierz ile tego było. Po napełnieniu do stanu bedziesz wiedział ile brakowało. Jeżeli będzie niewielka różnica to oznaczać będzie, że przyczyną nie jest niski poziom. Więc wówczas tak jak pisza koledzy- raczej do wymiany
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Kotletor w Styczeń 16, 2015, 21:54:37 pm
Aby wymienić olej w skrzyni biegów w s-type musisz mieć olej i miskę olejową z uszczelką i filtrem bo tak przewiduje producent. Zatem rozsądnym posunięciem jest udanie się do fachowca.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 16, 2015, 21:59:11 pm
Przecież to auto przed liftem to nie potrzebuje nowej miski olejowej- tam filtr jest oddzielnie
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 22:12:17 pm
no i właśnie, jeden pisz tak drugi tak, to mam mieć miskę czy nie, tak samo filtr, a to znaczy że przed liftem nie było filtra, czy ktoś może opisać dokładnie taka wymianę.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 16, 2015, 22:24:11 pm
filtr jest tu i tu. po lifcie filtr jrst zintegrowany z miska
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 16, 2015, 22:30:38 pm
znalazłem, tutaj http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13703.0.html, że olej wlewa się od tyłu skrzyni, ale nie wiem gdzie się sprawdza poziom oleju, czy ktoś może mi zaznaczyć gdzie sprawdzić poziom. wydaje mi się że moja skrzynia to 5R55N
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Styczeń 16, 2015, 22:41:23 pm
Jeżeli chodzi o olej do skrzyni to na suchą skrzynię wchodzi 9l oleju w specyfikacji  MERCON V Nie wiem jak jest w 3.0 ale zapewne tak samo jak w 4.0 więc napiszę jak to wygląda w 4.0 - najwyżej niech mnie ktoś poprawi  :-gwizd

Korek wlewowy  znajduje się w okolicy łączenia wału napędowego ze skrzynią po prawej stronie skrzyni ( jak mnie pamięć nie myli korek jest na ampula ) Ilość oleju sprawdzasz odkręcając małą śrubkę w korku spustowym miski olejowej skrzyni, jak zacznie lecieć olej znaczy że jest stan, tylko się nie pomyl i nie odkręć dużego korka ponieważ tam jeden jest wkręcony w drugi.  Jeżeli chodzi o miskę skrzyni to w przed lifcie -2002 miski się nie wymienia, wymieniasz tylko filtr który zobaczysz po odkręceniu miski. Jak spuścisz olej z miski to pamiętaj że musisz jeszcze spuścić olej ze sprzęgła hydrokientycznego. Do tego służy w przedniej części skrzyni centralnie od dołu gumowa zaślepka. Po zdjęciu zaślepki kręcisz ręcznie kołem zamachowym łącznie ze sprzęgłem aż do chwili gdy w okienku ujrzysz małą śrubkę ( chyba też na ampula ) odkręcasz ją i spuszczasz olej ze sprzęgła. Po takim zabiegu wlewasz w skrzynię 9l oleju.

Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Styczeń 16, 2015, 23:00:38 pm
no i właśnie, jeden pisz tak drugi tak, to mam mieć miskę czy nie, tak samo filtr, a to znaczy że przed liftem nie było filtra, czy ktoś może opisać dokładnie taka wymianę.

w listopadzie wymieniałem olej w skrzyni - zakupiłem filtr + uszczelkę oraz 10 l oleju (sam) .Wymianę robiłem u mechanika i zapłaciłem za to 250.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 17, 2015, 08:01:19 am
Jeżeli chodzi o olej do skrzyni to na suchą skrzynię wchodzi 9l oleju w specyfikacji  MERCON V Nie wiem jak jest w 3.0 ale zapewne tak samo jak w 4.0 więc napiszę jak to wygląda w 4.0 - najwyżej niech mnie ktoś poprawi  :-gwizd

Korek wlewowy  znajduje się w okolicy łączenia wału napędowego ze skrzynią po prawej stronie skrzyni ( jak mnie pamięć nie myli korek jest na ampula ) Ilość oleju sprawdzasz odkręcając małą śrubkę w korku spustowym miski olejowej skrzyni, jak zacznie lecieć olej znaczy że jest stan, tylko się nie pomyl i nie odkręć dużego korka ponieważ tam jeden jest wkręcony w drugi.  Jeżeli chodzi o miskę skrzyni to w przed lifcie -2002 miski się nie wymienia, wymieniasz tylko filtr który zobaczysz po odkręceniu miski. Jak spuścisz olej z miski to pamiętaj że musisz jeszcze spuścić olej ze sprzęgła hydrokientycznego. Do tego służy w przedniej części skrzyni centralnie od dołu gumowa zaślepka. Po zdjęciu zaślepki kręcisz ręcznie kołem zamachowym łącznie ze sprzęgłem aż do chwili gdy w okienku ujrzysz małą śrubkę ( chyba też na ampula ) odkręcasz ją i spuszczasz olej ze sprzęgła. Po takim zabiegu wlewasz w skrzynię 9l oleju.



Dzięki, jeszcze tylko jak by ktoś mógł mi potwierdzić, czy na załączony rysunku jest dobrze oznaczony wlew. I może oznacz gdzie znajduje się dostęp do tego sprzęgła. A czy przy dolewaniu to nie ma jakiejś specjalnej procedury zalewania skrzyni /sprzęgła - olej sam się tam rozprowadzi?
U mechanika jednego byłem wczoraj ale spanikował po tym jak nie mógł wykręcić świecy i nie chciał już gadać o automacie.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 17, 2015, 09:45:47 am
Jeżeli ogólnie z mechaniką nie jest u ciebie najlepiej to sie raczej za to nie bierz :-nie
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 17, 2015, 10:25:53 am
Nie jest tak źle, z peugota 406 wyciągałem a ze stratusa wyciągałem i rozbierałem rozebrałem tylko pierwszy raz będę się brał za automat, ale podjadę jeszcze do innych mechaników może się ktoś za to weźmie. U mnie taki teren (Bieszczady), że automatów jest jak na lekarstwo i nie za bardzo mechanicy za to się chcą brać.

Myślę tak pierwsze wypuszczę olej i zobaczę ile go było, jeśli mało to pójdzie do wymiany jeśli brakowało ok 1 litr to mu wleję z powrotem ten sam plus nowy i się zobaczy. Tylko chyba coś w skrzyni zostaje i mogę myśleć, że było go mało a on tam zostanie, to ciekawe ile powinno go zejść wie ktoś może?

No i jeszcze jedno gdzie sprawdzić dokładnie jaką mam skrzynię bo chciałbym zamówić filtr a nie jestem pewien co do skrzyni.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Styczeń 17, 2015, 10:31:57 am
Witam, sprawa naciągniecia linki wybieraka dotyczyła mojego postu jakis czas temu. Generalnie miałem IDENTYCZNY problem jak ty. Moim zdaniem powinienes zacząć od sprawdzenia poziomu oleju i ewentualnie dolania braków bez pakowania się w niepotrzebne koszty wymiany gdzie podejrzewam, że okaże się że to nic nie zmieni a będziesz tylko biedniejszy o kila stów. Ja zdecydowałem się nie pakować w (moim zdaniem) nieopłacalny ekonomicznie przy tak starym i tanim aucie remont skrzyni w kwocie 3500-5000zł tylko skupiłem się na szukaniu używanej skrzyni ze stosunkowo pewnego źródła i po miesiącu udało mi się kupić używaną skrzynię za 1400zł z miesięczną gwarancją. Zawiozłem ją wraz z Jagiem do mechanika, który zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami i wymienił skrzynię wraz z nowym olejem i filtrem zapłaciłem 800zł i póki co skrzynia chodzi idealnie. Na temat starej skrzyni wypowiedział się następująco - "ogólnie to te skrzynie to straszne gówno (chodzi o skrzynie w 4.0)  :-thumpdown i nie dziw się, że się zepsuła bo to jeden z większych syfów na rynku skrzyń. A w Twojej skrzyni po diagnostyce (bez rozbierania) wyszło że jest mechaniczny problem 3 biegu a z objawów jakie skrzynia dawała podczas jazdy a własciwie to podczas prób jazdy wynika na popalone tarczki sprzęgłowe poszczególnych początkowych biegów a także prawdopodobnie jest problem z płytą sterującą i słabym cisnieniem". Tak oto wyglądała moja historia i ogólnie życzę Ci jak najlepiej ale sądzę iż warto zacząć rozglądać się za inną skrzynią tym bardziej, że do 3.0 jest o wiele wiele łatwiej znaleźć używkę niż do takiego jak ja czy kolega Paweł_M czyli 4.0 V8. A co do naciągnięcia linki to owszem możesz spróbować bo u mnie nawet po wymianie na tą drugą skrzynię faktycznie problem nie zapinającego od razu D był cały czas aż wziąłem i przy okazji demontażu deski rozdzielczej naciągnąłem tą linkę wybieraka i teraz jest perfekt. Informuj nas o dalszych krokach i życzę powodzenia i jak najtańszego usunięcia usterki. Głowa do góry i działaj.  :-za
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 18, 2015, 11:21:09 am
Mam pytanie czy olej w mojej skrzyni jest chłodzony w specjalnej chłodnicy? Bo tak mi się wydaje, więc zastanawiam, czy przy wymianie nie trzeba jakoś odpowietrzać układu? A może przyczyną, że skrzynia nie działa jak należy jest zbyt wysoka temperatura bo nie działa coś związanego z chłodzeniem oleju np: pompa do tłoczenia oleju, zatkany układ, termostat przez to olej się nagrzewa do zbyt wysokiej temperatury i nie działa, ale z drugiej strony w sytuacji takiej jak mi się zdarzyło było tak, że zatrzymałem się na drodze chcąc skręcić w lewo dodaje gazu a samochód wyje i stoi to wrzuciłem 4 i bieg zaskoczył i mogłem zjechać z krzyżówki, więc jak by winnym był rozgrzany olej to czwórka też by pewnie nie wskoczyła. Dobrze to rozumiem?   
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Styczeń 18, 2015, 15:18:10 pm
Olej ze skrzyni masz chłodzony specjalnymi kanałami poprowadzonymi w chłodnicy płynu chłodniczego silnika (główna chłodnica za zderzakiem) - tak przynajmniej jest w 4.0 V8, więc jesli się mylę to proszę pozostałych kolegów o korektę mojej wypowiedzi. Z tego co opisujesz to masz dokładnie to co ja czyli prawdopodnie rozje...na skrzynia + linka przy lewarku do naciągnięcia  :- pojecia Działaj kolego bo Jag to wspaniały samochód jesli jest w pełni sprawny.  :-tylko
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 18, 2015, 17:17:24 pm
powiem to tak najprawdopodobniej konwerter jebn... ja bym nic nie ruszł tylko do fachowca leciał jak kolega chce to miska i tak do zdjęcia przy wymianie oleju czy w piecio czy w sześcio biegowej i tak filterek jest w środku różnica jest tylko taka że 6 ma go razem z miską na stałe nalew po prawej stronie w połowie wysokości i długości w sześcio biegowej, piątka niekojarze. oleju do przelania sie przez nalew przy odpalonym silniku
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 18, 2015, 18:35:15 pm
Jaggi - dzięki za podtrzymywanie na duchu - a możesz mi odpowiedzieć na pytanie wysłane priva?

Konwerter .. coś nowego? troszkę tańsze ale bardziej skłaniam się ku opinii Jagii. No bo czemu na tipie jedzie a na D wyje, Na początek kupię olej. 
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Styczeń 18, 2015, 20:10:25 pm
Kup olej ale tylko na dolewkę bo bez sensu wymieniać póki co cały
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 18, 2015, 20:39:03 pm
kupuje olej tylko nie wiem czy ten
http://allegro.pl/valvoline-atf-maxlife-1l-chrysler-atf-3-mercon-v-i4871024721.html (http://allegro.pl/valvoline-atf-maxlife-1l-chrysler-atf-3-mercon-v-i4871024721.html)
czy może ten
http://allegro.pl/olej-mercon-v-ford-lincoln-skrzynia-wspomaganie-oe-i4917147813.html (http://allegro.pl/olej-mercon-v-ford-lincoln-skrzynia-wspomaganie-oe-i4917147813.html)
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Styczeń 19, 2015, 00:27:09 am
Odpowiedz wyslalem Ci na priv. Rozpisalem sie konkretnie ;-)
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 19, 2015, 08:00:30 am
Odpowiedz wyslalem Ci na priv. Rozpisalem sie konkretnie ;-)

Dzięki, widziałem, czytałem i  dzięki temu jakoś nockę przespałem, ale zadałem następne pytania, będę wdzięczny za odpowiedzi.
Ja jeszcze nie czuję tego, że to Jaguar ale pewnie przez tą świecę i pracę silnika. Dzisiaj  jadę po klucz i jakieś środki może się uda odkręcić.   

A który to olej do skrzyni czy ktoś może mi podpowiedzieć?   
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Styczeń 19, 2015, 14:04:39 pm
olej spelniajacy normę Mercon V .Ja zalałem taki

http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-ATF-1L-VOLVO-1161521,-1161540-JWS-3309/43 (http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE-MaxLife-ATF-1L-VOLVO-1161521,-1161540-JWS-3309/43)
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 19, 2015, 15:32:28 pm
Dzięki za podpowiedź
nie wytrzymałem i na dolewkę kupiłem http://allegro.pl/olej-mercon-v-ford-lincoln-skrzynia-wspomaganie-oe-i4917147813.html
ale na wymianę kupię twój połowę tańszy

        a tak na marginesie świecę udało mi się odkręcić, była czarna, zamówiłem nową. 
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: tomasz w Styczeń 19, 2015, 15:56:30 pm
Dzięki za podpowiedź
nie wytrzymałem i na dolewkę kupiłem http://allegro.pl/olej-mercon-v-ford-lincoln-skrzynia-wspomaganie-oe-i4917147813.html
ale na wymianę kupię twój połowę tańszy

        a tak na marginesie świecę udało mi się odkręcić, była czarna, zamówiłem nową. 

tylko jedną ? Świece chyba wymienia się wszystkie , tym bardziej jeśli nie masz pewności kiedy były zmieniane . Cena zwykłych Denso to

http://www.e-denso.pl/denso-t20tt-swieca-zaplonowa-denso-tt-do-lpg-p-2919.html (http://www.e-denso.pl/denso-t20tt-swieca-zaplonowa-denso-tt-do-lpg-p-2919.html)

więc koszt nie jest ogromny
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 19, 2015, 17:19:48 pm
Racja, ale nie wszystko naraz, czeka mnie jeszcze wymiana olejów w silniku i w skrzyni i filtry. A poza tym dwie, które odkręciłem były spoko chociaż jeszcze oryginalne.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 19, 2015, 19:41:12 pm
świecy na wygląd nie ocenisz
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 19, 2015, 20:54:14 pm
na wygląd nie? ale jak byś wykręcił świece i się okazało że elektroda upalona prawie do zera to po samym wyglądzie byś ją wymienił, mimo, że być może pracowała by jeszcze. Ja byłem na kompie bo wyskoczył check engine i komp pokazał "Wypadanie zapłonu na szóstym cylindrze"   Mechanik wykręcił pierwszą  z brzegu powiedział że świeca ok, dopiero potem, sprawdziliśmy w necie, który to szósty cylinder ale po krótkim siłowaniu się z nią odpuścił bo bał się, że wykręci ją z gwintem, a ja dzisiaj  po kilkunastu próbach w prawo w lewo przy użyciu nafty i wd-40 ją wykręciłem i okazała się czarna na dodatek z brązową mazią więc po wyglądzie stwierdziłem że nie pali, Wcześniej zamieniałem cewki i to nie pomogło.     
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 19, 2015, 22:29:54 pm
to masz widoczne uszkodzenie ale w większości urywa zapłon lub iskra jest za słaba bo świeca od temperatury pracy zmienia parametry oporności dlatego ważne jest dobieranie świec do danego auta czy silnika bo mają różną ciepłote pracy.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 20, 2015, 07:54:56 am
czekam na olej, pierwsze zrobię dolewkę
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 20, 2015, 22:45:44 pm
dolałeś
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 20, 2015, 22:53:40 pm
jeszcze nie, olej doszedł dzisiaj ale czekam na świecę, będzie chyba jutro, bo u mnie okazało się, że jest wielka wiocha i nic w sklepach do Jaguara nie mają
problem mam również z kanałem, znajomy znajomego ma ale musze się umówić, może na czwartek się uda, a u mechanika też wcześniej jak na przyszły tydzień się nie da.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 20, 2015, 23:25:00 pm
to napisz co dalej bo ciekawość mnie zje
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 22, 2015, 15:31:12 pm
Witam dobrałem się do skrzyni i ledwo co poradziłem sobie z tymi korkami. Dla jasności odkręciłem ten wewnętrzny od dołu na gimbusa 4,5 (musiałem dorabiać z piątki bo takowego nie miałem) widać, dawno nie były ruszane. Przygotowałem sobie strzykawkę bo starym silikonie do dolania 2 litrów nowego oleju a tu kolejna niespodzianka, po odkręceniu tego małego koreczka od dołu wylało się troszkę ponad 1 litr (słownie jeden litr) płynu/oleju o kolorze brunatnym prawie takim samym jak kolor oleju w silniku. I co teraz, chyba kupię jeszcze 3 litry i filtr i wypuszczę ile się da. Co wy na to?     
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 22, 2015, 20:19:06 pm
o jezu to tak jabu korek w korku a silnik by l odpalony
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 22, 2015, 20:28:44 pm
o jezu to tak jabu korek w korku a silnik by l odpalony

Nie rozumiem??

jak pisałem odkręciłem ten wewnętrzny i wylało się 1 litr, potem ruszyłem ten zewnętrzny - duży tak ze dwa obroty i zaczęło się znowu wylewać to ci się wylało zaciągnąłem strzykawką i dolałem troszkę przez wlew i zaraz dołem pociekło.     
silnika nie odpaliłem, bo wypuściłem ole z silnika i nie mogę zdecydować się czy zalewać 5w30 czy jednak jakiś półsyntetyk może 10w40, świeca doszła ale w tej sytuacji ze skrzynią domówię jeszcze 3 litry oleju i filtr i chociaż wymienię 5 litrów   
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: skyludwik w Styczeń 22, 2015, 21:28:28 pm
Strasznie chaotycznie i na pałę działasz. Wyluzuj, bo póki co więcej szkody niż pożytku z tego co robisz. Na początek polecam wpisanie w wyszukiwarkę google frazy 5r55n manual znajdziesz wtedy taki link do pdf http://downloads.bustedfingermotorsports.com/Ford%20Transmission%20Manuals/5R55N.pdf a w nim na detale rozczłonkowaną skrzynie, oraz sposób sprawdzenia oleju. Cytuję fragment ze strony 112: olej sprawdzamy przy pracującym na biegu jałowym silniku, temperatura oleju 36 stopni i wykręcamy tylko mniejszy imbus. Na stronie 113 jest rysunek na jakiej zasadzie to sprawdzanie działa, oraz co wykręcać i jak dolewać. Wyszukiwarka internetowa nie zabija, tylko często daje dobre odpowiedzi warto używać. Zaznaczam, że fachowcem nie jestem tylko po zakupie Jaga pogrzebałem za informacjami. Na moje oko to ta skrzynia już tylko do huty się nadaje. Na stronie 3 tejże dokumentacji znajduje się informacja jakiej dokładnie skrzyni potrzebujesz jest to: skrzynia o numerze części:XR8P-BC kod modelu RJL-C kolor naklejki jasno zielony Mrugnięcie Pozdrawiam i dobrze radzę: na spokojnie bo z tego chaosu póki co tylko szkody wychodzą. Nie oszczędzaj na fachowcach, jeśli nie masz o czymś pojęcia to będziesz płacił razy dwa co najmniej: raz jak ty coś zepsujesz "naprawiając" drugi raz jak fachowiec będzie to po tobie prostował. W innym wątku piszesz, że świecę (jedną? czy komplet?) będziesz wymieniał. Jeśli jedną to to już jest druciarstwo. Nie wiem jak jest w v6 ale jeśli podobnie jak w v8 to wykręcenie świecy bez uprzedniego oczyszczenia nazwijmy to wnęki w której się znajduje np sprężonym powietrzem powoduje zaaplikowanie całego znajdującego się tam syfu prosto na cylinder. Tak więc pułapek jest wiele.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 23, 2015, 21:59:59 pm
Dziękuję, za usystematyzowanie wiedzy.

Dzisiaj wkręciłem świece, zalałem oleje i odbyłem próbę. Oleju dolałem 1 litr do skrzyni. Na zimnym biegi wszystkie ok, po rozgrzaniu D i 4 wchodzą z dużym opóźnieniem i tak jak by się sprzęgło ślizgało w aucie ze skrzynią manualną, do tego w czasie jazdy lubią wyskoczyć biegi. Odbywa się tak, że ja przyśpieszam a silnik wyje a samochód nie jedzie. Ale znalazłem na to radę, zamiast D, wrzucam 3 i od razu czuć, jak skrzynia załapuje bieg a ja lewarek zmieniam na D i wszystko dalej jest ok tzn. jak się zatrzymam, to się nie martwię, że biegu nie będzie, w czasie jazdy nie zdarzyło się, że bieg wyrzuciło itd. Przypuszczam, że może to być problem linki od wybieraka. Czy ktoś może to potwierdzić?
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Styczeń 24, 2015, 10:00:45 am
Objawy, które opisałes są w 100% identyczne jak ja miałem. Mój mechanik, który zajmuje się tylko i wyłącznie automatycznymi skrzyniami powiedział, że jesli linka jest źle naciągnięta to objawem jest to, że gdy np z P wrzucamy na D to bieg zaskakuje z opóźnieniem lub nie wskakuje i należy przejechać lewarkiem własnie przez 4,3 i wtedy powinno zaskoczyć ale kwestia slizgania to jest to mechaniczne uszkodzenie skrzyni. Ja się nawet nie bawiłem w rozbieranie jej i cudowanie tylko kupiłem drugą i po sprawie. :-bry
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 24, 2015, 11:10:53 am
Tylko, że ślizganie jest tylko i wyłącznie jak wrzucam D z pozycjach P, R, N i to po rozgrzaniu, nie ma natomiast żadnego, podkreślam żadnego ślizgania kiedy D wrzucam od strony  3-4 i dopiero D, więc jak już zaskoczy na tej trójce to nic się nie dzieje i wszystko jest ok do czasu kiedy znowu nie zmienię np. na P lub N R to wtedy znowu jadę lewarkiem do 3 i wracam na D i dalej wszystko gra, żadnych ślizgów, wyskoków biegów itp.     
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: skyludwik w Styczeń 24, 2015, 11:25:03 am
Niestety, ale moim zdaniem ta skrzynia się kończy. W dokumencie do którego link dostałeś jest też rozpisane co i jak pracuje na poszczególnych biegach i jakie zawory się otwierają. Tak więc to kombinowanie z biegami to raczej objaw kończącej się skrzyni. Może co nieco poprawi zmiana oleju i filtra, ale raczej tylko minimalnie lub wcale.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Styczeń 25, 2015, 09:24:26 am
Jesli twierdzisz, że zapinając D poprzez 2,3,4 jest OK, to zdejmij srodkowy tunel i naciągnij linkę przy wybieraku i się okaże czy winna jest linka czy faktycznie skrzynia nadaje się do huty i wszystko będzie jasne bo tak to można dumać, pisać i w dalszym ciągu nic z tego nie wynika.  :- pojecia
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 25, 2015, 12:25:22 pm
Jesli twierdzisz, że zapinając D poprzez 2,3,4 jest OK, to zdejmij srodkowy tunel i naciągnij linkę przy wybieraku i się okaże czy winna jest linka czy faktycznie skrzynia nadaje się do huty i wszystko będzie jasne bo tak to można dumać, pisać i w dalszym ciągu nic z tego nie wynika.  :- pojecia
I tak zrobię tylko czy aby na pewno regulacja linki jest od strony wybieraka czy raczej od strony skrzyni? 
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Jaggi w Styczeń 25, 2015, 13:07:00 pm
Od strony wybieraka jest w 4.0 więc sądzę, iż w 3,0 jest tak samo gdyż zasada działania jest taka sama. Rozbierz a się przekonasz-zdjęcie panelu to 15min roboty. :-V
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: skyludwik w Styczeń 25, 2015, 13:28:57 pm
Tak w temacie: jakie są typowe objawy niewyregulowanej linki od wybieraka ??
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 25, 2015, 17:18:29 pm
ok jutro się za to wezmę,
pewnie dojdę sam co po kolei rozbierać, ale jak by ktoś wiedział od czego zacząć i się podzielił tą wiedzą, czy te plastiki są na kołkach jakiś czy skręcane, to będę wdzięczny. nie chciałbym czegoś, jakiegoś zatrzasku urwać.   
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: Arkus2 w Styczeń 28, 2015, 14:22:32 pm
Witam!
Regulacje zrobiłem, wg mnie linka była nieprawidłowo naciągnięta lub upływający czas dał znać, bieg nie wskakiwał na swoje miejsce tak jak powinien i wyczaiłem że pomagało przesuwanie dźwigni w pozycję pomiędzy 4/3 bo w tedy linka była popychana troszkę dalej. Dziś kolejny dzień testów, w których skrzynia jeśli chodzi o tamte usterki wypada bezbłędnie. Bieg zawsze jest. Nie ma sytuacji, że stojąc na krzyżówce dodaje gazu a samochód stoi, nie ma wypadania biegu podczas jazdy. Można się przyczepić jedynie (chyba, że tak mam być) do dość mocnych jak na moje oko szarpnięć podczas zmiany biegu np z D na R lub na odwrót. No i do różnych dźwięków w różnych momentach ale słyszalnych tylko dla mnie, bo mechanik powiedział, że on nic nie słyszy i że wszystko jest ok. Ale to już chyba inna historia.

Pojawił się natomiast inny problem, prawdopodobnie przez zmianę naciągu linki kilkakrotnie po przekręceniu kluczyka nie mogłem odpalić silnika. Słychać tyknięcie gdzieś z prawej strony pod schowkiem przekaźnika ale rozrusznik nie odpala. Pomogło chyba w takiej sytuacji poruszenie lewarkiem wg mnie po naciągnięciu linki może być tak że mimo, że lewarek jest w pozycji P to elektryka samochodu tego jeszcze nie widzi i nie pozwala odpalić auta. Może troszkę przesadziłem z tym naciągiem i trzeba będzie poluzować - zobaczymy.   

Wszystkim dziękuję, za pomoc i zaangażowanie w mój temat. Za jakiś czas mam nadzieję potwierdzę czy dalej wszystko jest ok.
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Styczeń 28, 2015, 23:17:45 pm
to zaje.... daj znać co dalej a ten rozrusznik morze być od linki próbuj.    :-clap :-clap :-clap
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: vespa w Marzec 03, 2015, 13:58:03 pm
Jak dobrać do tej linki, żeby sprawdzic naciąg ? Gdzie ja znależć ?
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 03, 2015, 19:15:54 pm
Trzeba zdemontować tunel środkowy i ja zobaczysz
To ci też pomoże https://www.youtube.com/watch?v=K45LdG_IwK0
Tytuł: Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
Wiadomość wysłana przez: vespa w Marzec 03, 2015, 21:27:30 pm
Dzięki za info. Jedyny mankament (?) jaki zauważyłem u siebie, to opóżnienie wejścia na D. Przesuwam z P na D i musze odczekac 2-3 sekundy żeby wskoczył. Kiedys przy okazji musze się temu przyjrzeć.