FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bartekxf w Listopad 19, 2014, 19:06:40 pm
-
Witam wszystkim forumowiczów! :-V
Rozstałem się ostatnio z moim ISem i od kilku dni w garażu jest czarny XF 2008 , 2.7 D Luxury od pierwszego właściciela , przebieg niby 140k:)
Na początek kilka pytań odnośnie eksploatacji auta....
Olej 5w30 C1, polecacie castrol czy motul? Wymiany co 12k będą wystarczające?
Filtr paliwa podobno najlepszy DELPHI , czy MANN nie będzie wystarczający? Ma to jakieś znaczenie?
Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
Tarcze niestety biją przy hamowaniu z większej prędkości a są praktycznie nowe, Ferodo czy Zimmerman? Jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)
I kilka problematycznych kwestii.... :-nuts
Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?
Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt
Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K
Lampki w środku od czasu do czasu lubią się same zapalać?! :-nuts
Dzwięk standardowego audio jest poniżej krytyki?! Jak takie coś można włożyć do auta tej klasy? Ktoś próbował coś wymieniać? :- pojecia
Czy akcja serwisowa na spalone ledy w tylnych lampach była jednorazowa i teraz nie mogę sobie pojechać i wymienić? :-boks
Z góry dziękuję za odpowiedzi! :-thank
-
Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt
Witaj, co prawda nie posiadam XF, ale w moim XK8 2003 r. mam podobnie ze skrzynią. Tzn. przy hamowaniu tuż przed zatrzymaniem zdarza się delikatne szarpnięcie, jakby w ostatniej chwili skrzynia zrzucała bieg. Mam tak od kiedy go kupiłem czyli od prawie 5 lat. Skrzynia nie daje żadnych błędów ani innych objawów, więc się przyzwyczaiłem. Widocznie taki urok. Pierwszy raz się spotykam, że ktoś jeszcze tak ma. Nie wiem na ile Ci to pomoże bo XF ma już pewnie nowszą skrzynię, ale przynajmniej nie jesteś sam... W grupie raźniej ;)
Poza tym życzę radości i bezawaryjności!
-
Witaj,
Olej 5w30 C1, polecacie castrol czy motul? Wymiany co 12k będą wystarczające?
Od 3 wymian stosuje Millersa xf C1 i jak na razie jest OK, zauważalnie mniej problemów z zatykającym się DPF-em, wcześniej lałem Castrola i co chwilę musiałem wyjeżdzac na trasę i wypalać DPF
Filtr paliwa podobno najlepszy DELPHI , czy MANN nie będzie wystarczający? Ma to jakieś znaczenie?
Oryginalnie montowany jest Delphi i jest już dostępny na naszym rynku wiec myslę że nie ma co eksperymentować z Mann-em czy Filtronem bo oszczędność praktycznie żadna.
Dzwięk standardowego audio jest poniżej krytyki?! Jak takie coś można włożyć do auta tej klasy? Ktoś próbował coś wymieniać? :- pojecia
Dzwięk faktycznie poniżej krytyki ja przymierzam się do wymiany głośników (ponoć zamontowane fabrycznie są kiepskie) wg fachowca od nagłośnień powinno to znacznie poprawić jakość ale jak będzie to niebawem opiszę
[/quote]
-
Witam wszystkim forumowiczów! :-V
Witaj!
Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
I tak i nie – to zależy na ile masz pewność co do przebiegu – książka serwisowa + sprawdzenie w serwisie powinny pomóc.
W XF jest skrzynia ZF zalana przez producenta olejem typu Longlife, co wg. niego oznacza 160 tyś km.
Skrzynia jest identyczna jak w BMW, a więc wystarczy zakupić komplet serwisowy ZF, tj. 7 litrów oleju + plastikowa miska ze zintegrowanym filtrem oleju (ok. 1000 – 1100 PLN) i wymienić.
Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)
Ta sama kwestia jak w przypadku skrzyni.
Rozrząd kompletny to dwa paski, dwie rolki napinające i dwie rolki prowadzące.
Rozrząd z przodu wymieniłbym na bank, natomiast rozrząd z tyłu, a właściwie to napęd pompy paliwa do decyzji.
Wg. producenta wymiana tyłu po 150 tyś mil – kwestia wiary w aktualny przebieg.
Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?
Sam też możesz – na lampie zobaczysz dwa miejsca na klucz imbusowy, nr 6:
- 1, na skraju lampy od strony błotnika – regulacja w poziomie (lewo-prawo)
- 2, na wysokości soczewki – regulacja w pionie (góra-dół)
Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt
Ja tak nie mam – może mam coś nie tak ;)
Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K
U mnie z kolei czasami jest cisza.
Rzeczywiście, jakakolwiek naprawa tylko poprzez wymianę zestawu wskaźników.
-
Zdecydowałem się jednak wymienić wszystko co potrzeba bo nie będę się jednak zastanawiał czy faktycznie ma te 140km gdyż nie był do końca w aso... :- pojecia
Olej Motul EcoClean 5w30 C1 filtry mann plus paliwa delphi
Rozrząd cały zestaw INA
Miska z filtrem plus olej ale kupione oddzielnie bo zestawy są dziwnie drogie( może to szarpanie minie :-gwizd
Tarcze ferodo
Amator że hey
Dzięki wielkie za wskazówki co do ustawienia lamp! Jutro się będę bawił:) z tą skrzynia dziwna sprawa bo już paroma automatami jeżdziłem i nawet w 15 letnim ałdi tak nie miałem:/ :-thumpdown
wrojag
koniecznie daj znać jak wymienisz głosniki i na jakie bo muszę coś z tym zrobić przesiadłem się z mark levinsona i nie mam ochoty włączać audio! :-boks
Czy może jeszcze mi ktoś powiedzieć jak się włącza tempomat?! :-hehe Włączam jakiś limiter prędkości ale stałej prędkości coś nie mogę?
Czy da się ustawić, żeby na stałe było włączone delikatne podświetlenie nóg?
-
Rozrząd cały zestaw INA
Rozważ zestaw DAYCO :-10points– to szło na pierwszy montaż.
Jak się dobierzesz do rozrządu to organoleptycznie dowiesz się czy rozrząd był już zmieniany.
Miska z filtrem plus olej ale kupione oddzielnie bo zestawy są dziwnie drogie( może to szarpanie minie :-gwizd
Oby nastał spokój.
Kup oryginały ZF – czasami proponują olej Ravenoil.
Tarcze ferodo
Temat z tarczami podobno ciężki – zaczytane. Generalnie wcześniej czy później kończy się na oryginale.
Przy zmianie tyłu zwróć uwagę na kalibrację EBC.
Czy może jeszcze mi ktoś powiedzieć jak się włącza tempomat?! :-hehe Włączam jakiś limiter prędkości ale stałej prędkości coś nie mogę?
Przyciskiem na kierownicy – tak samo zmieniasz prędkość na tempomacie.
-
Witam wszystkim forumowiczów! :-V
Witaj!
Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
I tak i nie – to zależy na ile masz pewność co do przebiegu – książka serwisowa + sprawdzenie w serwisie powinny pomóc.
W XF jest skrzynia ZF zalana przez producenta olejem typu Longlife, co wg. niego oznacza 160 tyś km.
Skrzynia jest identyczna jak w BMW, a więc wystarczy zakupić komplet serwisowy ZF, tj. 7 litrów oleju + plastikowa miska ze zintegrowanym filtrem oleju (ok. 1000 – 1100 PLN) i wymienić.
Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)
Ta sama kwestia jak w przypadku skrzyni.
Rozrząd kompletny to dwa paski, dwie rolki napinające i dwie rolki prowadzące.
Rozrząd z przodu wymieniłbym na bank, natomiast rozrząd z tyłu, a właściwie to napęd pompy paliwa do decyzji.
Wg. producenta wymiana tyłu po 150 tyś mil – kwestia wiary w aktualny przebieg.
Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?
Sam też możesz – na lampie zobaczysz dwa miejsca na klucz imbusowy, nr 6:
- 1, na skraju lampy od strony błotnika – regulacja w poziomie (lewo-prawo)
- 2, na wysokości soczewki – regulacja w pionie (góra-dół)
Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt
Ja tak nie mam – może mam coś nie tak ;)
Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K
U mnie z kolei czasami jest cisza.
Rzeczywiście, jakakolwiek naprawa tylko poprzez wymianę zestawu wskaźników.
Tu masz wszystko dokładnie opisane a ja się z tym zgadzam!
-
Reflektory ustawione :-yipee
Orientuje się ktoś może czy lampki podświetlenia rejestracji można wymienić na ledowe i nie będzie błedu? Trzeba chyba z can bus zastosować? :-nuts
Czy wie ktoś jak wymienić kratkę nawiewu prawą przy wyświetlaczu? :- pojecia
Co zrobić z zacinającym się mechanizmem klapki wlewu paliwa?! Posmarowałem białym smarem ale lipa :-thumpdown
a tak btw ;D
Da się przerobić na poliftowego? :-clap
-
Orientuje się ktoś może czy lampki podświetlenia rejestracji można wymienić na ledowe i nie będzie błedu? Trzeba chyba z can bus zastosować? :-nuts
Co zrobić z zacinającym się mechanizmem klapki wlewu paliwa?! Posmarowałem białym smarem ale lipa :-thumpdown
Można zastosować najzwyklejsze ledy u mnie błędu nie ma ( spalona żarówka pozycyjna i podświetlenie tablicy nie wywala błędu, też się dziwiłem).
Zacinającą klapkę mozna "naprawić" doprowadzając prąd "+" od strony bagażnika bezpośrednio z akumulatora, jutro postaram się podesłać zdjęcia tej protezy
-
Mam do wyboru na przód tarcze:
Ferodo
Zimmerman
Delphi
Mintex
Ktoś któreś z nich miał i mu się szybko pokrzywiły? Czytałem chyba , że zimmermany komuś na forum padły szybko... :-nuts
Na pierwszy montaż idą DELPHI? :- pojęcia
Ori w serwisie jaki koszt?
-
mozesz wlozyc ledy, u mnie bledu nie pokazalo, tu masz link o wymianie swiatel na ledy, pozdr http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html
-
ledy w rejestracje założone, błędu nie ma :-clap
ale jak się dostać do postojówek przednich....pokrywka odkręcona ale dostęp bardzo średni :-nuts
-
ja jeszcze ich nie wymienilem bo czekam az mi przyjdzie reszta zarowek zeby wymienic wszystkie za jednym razem ale poradzono mi sciagniecie lampy, co zreszta jest naprawde proste, inaczej chyba sie nie da...
-
ale jak się dostać do postojówek przednich....pokrywka odkręcona ale dostęp bardzo średni :-nuts
Nie wiem czy jest to możliwe bez wyciągania lamp - mi się przynajmniej nie udało
Lampy na zewnątrz i dekiel na bok - postojówka jest w środku dość głęboko na przedłóżce - dostęp i tak nie jest komfortowy.
-
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
-
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html)
-
:-thank
Czy ktoś może kogoś polecić w mazowieckim/łodzkiem żeby zobaczył co się dzieje z moją skrzynią?
Jest wyciek delikatny no i troche poszarpuje jak jest zimna:/ :-boks
-
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html)
Podany sposób jest zły.
Odkręciłem i olej leciał czyli powinno być ok.
Pojechałem na wymianę i okazało się za zamiast 7,5 zleciało 4litry :-nuts Kolosalny brak....
-
Bo więcej nie wyleci.Poczytaj o automatach.
-
Gość w serwisie automatów mówił co innego wiec niech poczyta ten ktoś kto podaje sprawdzanie ten sposób.
Mi skrzynia szarpala a wg. Podanego opisu był stan prawidłowy.
Po oddaniu do serwisu powiedzieli ze było bardzo mało oleju spuścił 4 z hakiem i wlali 7 z hakiem i skrzynia chodzi aż milo:)
wiec chyba zlatuje więcej niż 4 skoro na forum tez piszą ze do wymiany potrzebne jest 7 litrów :-A
-
Podany sposób jest prawidłowy. Nie ma innego. Sprawdzałeś na pracującym silniku?
https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4 (https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4)
-
Sprawdzałem na silniku zgaszonym....
Czy ktoś się orientuje czy da się ustawić podświetlenie nóg na stałe? :-nuts
-
Witam.
A mianowicie. Witam Panów serdecznie. Jestem tu nowy lecz od jakiegoś czasu czytam wiele Waszych rozmów na forach. Zastanawiam się nad zakupem Jaguara xf 2.7d. Rok 2008 lecz nie wiem jakie są koszty na "start" chodzi mi o wymiane rozrządu filtrów itp. Che zaznaczyc ze wczesniej noe mialem doczywnienia z jaguarami ale od zawsze mi sie podobaja. Mówi się że Jaguar to elitarna marka i co za tym idzie części do niego są drogie.
Mam pytanie do użytkownika "bartekxf". Jeśli mogę zapytać to ile cie wyszło zrobienie auta. Jeśli byś mógł to proszę o wyszczególnione co i ile.
I chciałem się dowiedzieć jak się autko sprawuje. Czy się dobrze użytkowuje i czy nie ma żadnych problemow Bo u nas na rynku jest ciężko o dobry egzemplarz i zastanawiam się czy kupić u nas czy za granicą. Pozdrawiam
-
Witam, ja również zostałem szczęśliwym posiadaczem XF 2,7D i mam zamiar zmienić olej. Znalazłem taki olej (FORD A5 5W30 XR SYNTH MOTORCRAFT - 100zł / 5L) tak na prawdę to jest Castrol i jest zgodny ze specyfikacją jaguara podaną w mojej instrukcji obsługi, tzn WSS-M2C913-B. Ktoś ma może już doświadczenia z tym olejem?
-
Shit jakich mało
-
Witam.
A mianowicie. Witam Panów serdecznie. Jestem tu nowy lecz od jakiegoś czasu czytam wiele Waszych rozmów na forach. Zastanawiam się nad zakupem Jaguara xf 2.7d. Rok 2008 lecz nie wiem jakie są koszty na "start" chodzi mi o wymiane rozrządu filtrów itp. Che zaznaczyc ze wczesniej noe mialem doczywnienia z jaguarami ale od zawsze mi sie podobaja. Mówi się że Jaguar to elitarna marka i co za tym idzie części do niego są drogie.
Mam pytanie do użytkownika "bartekxf". Jeśli mogę zapytać to ile cie wyszło zrobienie auta. Jeśli byś mógł to proszę o wyszczególnione co i ile.
I chciałem się dowiedzieć jak się autko sprawuje. Czy się dobrze użytkowuje i czy nie ma żadnych problemow Bo u nas na rynku jest ciężko o dobry egzemplarz i zastanawiam się czy kupić u nas czy za granicą. Pozdrawiam
co do problemów: zrobiłem 50 tyś km od maja i na razie super. Przybywał olej, wywalony DPF 10 tyś km temu i jest już ok, zabieg ten kosztował 700 zł
Teraz jestem po wymianie rozrządu przód tył napinacze paski i pasek wielorowkowy w serwisie w Katowicach 3700zł
tak to tylko oleje i filtry 650 zl co 12 tys km
-
Mam XF'a od listopada, zrobiłem 12tys km. Jeśli chodzi o koszty to do dziś zrobiłem:
Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni na dzień dobry 1600zl
Wymiana szyby przedniej bo zaczęła sie rozwarstwiać i nie grzało kilka grzałek 1800zl
Wymiana łącznika elastycznego przed katalizatorem strona lewa 900zl
Podłączenie komputera i odczyt błędów 110zl
Przyjemność z jazdy.... Bezcenna:)
Pozdrawiam
-
Panowie podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego.
Powoli rozglądam się za XF'em no i nasuwa mi się podstawowe pytanko jakie na pewno znacie - jaki silnik
Niedawno rozstałem się z moim X-type 2.1 V6 (chwilowo przesiadłem się na Toyotę Avensis - polecam dla oszczędnych bo to coś strasznie mało pali) i wiadomo że w x'ach dobre są tylko benzyny - jak to się ma w XF.
Poradźcie mi czy benzynka czy diesel - przebieg nie ważny bo kupię sobie takiego z przebiegiem do 50 000km.
-
Diesel tylko 3.0. Benzyne co nie kupisz bedzie ok.
-
Witam wszystkich posiadaczy kotów mam pytanko jak otworzyć schowek prz xf
-
Witam wszystkich posiadaczy kotów mam pytanko jak otworzyć schowek prz xf
Przeczytać instrukcję. A, zapomniałem, instrukcja w schowku ;-)
To może przyłożenie palca do kółeczka nad schowkiem pomoże? Trzeba przykładać prostopadle i bez rękawiczek.
-
Pytał się ktoś wcześniej odnośnie kosztów, użytkowania ipt...
Zrobiłem okolo 40tyś i przez ten okres:
Po zakupie wymieniłem rozrząd, cały zestaw INA (około 1000zł)
Olej Motul 5w30 co 12tyś plus wszystkie filtry ( jedna wymiana około 500zł)
Generalnie nic się przez ten okres nie działo ale po ostatnim weekendzie zauważyłęm coś dziwnego;
Jechałem przez 200km z predkościami rżedu 180-200 i po takiej podróży mój tył był pokryty olejem, takimi oparami, jakby z wydechu się wydobywał....
Czy ktoś miał podobną sytuację, co to może być?
Auto chodzi bez zmiany....
-
a ilość olejów i płynów wszystkich oczywiście jest ok
-
Oczywiście sprawdź dokładnie stan oleju ale to może również być nie twój olej - może to po prostu nie Twój olej - może najechałeś po drodze na coś oleistego ?
Przed następną podróżą sprawdź stan oleju przed i po - i to czy sytuacja z olejem się powtórzy.