FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: bartekxf w Listopad 19, 2014, 19:06:40 pm

Tytuł: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Listopad 19, 2014, 19:06:40 pm
Witam wszystkim forumowiczów! :-V

Rozstałem się ostatnio z moim ISem i od kilku dni w garażu jest czarny XF 2008 , 2.7 D Luxury od pierwszego właściciela , przebieg niby 140k:)

Na początek kilka pytań odnośnie eksploatacji auta....

Olej 5w30 C1, polecacie castrol czy motul? Wymiany co 12k będą wystarczające?
Filtr paliwa podobno najlepszy DELPHI , czy MANN nie będzie wystarczający? Ma to jakieś znaczenie?
Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
Tarcze niestety biją przy hamowaniu z większej prędkości a są praktycznie nowe, Ferodo czy Zimmerman? Jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)

I kilka problematycznych kwestii.... :-nuts

Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?

Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K

Lampki w środku od czasu do czasu lubią się same zapalać?! :-nuts

Dzwięk standardowego audio jest poniżej krytyki?! Jak takie coś można włożyć do auta tej klasy? Ktoś  próbował coś wymieniać?  :- pojecia

Czy akcja serwisowa na spalone ledy w tylnych lampach była jednorazowa i teraz nie mogę sobie pojechać i wymienić? :-boks

Z góry dziękuję za odpowiedzi! :-thank









Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: aru w Listopad 20, 2014, 10:04:38 am
Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Witaj, co prawda nie posiadam XF, ale w moim XK8 2003 r. mam podobnie ze skrzynią. Tzn. przy hamowaniu tuż przed zatrzymaniem zdarza się delikatne szarpnięcie, jakby w ostatniej chwili skrzynia zrzucała bieg. Mam tak od kiedy go kupiłem czyli od prawie 5 lat. Skrzynia nie daje żadnych błędów ani innych objawów, więc się przyzwyczaiłem. Widocznie taki urok. Pierwszy raz się spotykam, że ktoś jeszcze tak ma. Nie wiem na ile Ci to pomoże bo XF ma już pewnie nowszą skrzynię, ale przynajmniej nie jesteś sam... W grupie raźniej ;)

Poza tym życzę radości i bezawaryjności!
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: wrojag w Listopad 20, 2014, 20:45:56 pm
Witaj,


Olej 5w30 C1, polecacie castrol czy motul? Wymiany co 12k będą wystarczające?

Od 3 wymian stosuje Millersa xf C1 i jak na razie jest OK, zauważalnie mniej problemów z zatykającym się DPF-em, wcześniej lałem Castrola i co chwilę musiałem wyjeżdzac na trasę i wypalać DPF

Filtr paliwa podobno najlepszy DELPHI , czy MANN nie będzie wystarczający? Ma to jakieś znaczenie?

Oryginalnie montowany jest Delphi i jest już dostępny na naszym rynku wiec myslę że nie ma co eksperymentować z Mann-em czy Filtronem bo oszczędność praktycznie żadna.



Dzwięk standardowego audio jest poniżej krytyki?! Jak takie coś można włożyć do auta tej klasy? Ktoś  próbował coś wymieniać?  :- pojecia

Dzwięk faktycznie poniżej krytyki ja przymierzam się do wymiany głośników (ponoć zamontowane fabrycznie są kiepskie) wg fachowca od nagłośnień powinno to znacznie poprawić jakość ale  jak będzie to niebawem opiszę


[/quote]
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Amator ze hey w Listopad 20, 2014, 21:42:26 pm
Witam wszystkim forumowiczów! :-V

Witaj!

Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
I tak i nie – to zależy na ile masz pewność co do przebiegu – książka serwisowa + sprawdzenie w serwisie powinny pomóc.

W XF jest skrzynia ZF zalana przez producenta olejem typu Longlife, co wg. niego oznacza 160 tyś km.

Skrzynia jest identyczna jak w BMW, a więc wystarczy zakupić komplet serwisowy ZF, tj. 7 litrów oleju + plastikowa miska ze zintegrowanym filtrem oleju (ok. 1000 – 1100 PLN) i wymienić.

Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)

Ta sama kwestia jak w przypadku skrzyni.
Rozrząd kompletny to dwa paski, dwie rolki napinające i dwie rolki prowadzące.
Rozrząd z przodu wymieniłbym na bank, natomiast rozrząd z tyłu, a właściwie to napęd pompy paliwa do decyzji.
Wg. producenta wymiana tyłu po 150 tyś mil – kwestia wiary w aktualny przebieg.

Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?

Sam też możesz – na lampie zobaczysz dwa miejsca na klucz imbusowy, nr 6:
- 1, na skraju lampy od strony błotnika – regulacja w poziomie (lewo-prawo)
- 2, na wysokości soczewki – regulacja w pionie (góra-dół)

Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Ja tak nie mam – może mam coś nie tak ;)

Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K

U mnie z kolei czasami jest cisza.
Rzeczywiście, jakakolwiek naprawa tylko poprzez wymianę zestawu wskaźników.


Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Listopad 20, 2014, 22:45:23 pm
Zdecydowałem się jednak wymienić wszystko co potrzeba bo nie będę się jednak zastanawiał czy faktycznie ma te 140km gdyż nie był do końca w aso... :- pojecia

Olej Motul EcoClean 5w30 C1 filtry mann plus paliwa delphi
Rozrząd cały zestaw INA
Miska z filtrem plus olej ale kupione oddzielnie bo zestawy są dziwnie drogie( może to szarpanie minie :-gwizd
Tarcze ferodo

Amator że hey
Dzięki wielkie za wskazówki co do ustawienia lamp! Jutro się będę bawił:) z tą skrzynia dziwna sprawa bo już paroma automatami jeżdziłem i nawet w 15 letnim ałdi tak nie miałem:/ :-thumpdown


wrojag
koniecznie daj znać jak wymienisz głosniki i na jakie bo muszę coś z tym zrobić przesiadłem się z mark levinsona i nie mam ochoty włączać audio! :-boks


Czy może jeszcze mi ktoś powiedzieć jak się włącza tempomat?! :-hehe Włączam jakiś limiter prędkości ale stałej prędkości coś nie mogę?

Czy da się ustawić, żeby na stałe było włączone delikatne podświetlenie nóg?


Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Amator ze hey w Listopad 21, 2014, 00:39:33 am
Rozrząd cały zestaw INA

Rozważ zestaw DAYCO  :-10points– to szło na pierwszy montaż.

Jak się dobierzesz do rozrządu to organoleptycznie dowiesz się czy rozrząd był już zmieniany.

Miska z filtrem plus olej ale kupione oddzielnie bo zestawy są dziwnie drogie( może to szarpanie minie :-gwizd

Oby nastał spokój.

Kup oryginały ZF – czasami proponują olej Ravenoil.

Tarcze ferodo

Temat z tarczami podobno ciężki – zaczytane. Generalnie wcześniej czy później kończy się na oryginale.

Przy zmianie tyłu zwróć uwagę na kalibrację EBC.

Czy może jeszcze mi ktoś powiedzieć jak się włącza tempomat?! :-hehe Włączam jakiś limiter prędkości ale stałej prędkości coś nie mogę?

Przyciskiem na kierownicy – tak samo zmieniasz prędkość na tempomacie.
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Roobs w Listopad 21, 2014, 08:47:52 am
Witam wszystkim forumowiczów! :-V

Witaj!

Czy wymiana oleju w skrzyni przy tym przebiegu nie będzie jakąś nadgorliwością?
I tak i nie – to zależy na ile masz pewność co do przebiegu – książka serwisowa + sprawdzenie w serwisie powinny pomóc.

W XF jest skrzynia ZF zalana przez producenta olejem typu Longlife, co wg. niego oznacza 160 tyś km.

Skrzynia jest identyczna jak w BMW, a więc wystarczy zakupić komplet serwisowy ZF, tj. 7 litrów oleju + plastikowa miska ze zintegrowanym filtrem oleju (ok. 1000 – 1100 PLN) i wymienić.

Planuje również wymienić rozrząd bo nie ufam sprzedawcą:)

Ta sama kwestia jak w przypadku skrzyni.
Rozrząd kompletny to dwa paski, dwie rolki napinające i dwie rolki prowadzące.
Rozrząd z przodu wymieniłbym na bank, natomiast rozrząd z tyłu, a właściwie to napęd pompy paliwa do decyzji.
Wg. producenta wymiana tyłu po 150 tyś mil – kwestia wiary w aktualny przebieg.

Jeśli chodzi o samo użytkowanie irytują mnie nisko ustawione światła a są xenony, podobno w serwisie mogą pomóc?

Sam też możesz – na lampie zobaczysz dwa miejsca na klucz imbusowy, nr 6:
- 1, na skraju lampy od strony błotnika – regulacja w poziomie (lewo-prawo)
- 2, na wysokości soczewki – regulacja w pionie (góra-dół)

Jest też czasami nie miłe uczucie przy zatrzymywaniu w skrzyni biegów a mianowicie czasami skrzynia już prawie przy zatrzymaniu zrzuca delikatnie jeszcze bieg, w serwisie powiedzieli, że to tak czasami jest to normalne?! ktoś ma podobnie? :-chyt

Ja tak nie mam – może mam coś nie tak ;)

Irytujący dźwięk kierunkowskazów które "trzeszczą" podobno tylko wymiana licznika może pomóc?! :-K

U mnie z kolei czasami jest cisza.
Rzeczywiście, jakakolwiek naprawa tylko poprzez wymianę zestawu wskaźników.




Tu masz wszystko dokładnie opisane a ja się z tym zgadzam!
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Listopad 21, 2014, 18:41:41 pm
Reflektory ustawione :-yipee

Orientuje się ktoś może czy lampki podświetlenia rejestracji można wymienić na ledowe i nie będzie błedu? Trzeba chyba z can bus zastosować?  :-nuts

Czy wie ktoś jak wymienić kratkę nawiewu prawą przy wyświetlaczu? :- pojecia

Co zrobić z zacinającym się mechanizmem klapki wlewu paliwa?! Posmarowałem białym smarem ale lipa :-thumpdown

a tak btw ;D

Da się przerobić na poliftowego? :-clap
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: wrojag w Listopad 21, 2014, 20:54:03 pm

Orientuje się ktoś może czy lampki podświetlenia rejestracji można wymienić na ledowe i nie będzie błedu? Trzeba chyba z can bus zastosować?  :-nuts

Co zrobić z zacinającym się mechanizmem klapki wlewu paliwa?! Posmarowałem białym smarem ale lipa :-thumpdown



Można zastosować najzwyklejsze ledy  u mnie błędu nie ma ( spalona żarówka pozycyjna i podświetlenie tablicy nie wywala błędu, też się dziwiłem).
Zacinającą klapkę mozna "naprawić" doprowadzając prąd "+" od strony bagażnika bezpośrednio z akumulatora, jutro postaram się podesłać zdjęcia tej protezy
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Listopad 22, 2014, 10:51:17 am
Mam do wyboru na przód tarcze:

Ferodo
Zimmerman
Delphi
Mintex

Ktoś któreś z nich miał i mu się szybko pokrzywiły? Czytałem chyba , że zimmermany komuś na forum padły szybko... :-nuts

Na pierwszy montaż idą DELPHI? :- pojęcia

Ori w serwisie jaki koszt?
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: zazul_yo w Listopad 22, 2014, 14:21:30 pm
mozesz wlozyc ledy, u mnie bledu nie pokazalo, tu masz link o wymianie swiatel na ledy, pozdr   http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Listopad 22, 2014, 16:44:29 pm
ledy w rejestracje założone, błędu nie ma :-clap

ale jak się dostać do postojówek przednich....pokrywka odkręcona ale dostęp bardzo średni :-nuts
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: zazul_yo w Listopad 22, 2014, 19:31:14 pm
ja jeszcze ich nie wymienilem bo czekam az mi przyjdzie reszta zarowek zeby wymienic wszystkie za jednym razem ale poradzono mi sciagniecie lampy, co zreszta jest naprawde proste,  inaczej chyba sie nie da...
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Amator ze hey w Listopad 24, 2014, 22:54:11 pm
ale jak się dostać do postojówek przednich....pokrywka odkręcona ale dostęp bardzo średni :-nuts

Nie wiem czy jest to możliwe bez wyciągania lamp - mi się przynajmniej nie udało

Lampy na zewnątrz i dekiel na bok - postojówka jest w środku dość głęboko na przedłóżce - dostęp i tak nie jest komfortowy.
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Grudzień 11, 2014, 17:57:21 pm
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: zazul_yo w Grudzień 11, 2014, 23:28:32 pm
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html)
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Grudzień 17, 2014, 20:05:03 pm
 :-thank

Czy ktoś może kogoś polecić w mazowieckim/łodzkiem żeby zobaczył co się dzieje z moją skrzynią?

Jest wyciek delikatny no i troche poszarpuje jak jest zimna:/ :-boks
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Grudzień 20, 2014, 11:08:28 am
Orientuje się ktoś jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28688.0.html)

Podany sposób jest zły.

Odkręciłem i olej leciał czyli powinno być ok.

Pojechałem na wymianę i okazało się za zamiast 7,5 zleciało 4litry :-nuts Kolosalny brak....

Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Tomasz.xkr w Grudzień 20, 2014, 12:32:08 pm
Bo więcej nie wyleci.Poczytaj o automatach.
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Grudzień 20, 2014, 16:40:03 pm
Gość w serwisie automatów mówił co innego wiec niech poczyta ten ktoś kto podaje sprawdzanie ten sposób.

Mi skrzynia szarpala a wg. Podanego opisu był stan prawidłowy.
Po oddaniu do serwisu powiedzieli ze było bardzo mało oleju spuścił 4 z hakiem i wlali 7 z hakiem i skrzynia chodzi aż milo:)

wiec chyba zlatuje więcej niż 4 skoro na forum tez piszą ze do wymiany potrzebne jest 7 litrów :-A



Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Grudzień 20, 2014, 21:40:40 pm
Podany sposób jest prawidłowy. Nie ma innego. Sprawdzałeś na pracującym silniku?
https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4 (https://www.youtube.com/watch?v=qL4ZhDlZAF4)
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Styczeń 08, 2015, 14:32:29 pm
Sprawdzałem na silniku zgaszonym....

Czy ktoś się orientuje czy da się ustawić podświetlenie nóg na stałe? :-nuts
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: jaguar xf w Luty 15, 2015, 11:35:21 am
Witam.
 A mianowicie.  Witam Panów serdecznie.  Jestem tu nowy lecz od jakiegoś czasu czytam wiele Waszych rozmów na forach. Zastanawiam się nad zakupem Jaguara xf 2.7d. Rok 2008 lecz nie wiem jakie są koszty na "start" chodzi mi o wymiane rozrządu filtrów itp. Che zaznaczyc ze wczesniej noe mialem doczywnienia z jaguarami ale od zawsze mi sie podobaja. Mówi się że Jaguar to elitarna marka i co za tym idzie części do niego są drogie.
Mam pytanie do użytkownika "bartekxf". Jeśli mogę zapytać to ile cie wyszło zrobienie auta. Jeśli byś mógł to proszę o wyszczególnione co i ile.
I chciałem się dowiedzieć jak się autko sprawuje. Czy się dobrze użytkowuje i czy nie ma żadnych problemow Bo u nas na rynku jest ciężko o dobry egzemplarz i zastanawiam się czy kupić u nas czy za granicą. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Macza w Marzec 05, 2016, 18:55:28 pm
Witam, ja również zostałem szczęśliwym posiadaczem XF 2,7D i mam zamiar zmienić olej. Znalazłem taki olej (FORD A5 5W30 XR SYNTH MOTORCRAFT - 100zł / 5L) tak na prawdę to jest Castrol i jest zgodny ze specyfikacją jaguara podaną w mojej instrukcji obsługi, tzn WSS-M2C913-B. Ktoś ma może już doświadczenia z tym olejem?
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Marzec 05, 2016, 19:30:49 pm
Shit jakich mało
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Dominik_XF w Marzec 05, 2016, 20:14:53 pm
Witam.
 A mianowicie.  Witam Panów serdecznie.  Jestem tu nowy lecz od jakiegoś czasu czytam wiele Waszych rozmów na forach. Zastanawiam się nad zakupem Jaguara xf 2.7d. Rok 2008 lecz nie wiem jakie są koszty na "start" chodzi mi o wymiane rozrządu filtrów itp. Che zaznaczyc ze wczesniej noe mialem doczywnienia z jaguarami ale od zawsze mi sie podobaja. Mówi się że Jaguar to elitarna marka i co za tym idzie części do niego są drogie.
Mam pytanie do użytkownika "bartekxf". Jeśli mogę zapytać to ile cie wyszło zrobienie auta. Jeśli byś mógł to proszę o wyszczególnione co i ile.
I chciałem się dowiedzieć jak się autko sprawuje. Czy się dobrze użytkowuje i czy nie ma żadnych problemow Bo u nas na rynku jest ciężko o dobry egzemplarz i zastanawiam się czy kupić u nas czy za granicą. Pozdrawiam

co do problemów: zrobiłem 50  tyś km od maja i na razie super. Przybywał olej, wywalony DPF 10 tyś km temu i jest już ok, zabieg ten kosztował 700 zł
Teraz jestem po wymianie rozrządu przód tył napinacze paski i pasek wielorowkowy w serwisie w Katowicach 3700zł

tak to tylko oleje i filtry 650 zl co 12 tys km
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: koczis w Marzec 05, 2016, 23:11:16 pm
Mam XF'a od listopada, zrobiłem 12tys km. Jeśli chodzi o koszty to do dziś zrobiłem:
Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni na dzień dobry 1600zl
Wymiana szyby przedniej bo zaczęła sie rozwarstwiać i nie grzało kilka grzałek 1800zl
Wymiana łącznika elastycznego przed katalizatorem strona lewa 900zl
Podłączenie komputera i odczyt błędów 110zl
Przyjemność z jazdy.... Bezcenna:)
Pozdrawiam

Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Kwiecień 03, 2016, 20:53:43 pm
Panowie podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego.

Powoli rozglądam się za XF'em no i nasuwa mi się podstawowe pytanko jakie na pewno znacie - jaki silnik

Niedawno rozstałem się z moim X-type 2.1 V6 (chwilowo przesiadłem się na Toyotę Avensis - polecam dla oszczędnych bo to coś strasznie mało pali) i wiadomo że w x'ach dobre są tylko benzyny - jak to się ma w XF.

Poradźcie mi czy benzynka czy diesel - przebieg nie ważny bo kupię sobie takiego z przebiegiem do 50 000km.
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Kwiecień 03, 2016, 21:33:56 pm
Diesel tylko 3.0. Benzyne co nie kupisz bedzie ok.
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: Rafaelo w Kwiecień 04, 2016, 00:53:20 am
Witam wszystkich posiadaczy kotów mam pytanko jak otworzyć schowek prz xf
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: milet w Kwiecień 04, 2016, 20:40:05 pm
Witam wszystkich posiadaczy kotów mam pytanko jak otworzyć schowek prz xf

Przeczytać instrukcję. A, zapomniałem, instrukcja w schowku ;-)
To może przyłożenie palca do kółeczka nad schowkiem pomoże? Trzeba przykładać prostopadle i bez rękawiczek.
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: bartekxf w Kwiecień 06, 2016, 22:27:30 pm
Pytał się ktoś wcześniej odnośnie kosztów, użytkowania ipt...

Zrobiłem okolo 40tyś i przez ten okres:

Po zakupie wymieniłem rozrząd, cały zestaw INA  (około 1000zł)
Olej Motul 5w30 co 12tyś plus wszystkie filtry ( jedna wymiana około 500zł)

Generalnie nic się przez ten okres nie działo ale po ostatnim weekendzie zauważyłęm coś dziwnego;

Jechałem przez 200km z predkościami rżedu 180-200 i po takiej podróży mój tył był pokryty olejem, takimi oparami, jakby z wydechu się wydobywał....

Czy ktoś miał podobną sytuację, co to może być?

Auto chodzi bez zmiany....
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: niewaskieauto w Kwiecień 06, 2016, 22:45:29 pm
a ilość olejów i płynów wszystkich oczywiście jest ok
Tytuł: Odp: Pierwszy Jag - kilka pytań
Wiadomość wysłana przez: cyberda w Kwiecień 07, 2016, 12:32:14 pm
Oczywiście sprawdź dokładnie stan oleju ale to może również być nie twój olej - może to po prostu nie Twój olej - może najechałeś po drodze na coś oleistego ?
Przed następną podróżą sprawdź stan oleju przed i po - i to czy sytuacja z olejem się powtórzy.