FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: kwintek1992 w Listopad 10, 2014, 02:04:01 am
-
Witam czy te sady bd ok do jaga x300 3.2 sport
http://www.ceneo.pl/10400933#tab=reviews_new (http://www.ceneo.pl/10400933#tab=reviews_new)
http://www.czesci24.pl/szczegoly/513077/sondy_lambda-JAGUAR-XJ/XJ6/XJ12-Elektryka (http://www.czesci24.pl/szczegoly/513077/sondy_lambda-JAGUAR-XJ/XJ6/XJ12-Elektryka)
http://autowanda.pl/? (http://autowanda.pl/?)
page=catalog%2Fbrowse&cat%5Bcat%5D=47969475&cat%5Bcmf%5D=31d&cat%5Bcmo%5D=34e&cat%5Bcve%5D=128d&sort=2
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda-lambda,jaguar,xj-x300-1994-11-1997-07,6-3-2-211km,56-105-4008-100048.html (http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda-lambda,jaguar,xj-x300-1994-11-1997-07,6-3-2-211km,56-105-4008-100048.html)
Z tego co się dzisiaj dowiedziałem w x300 obie sondy są takie same czy to prawda ?
I czekam na wasze propozycje gdzie i jakie kupić sondy bo w naszych sklepach są w kosmicznych cenach 340 i 290 różnica cenowa polega na długości kabla ponieważ są niby sondy takie same czy ktoś to może to zweryfikować ? ;]
http://www.noweczesci.pl/sonda-lambda,jaguar,xj,6-3-2-211km,lc,56-105-4008-100729/ (http://www.noweczesci.pl/sonda-lambda,jaguar,xj,6-3-2-211km,lc,56-105-4008-100729/)
http://www.okazje.info.pl/ceny/magneti-marelli/motoryzacja/sondy-lambda/?gclid=CLea3dfp7sECFUvncgodZV8AxQ (http://www.okazje.info.pl/ceny/magneti-marelli/motoryzacja/sondy-lambda/?gclid=CLea3dfp7sECFUvncgodZV8AxQ)
Która bd dobra kształtem i końcówką ? Może ktoś podać dokładny model sondy lambda ?
-
Ani kształt ani końcówka nie ma większego znaczenia, najważniejsza jest charakterystyka pracy no i jeśli nie chcesz przerabiać układu wydechowego to też gwint.
Sondy które były montowane w x300 mają zarówno inny gwint niż wszystkie typowe sondy jak również charakterystykę pracy (pracują w zakresie 0-5V), dlatego dobranie zamiennika jest praktycznie niemożliwe.
Żadna z podanych przez Ciebie sond nie będzie pasowała, jedynie w katalogu iparts jest na liście taki model jak potrzeba ale cena 1500zł za sztukę raczej nie jest okazyjna.
U siebie wymieniałem obie sondy, chociaż tylko jedna była uszkodzona, kupowałem podróbki firmy intermotor po 350zł szt.
Jeśli chcesz tą sprawną (używaną) mogę odsprzedać.
-
A czy ktoś może polecić jakieś sondy do x300 3.2 w rozsądnej cenie do 500-600 zł za obie ?
-
Z tego co sie orientowałem szukając sond dla siebie jedynym wyborem są sondy intermotor po 350zł szt.
-
Dowiedziałem się w motoryzacyjnym o sondy 4 kanały do poj 3.2 z bosha po 250 tylko muszę sprawdzić dokładnie jakie ja mam .
-
Chcą Ci sprzedać uniwersalne sondy 4przewodowe (tam nie ma żadnych kanałów) które nie będą działać w x300.
-
To podaj linka do tych co ty kopiłeś albo jakie polecisz .
Poda ktoś ilość kanałów, numer sondy lambda oraz jaka jest zamontowana seryjnie w aucie i jakiego producenta ?
-
Tam nie ma żadnych kanałów. W sondzie są przewody. Na 99 % masz 4 przewodową sondę LHE 1682 AA.
Ale bywały też i trzy przewodowe. Najlepiej zobacz jaką masz wtyczkę od sondy. Jeśli masz taką kwadratową to jest to sonda 4 przewodowa. Gniazda sond są w okolicy grodzi silnika, mniej więcej na przedłużeniu listwy wtryskiwaczy.
Jak masz 4 przewodową no to ciężki gips. Jest to sonda tytanowa i z NGK kosztuje około 2 tys. a podróbki z Lucasa koło 400 zł. Ja kiedyś zakładałem tą z Lucas, inter motor, ale tego dokładnie nie wiem bo to no name bez napisów. Wytrzymała około 60 tys. km. Nie wiem jak by Jag działał z uniwersalną z bosch. Gwint tam jest 12 x 1,25. http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda,jaguar,xj-x300-1994-11-1997-07,6-sovereign-4-0-241km,56-105-4006-100048-0-240-77185.html
-
No i dlatego żadna typowa sonda nie podejdzie, bo standardowa sonda ma gwint 18x1,5.
Ponadto klasyczne sondy pracują w zakresie 0-1V.
Sondy o zakresie 0-5V były stosowane przy systemach sterowania SIEMENS, np BMW z końca lat 90tych, lub niektóre silniki Opla (np z18xe1, z16xe1 itp) miały sondy 0-5V, ale są one dość drogie no i mają większy gwint niż w x300.
-
Ale w x300 jest sonda 0-1 v. Jedynym kłopotem jest tylko rozmiar, i to czy zwykła zyrkonowa sonda może zastąpić tą tytanową.
-
czyli co każda sonda o 0-1v 4 przewodowa do poj 3.2 bd ok czy jak mam to rozumieć teraz ?
-
Sonda LHE1682AA jest na 100% sondą 0-5V.
-
To jaka powinna być w x300? 0-1 czy 0-5 ?
-
Najlepiej będzie jak sam zmierzysz jak pracują Twoje sondy (o ile jeszcze coś pracują).
-
Hehe xD jak to zrobić ? :-wstyd Chodzi mi oby było to miarodajne pamiętajmy o oporze na kablach jakby nie działały wcale 0 to jakie były by efekty prócz dużego spalanie ? Ponieważ często mam tak jak odpalam na zimnym nie wchodzi na obroty momentalnie gaśnie jak już się rozgrzeje to czasami trzyma niskie obroty ale jak ruszysz i i bd hamował to zgaśnie (przepływomierz ok :-super, przepustnica tez :-super , krokowy tez :-super, ) jakieś propozycje ?
-
Sonda LHE1682AA jest na 100% sondą 0-5V.
Nie wiem jak u ciebie ale u mnie na wykresie ze scanera pokazuje 0 1 V.
Jeśli masz jakieś pewniejsze źródło to chętnie się z nim zapoznam.
-
Raczej wątpię aby silnik gasł przez sondy.
KrzysiekEg, sprawdzałem miernikiem w jakim zakresie pracują, poza tym widzę też w programie diagnostycznym instalacji gazowej.
-
U mnie na wykresie z Pcmscan na OBD2 oscyluje 0 do 1 V. Tym gorzej dla wymieniającego bo musi zmierzyć swoje zanim wymieni. Inaczej loteria.
-
Cos z waszymi czytnikami chyba nie jest dobrze. W x300 jest na 100% 0-5V na sondzie. Zadne zirconia sondy i szeroko dostepne w internecie nie beda pasowac/dzialac, tylko sondy titania, 4 przewodowe z jednym czerwonym kablem!
Mozna kupic tutaj:
http://britishparts.co.uk/products/6601-oxygen-sensor-LHE1682AA (http://britishparts.co.uk/products/6601-oxygen-sensor-LHE1682AA)
Wychodzi ze 300PLN za sztuke, wiec nie jest tak tragicznie. Sam ostatnio kupilem bo jedna sonda przymiera. Oryginalna jak ktos wspomnial, prosto od Jaguara kosztuje jakies 2000PLN :-nuts
-
Dzięki wszystkim okazało się ze krokowy klęk ale namiary na sondy przydadzą się na 100%
-
Cos z waszymi czytnikami chyba nie jest dobrze. W x300 jest na 100% 0-5V na sondzie. Zadne zirconia sondy i szeroko dostepne w internecie nie beda pasowac/dzialac, tylko sondy titania, 4 przewodowe z jednym czerwonym kablem!
Zgadzam się z kolegą. Po sprawdzeniu na programie od BRC wychodzi że jest 0_5 V. Tak więc przepraszam za wprowadzenie w błąd. Co nie zmienia faktu że dobór uniwersalnej jest praktycznie niemożliwy. Nie tylko to że tytania, ale także mały gwint 12, a i skok nie jest metryczny tylko calowy. Ja wkręcając tą podaną wyżej załatwiłem gwint, a i tak wytrzymała tylko 80 tys km.