FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kakashi w Październik 21, 2014, 13:53:15 pm
-
Witajcie, pomóżcie mi moi drodzy. Czy możecie mi doradzić jakieś opony zimowe które są dobre do 300 zł? Zupełnie się na tym nie znam,nie wiem jak na nie patrzeć a myślę że czas powolutku na kupno. Budżetu mam 300 zł a rozmiar kapcia: 205/55/R16... głównie w używki celuję bo nie spodziewam się kompletu nowych opon w dobrej jakości za 300 zł...
-
300zł za komplet zimówek do Jaga? Za tyle to nie wsadziłbym kółek do Tico... Życie jest mi dość miłe.
Jak już musisz jechać po budżecie to kiedyś trafiłem na taki wideotest:
https://www.youtube.com/watch?v=nhQJOCPi1bQ (https://www.youtube.com/watch?v=nhQJOCPi1bQ)
Masz komplet za 450zł:
http://allegro.pl/listing/listing.php?a_enum (http://allegro.pl/listing/listing.php?a_enum)[15808][3]=3&a_enum[11343][1]=1&a_enum[127088][5]=5&a_enum[345][9]=9&a_enum[344][64]=64&order=m&string=markgum&search_scope=category-99203&bmatch=seng-v6-p-2-mt-1021
I od tego samego gościa, czemu nie bardzo szukałbym używanych:
https://www.youtube.com/watch?v=-PSC8Ha5-Do (https://www.youtube.com/watch?v=-PSC8Ha5-Do)
-
W sumie zimówki to jest obowiązek żeby kupywać 4? Czy można po prostu 2 na przód założyć?
Btw. co to jest za element, w sensie jak się nazywa ta guma(rura taka gumowa) łącząca turbinę z kolektorem dolotowym i w środku ma przepływomierz? Przy próbie naprawy(sparciała końcówka gumy na turbinie) urwałem przypadkowo jedno odnóże i teraz mam mały brakossący problem?
-
Jak załozysz na jedną oś to ta druga i tak nie bedzie Cie słuchała:)a generalnie to jezeli sie zakłada gdzies słabsze opony to na przod,na tyl lepsze nawet w przednionapędowych autach
-
No ale napęd jest na przód to wtedy rozumując dobrze aby się nie ślizgać i pojechać potrzebuję na przód założyć?
-
No ale napęd jest na przód to wtedy rozumując dobrze aby się nie ślizgać i pojechać potrzebuję na przód założyć?
Tak, a na drugim zakręcie Cię tył wyprzedzi.
-
obowiązku nie ma, więc zrobisz jak chcesz :-R
-
Przy wejsciu w zakret na słabszych gumach z przodu co najwyzej pojedziesz prosto,jak beda słabsze z tylu a przod sie bedzie trzymał drogi zacznie Cie obracać a z tego trudniej wyjsc:) i gorzej sie konczy,tak na lepszym przodzie na przednim napedzie predzej sie wyskrobiesz ale lepiej nie podjechac pod gorke moim zdaniem niz w najlepszym wypadku pomarszczyc blache...moja rada albo zostan na letnich wyjezdzaj jak nie bedzie slisko albo dozbieraj na cztery gumy..potem wydatki moga byc wieksze..
-
No właśnie mieszkam w domu na górce(czyli każdorazowy wyjazd=zjazd z górki i w drugą stronę podjazd...) dlatego te opony są ważne. Czyli co, używane to syf totalny? A jeżeli nie(i tu sprowadzamy się do meritum pytania), jak należy na nie patrzeć by dobre wybrać?
A co do tego drugiego pytania, wie ktoś jak ten ... wąż? sie nazywa?
-
Tylko komplet:
https://www.youtube.com/watch?v=K7xXDMkVFlE (https://www.youtube.com/watch?v=K7xXDMkVFlE)
Co jest nie tak z tymi bieżnikowanymi, które Ci podesłałem w drugim poście?
-
300zł ? Za tyle mozna myśleć o zakupie rozsądnych zimówek w rozmiarze 175/70/13 a nie R16. Nie stać na owies = nie stać na konia.
Komplet uzywek w stanie nadajacym się do jazdy w zimie (a nie udających zimówki napisem M+S) licz optymistycznie 600zł. Akurat zima z bieżnikiem poniżej 5mm i starsza niż 5 lat nie nadaje się do jazdy po śniegu/gołoledzi/błocie pośniegowym.
W przednionapędówce ładniejsze opony dajemy do tyłu (pomijawszy kwestię zużywania), ponieważ na tył nie mamy ŻADNEGO wpływu, w tylnionapędówce dajemy na przód, bo wyjście z poślizgu tyłu możemy próbować panować pracą gazu, a przód hamuje i skręca.
Opony bieżnikowane to gówno.
Chciałem kupić zestaw opon 195/65/15 dla ojca i dzwoniłem do kolegi, który jest partnerem Markguma i sprzedaje to zarówno na allegro jak i w swoim sklepie, żeby mi zrobił dobrą cenę kompletu. Odpowiedź Seby: "Chyba Cię bóg opuścił, tego bym nie wsadził nawet do taczki, a na pewno nie do swojego auta". Jeśli już sprzedawca ma takie zdanie o produkcie, znaczy, ze nie jest dobry.
Mam złe doświadczenia z nalewkami, ok 6 lat temu kupiłem nalewki Glob-GUM o ile pamietam, po 2000km odpadło mi czoło bieżnika. Dziękuję.
Co do drugiego pytania, po prostu rura dolotu.
na allegro nie ma powystawianych, nie pamietam wymiarów, ale Samco robi sylikonowe ok 160zł, olejoodporne, sprawdzone dają radę.
-
Jak załozysz na jedną oś to ta druga i tak nie bedzie Cie słuchała:)a generalnie to jezeli sie zakłada gdzies słabsze opony to na przod,na tyl lepsze nawet w przednionapędowych autach
mój brat pracuje od wielu lat w Bridgestonie i twierdzi, że zawsze lepsze powinny iść na przód bez względu na rodzaj napędu, tym bardziej, że przednie szybciej się ścierają, wiec nawet u nich w firmie po sezonie (ok 40tyś. km.) przekładają im tył na przód (różnica ok 2mm), a potem na śmietnik. Według tego co mówi to nie może opona kierująca i głownie hamująca być gorsza od tylnej no i w ogóle być marnej jakości.
-
A czy Ty przypadkiem nie masz w 2,5 napedu 4x4? Tam musi isc komplet takich samych opon o rownym stopniu zuzycia zeby nie rozwalic napedu... Takie samo ogumienie czyli ten sam bieznik na 4 oponach...
-
A czy Ty przypadkiem nie masz w 2,5 napedu 4x4?
A czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem i widziałeś 2.5 V6 TC? Albo Diesela AWD w X'ie?
Trzeci post.
PS. I Nie chodzi o rurę między kolektorem ssącym a turbiną tylko między turbiną a filtrem powietrza (tak na marginesie.
-
Witam, zanim dokonasz wyboru, musisz zawsze zwrócić uwagę na podstawowe parametry, które trzeba spełnić przy wyborze opon, czyli:
- nośność opony jaką producent przewidział co do konkretnego modelu auta
( jeżeli będzie za mała, to opona traci swoje właściwości jezdne, o wiele bardziej hałasuje, a w skrajnych przypadkach poprostu strzeli z powodu przeciążeń )
- rok produkcji jest również bardzo istotny
( producenci przewidują, że opona, a konkretnie guma zachowuje swoje właściwości jezdne max do pięciu lat, jak jest starsza, to można ją sobie wsadzić w buty, nawet jeżeli bieżnik jest w dobrym stanie)
- max dopuszczalna prędkość co do opony
- zimowe opony powinny być węższe, od letnich. Mniejsza szerokość opony, to lepsza przyczepność.
Opony do 300zł, jeżeli chodzi o nowe, Kleber, Dębica, jeżeli masz pewne źródło co do opon używanych, które spełniają w/w parametry, to lepiej kupić markowe używki, moim zdaniem zawsze i wszędzie MICHELIN
-
Dzięki serdeczne! To chyba właściwie wszystko rozwiązuje. Czyli teraz czas na szukanie kapci.
Tak btw. eMWuGSM: w sumie ^.^' dokładnie taka
(http://zapodaj.net/images/7dc37a24c3500.jpg)
nie ma ktoś takiej rury na sprzedaż w miarę normalnej cenie? :P
-
Witam, zanim dokonasz wyboru, musisz zawsze zwrócić uwagę na podstawowe parametry, które trzeba spełnić przy wyborze opon, czyli:
- nośność opony jaką producent przewidział co do konkretnego modelu auta
( jeżeli będzie za mała, to opona traci swoje właściwości jezdne, o wiele bardziej hałasuje, a w skrajnych przypadkach poprostu strzeli z powodu przeciążeń )
- rok produkcji jest również bardzo istotny
( producenci przewidują, że opona, a konkretnie guma zachowuje swoje właściwości jezdne max do pięciu lat, jak jest starsza, to można ją sobie wsadzić w buty, nawet jeżeli bieżnik jest w dobrym stanie)
- max dopuszczalna prędkość co do opony
- zimowe opony powinny być węższe, od letnich. Mniejsza szerokość opony, to lepsza przyczepność.
Opony do 300zł, jeżeli chodzi o nowe, Kleber, Dębica, jeżeli masz pewne źródło co do opon używanych, które spełniają w/w parametry, to lepiej kupić markowe używki, moim zdaniem zawsze i wszędzie MICHELIN
Wiedza wyssana z ...... .
1) Znajdź oponę 205/55/16 (najmniejszy rozmiar X-Type z zakresu podanego przez producenta) o indeksie mniejszym niż 90 (taki index miały Pirelli P6000 na których X-Type wychodził z fabryki). Takich opon nie ma!
2) Guzik prawda z tymi właściwościami gumy. Guma potrafi nawet w pół roku sparcieć i być do wywalenia, dotyczy to marki premium Continental (miałem taki problem). 60 m-cy od daty produkcji (na boku opony) to okres gwarancyjny większości producentów. Wszystko zależy od warunków eksploatacji i przechowywania opony.
3) 205/55/16 nie widziałem z indeksem prędkości niższym niż T (190km/h), a z obecnie produkowanych H (210km/h), najczęściej obecnie spotyka się 205/55/16 91V (do 240km/h, których X-Type 2.0, 2.2D nie osiągnie i 615kg nacisku na oponę).
4) Kolejna bzdura. Wyjaśnij mi w takim razie dlaczego mój tranist na bliźniaku (4x 185mm) lepiej rusza w zimie niż ten na pojedynczej osi (2x 225mm) zaznaczam, ze żaden z nich nie ma TCS, ABS, ASR ani szpery. Opona węższa jedynie będzie miała niższe opory toczenia, ale ale ale... opona 195/60/16 (zamienny rozmiar dla 205/55/16) będzie miał ten sam obwód, wyższy profil i będzie węższy, ale będzie miał mniejszą nośność. Czyli ta Twoja mądrość wyklucza już nam założenie podstawowe.
Co do opon, które podałeś:
Dębica Frigo II - dobra na śniegu, na mokrym słabo, na suchym asfalcie słabo, szybko się ściera (bardzo miękka)
Kleber Krisalp - mam złe doświadczenie z Kleberami, szybko to się ścierało i na mokrym była porażka totalna
Ja polecam:
Uniroyal MSPlus 77 - na sniegu dobrze, na mokrym bardzo dobrze, na suchym dobrze (acz głośna), na błocie pośniegowym REWELACJA, nie sciera się za szybko ok 280zł/szt.
Dunlop Snow Max 4D - (mam po 299zł/szt.)
Vredestein SnowTrac - opona klasy premium w cenie budżetowej... ok 280zł/szt.
Sava Eskimo S3+ - fajna opona, dobrze się zachowuje na śniegu, wodzie i suchym ok 290zł/szzt.
Z klasy PREMIUM:
Vredestein jak napisałem powyżej
GoodYear UltraGrip 9
GoodYear UltraGripPerformance
Michelin Alpin (aczkolwiek przereklamowane i cena na wyrost)
Nokian Hakkapellitta
Nie jestem wulkanizatorem, ale obsluguję znaczną flotę aut i mamy możliwość testowania różnych opon jak się sprawują. Niektóre marki już są u mnie spalone (np. NEXEN najgorsza opona jaką widziałem; lub Kormoran Impulser 195/65/15 z rozjechanym bieżnikiem!) a niektóre wywołały spore pozytywne zdziwienie (np. chińskie ROTEX, ZETA)
-
Co do punktu 4 to się doczepie, węższa opona zwyczajnie lepiej się wgryza, szybciej dociera do stałego gruntu. To wykorzystuje się raczej do skrajnego świrowania. Tu zupełnie nie chodziło o ruszanie. Przy ruszaniu ważna jest powierzchnia, im większa tym lepsza. :-W
-
Skoro uważasz że weższe nie są lepsze to czemu na RSMŚ w edycji "śnieżnej" czyli np Rajd Szwecji jeżdżą na baaardzo wąskich oponach? Pewnie odpowiesz że dlatego że są kolce ale prawda jest taka że mniejsza powieżchnia styku opony z gruntem to większy nacisk i przyczepność... Ot czysta fizyka.
-
W praktyce jazdy cywilnej nie ma różnicy.
Przy hamowaniu masa pojazdu przerzuca się na przód i dociska przednie koła (które mają większą siłę/skuteczność hamowania dzieki korektorom siły hamowania i/lub EBD), więc i tak się zwiększa nacisk, a opona szersza stawia większy opór toczenia (hamowanie). Jakiś czas temu było właśnie porównanie w którymś z czasopism motoryzacyjnych i doszli tam do wniosku ze jedynym sensem stosowania węższej opony na zimę jest nizszy opór toczenia i niezauważalnie niższe spalanie.
Do podobnych wniosków doszedłem w moich pojazdach (np. w pierwszą zimę miałem 165/80/13 a rok później 185/65/14 -oba rozmiany homologowane przez producenta dla tego samego auta, Oba Dębica Frigo). Jakkolwiek kwestia przyczepności przy ruszaniu (auto bez SR/ESP) szersza opona lepiej się sprawdzała.
-
Wiedza wyssana z ...... .
1) Znajdź oponę 205/55/16 (najmniejszy rozmiar X-Type z zakresu podanego przez producenta) o indeksie mniejszym niż 90 (taki index miały Pirelli P6000 na których X-Type wychodził z fabryki). Takich opon nie ma!
2) Guzik prawda z tymi właściwościami gumy. Guma potrafi nawet w pół roku sparcieć i być do wywalenia, dotyczy to marki premium Continental (miałem taki problem). 60 m-cy od daty produkcji (na boku opony) to okres gwarancyjny większości producentów. Wszystko zależy od warunków eksploatacji i przechowywania opony.
3) 205/55/16 nie widziałem z indeksem prędkości niższym niż T (190km/h), a z obecnie produkowanych H (210km/h), najczęściej obecnie spotyka się 205/55/16 91V (do 240km/h, których X-Type 2.0, 2.2D nie osiągnie i 615kg nacisku na oponę).
4) Kolejna bzdura. Wyjaśnij mi w takim razie dlaczego mój tranist na bliźniaku (4x 185mm) lepiej rusza w zimie niż ten na pojedynczej osi (2x 225mm) zaznaczam, ze żaden z nich nie ma TCS, ABS, ASR ani szpery. Opona węższa jedynie będzie miała niższe opory toczenia, ale ale ale... opona 195/60/16 (zamienny rozmiar dla 205/55/16) będzie miał ten sam obwód, wyższy profil i będzie węższy, ale będzie miał mniejszą nośność. Czyli ta Twoja mądrość wyklucza już nam założenie podstawowe.
Kolego proponuję wypić przynajmniej dwa łyki zimnej wody, i na chłodno jeszcze raz przeczytać swój wpis, i zastanowić się dlaczego piszesz takie farmazony, bo w tych wypowiedziach sam sobie zaprzeczasz, i znajdź mi takiego wulkanizatora które zaprzeczy tym oczywistym faktom które opisałem.
-
1) Wskaż mi obecnie produkowane opony z niższym indexem niz 90 dla rozmiaru 205/55/16. - BRAK !
2) Wyjaśnij w takim razie dlaczego producenci dają gwarancję 3 lata od daty zakupu lub 60 miesięcy od daty produkcji. Nieraz montowałem fabrycznie nowe, nieużywane opony z datami produkcji powyżej 5 lat i opony miły dobre właściwości. Najwięcej szkodzi im przechowywanie na słońcu i otwartym powietrzu w stałym położeniu. Jeśli opona jest magazynowana w odpowiedni sposób nie szkodzi jej to.
3) patrz analogicznie do 1)
4) wyjaśniłem wcześniej.
Dostań się na szkolenie z Dębicy lub Bridgestone (InterCars organizuje) i zapytaj. Tyle na temat/