FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kakashi w Wrzesień 25, 2014, 10:22:37 am

Tytuł: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Wrzesień 25, 2014, 10:22:37 am
Ja chyba za dużo tych tematów daję ale jestem nowym posiadaczem i co chwila mi wpada coś nowego, także przepraszam za spam.

Czy spalanie na poziomie 6.8 litra diesla/100 na autostradzie jest normalne? Bo z książeczek technicznych wynika że spalanie jest w granicach 4.8, a u ludzi jest jakieś 5-5,5l/100. Auto cisnę stale na 2.5k obrotów i jedzie jakieś 130 na godzinę... Czy można to jakoś naprawić czy akurat mój model ,,już tak ma"?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Wrzesień 25, 2014, 10:24:49 am
Spalanie zależy równym stopniu od nogi użytkownika jak i stanu technicznego samochodu..  :-V
6.8 hmm, może jechałeś po górzystym terenie?  :- pojecia
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Wrzesień 25, 2014, 10:29:26 am
Trasa autostradami A4 i A1 z Krakowa do Gdańska (tankowałem pod kurek w Krakowie) do stacji na A1 niedaleko Tczewa(też pod kurek). Wyszło mi 6.8l/100. Cisnąłem te równe 2.5k/obrotów i te ciągłe 130. W dodatku w nocy jechałem więc ruchu nie było i teraz się zastanawiam czy coś czyszczenia nie wymaga czy wymiany bo to jest aż dziwne.

Edit:
Żeby nie było że coś w paliwie to tankuję tylko na Shellu. Więc raczej jakość dobra.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Jaguar Parts w Wrzesień 25, 2014, 10:33:50 am
Ja potrafiłem zejść do 6.4 w S typie 2.7d i to przy większych prędkościach. Podepnij go pod kompa to zobaczysz co pokaże. Może EGR do czyszczenia/wymiany?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Wrzesień 25, 2014, 10:37:30 am
Właśnie. Apropo kompa. Czy konieczność jest jechania na serwis żeby zobaczyć błędy czy można dla siebie kupić interfejs i z laptopem w jaguarze się rozsiąść? Tanio by wyszedł taki interfejs? Bo same kody błędów są dość powszechne w necie, ew. można coś z chomika bądź torrentów zassać...
Edit:
Dobra, znalazłem na alledrogo. Nie było pytania. Tu co 3 post jest to samo ^^
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: pablo21 w Wrzesień 25, 2014, 11:03:00 am
Zwykły OBD odczyta Ci błędy, możesz je skasować, ale nie wszystkie. ABS i AIRBAG nie odczytasz. Do tego nie zaprogramujesz żadnych układów i wiele innych w porównaniu z prawdziwym kompem do Jagów, ale do zwykłego odczytania błędów w celu znalezienia przyczyn złej pracy, też da się ale czasem to nie wystarcza.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 25, 2014, 11:14:15 am
Żeby nie było że coś w paliwie to tankuję tylko na Shellu. Więc raczej jakość dobra.
bez różnicy.
to tak jak dolewanie super ultra paliw z dupska po 6zł do zwykłych samochodów.  :-clap

Ale to 6.8 to tak ciut ponad normę. turbo, przeplywka i egr sprawne?, wtryski były kiedyś robione?
Mam oprócz jaga jeszcze mundka 4 i w 1.8tdci spalanie lata od 4.5/6.5

btw. Wcale bym sie tym jednak nie przejmował. w koncu to juz wysokawe oborty jak na ON
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Wrzesień 25, 2014, 12:52:20 pm
moj 2.0 D (przebieg 190K)
spalanie na trasie 5,5-6L przy prędkościach ok 130km/h ale bez katowanai silnika przy przyspieszeniach
miasto 6,7-7,5L (trasa Katowice Centum - Sonowiec centrum)

6,8 na trasie to dużo ale bez przesady
do sprawdzenia EGR i przeplywka - miałem zasyfioną przepływkę (objawem były czarne bąki przy dość ostrzejszych przyspieszniach), po przeczysczeniu owiele lepiej
sprawdz jak reaguje samochó na duże przyspieszenia - czy tez puszcza duże bąki
jeśli nie to nie masz się czym martwić.

Dodatkowo spalanie na kompie jakie pokazuje często jest mocno przekłamane / u mnie odchył potrafi być ok 0,6L/100km
najlepiej policz sobie to z litrów zatankowanych i przejechanych (walisz pod korek aż bedzie się ulewalo, przejezdzasz trasę i usupelniasz paliwo na maxa)

Jeszcze jedna sprawa z paliwem.
Wyjeździej je do końca i zatankuj na innej stacji - sprawdź czy Twój Shell naprawdę jest taki dobry jak piszesz.
Mnie raz tankowanie na tej stacji kosztowało o mało utate samochodu.
Zjechałem w zimie na trasę szybkiego ruchu ok 2km od domu i przy 90km/h zgasł mi silnik.
Finalnie okazalo się, że zamarznięte paliwo oblepiło filtr i udusiło silnik.
od tego czasu zmienilem stację i nigdy nie mialem problemów + koniecznie dolewam depresatora (nawet latem)

co do kompa - sprawdz stopień kompresji (powinno dac rade zwyklym OBD, obecnie nie ma takowego pod ręką także jeśli ktos ma doświadczenie to lepiej by sie wypowiedział za mnie)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Wrzesień 25, 2014, 20:59:57 pm
Nie wiem czy ma bąki bo raczej nic nie widzie ale rozumiem że mam dokładnie wymontować, wyczyścić i zamontować tak jak to jest tutaj pokazane? Robota wydaje się prosta. Jednak prawo Murphy'ego pokazuje że zapewne będą spieki na śrubach  8)
http://www.jaguarforum.co.uk/f26/egr-removal-cleaned-photos-36133.html (http://www.jaguarforum.co.uk/f26/egr-removal-cleaned-photos-36133.html)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Wrzesień 26, 2014, 08:31:59 am
tak - dokładnie ten manual
tam naprawdę nie ma co zepsuc - poziom trudnosci 2/10
jesli nikt nie zaglądał do EGRa to naprawdę profilaktycznie można takie czyszczenie wykonać z dużą ulgą dla silnika
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Wrzesień 26, 2014, 10:55:16 am
EGR to nie wszystko, odkręć kolektor dolotowy i zobacz ile tam będzie syfu (szczególnie 1. i 2. cylinder). Czasami zawartość kolektora przeraża.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Wrzesień 28, 2014, 17:18:48 pm
No wiec tak. Z ciekawostek pojawilo mi sie takie jakby... wycie? silnika kiedy jade coraz szybciej, jakby lozysko albo cos sie scieralo, patrzac z przodu, z lewej strony w okolicach tych paskow. Gdy jest odpalony na parkingu, z tamtej strony dochodzi jakby telepanie. Ktos sie z czyms takim spotkal?

A teraz raport, czyszczenie egr nic nie dalo bo okazalo sie ze kupilem samochod z juz zablokowanym egr'em, czytaj blaszka w polaczenie egru. Tak czy siak wyciagnalem i wyczyscilem, duzo tego nie bylo, do tego okrecilem ten czarny jakby plastik(kolektor?) i go tez staralem sie przeczyscic ale ponownie, albo ktos niedawno zagladal (samochod mam od 2 tygodni) albo po prostu to dlatego ze jest zablokowany. Jakies inne pomysly?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: roman w Wrzesień 29, 2014, 21:20:08 pm
Witam.

Telepanie ( stuki ) na wolnych obrotach, ktore znikaja po dodaniu gazu to moze byc kolo pasowe na wale korbowym.
Np.Corteco ok. 350pl. Pasuje od Forda Mondeo MKIII. Dostep po zdjeciu kola i oslon.

Pzd
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Październik 08, 2014, 09:36:15 am
hej

udało się zdiagnozować stuki?

Jeśli faktycznie to koło pasowe (zwane także małą dwunastą od jego budowy) to pamiętaj co jest przyczyną jego rozsypywania się,
a mianowicie wada konstrukcyjna rolki alternatora.
Każdy silnik 2.0 / 2.2 forda czeka to prędzej czy później.
Rolkę trzeba koniecznie zamontować ze sprzęgłem.
Co ciekawe w benzynie rolka je ma w dieslu nie. Różnią się kołnierzem i jedyna modyfikacja to zeszlifowanie kołnierza na alternatorze by rolka pasowała (bez tego będzie harować).
Dowodem na tą usterkę jest to, że przy benzynie 2.0 forda nie występuje praktycznie taka awaria.
Wymiana koła tylko na oryginał (chyba firma Dayco je produkuje na 1 montaż) - kupno części za 200zł daje taki efekt, że rozpada się ono czasem po 5K km.
Ford sam je modyfikował wielokrotnie - przez to numerów tej samej cześci jest cała lista, rolkę alternatora zostawili.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 08, 2014, 21:47:46 pm
Jeśli faktycznie to koło pasowe (zwane także małą dwunastą od jego budowy) to pamiętaj co jest przyczyną jego rozsypywania się,
a mianowicie wada konstrukcyjna rolki alternatora.
Każdy silnik 2.0 / 2.2 forda czeka to prędzej czy później.
Rolkę trzeba koniecznie zamontować ze sprzęgłem.
Co ciekawe w benzynie rolka je ma w dieslu nie. Różnią się kołnierzem i jedyna modyfikacja to zeszlifowanie kołnierza na alternatorze by rolka pasowała (bez tego będzie harować).


Hola, hola, jakie szlifowanie?!
Alternator z Duratec'a 1.8 (CHBA, CHBB, CHEP) i 2.0 siada P'n'P do 2.0/2.2 TDCi, koło pasowe jest identyczne,, jedynie alternator z benzyniaka ma wczepioną inną rurkę od chłodzenia powietrzem. Żadnego szlifowania.

Nowy alternator (MagnettMarelli lub DelcoRemy) kosztuje niecałe 450zł
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Październik 09, 2014, 07:15:34 am
Hmmm, a ja mam podobne spalanie do Twojego, z tym, że samochód jest miesiąc po regerenacji wtrysków i pompy wtryskowej... Natomiast puszcza bąki tak jak ktoś wcześniej wspomniał, więc przyjrzę się przepływce...

A swoją drogą czym ją czyścić? I czy można ją jakimś cudem uszkodzić przy demontażu/czyszczeniu?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Październik 09, 2014, 07:28:12 am
nie chce mi się tłumaczyć - 2 zdjęcie
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0tdci-sprzeglo-alternatora-pasek-i4613758397.html (http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-0tdci-sprzeglo-alternatora-pasek-i4613758397.html)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: slawek w Październik 09, 2014, 09:33:42 am
Jeżeli wymienisz alternator z rolką ,która ma sprzęgiełko wszystko pasuje idealnie. (Ja mam od Mondeo z silnikiem benzynowym).
Przy wymianie samej rolki w alternatorze , który został zamontowany w fabryce, trzeba trochę podszlifować obudowę pod rolką (ok 1mm) , bo będzie ocierała .
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Październik 09, 2014, 10:53:20 am
Wiem, ze pasuje alternator od benzyny, tylko po co skoro mozna zmienić roklę na nową max 150zł (mamy 300zl zaoszczedzone) + delikatne szlifowanie.
300zł przeznaczamy na małą dwumasę - tu kasa pewnie bardziej na to się koledze sprzyda, któremu się tłucze samochód.

pisałem o rozwiązaniu problemu, a nie o wymianie alternatora, który jest sam w sobie sprawny.

kto co woli, więcej wydać na cześci, czy może 30 min dlużej popracować i zaoszczędzić trochę grosza - na tym chyba forum polega
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Październik 09, 2014, 17:18:34 pm
Panowie, ma ktoś może jakieś zdjęcię, albo tutorial gdzie znajdę owy przepływomierz i jak go wyczyścić?

Czy można odpiąć takowy przepływomierz i sprawdzić jak jeździ bez niego (czy tak samo puszcza dymek?)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 10, 2014, 11:04:47 am
Wiem, ze pasuje alternator od benzyny, tylko po co skoro mozna zmienić roklę na nową max 150zł (mamy 300zl zaoszczedzone) + delikatne szlifowanie.
300zł przeznaczamy na małą dwumasę - tu kasa pewnie bardziej na to się koledze sprzyda, któremu się tłucze samochód.

pisałem o rozwiązaniu problemu, a nie o wymianie alternatora, który jest sam w sobie sprawny.

kto co woli, więcej wydać na cześci, czy może 30 min dlużej popracować i zaoszczędzić trochę grosza - na tym chyba forum polega
Używany dobry alternator od benzyny kosztuje 50-200zł, więc wiesz... Tym bardziej, jak ktoś ma "dojście" do kogoś kto ciąga angliki itd. Szczerze nie widziałem jeszcze uszkodzonego. Prędzej sterowanie z ECU siada (kablologia). Forum i może, ale wszyscy się spuszczają ze szczęścia, że mają Jaguara, a próbują podcierać się szkłem i oszczędzać na wszystkim czym się da. Czy to o to chodzi w posiadaniu auta marki premium? Chyba nie.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: slawek w Październik 10, 2014, 12:16:06 pm
Kolego eMWuGSM  pozwolę sobie zacytować fragment twojego pierwszego postu na tym forum :

"Doświadczenie z Mondeo 2.0 TDCi i Transitem 2.0 TDCi kazały mi szukać czego innego i co? Odma, EGR, wąż łączący IC z Turbiną. ODMA pasowała nowa z Mondeo (110zł ASO Ford, 280zł Jaguar), EGR akurat miałem pod ręką z Mondeo, a wąż... był problem, oryginału nie było na allegro, nowy w ASO był w przykrej cenie, więc kupiłem z Massey-Fergusona te same średnice wejścia / wyjścia, a ścianki grubsze, wzmacniane i astronomiczna cena Mrugnięcie. Podobnie było z łożyskami kół tylnych"

Najłatwiej krytykować innych.
X-type to chyba nie jest klasa premium, ja używam go do wożenia psa na spacer  ;D
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 11, 2014, 00:35:38 am
Zobacz cenę ASO węża IC-EGR i zrozumiesz. To nie jest normalna cena części tylko z kosmosu, a idealny zamiennik jest sylikonowy (niebieski) w cenie niecałe 130zł.


Co do alternatora, no sorry, jeśli juz coś trza rzeźbić w obudowie to chyba nie do końca tak powinno być, więc po co robić sobie problem jak można wziąć używkę z innego silnika, która siada P'n'P, a temat znany nie od dziś?

Idąc tropem rzeźbienia alternatora, to jest sposób na tani amortyzatory tylne do kota. Z mondeo MKIII po "drobnej modyfikacji" tylko chyba nie chodzi o robienie sztuki, a o naprawy P'n'P w racjonalnych cenach. Dużo części z Mondeo się stosuje, bo są o wiele tańsze, a nawet oryginalne części (z którymi Jag wyjechał z fabryki) ma znaczki Forda i indexy fordowskie, więc dlaczego płacić 3x tyle za część, którą ktoś przepakował z pudełka z logo Forda do Jagowskiego, czekać na nią i spuszczać się, skoro w ASO Forda mam tą samą część na miejscu, bądź jako IVO w tej sporo nizszej cenie?

Zobacz ceny np. rurka chłodzenia w 2.0TDCi plastikowa z 3 króćcami co idzie pod silnikiem, w Jagu cena bodaj 260zł i czekanie tydzień, a w Fordzie, 110zł i IVO w 48h z magazynów w Kolonii, a z PL by było na drugi dzień
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Październik 13, 2014, 07:22:56 am
Można więc uściślić? Bo z tego co zrozumiałem można kupić alternator od benzyny i wymienić całość albo samą rolkę i jeździć 5k kilometrów ale coś trzeba szlifować(co dokładnie?).
Co to jest P'n'P? Bo takie coś to tylko słyszałem w przypadku tranzystorów ale nigdy w przypadku samochodów...
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 14, 2014, 11:13:45 am
Można więc uściślić? Bo z tego co zrozumiałem można kupić alternator od benzyny i wymienić całość albo samą rolkę i jeździć 5k kilometrów ale coś trzeba szlifować(co dokładnie?).
Co to jest P'n'P? Bo takie coś to tylko słyszałem w przypadku tranzystorów ale nigdy w przypadku samochodów...
Plug and Play - w pełni zamienne/kompatybilne, bez żadnego szlifowania i innego żukojebstwa.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Listopad 06, 2014, 09:40:06 am
Panowie. Jest coraz gorzej. Spalanie mam już na poziomie 10 litrów w silniku 2.0D. Co prawda jeżdżę tylko po mieście ale nadal powinno być minimum 2 litry mniej. OBD żadnych błędów nie pokazuje, EGR jest zablokowany blaszką, kolektor w miarę czysty, przepływomierz czysty, olej z filtrem wymieniony, tarcze z klockami wymienione, kompresja(wg. OBD) w normie. Czy wymiana filtra paliwa mogłaby pomóc?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Listopad 06, 2014, 12:14:34 pm
Raczej nie ma to wpływu.

Mi mój pali po 10-12L/100km w mieście (nowy układ wtryskowy, kompresja w porządku) z uwagi na to jak jest używany (krótkie odcinki, nie gaszony chodzi po 15-20 min na biegu jałowym pod obciążeniem światła, klimatyzacja, radio), zaś w trasie 5-6L w zależności od dynamiki jazdy.

Ten typ tak ma po prostu i nie jest to mój pierwszy X, ani pierwszy diesel.

PS. Jak zmierzysz kompresję via OBD?
Mozesz co najwyżej zrobić bilans cylindrów, ale to raczej tylko baaaardzo poglądowo.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Listopad 06, 2014, 12:26:28 pm
No właśnie mój jeździ te 5 kilometrowe odcinki i .... można dostać jak przeglądam rachunki za paliwo.

Tak btw. (przepraszam że nie na temat spalania) zauważyłem że trzeba wymienić osłonę przegubu wewnętrznego. Czy uniwersalna osłona się nada? Poza tym skrzypi ... z przodu przy jakimkolwiek wyboju. Łączniki stabilizatorów niedawno zamontowane(Lemforder). Czy to mogą być gumy stabilizatora? Gdzie można je tanio dostać?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: aro w Listopad 06, 2014, 15:06:52 pm
Kolego Kakashi,nie ma to wpływu na spalanie ale radze Ci filtr paliwa w dieslu wymieniac tak czesto jak olej..tak wygodniej zeby nie miec calej listy co kiedy trzeba wymienic,a na filtrze paliwa nie ma co oszczedzac w dieslu jezeli nie chcesz po kolei robic całego układu zasilania za jakis czas..
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: CapaBB w Listopad 06, 2014, 21:23:54 pm
Jakiś cień szansy istnieje, że skrzypią gumy na stabilizatorze, ale ja raczej bym obstawał simerbloki wahaczy.
A co do spalania to ja robię dziennie 2 razy po 12 km ekspresówką i kilka po mieście i spalanie waha się między 8-9 litrów.
Co prawda po tych 12 km silnik się nawet za bardzo nie zagrzeje.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Listopad 06, 2014, 22:59:21 pm
Wiesz, ja co jakieś 2-3h robię dokładnie 4km (dom-praca,w  tym 2,5h "ekspresówki" i 3x świałta) i jak już jestem pod koniec odcinka to zazwyczaj mam temperaturę prawie pionowo (termostaty wymieniane w zeszłym roku, płyn G12+) z resztą każdy 2.0D/2.2D ma pod nogami kierowcy podgrzewacz PTC (grzałki nurnikowe 3szt) wbrew pozorom bardzo wydajne.

Co do skrzypienia na wybojach, głównie na progach zwalniających lub innych poprzecznych uskokach, to zobacz czy przypadkiem nie masz zawiniętych osłon amortyzatorów przednich (harmonijek, jak się zawiną, to wydają taki dźwięk, że masz ochotę pociąć auto albo wyrwać sobie wszystkie zęby i uszczelnić sobie uszy pianką do okien).
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Listopad 07, 2014, 08:32:56 am
mam identycznie jak kolega wyżej - taki urok diesla jak nie ma się webasto,
jednak mam pytanie czy jeśli podgrzewacz PTC nie działa prawidlowo wysypie jakiś błąd / kontrolkę?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Listopad 07, 2014, 09:46:58 am
Jakiś cień szansy istnieje, że skrzypią gumy na stabilizatorze, ale ja raczej bym obstawał simerbloki wahaczy.
A co do spalania to ja robię dziennie 2 razy po 12 km ekspresówką i kilka po mieście i spalanie waha się między 8-9 litrów.
Co prawda po tych 12 km silnik się nawet za bardzo nie zagrzeje.

Chyba silentblocki wahaczy(a właściwie tuleje silentblocków?)? :D

Tak btw. ktoś ma może gdzieś namiary na wymiary(tak) osłony przedniej wewnętrznej(w sumie i zewnętrznej też) przegubu? Bo nie mogę nigdzie dopaść zamiennika a płacić 170 zł za oryginał nie będę i myślę o zamontowaniu uniwersalnej osłony. Ktoś stosuje takie rozwiązanie i może się wypowiedzieć?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Listopad 07, 2014, 11:02:51 am
mam identycznie jak kolega wyżej - taki urok diesla jak nie ma się webasto,
jednak mam pytanie czy jeśli podgrzewacz PTC nie działa prawidlowo wysypie jakiś błąd / kontrolkę?
Nie. Sprawdź sam, wjedź na kanał albo zanurkuj pod auto, wypnij wtyczkę od PTC (duza 6 pinów z tego co pamiętam) weź "+" z akumulatora na przewodzie jakimś i dotknij "główek" świec żarowych w podgrzewaczu, jak iskrz, znaczy dobra, jak nie zaiskrzy to spalona. Proste. Świece są dostępne w InterCarsie (nie pamietam referencji ale na MondeoClubPolska jest podane, PTC jest dokładnie takie samo u nas jak i w MDO).

Kakashi osłony pisałem, mam możliwość wykonania z miesznki olejoodpornej, ale nie było chętnych więc olałem to i załatwiłem sobie nowe oryginalne. Zamienniki z Pascala które ktoś tu podawał nijak nie pasują na tripoda w X-ie.

Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Listopad 07, 2014, 11:36:30 am
W jakiej cenie miałbyś tą możliwość?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Acab w Listopad 07, 2014, 23:51:29 pm
Wracając do tematu,
po krótkiej obserwacji - auto mam 2 miesiace, przejechane 2k km,
cykl mieszany 8 l,
trasa 6l,
styl jazdy zrównoważony/dynamiczny,

 :-A  :-10points
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Listopad 09, 2014, 22:19:51 pm
Odpowiedz na temat manżet tej tutaj wyatarczy na forum poszukać  ::)

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28133.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,28133.0.html)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: piotrek1968 w Grudzień 01, 2014, 13:41:30 pm
Witam, moim zdaniem pali trochę za dużo, mi w trasie pali przy 130 około 5,5l. Nadmieniam , że mój jaguś ma przejechane ponad 180 tys . Moim patentem na niskie spalanie jest systematyczne dolewanie do paliwa zwykłego miksolu do dwusuwów w stosunku 0,5 litra na pełen bak. Silnik chodzi ciszej , i pali litr mniej! Nie opowiadam bajek sprawdzone wielokrotnie przez 3 lata! No i przedłużysz życie pompie wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczą, Wiem co mówię bo miałem też mondeo mk3 z takim samym silnikiem , jak zapomniałem dolać oleju to sam przypominał zapalającą się kontrolką od wtrysku, po dolaniu oleju nigdy to się nie zdarzało. Oczywiście nie można przesadzać z tym olejem by nie zabrudzić turbiny , ale w tym stosunku co podaję nic ci nie grozi.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Grudzień 04, 2014, 20:30:39 pm
Mi na trasie pali 6.8 w cyklu mieszanym 7.3, jeżdżę spokojnie, nie "piracę". Wtryski wymienione, pompa po regeneracji, obydwa termostaty wymienione, ostatnio przepływomierz wyczyściłem, był rzeczywiście zabrudzony, ale to nic nie zmieniło...

rok temu czyściłem egr, układ dolotowy, więc co jeszcze może być przyczyną?

czy może za to odpowiadać turbina? (mimo, że auto dobrze się zbiera)

Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: piotrek1968 w Grudzień 04, 2014, 20:41:00 pm
Witam, jak się dobrze zbiera to raczej nie , ale możesz sprawdzić czy działa ci regulator podciśnieniowy turbiny - taka gruszka nad turbiną do której jest podłączony wężyk ,przy dodawaniu gazu ośka powinna wyraźnie zmieniać położenie (wsuwać się i wysuwać jakiś centymetr) Jeśli nie to wypnij wężyk od strony silnika (przy chłodnicy) i zasysając ustami zobacz czy chodzi sterowanie przy turbinie.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Grudzień 05, 2014, 12:11:54 pm
dodam jeszcze, że jak zdarzy mi się przycisnąć to puszcza dymka - też w miarę normalne jak na diesla prawda?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: piotrek1968 w Grudzień 05, 2014, 13:58:33 pm
Jak na czarno to zupełnie w normie ( jak dłużej jezdzi moja żona to go tak zamuli , że przez parę kilometrów kopci przy przegazowaniu jak mały parowóz! - po paru kilometrach przechodzi i tylko przy naprawdę ostrej jezdzie trochę zakopci przy przyspieszaniu)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Grudzień 05, 2014, 21:53:55 pm
zauważyłem jeszcze z takich dziwnych objawów, że w jeździe na trasie na piątym biegu, gdy się chce przyspieszyć gwałtownie to przy obrotach 1400-1600 samochód wpada w wibracje, do momentu, aż się turbina włączy
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Grudzień 05, 2014, 22:24:54 pm
Norma..tzn może nie norma ale też tak mam. U mnie wystarczy zdjąć nogę z gazu i znów rura i przestaje się trząść. Na początku mnie to denerwowało ale później przyzwyczaiłem się z tym żyć.  PaliCi kolego zdecydowanie za dużo.. tzn w stosunki do moich wskazań kompa.. autostrada Rzeszów <--> Kraków przy tempomacie na 110 to tak ok 3,8 - 4.2 litra. Na co dzień dojazdy do pracy po 7km raczej bez korków to jakieś 6 litrów. Średnio na baku ok 950 km robię. Teraz mam 920 i jeszcze rezerwa nie świeci.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Grudzień 06, 2014, 09:26:13 am
Nie no ja na baku robię po 200km mniej...
A co może być jeszcze przyczyną takiego spalania? Czy winą może być dwumas który będę wymieniał po świetach, czy bardziej sprawa leży po stronie elektroniki ?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: luko_j w Grudzień 06, 2014, 10:56:16 am
Dwumasa do spalania to raczej nie ma nic.. Może masz hamulce zapieczone i Cię trzyma coś cały czas? Filtr powietrza, paliwa? Nie wiem czy wtryski i pompę się w jakiś sposób programuje ale może są źle ustawione? Może wydech, katalizator przytkany? Raz mi palił trochę więcej ale to przez filtr powietrza bo był cały czarny go wymieniałem. Po wymianie wróciło wszystko do normy.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Grudzień 08, 2014, 09:15:43 am
Ja już nie mogę. Jestem po wymianie hamulców i tarcz(tarcze były zjechane do poziomu odprowadzania ciepła, się z mechanikiem trochę pośmialiśmy z poprzedniego właściciela  ::) )(myślałem że spieczone hamulce mogą spalanie zwiększać), zaślepionym egr'ze, wymianie węża od turbiny do filtra(penkł i dzióra byua i tórbina wyua), wymianie oleju i filtra oleju, a samochód nie dość że pali 10/100 na trasie +- 15 km(przynajmniej mam szybkie liczenie ile na tankowaniu przejadę  :-gwizd) to jeszcze zaczyna wyć przy większych prędkościach( coś jakby taki szum ciągle wzrastający, na pewno to nie jest od silnika(bo wrzucam luz przy takich 110, obroty spadają a szum wyjący zostaje), szum idzie od przodu ale to nie są łożyska(sprawdzane, skręty prawo,lewo,brak stuków puków). Na pewno rolki alternatora do wymiany, osłony przegubu i gumy stabilizatorów.

Btw. przeczytałem na jakimś fordowskim forum że w mk3 2.0 TDCi(czyli ten mój 2.0d bo obie jednostki mają po 130 km(swoją drogą dobrze to patrzę? Nie wiem do końca jaka jest różnica w TDDi a TDCi więc nazwę silnika wykminiłem na logikę)) wymiana filtra kabinowego pomaga przy zmniejszaniu spalania  :-hehe , ale tak bardziej do rzeczy:

1. Co jeszcze mogę sprawdzić co może nie działać(źle działać) by ograniczyć to cholerne spalanie?
2. Możliwe że ten szum jest w jakiś sposób powiązany ze spalaniem, ale to ani hamulce ani łożyska(zatem co?)...
3. Ten szum mogą generować opony ale cholera wierzyć mi się nie chce że opony przy większych prędkościach(100 km/h - hah, większych) mogą aż TAK wyć. Zwłaszcza że nie są jakieś jehowe bądź zniszczone... Porządne Pirelli 205/95/16 przy alufelgach kotowych...
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: M-GASIOR1 w Grudzień 08, 2014, 14:20:47 pm
Witam.
Zrób sobie taki oto test.
Jadąc na trasie  prosta droga na 5-tce  powiedzmy 100km/h zresetuj komputer.
Po resecie pokaże spalanie 99.9 , ale po chwili bedzie spadać i  po około 2km jednostajnej jazdy  powinno wynieść poniżej 5 litrów.
Mój kot 2.0 D  pokazuje 4,5 l , jest leciwy i ma  przejechane 220tys. Potem będziemy myśleć co dalej....
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Grudzień 10, 2014, 06:46:29 am
Witam.
Zrób sobie taki oto test.
Jadąc na trasie  prosta droga na 5-tce  powiedzmy 100km/h zresetuj komputer.
Po resecie pokaże spalanie 99.9 , ale po chwili bedzie spadać i  po około 2km jednostajnej jazdy  powinno wynieść poniżej 5 litrów.
Mój kot 2.0 D  pokazuje 4,5 l , jest leciwy i ma  przejechane 220tys. Potem będziemy myśleć co dalej....
Z tym że ja nie mam kompa(rok 2004) i spalanie liczę po prostu z tankowania od stacji do stacji... W sensie jak się żyd załącza resetuję licznik i jadę na stację tankować i zliczam do kolejnego żyda... 11l/100 jak obszył.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Grudzień 10, 2014, 18:54:20 pm
U mnie tez nie ma komputera ale w trasie pali mi 5L/100km  :)komputer prawde nie zawsze powie  ;)
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Grudzień 10, 2014, 21:46:25 pm
Ja też nie mam kompa, i również tankuje i po tankowaniu zeruje, średnio w trasie 6.7 a w mieście 7.5, za cholerę nie wiem, co jeszcze wpływa na te spalanie...

Myślę, że po nowym roku dam do chipowania i jak po chipie spalanie zostanie na tym samym poziomie to nie będzie mi żal :D
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Grudzień 11, 2014, 07:22:02 am
U mnie tez nie ma komputera ale w trasie pali mi 5L/100km  :)komputer prawde nie zawsze powie  ;)

Jaki masz rocznik i przebieg?
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Grudzień 11, 2014, 08:17:00 am
Może to głupie,
ale ponoć najciężej jest wyeliminować sprawy oczywiste ;)


a tankujesz na różnych stacjach?
raz zatankowałem na auchan (niby paliwo z Orlenu) i tankowałem tam parę razy i wcześniej nie było problemów.
Spalanie wyszło ok 10L - myślałem ze cos się z silnikiem dzieje
(mimo , ze nie było odczuwalnej różnicy w jeździe).
Wyjeździłem to gówno do końca i wróciło na 7,5 po mieście.

Dla testu zalałem także tym samym paliwem zony ibizę 1.4 TDI - tak samo spalanie wyszło większe + samochód był mniej żwawy.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Kwiecień 28, 2015, 06:28:33 am
Dalej nie wiem, jak X-Type może spalać 5l w trasie...

Mam wtryski, pompe, turbinę po regeneracji, nowy dwumas, najwęższe opony 205/55R16 i tak średnia spalania 70% trasa/30% miasto lub krótkie dojazdy daje mi średnią 7,2l/100km
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Kwiecień 28, 2015, 08:07:06 am
Skoro na trasie 70/30 masz 7,2L to wychodziło by, że 9-10L pali w miescie
I pytanie drugie w jakim miescie? bo to róznica zasadnicza.

powtarzam - Sosnowiec <-> Katowice (11 km), powrót po 8h lekko nie jest o 16:00
po drodze 4 swiatła, przejazd kolejowy, wahadło z jednym pasem, 2 ronda
nigdy ale to nigdy nie przekroczyłem na normalnym paliwie 8L, raczej jest ok 7L (liczę ręcznie bo komp przekłamuje i zaniża zawsze spalanie)

Jesli pali Ci w trasie 7L to lekko o 1L za dużo chyba że butujesz go ile wlezie - to nie jest silnik stworzony do dużych prędkości i wtedy żre.

Przy regeneracji wtrysków robili Ci testy przelewowe itd? Wtryski Delphi wcale nie należą do najłatwiejszych w regeneracji i sporo firemek średnio sobie z tym radzi.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: CapaBB w Kwiecień 28, 2015, 10:47:50 am
Ja też się zacząłem martwić spalaniem, bo średnio wychodziło mi między 8-8,5 a w zimie nawet 9. codziennie robię 12 km rano i 12 po 8 godzinach z czego 80% to ekspresówka plus trochę się pokręcę koło komina, ale jak wybrałem się w dłuższą trasę 530 km to przy spokojnej jeździe (110km/h autostrada 50% trasy, 70km/h boczne drogi) spalanie wyszło 4,8. Przy krótkich dystansach diesel nie zdąży się zagrzać i siłą rzeczy musi więcej palić. To, że wskazówka pokazuje 90 stopni nie oznacza, że olej też już osiągnął optymalną temperaturę.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 29, 2015, 09:34:07 am
Jesli pali Ci w trasie 7L to lekko o 1L za dużo chyba że butujesz go ile wlezie - to nie jest silnik stworzony do dużych prędkości i wtedy żre.
Wziałem od Krzyśka X-a z dobrym osprzętem itd. który Jemu pali w trasie 5,5L/100 i w mieście 8L.... pod moją nogą trasa 7,1L i miasto 11,9L. Mój kot najmniej spalił mi na trasie Tarnów - Lubin (DK94, A4, DK36) wyszło "z dystrybutora" 5,1L przy prędkościach 110-130km/h i trochę kręcenia się po mieście i korek na obwodnicy KRK.


Przy regeneracji wtrysków robili Ci testy przelewowe itd? Wtryski Delphi wcale nie należą do najłatwiejszych w regeneracji i sporo firemek średnio sobie z tym radzi.
Są bardzo łatwe w regeneracji, ale większość robi "regenerację" polegającą na czyszczeniu w wanience ultradźwiękowej i wymianie zaworka, a gdzie końcówka rozpylacza, iglica i inne zużywające się czasami wnętrzności? I jak po wymianie samego zaworka ma działać poprawnie? No i jeszcze trzebaby wyliczyć kod IMA :))


A co do dwumasy i spalania, ma dużo, miałem skrajnie wywaloną dwumasę, to kot nie był w stanie utrzymać równych obrotów i dawki mu skakały jak porąbane :D
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Skiciu w Kwiecień 29, 2015, 17:44:43 pm
Mam X`a ponad przy lata i w tym czasie przejechałem ok 33 tyś km. Średnie spalanie według komputera pokładowego pokazuje 6,7l/km. Głownie dojazdy do pracy 6 KM obwodnicą i powrót, 2 razy do roku na wakacje i czasem gdzieś poza miasto w weekendy.
Tytuł: Odp: Spalanie 2.0d
Wiadomość wysłana przez: Fiorino w Kwiecień 29, 2015, 23:13:20 pm
W trasie mi spala 6,7 a w mieście niecałe 8, a jeżdzę ogólnie oszczędnie - w trasie nie przekraczam 130 km/h

A termostaty dwa tez wymieniałem, bo wcześniej mały olejowy nie zamykał się, a duży wymieniony już dla świętego spokoju...

Ale i tak nagrzewa się bardzo długo, do pracy mam 9km, z czego 6 jadę obwodnicą 120km/h i dojeżdzając do pracy nigdy nie nagrzeje się do końca. Druga sprawa jest taka, że wskazówka jest zawsze poniżej połowy, ale pod skanerem OBD sprawdzałem, że jest to wartość 92' C więc chyba optymalna temperatura...