FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Wrzesień 04, 2014, 21:17:24 pm
-
Poprosiłem warsztat by postawił diagnozę co jest przyczyną tego, że w zakresie prędkości od 90-130 km/h czuję wibracje w kierownicy. Nie hamując, tylko jadąc z jednostajną prędkością kierownica robi takie jakby ruchy prawo-lewo-prawo-lewo i aż mi prawie zegarek nie spadnie tak wibruje. Wibracje czuć też ogólnie w samochodzie.
Poniżej 90 km/h tego nie czuć, nie czuć także przy większych prędkościach typu 160 km/h i więcej (albo czuć mniej).
Warsztat sprawdzał felgi, ciśnienie w kołach, różne rzeczy i doszedł do wniosku, że to prawy przedni przegub wewnętrzny. Mówią, że trzeba to wymienić, albo - jeśli łatwiej dostać - całą prawą przednią półoś. Mówią, że w okolicy tego łączenia, tego przegubu jest luźno i jest tam to trochę "rozklekotane".
Co doradzacie - szukać nowej części czy raczej używkę? Czy miał ktoś kiedyś do czynienia z takim zakupem? Jakie to mogą być koszty? A może ma ktoś do sprzedania używkę w dobrym stanie?
Chcę to zrobić bo o ile po mieście to nie jest to aż tak wkurzające to na długie trasy masakra. X-Type 2.5 4x4 Automat rok 2001 USA.
-
Mi się nie udało w PL znaleźć przegubu, w ASO półoś 3k, kupiłem używkę za stówę.
http://www.xtypeparts.com/suspension/driveshafts/ (http://www.xtypeparts.com/suspension/driveshafts/)
Zerknij tutaj, ceny są całkiem rozsądne.
-
Miałem to samo,oddałem do regeneracji do Torunia i śmiga jak nowy
-
A ile taka regeneracja w Toruniu kosztuje?
-
Ok.400pln.Wysyłasz i wtedy oni wyceniają dokładnie.
-
Za szt czy za komplet polosi?
-
Niestety za jedną stronę,ale dają gwarancje (mowa o prawej stronie)
-
Ja co prawda wymieniałem w dieslu ale zapłaciłem za nowa półoś z gwarancją niemieckiej produkcji 575zł
kliknij http://allegro.pl/my_page.php?uid=19971023 (http://allegro.pl/my_page.php?uid=19971023) i przedzwoń, może Ci pomogą, ja byłem bardzo zadowolony.
-
Miałem to samo,oddałem do regeneracji do Torunia i śmiga jak nowy
http://www.motomax.pl/www-1/instr.html (http://www.motomax.pl/www-1/instr.html)
mówisz o tym zakładzie? Bo właśnie dzisiaj rozebrano auto i podobno jeden przegub złapał luzy. Regenerował ktoś gdzieś jeszcze? I w jakich pieniądzach to wszystko?
-
Powiem tak wymieniłem dwie półosie i lewą i prawą i większość wibracji pochodzi z kół więc jeśli macie nieoryginalne felgi o innym ET to będzie lipa i wibracje. U mnie problem występował na kołach letnich gdzie mam felgi Enzo a na oryginalnych felgach mam zimówki i wibracji nie ma. Jedyną metodą jest doważenie kół na samochodzie to daje juz spory efekt muszę przyznać. ;D
-
kola oryginalne proste wyważone.
znaleziono luz na połączeniu pomiędzy przegubem a długim walkiem frezowanym. kupiłem używke, podobno jest mniejszy, czekam na montaż.
-
No tak bo na ogół te przeguby przy skrzyni czyli wewnętrzne padają taka ich kontrukcja jak dla mnie zbyt delikatna :-thumpdown
-
W końcu problem rozwiązany. Prawdziwa przyczyna polegała na tym, że wystarczyło wyprostować 1 felgę i dobrze wyważyć koła.
Wcześniej też niby były prostowane felgi, wyrażane koła, cuda niewidy, ale nie pomogło bo w innym miejscu (warsztacie). Teraz zrobili to w JAGCAR i problem rozwiązany. A kilka lat różne warsztaty nie poradziły sobie z tym problemem. A to naprawiali zaciski, a to wyważali koła, a to prostowali wszystkie felgi, i nic.