Poprosiłem warsztat by postawił diagnozę co jest przyczyną tego, że w zakresie prędkości od 90-130 km/h czuję wibracje w kierownicy. Nie hamując, tylko jadąc z jednostajną prędkością kierownica robi takie jakby ruchy prawo-lewo-prawo-lewo i aż mi prawie zegarek nie spadnie tak wibruje. Wibracje czuć też ogólnie w samochodzie.
Poniżej 90 km/h tego nie czuć, nie czuć także przy większych prędkościach typu 160 km/h i więcej (albo czuć mniej).
Warsztat sprawdzał felgi, ciśnienie w kołach, różne rzeczy i doszedł do wniosku, że to prawy przedni przegub wewnętrzny. Mówią, że trzeba to wymienić, albo - jeśli łatwiej dostać - całą prawą przednią półoś. Mówią, że w okolicy tego łączenia, tego przegubu jest luźno i jest tam to trochę "rozklekotane".
Co doradzacie - szukać nowej części czy raczej używkę? Czy miał ktoś kiedyś do czynienia z takim zakupem? Jakie to mogą być koszty? A może ma ktoś do sprzedania używkę w dobrym stanie?
Chcę to zrobić bo o ile po mieście to nie jest to aż tak wkurzające to na długie trasy masakra. X-Type 2.5 4x4 Automat rok 2001 USA.